/spanien/barcelona/forum/6912.aspx/spanien/barcelona/forum/6912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-25 14:19
@BrazilStats: BREAKING - Real Madrid lining up €26M to Roma CB Marquinhos, after Barça has shown serious interest days ago, according to Italian press. Lägg av! Kan dom inte scouta egna spelare?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 14:17
Tror rafinha, om det stämmer att han har fått kalla fötter, att han kommer att bli startspelare i ett topplag? I bästa fall så kan han få starta i ett mittenlag då han inte är redo för att bli startspelare i ett topplag. Han gör nog bäst i att stanna i Barcelona och utvecklas genom att hoppa in för a-laget. Sen kan Mazinho dra åt h*lv*te den pengakåta idioten. Han verkar tro att hans söner är Messi och Ronaldinho i sin prime så som han verkar pressa klubben om mer speltid osv.
Barcelona Mido
2013-06-25 14:06
Vad tror ni om anchelottis ankomst till Madrid?
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 14:05
Nu ryktas det åter att allt är klart med Thiagos nya 5-års kontrakt och att även hans lillebror fått kalla fötter när det gäller hans nya kontrakt.

Vad säger man?

Blir man tokig eller?Två spelare som jag trodde skulle leda vårt mittfält i 10 år bara försvinner sådär så sjukt tragiskt detta.

Då blir det Samper och S.Roberto istället då inte mycket till artisteri...
Barcelona B-Guden
2013-06-25 14:04
Vart kan man läsa cruyffs intervju ?
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-25 13:17
HAHAHAHA kung Gerard Pique! Pique: "Mourinho saying he broke Barça's dominance? I don't see it that way. When he arrived, Madrid were 3 points behind, now 15." Aj aj aj, haha!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-25 13:17
Jag tycker att den här bilden av Neymar som en diva är extremt överdriven. Människor som inte ens har sett honom spela kallade honom en diva, ett ego inför Confederations cup. Har ni sett några divalater från hans sida?

Jag tror det enda problemet vi kan få i Barcelona är när Messi dalar och Neymar stiger. Alltså om 4-5 år. Då är Neymar 25-26 och Messi 30-31. Och det är också då maktbalansen ska skiftas från den ena till den andra.

Men kom igen. Killen är 21 år. Tror ni verkligen att han kommer att komma in i Barcelona som en stjärna och tro att han är här för att rädda oss? Vi har Puyol, Xavi, Iniesta, Busquets och Messi som främst kommer att leda laget framåt.

Neymar kommer att hålla käften de första åren och försöka att hitta sin plats i laget.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-25 13:16
@barcastuff: Pique: "Mourinho saying he broke Barça's dominance? I don't see it that way. When he arrived, Madrid were 3 points behind, now 15." [cope] EL SHAKIRABOY
Barcelona Gabriel
2013-06-25 12:53
Allt det här med att det kommer att bli problem mellan Neymar och Messi ser jag som strunt, tvärtom tror jag att Neymar och Messi kommer att få en mini crush i varandra. Tror ni inte Messi tröttnat på att lägga upp super chanser till hans medspelare som bara kastas bort? Messi vill vinna titlar, mer än något annat först och främst. Med Neymars ankomst får Messi en allierad som mycket väl kan komma att innebära fortsatt världsdominans. Sen handlar det om personligheter också. Neymar är ingen idiot, han vet att Messi är nummer 1 i världen, något han vid upprepande tillfällen kommenterat. Men han stannar inte där, han nämner även att han försöker ta delar av Messis fotboll och lära sig av dem för att lägga in det i hans egna spel. Det räcker att kolla på Neymars presskonferens för att inse med vilken attityd han anländer, en ödmjuk attityd. Han utnämner sig själv inte som en av de bästa spelarna i världen, men som en spelare som kommer för att hjälpa till och det är allt. Personligen tror jag inte på att två superstjärnor inte kan komma överens, visst kan det hända att det blir så men det har med personligheter att göra. Neymar är missuppfattad, vilket är relativt konstigt med tanke på att de flesta som stämplat honom som en diva inte har speciellt bra koll på honom. Men det är väl likadant med allt vad gäller rykten. It's been said so it must be true. Det finns exempel på superstjärnor som inte kommit överens, men det finns också exempel på när de gjort det. Zlatan för all del, men det var han. Vi har också haft Eto'o i laget som knappast är en "enkel" personlighet att ha i en klubb. Samtidigt hade vi Deco som också har diva tendenser (även om han aldrig aspirerade på världens bästa spelare som Barça spelare) och även Ronaldinho i klubben. Vi har haft Rivaldo, Kluivert och Figo i samma lag en gång i tiden. Alla vet att Rivaldo var världens bästa spelare. Figo fick Guldbollen samtidigt som han lämnade för Real Madrid (om än för hans prestationer som Barcelona spelare). Innan dess har vi haft ett Dream Team lag med spelare som Romario, Laudrup, Koeman, Bakero, Txiki, Pep, Stoichkov osv. Liksom, Cruyff om någon borde veta att klass på spelare ger titlar, inte intriger - även om det finns undantag för allt. Zlatan incidenten skrämmer fortfarande många. Men Zlatan var ett extrem fall, och han var aldrig rätt för Barcelona. När man pratar om egoister och divor glömmer många att de är människor med känslor, många av dem har älskat deras klubb lag. Stoichkov älskade Barcelona, så även Eto'o. Det finns andra exempel på sånna spelare i andra klubb lag. Men Zlatan har aldrig varit en spelare som spelar för en klubb eller för ett lag han älskar, han har alltid spelat för sig själv i första hand med inställningen av att vara bäst i världen även om han själv vetat om att han varit långt ifrån den titeln. Jag får inte den uppfattningen av Neymar. Jag får uppfattningen om en ödmjuk kille med höga ambitioner, en kille som värvas till oss för att utvecklas och hjälpa till, no more no less. Tiden får utvisa vem som har rätt. Personligen smakar detta mumma. Messi och Neymar, det kommer bli galet ska ni se. Sällan har jag varit så excited inför en säsong som jag är den här gången, allt pga Neymars ankomst. Får vi bara in en bra mittback kan det bli väldigt goda tider nästa säsong.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-25 12:42
Ancelotti officiellt klar för Madrid alltså, kanske öppnar upp för T.Silva.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-25 12:20
Cruyff gör en egen analys av situationen. Det gör han rätt i eftersom han är en fri man. Som el Flaco skriver vill han även ge en känga till Rosell. Alltid bra. Denna analys skulle också vara på plats om Real Madrid hade köpt Neymar. Nu ska jag ut och träna lite. Ha det så bra mina cule-vänner!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-25 12:15
Jag tar inte Cruyffs senaste uttalande på större allvar. Han syftar uppenbarligen på hela denna "man kan inte ha två tuppar i samma lag"-diskursen och tar den en steg längre. Även om jag själv har varit negativt inställd mot värvningen av Neymar tror jag inte att Cruyff hade sagt samma sak om brassen om Laporta hade varit presidenten som värvat honom. Cruyff ser sin chans att kasta skit på Rosell, via Neymar. Mer komplicerat än så är det nog inte.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-25 12:14
Nu har jag inte läst hela intervjun med Cruyff så jag ska väl inte uttala mig alltför kritiskt men i hans eget Barça fanns bland annat Romario, Stoichkov, Koeman, Guradiola, Nadal, Bakero, Laudrup etc. Herrar som nog också gärna ville bestämma.

Säger inte att Neymar kommer att klicka med övriga laget garanterat för det vet man aldrig men att där automatiskt skulle bli problem som Cruyff är inne på känns i mina öron lite väl tidigt att konstatera.
Barcelona The Reporter
2013-06-25 12:09
Alves har nog redan snackat med Neymar, och han är nog fullt medveten om vem som är nummer 1, så det är nog inga problem. Jag tror även att Messi gillar Neymar som person
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 12:07
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) Jag tror inte att Neymar är så divig som många tror. Visst killen är med i reklamer överallt men han äga ju av en annan part och dom får nog honom ställa upp.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-06-25 12:02
Cruyff:

"With Neymar on board, I would have planned for the possibility of selling Messi. Some would agree with me and others would not," Cruyff told Marca.

"Neymar's arrival could cause problems. Just look at free kicks for example. Neymar is very good at taking them. And Messi has already shown he is great, too. Who's going to take them...

"Or the fact that Neymar and Barcelona are with Nike while Leo is with Adidas. These are situations that could cause problems.

"You are talking about a team, its players, the things around it. There are too may things at stake. That's why it's so difficult to manage such a top class squad.

"Neymar is talented, but we will have to wait and see how he gets along with the rest of the squad. I would not have taken the risk of bringing in Neymar."

Vad tycker ni? Personligen tror jag att Neymar är ödemjuk nog att fatta att han aldrig kommer att gå före Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-06-25 10:48
Alexis ska stanna. Jag tror fortfarande på killen, tillsamans med Neymar och Messi kan han bli väldigt nyttig på högerkanten med sitt enorma slit och arbetsförmåga. Jag tycker både Alexis och Pedro underpresterat de två senaste säsongerna men om de får konkurrera om samma plats kanske de höjer sig, vem vet. Neymar, Messi och Alexis i den ordinarie anfallsskedjan med Pedro, Tello, Cesc och Deulofeu som joker tycker åtminstonde jag låter ruskigt lovande inför säsongen. Nu bör fokus ligga på en mittback.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 10:22
Anfallet med N-M-S blir ju rätt häftigt med tanke på att vm går av stapeln i Brasilien nästa år...

Man vill ju bara att det ska sätta sig snart det är så otroligt jobbigt när man inte vet vad ledningen vill när man dagarna i ända kastas mellan hopp och förtvivlan...

Vår framtid är hur som helst tryggad vad gäller vårt anfallsspel med Neymars ankomst tack för det.
Barcelona Hank Moody
2013-06-25 10:03
Sanchez högstanivå är betydligt högre än Tello och Delofeus. Dessutom är Tello fullkomligt värdelös på högerkanten, till skillnad från många har jag väldigt svårt för Tello. Lever endast på sin snabbhet, allt annat med honom känns mediokert. En sydamerikansk trio med Neymar,Messi,Sanchez låter alldeles för bra för att inte ge de en chans
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-25 08:44
Jag hade blivit otroligt besviken om Alexis skulle lämna. (Vilket jag absolut inte tror.) Hans inställning och potential är ovärderlig. Samt verkar han vara en skön glädjespridare till truppen vilket alltid är viktigt!
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 08:27
Lite rykten så här på morgonkvisten.

NU har ju ledningen sagt att Sanchez ska stanna nästa år men det ryktas ändå om Marquinhos och ett litet byte där.

Fördelar med det är att vi inte behöver lägga mer pengar för att få en mittback och vi blir samtidigt av med en spelare som presterade under två månader...

Jag är ganska kluven till ryktet dels för att jag tyckte om det jag såg av Sanchez på slutet och dels för att det nog skulle ge en rätt tråkig signal till Bartra.

Men om man ser positivt på det så kommer en ung Silva till oss som har egenskaper vi saknar i backlinjen han är hur snabb som helst och har definitivt alla attribut en modern mittback ska ha.

Detta skulle ju kunna leda till att både Tello får mer speltid och att även Deulofeu skulle kunna stanna hos oss.

Jag ser det inte bara negativt.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 08:27
Lite rykten så här på morgonkvisten.

NU har ju ledningen sagt att Sanchez ska stanna nästa år men det ryktas ändå om Marquinhos och ett litet byte där.

Fördelar med det är att vi inte behöver lägga mer pengar för att få en mittback och vi blir samtidigt av med en spelare som presterade under två månader...

Jag är ganska kluven till ryktet dels för att jag tyckte om det jag såg av Sanchez på slutet och dels för att det nog skulle ge en rätt tråkig signal till Bartra.

Men om man ser positivt på det så kommer en ung Silva till oss som har egenskaper vi saknar i backlinjen han är hur snabb som helst och har definitivt alla attribut en modern mittback ska ha.

Detta skulle ju kunna leda till att både Tello får mer speltid och att även Deulofeu skulle kunna stanna hos oss.

Jag ser det inte bara negativt.
Barcelona lundberglundberg
2013-06-25 07:29
@H.C Xavier:

Har redan printat ut alla PDF:n men då var de papper som skulle signeras på katalanska/spanska. Nu när jag går in är de ju faktiskt på engelska. Får prova igen helt enkelt. Återigen, tack! :)
Barcelona Explict
2013-06-25 03:57
Var ni tvungna att betala för att validera dessa uppgifterna som medlem? Jag själv gjorde det i Barcelona istället då jag inte orkade hålla på att krångla med vad man nu skulle göra.. Tog 2 minuter, var gratis och fick en "korthållare" med klubbloggan som tack.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-06-25 01:11
RonaldinhoGaucho!//

Va länge sen jag såg någon rabbla upp så mycket fel och rappakalja som du gjort i dina 2 senaste inlägg. Kluivert och overmars ledde oss tbx till toppen? 2 av dom mest under presterande spelarna i klubbens historia! Really? Rivaldo bar klubben på sina axlar under perioden dom spela här. Om folk tycker messi är viktig nu. Vi hade inte ens klarat övre halvan av tabellen utan rivaldo under den tiden.

Sen ditt andra inlägg där du sågar cesc. Först och främst så bänkar vi honom i dom flesta viktiga matcherna så svårt att "avgöra" då. Sen så när vi väll spelar honom spelar vi honom på olika positioner vilket gör att han ej får kontinuitet i sitt spel. Han har trots detta och begränsad speltid varit top3 i 2 säsonger i rad poäng mässigt av alla spelare. Så om han under presterar kan man ju fråga sig vad resten av dom offensiva spelarna (messi undantaget) gör isf? Cesc är vår 3dje bästa spelare just nu efter messi och iniesta. Man kan säga vad man vill men statistiken talar för sig själv. Hade han fått mer kontinuitet = starta mycket på en och samma position. Så hade han också presterat spelmässigt på ett helt annat sett. cesc bordes ges en riktig chans på åldrande xavis bekostnad nästa säsong. Allt annay vore tjänstefel.
Barcelona H.C Xavier
2013-06-25 00:57
@lundberglundberg:

Gå in på länktipset. Väl inloggad kommer du till ett formulär där du fyller i alla uppgifter. När du är klar och avslutat processen kommer du att kunna skriva ut en pdf-fil som du tar med dig till en notarius publicus som de skriver på samt stämplar dokumenten.

En sjukt jävla jobbig procedur som bara känns som en del i Rosells försök att göra det så svårt och jobbigt som möjligt för icke Katalanska medlemmar.
Jag hade förstått dem om de som inte blev medlemmar på plats var tvungna att validera sin identitet men jag har suttit på deras jävla kontor vid Camp Nou med mitt pass och kreditkort i handen och visat dem allt dem velat veta.

Barcelona Gabriel
2013-06-25 00:47
RonaldinhoGaucho! Hmm, Overmars och Kluivert? Förlåt men va? Overmars spenderade majoriteten av sin tid i klubben genom att vara skadad och Kluiverts bästa ligafacit under sin 5-åriga sejour i klubben låg på 18 ligamål säsongen 01-02, och då ska det även nämnas att han var den typen av spelare som pangade in 4 mål i en enstaka match för att sedan gå mållös i de 5 nästkommande matcherna. Han var aldrig en pålitlig spelare eller målskytt, hans livsstil och prioriteringar med utelivet hörde aldrig hemma i en klubb som strävar efter att bli det bästa laget i Europa. Alltför ofta blev jag besviken på Kluivert. Deco, Ronaldinho och Eto'o är en helt annan femma dock. I övrigt håller jag faktiskt med dig, även om jag ser Pedro lite som ett undantag mest pga hur han brukar spela i landslaget. Däremot hade jag inte varit helt emot en försäljning av honom, beroende på vad man kan få för honom. Tito är allt annat än valet av tränare som jag vill ha i klubben, cancer eller ingen cancer, enough said there.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-24 23:45
Perez har tydligen försökt att använda alla möjliga knäpp för att få hem Neymar:). R.Carlos: "Perez asked me to convince Neymar to come to RM and so I did, but he told me that nothing in the world can change his decision. Neymar made the right move and chose Barça. It's better for him, he needs a family to help him adapt, so he chose he ideal club."
Barcelona lundberglundberg
2013-06-24 23:26
@H.C Xavier:

OK, tack för svaret men ska denne notarius publicus skriva under något på mina papper som jag skriver ut eller finns det färdiga mallar? Sjukt att det ska gå på 300 spänn för att få ens signatur "godkänd". Betalar ju redan en hel del men men
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-24 23:03
Gabriel

Jag förstår dig men om vi kollar under 2000talet så var det iprincip Kluivert Overmars Ronaldinho Deco Etoo och Messi som gjorde oss till en framgångsrik klubb igen, vi har många La masia spelare i truppen som kan ersättas med bättre spelare

Pique cesc Pedro är dom jag tänker på, tror många gör det också.
saken med pique är att man inte kan skylla på att han inte haft en ordentlig kollega som många här inne gillar att påpeka när dom skyddar han. men han gör så jävla många inviduella klumpiga misstag, dåliga markeringar och kmr in onödigt och försent i vissa dueller

Fabregas, han talar för sig själv..

Pedro springer runt som en yr kyckling, han hjälper till defensiven jaa, men han gör knappt någon nytta framåt?

sen har vi vår kära tränare.. pito, att han blir borta igen under nästa säsong säger mkt om honom, Ledningen med, men främst han, en tränare vill det bästa för laget, då kan man inte försvinna bara sådär, han borde fatta själv att han ska steppa undann och låta en fullt frisk tränare ta över laget och finnas där helatiden
Annons: