/spanien/barcelona/forum/6914.aspx/spanien/barcelona/forum/6914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-06-27 14:35
Man ska inte vara orolig över mittfältet. Om det är en position där fotbollsvärlden producerar mest talanger så är det mittfältet.

Däremot så kan man ifrågasätta akademin och den enorma sänkningen av kvalité. Det känns inte som att någon i b-laget har det där "extra", mest duktiga spelare. Det är väl mest Samper som förväntas bli den stora spelaren de kommande åren, resten är rätt så mediokra. Annars är väl Grimaldo en favorit.
vifa
2013-06-27 14:30
Isco skulle valt Barca före Madrid alla dagar i veckan.. Och nu när Thiago tvekar på en fortsättning måste väll styrelsen endå ställa frågan till Malaga?? Vi har råd med både han + en bra mittback
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-06-27 14:30
Vampíro

Haha, a precis. Cesc asså, Isco är hundra gånger mer talangfull spelare och har mycket mer fotboll i sig. För varje dag som går blir jag mer irriterad på Fabregas värvningen. Han är inte tillräckligt bra för att spela hos oss. Och det här säger jag inte för att "klaga" på honom, det är inte hans fel liksom. Han är för seg, långsam och klumpig. Mittfältet i Barcelona kräver dominans, speed, bollkontroll utöver det vanliga, finess - helt enkelt det som Xavi och Iniesta har. Fabregas är en bra fotbollsspelare, men inte tillräckligt bra för Barça, det är min åsikt.

Den dagen han motbevisar mig kommer jag mer än gärna att erkänna det, men då krävs det att han blir en helt annan fotbollsspelare och helt plötsligt blir kvick, snabb och bra på små ytor, I can't see that happen.

I en annan värld hade jag sålt Fabregas till United som ville ha honom för ca 40M€, köpt Isco och på så sätt hade United låtit Thiago vara. Jag kan verkligen INTE se hur Fabregas ska dominera vårat mittfält framöver i framtiden.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-06-27 14:26
Nu när vi ändå snackar om att köpa en ny ersättare åt Xavi eller Iniesta kan väl Barca scouterna vända blickarna åt Atleticos sida. Oliver Torres är en väldigt intressant spelare och är spelmotorn i u20 - landslaget. Han skulle passa perfekt som Xavis arvtagare då han besitter tålamodet och lugnet. Sergi Roberto är också en potentiell arvtagare till Xavi. Angående Iniestas roll är Rafinha den perfekta tronarvinge och kanske Barcas bästa talang i nuläget.
Barcelona Deulofeu
2013-06-27 14:25
All in på Bale nu

500 miljoner
Higuain
Coentrao

Vad säger man desperation eller?
Barcelona Vampíro
2013-06-27 14:14
@Gabriel

Oroa dig inte, we got Cesc! Nej men håller med dig, på något sätt känns det som att vi förlorar två spelare. Isco är en sjukt talangfull spelare som bevisat att han kan dominera i både ligan och CL, hade mer än gärna sett honom i Barça.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-27 14:11
Först köper han sex av mindreåriga sen festar han med porrstjärnor visste att Madrid spelarna var smutsiga men inte såhär smutsiga!
Barcelona Grimaldo
2013-06-27 14:02
Jag ser stor potential i Sergi Roberto, bara han får speltid. Han har stagnerat lite på grund av att han stannade för länge i Barca B. Om Thiago lämnar så vill jag se Roberto få Thiagos speltid, så får vi se om han presterar :)
Barcelona Gabriel
2013-06-27 13:58
Tycker inte alls om Real Madrids värvning av Isco. Det är en spelare som borde köpts av oss. Iniesta ersättare. Isco är en klass spelare och jag är rädd att han kommer ta Madrid till nya dimensioner i spelet, tänk dessutom att han bara är 21 år gammal. Det här är inte alls bra. Anledningen till varför vi varit så dominanta som vi varit är för att vi har haft de bästa och mest talangfulla mittfältarna i världen, tillsammans med Messi då förstås. För att fortsätta den dominansen krävs det att nya, yngre mittfältare köps in (om de inte finns kvalitée nog från La Masia) för att ersätta de äldre rävarna (se Xavi). Xavi och Iniesta lever inte för alltid. Vi har redan sett prov på att Xavi håller på att dala, hans naturliga ersättare Thiago är på väg bort. Iniesta håller ännu, och han är världens bästa mittfältare i mina ögon men hur länge dröjer det innan även han börjar dala? Det svänger fort i fotbollen. Nyckeln till fortsatt framgång är att kunna förutspå saker och ting och se vad som kan hända innan de händer. Iniesta är 29 år gammal nu, det hade varit på god tid att scouta fram en naturlig ersättare till honom också för rätt som det är, även om det svider att säga, så kommer även Iniesta att börja dala.

Jag såg Isco som Iniesta naturliga ersättare, han är sjukt talangfull och kommer inte på några som helst sätt bli en ny Canales. Han gick till Real Madrid, inte bra, inte alls bra för framtiden. Det enda man kan hoppas på nu är att det dyker upp en ännu bättre och yngre mittfältstalang än Isco, han måste vi vara först på.

Thiago på väg bort och Isco till Real Madrid. De både borde dominera vårat mittfält framöver. This aint no good.
Barcelona Deulofeu
2013-06-27 13:39
Barcelonito / Lucho Enrique 21 Modric då mr Cruyff... ha ha halva Madrid vill egentligen vara i Barcelona...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-27 13:32
Ju mer antimadridistas i Madrid, desto bättre ;)

Nu kan Isco och Özil mysa med varann.

Barcelona Barcadinho.
2013-06-27 13:00
På tal om filmningar - det går att motverka det på olika sätt.
Den enklaste åtgärden som kan hjälpa, lite i alla fall, är gula kort.
Vi kan se ibland domare som delar ut kort för filmningar, särskilt när filmningen är i straffområdet.
Det är bara att köra hårdare med det.
Tänk vad snabbt en kronisk filmare kan nå upp till 3 eller 5 gula kort -
det kommer skrämma särskilt i turneringar som CL; EM och VM där man är avstängd efter tre st.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-27 12:57
Alla borde ta och lära sig av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna. Trots fula glidtacklingar, grova tröjdragningar och provokationer så ger han ändå aldrig upp. Det mest magnifika är hans längd. Han gör allt för fotbollen - det är våran Lionel Messi.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-27 12:41
Tycker hela världens spelare ska lära sig utav Messi, finns en 2 delar på Youtube som är 40min lång som visar hur mycket han står upp i omöjliga situtationer. Glidtacklingar med dobbarna före i hög höjd men han fortsätter att springa.

Sen angående detta med Neymar, Han förstärker men filmar inte enligt mig och det måste han lägga av med. Först och främst så hoppas jag dom ger honom en redig försäsong för att bygga på lite muskler som Messi efter 06 skadan.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-27 12:35
Spaniens nästa Iniesta? Spaniens nästa Canales.
Barcelona Andresito
2013-06-27 12:29
Mycket bra värvning av Madrid, Isco är en kvalitetsspelare. Hade hoppats på att han skulle gå till CIty och bort från oss, men icke.. Spaniens nästa Iniesta? Priset sägs vara runt €30M
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-27 11:58
Som någon skrev tidigare: Neymar blev först kallad att han inte skulle klara sig utanför Europa, sedan en youtube-stjärna och att brasilianska ligan höll knappt Allsvensk klass. Nu när han har tystat varenda kritiker och att han har skrivit på för Barcelona kommer diskussioner om att han är en filmare för att nedvärdera honom och för att försöka må bättre.

De kallade till och med frisparken som Neymar slog till mot Italien för en filmning. Man kan inte vinna med dessa människor.

Givetvis var hans förstärkning mot Uruguay överdriven. 89:e minuten, ville ha frisparken kan göras snyggare. Men jag skulle inte kalla honom för en filmare. En filmare slänger sig när det inte ens finns kontakt. Fall som Ronaldo, Maria di Angel, Bale. Där jag tycker att Cristiano Ronaldo är värst, men som ändå lyckas få med sig så många straffar.

Istället borde man prata om att Neymar verkligen har levt upp till 'hypen'. Han har tystat varenda kritiker där ute.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-06-27 11:57
Zyzz

Barcelona vs Juventus ;)

Nej men hoppas verkligen på en bra match för Spanien idag.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-06-27 11:18
Ska bli så gött att se Barcelona krossa Italien ikväll! Tror på 4-0 (repris från EM-finalen)!
Barcelona petersays
2013-06-27 09:47
@Jeffson:

I stridens hetta osv osv :P
Barcelona petersays
2013-06-27 09:46
Den spelare som imponerade mest på mig i går var Gustavo. Av det jag sett av honom så är han bollskicklig, passningsskicklig, positionsskicklig och förbenat bra som holding player. Men har han mest spelat som mittfältare i Bayern eller? Han verkar ju åtminstone tidigare ha agerat såväl mittback som vänsterback. Kanske göra en klassisk Barca-värvning och skola om honom till mittback ;)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-06-27 07:23
Barcelona will after the Confed Cup make a last attempt to sign Thiago Silva. If he accepts to lower his salary, they'll talk with PSG [ser]
Barcelona Barca King -
2013-06-27 03:47
Kollade highlights nyss och Neymar låg bakom bägge av Brasiliens mål. Haha Vad folk kokar :D
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-27 03:28
Asså min saknad till Pep är enorm! Det är när man ser honom träna ett annat lag på en annan anläggning i en annan tröja som får än att längta tillbaka till de tider då han tränade laget med klass, när laget var i enorm balans och alla spelare så diciplinerade, ingen spelare som ville lämna bara för att det fanns en fånig utköpsklausus, ingen Xavi som tappade kontroll på bollen. Det var verkligen underbara tider!
Barcelona Liatzo
2013-06-27 03:06
Klockrent inlägg, Júnior! Majoriteten av dessa grabbar/flickor började att hålla på klubben i samband med Ronaldos ankomst. Trots att deras smutsige president har värvat "världens bästa tränare", "världens bästa spelare", "världens bästa mittfältare" och "världens bästa vattenpojke" har framgångarna lyst med sin frånvaro samtidigt som Barça har tagit hem ena titeln efter den andra. Och som pricken över i:et hann "The Special Five" dra ned klubben i fördärvet snabbare än Kaljic hann säga "por qué?". Neymar har inom loppet av tre veckor gått från att vara en överskattad YouTubestjärna till att producera sex (tre mål, tre assist) poäng över fyra matcher med det brasilianska landslaget. Detta gör honom till ett potentiellt hot - och det skrämmer dem. Vi cúles måste förstå att det är endast på detta sätt dessa Hala Mourinhoistas kan få utlopp för sin frustration. Jag ser verkligen fram emot kommande säsong. Jag hoppas att Sandro och co. jobbar hårt så att vi får vår efterlängtade förstärkning till mittförsvaret inom dem närmaste två-tre veckorna. Framtiden ser ljus ut, kära cúles! VISCA BARÇA Y VISCA NEYMAR!
Barcelona Bästelona
2013-06-27 02:16
Neymar filmar. PUNKT!

Men Neymar slänger sig ibland innan något händer för han vet vad som kan komma, på så sätt försöker han försvara sig själv. Han har varit i dom situationerna många gånger och vet vad som kan ske. Därför slänger han sig ibland tidigare och därför ser det ut som om att han filmar

Men idag kan man inte försvara honom, se länktips.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-27 02:03
När man tittar på lite gamla matcher och ser spelarnas avtryck i klubben och det de har åstadkommit, så förvånas man över vissa andras totala avsaknad av ambition att slutföra ett kapitel på ett värdigt sätt.

När Thiago som 22-åring leker stjärna och flirtar med andra klubbar så måste man ifrågasätta honom som person. Vad fan har han bråttom till? Miljontals ungar i hans ålder skulle offra allt för att vara i hans situation, spela med världens bästa spelare i världens bästa lag, i en stad där han har vuxit upp och blivit för bra omhändertagen. Varför inte lämna avtryck? Varför inte göra sig ett namn i sin egen stad bland sina egna innan han ger sig på andra äventyr?

Sådär lämnar man ett lag... Vinn allt för din klubb och avsluta på ett värdigt sätt jäkla skitunge!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-06-27 01:39
De r*vslickar för mycket, Valdes är inte ens topp 3. Det är han själv medveten om. Men han är den ultimata målvakten för oss, men men. Låt de snacka skit om Neymar, syftar mestadels på alla i Puertan. De är bittra över att Neymar valde oss före dem. Måste svida som fan. Jag minns år 2011, de fick orgasm varje gång de snacka om Neymar och nu är han tydligen diva och överskattad. Typical Puertan. Angående ''Neymar filmar'', alla spelare förstärker men en som filmar trots att han är ett monster är nog Cristi, snacka om att falla enkelt. Bona nit mina bröder! NJUUUUT
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-27 01:34
@barcastuff: Pedro: "It's a shame Valdes has decided not to renew, for me he's the best goalkeeper in the world. But we have to respect his decision." Pedro överdriver lite där, han är bland de bästa och inte den bästa målvakten.
Jeffson
2013-06-27 01:06
@petersays:

Jag håller med dej i stort sett allting som du skriver här. Jag önskar också att filmningar och liknande skit försvinner från fotbollen. Det var bara din önskan om att Neymar ska ha sej en tvåfotare som jag reagerade på. Och jo jag har läst ganska mycket här och det är fortfarande något av det sjukaste jag läst ;)
Annons: