/spanien/barcelona/forum/6916.aspx/spanien/barcelona/forum/6916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-23 17:40
Gizma (Barcelona) Vilken skojare. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2013-06-23 17:29
LeoMessi - gå ditt bestämd, vissa cojones, du måste vissa att du är intresserad. Så är det på alla arbetsintervjuer.
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 17:24
Väldigt off topic nu men jag hoppas någon kan hjälpa mig! Jag ska på arbetsintervju imorgon och det är ett jobb som studiecoach/läxhjälp hos My academy. Någon som har erfarenhet inom detta? Hört att man kan göra ett pedagogiskt test där och det gör mig nervös:/ Jag ber återigen om ursäkt, vet att detta inte har något med fotboll men jag har inga i min närhet som har erfarenhet av detta.
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 16:25
Gizma (Barcelona) Vi alla ser fram emot neymars ankomst. Presterar han ens hälften så mycket som Messi gör under en säsong så ska vi vara nöjda.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-23 16:16
DavidPiqué (Barcelona) Barcas officiella sida är ju mest pålitlig om det är det du söker efter.
Barcelona DavidPiqué
2013-06-23 16:06
från vilken sida rekommenderar ni att man ska köpa biljetter till spanska supercupen 28/8 mot Atletico? Ska nämligen till Barcelona just den veckan och självklart vill jag inte missa den matchen då.
All hjälp uppskattas!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-06-23 15:45
@Gizma:

Är du dum eller ? hur tänker du när du säger att messi ser ut som amatörspelare?
det finns ingen spelare i världen som messi hur bra än neymar är
Gizma
2013-06-23 15:41
Längtr efter Neymar. Han kommer att få Messi att se ut som amatörspelare
Barcelona Sentuary
2013-06-23 15:03
The Reporter

Grymt bra video, tack för den!
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 14:29
The Reporter (Barcelona) Tack för klippet! Höll på att bli tårögd. Älskar rösterna i början, dom som pratar om Messi och Ronaldinho.
Barcelona The Reporter
2013-06-23 14:17
De bästa klippen jag ser lägger jag till som favorit, och jag denna är en av de bättre. Jag lovar er, ni hittar inte många klipp som är i nivå med denna, som gör en berörd.

Rösterna, låtarna, bilderna, klippen. Allt är Magiskt.

Speciellt vid 02.00 och framåt, rysningar
Barcelona Smogen
2013-06-23 14:12
Om Rosell lyckas få Thiago att stanna ska jag inte säga eller skriva ett ont ord om Rosell på hela sommaren, kanske tom. Inte på hela hösten. Det sagt från mig betyder en hel del! Kom igen nu!
Barcelona Rambla~
2013-06-23 13:14
Mojito Jag läste det inlägget och kände till det där med skatten. Thiago skulle kosta United ca 18m + 3,7m skatt, skatten går självklart till staten och Barça får 18m. Så länge det inte finns några andra kryphål i kontraktet blir det ingen domstol. Jag misstänker de vill slippa skatten och enbart behöva lägga upp 18m direkt till Barça. Samtidigt är Thiago ovillig att aktivera klausulen för han känner till följderna. I helvete heller säger jag, Barça vill inte sälja en spelare de fostrat själva under många år i la Masia. Varför ska de förhandla för? I så fall gäller andra villkor. Varje gång vi försöker värva en spelare bjuds det fan inte på några förmåner utan det är top price som gäller. Nej fan, vi vill inte sälja men tvingas till det så hit med klausulen.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-23 13:12
Ja, det är ingen konstighet med att United försöker att förhandla med Barca om det finns en möjlighet att köpa Thiago. Det mesta troliga är att United i första hand vill undvika att be spelaren att köpa ut sig. Klubbana har bra relation sedan tidigare. Det skulle skapa en dålig, fientlig relation mellan klubbarna som kan bestå lång tid framöver. Om Barca säger klart och tydligt att Thiago inte är till salu då återstår det bara om Thiago är bered att ta beslutet att köpa ut sig. Denna saga kan sluta hur som helst. Om vi har tur kan det sluta med att han stannar åtminstone en säsong till i alla fall och att många United fans blir besvikna.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-23 12:50
Rambla~ De vill förhandla om ett högre pris, allt för att slippa betala skatt när utköpsklausulen aktiveras - eller för den delen att tvingas in en rättslig process där skattedelen kan komma att bli ännu högre. En United-supporter förklarade det igår här på forumet. Har inte kollat upp huruvida detta påstående stämmer, hade för mig att det endast gällde inhemska klubbar vid buy-outköp. Därför tror en del, som "vifa" att United kommer vilja lägga ett formellt bud i stället för att aktivera klausulen.
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 12:48
Stämmer det att United försöker förhandla med Barca? Finns inget att förhandla, 150 miljoner kr för en spelare som thiago är billigt så United får sluta snåla. Det är som att vi hade kunnat köpa thiago Silva för 20 miljoner euro och vi försöker förhandla ner priset.
Barcelona ElRaval
2013-06-23 12:44
Jag hoppas verkligen att Neymar slutar filma när han gått upp några kilon. Jag älskar sättet han spelar på och är glad över att han har kommit till vårt lag. Men jag vill inte sitta och försvara hans eventuella filmningar i framtiden. Eller ja. Filmningar och filmningar.. Det är ju oftast kontakt, men om vi säger "förstärkningar" då..
Barcelona Rambla~
2013-06-23 12:40
vifa Det vet jag nog. Varför då förhandla så att de försöker komma undan ännu billigare?
Barcelona Rambla~
2013-06-23 12:38
Klart Thiago tvekar, han vet vad han lämnar och aktiverar han sin klausul vet han vad som gäller. Han blir persona non grata i can Barça för evigt och kan glömma att någonsin komma tillbaka. I det läget hade jag också tvekat, jag menar hur lockande är det att bli tränad av Moyes? Han kan inte få det bättre någon annanstans än var han är nu och det vet han allt för väl.
vifa
2013-06-23 12:34
Hosta upp klausulen? 180 miljoner är fick pengar för United och en spelare av hans kaliber
Barcelona Barca älskare124
2013-06-23 12:33
Hoppas de har kommit överens! Kolla in bilden
Barcelona Massimo
2013-06-23 12:27
Hoppas att ledningen och Thiago har kommit överens!
Barcelona Rambla~
2013-06-23 12:21
Mojito - Culé (un estilo de vida) Mr. Moyes kan bespara sig med att lägga ett formellt bud. Barça förhandlar inte då Thiago ej är till salu, hosta upp klausulen eller stick.
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 12:17
http://www.goalscoresoccer.com/isco-best-players-morata-top.html Den länken la någon upp där det står att Isco blev vald till den bästa
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 12:14
Det var någon som länkade att det stod att Isco blev det och att thiago blev finalens bästa spelare! Men fel av mig isf:P Haha nej det var ett barcaforum, men av någon anledning så hänger det minst lika mycket realfans där haha! Märkt att maränger gärna hänger i andra lags forum och trollar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-23 12:04
@LeoMessi:

Thiago blev MVP.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-23 12:03
Felformulerat?

Thiago blev vald till MVP i U21-EM

Och sen borde det vara ett Realforum som du läste de kommentarerna i va? ;-)
Barcelona LeoMessi
2013-06-23 11:53
Läste att Isco blev u-21 ems bäste spelare :-) Enligt kommentarerna på ett barcaforum så blev "Isco från real Madrid" haha! Dom får det att låta som att det är en realtalang
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-23 11:51
Nej, vi behöver en Thiago Silva eller någon annan lite äldre rutinerad världsback. Och anledningen är att Pique inte ska styra backlinjen, utan den andra backen. Vi har offensiva ytterbackar och är instabila i backlinjen i grund och botten, så att köpa en ung mittback och hoppas på att "allt ska klicka" är inte alls det som är bäst för Barca. Därmed är inte Tito "så jävla blåst", han är antagligen lite mer insatt i vad laget behöver än vad du gör. Och Pique tycker jag fungerar bra, ge honom lite arbetsro, en kollega som kan styra och säkra backlinjen så kommer han också att leverera.

Det är norm och tradition att ordbajsa om Pique och Tito här inne. Fy fan vad tröttsamt.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-23 11:31
lösningen är fan inte att köpa thiago.. tito är så jävla blåst, man köper inte världens bästa mittback och sen bara lutar sig tillbaka. var pique en bra back när vi köpte han från united? han kom till oss och gjorde EENN bra säsong. sedan dess har han varit katastrof..

det jag menar är att vi kan lika gärna köpa Inigo Martinez och allt kan klicka i försvarspelet, jag anser dock att vi behöver 2 mittbackar. pique duger fan inte längre, han gör för många inviduella tabbar. vi behöver en jaap stam!! en riktig frankenstaien
Annons: