/spanien/barcelona/forum/6910.aspx/spanien/barcelona/forum/6910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-21 21:48
USA började optimistiskt de första fem minuterna med en hög press och Spanien fick inte igång sitt spel. Men efter att Jesé, på passning från Deu, gjorde 1-0 tog spanjorerna över matchbilden allt mer för varje minut som gick.

Mittfältsmotorn Oliver Torres tog tag i taktpinnen och erbjöd försvararna uppspelsmöjligheter samtidigt som han fördelade bollarna på ett tillslag ut på kanterna. Helt klart matchens lirare i mina ögon.

Deulofeu har visat att han är vass i djupled, har en fin passningsfot och bra avslut. Något statiskt i spelet utan boll och fuskar en hel del i defensiven, och även om det inte är hans primära uppgift har han vid flera tillfällen lämnat sin ytterback ensam mot två motståndare. Sen är han ff lite grön och dribblar gärna en gång för mycket, men det är samtidigt hans spelstil - att utmana.
Men sammanlagt en väldigt bra insats från den blonde 19-åringen.
Barcelona ElRaval
2013-06-21 21:31
Kan någon berätta lite om matchen?

Hur har Deulofeu spelat? (uppenbarligen bra då han gjort 2 mål, men utöver det?)

Vem är matchens lirare?
2013-06-21 21:15
Gott mos - 4-0 av Deu via en smart djupledspassning och en enkel fint förbi målvakten.
Jeffson
2013-06-21 20:51
Rafinha borde därmed nästan vara närmare en vm-plats än Thiago hehe ;)
2013-06-21 20:48
Rafinha har valt att representera Brasilien i landslagssammanhang, till skillnad från brorsan.
2013-06-21 20:47
@Smogen:

Sant, är bara rädd för att hans defensiva spel och orörlighet kan göra att han inte passar in dagens Barcelona. Å andra sidan behöver det inte vara en nackdel, en som bryter mönstret är inte fel det heller - men där har vi Neymar.
Barcelona FCB_Messi
2013-06-21 20:46
Aa håller med , oliver Torres är riktigt jävla bra !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-06-21 20:45
Borde inte Rafinha platsa i spanska u20vm truppen?
2013-06-21 20:43
Óliver, Suso, Deu och Jesé tillsammans med Bernat är riktigt stora talanger.

Framför allt den förstnämnde gillar jag. Där har Atlético en riktig pärla.
Barcelona Smogen
2013-06-21 20:41
Känns som det finns en del spelare i Spanska u20 vm truppen att försöka värva till Barca B!
Barcelona grande jw
2013-06-21 20:40
Vilket klassmål av Deulofeu. Vilket anfall vi kan ha om några år. Jösses :)
Barcelona Smogen
2013-06-21 20:39
Fast fortsätter Deulofeun att göra sådana mål är det helt ok. Det är ju en sådan spelare Barcelona saknar, fram tlll Neymar värvats i alla fall.
2013-06-21 20:38
Som sagt - riktigt vass innanför straffområdet!!! 2-0 España! (även om skottet kom precis utanför straffområdet...)
2013-06-21 20:30
Thiago's entourage denies personal terms have been agreed with Man United. Still considering future, although almost made his mind up [rac1]

Tycker för övrigt att Deu visserligen är riktigt snabb och vass innanför straffområdet, men satan vad han är statisk i spelet utan boll. Som en staty.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-21 20:29
Mina favoriter till mittbackspositionen, alla aspekter inkluderade: David Luiz, Agger, Vertonghen. Silvas pris och ålder talar emot, även om jag givetvis inte hade gråtit över den transfern heller.
Barcelona B-Guden
2013-06-21 20:03
Deulofeu
2013-06-21 20:01
Deulofeu och Jesé - radarparet nummer 1!
2013-06-21 19:53
Japp, han startar. matchen visas på Eurosport 1.

Även Edgar Ié startar för Portugal, han kan mycket väl bli förstaval i backlinjen i Barca B nu när Muniesa och ev även Lombán lämnar.
Barcelona B-Guden
2013-06-21 19:49
nån som vet om deloufe startar idag ?
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 19:47
Mycket om Thiago Alcantara just och jag ältar på ämnet lite till. Det har pratats mycket om att Thiago behövde 60 % speltid för att nå full ut köps klausul. Det har vad jag förstår sagts från många håll att det saknade bara någon enstaka match till full ut köps klausul och 60 % av matcher. Detta är inte i närheten av fakta Thiago spelade endast 1,414 minuter den gångna säsongen. Pedro hade 2066 minuter och nådde då 60,41 % som ett exempel. Tiago är då enligt min beräkning ungefär 700 minuter kort för att nå 60 %.
Barcelona koeman92
2013-06-21 19:35
@Blaugrana91:

Vem som helst av dessa utom Ivanovic, Agger eller Vermaelen. Vertonghen hade jag älskat att se hos oss. Skönt i alla fall att Mathieu inte är ett alternativ längre :)
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 19:15
Barca B blir av med Sergio Arauo. Detta är hyggligt tydligt då har skriver detta upprepade gånger på sitt Twitter konto. Det är inte officiellt men en av texter lyder. ""Jag flyttar nu hem till Argentina"".

Undrar hur många som kommer till och hur många som kommer lämna Barca B. Det lär bli rekordomsättning på spelare.

Frågan är om Eusebio kan lyckas flytta Barca B ner till den undre halvan den kommande säsongen.?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-21 19:08
Blaugrana91 Alla utom vermaelen
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 19:06
Thiago Alcantara har fått UEFA utmärkelsen som U21 turneringen i Israels bäste spelare. Motiveringen är en njutning att läsa.

Hoppas den trycks ner i halsen på herrar Rosell och övriga digniteter i klubben.
Barcelona fc__Barça
2013-06-21 18:42
Barcelonistas Men hur kommer det då sig att det i princip bara skrivs om United när världens 4e bästa mittfältare säljs för 18 miljoner euro vid 22 års ålder?
Barcelona Blaugrana91
2013-06-21 18:38
Barcelona are working on centre back signing. Alternatives for Th.Silva: Agger, Marquinhos, David Luiz, Ivanovic, Vermaelen, Vertonghen [md]

Riktigt bra alt ifall vi inte får Silva.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 18:35
Ronaldinho the original - jag tror inte riktigt du förstår hur bra Thiago är jag kan sätta mina två kulor på att Thiago i lag som Dortmund,Man United,Chelsea osv. Säg att Götze hade varit i Thiagos situation tror du han hade gjort det bättre eller? Din jämförelse är så otroligt dålig så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Thiago är världens bästa mittfältare efter Iniesta,Xavi,Bus, det enda som saknas hos Thiago är statusen som han lätt kommer få bara han får mer speltid. Moyes ska tydligen kontaktat Thiago och garanterat regelbunden speltid, det säger väll allt?.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-21 18:21
Ronaldinho the original

Götzes konkurrens består av Kevin Großkreutz och Moritz Leitner, medan Thiago konkurrerar med världens bästa trio genom tiderna Xavi, Iniesta och Busquets, lägg därtill Fábregas och Song som har dominerat i Premier League. Så den logiken håller inte tyvärr. Lägg Thiago i Dortmund också, så hade killen varit en av de bästa världen.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 18:10
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Vi får väl se hur den sagan slutar. Man är nästan nyfiken på att vad sker bakom kulisserna i Barca. Hur inställningen är till Thiagos situation och så men det visar sig.
Barcelona Vampíro
2013-06-21 17:55
@Stoichkov~ Du skriver väldigt mycket men säger ganska lite. Jag är mycket väl medveten om vad en utköpsklausul innebär. Rent teoretiskt är det möjligt att det du skriver händer men när har det hänt i den riktiga världen? Om vi utgår ifrån att Thiago vill lämna för United så kommer han göra det när de betalar hans pris, det är punkt där, inga förhandlingar med klubben, inga återköpsklausuler, ingenting. Du får tänka lite mer logiskt än så för det finns en anledning till att Thiago och hans farsa slingrat in det här låga priset i hans kontrakt och det är för att han ska kunna lämna så enkelt som möjligt om han bestämt sig för det.
Annons: