/spanien/barcelona/forum/6909.aspx/spanien/barcelona/forum/6909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-06-25 19:01
Pep el rei Vilken del av "lär lämna" är oklar? Abbe Det finns ingenting hedersvärt eller charmigt med att en spelare stannar kvar när KLUBBEN inte vill ha kvar honom. Han verkar sakna helt ambitioner, han är ju inte ens i närheten av A-laget. Det blir bara jobbigt i längden då klubben skulle kunna sälja honom och köpa in spelare som faktiskt bidrar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-25 18:44
Hetfield Både Xavi och Puyol var nära att lämna, och då var det inte i närheten av samma konkurrens som det är för Thiago nu. Jag förstår inte din hatkampanj mot grabben och detta trots att han inte ens har lämnar ännu, om du ens ska spy galla över honom så kan du i alla fall vänta tills han har lämnar?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2013-06-25 18:37
@Hetfield:
Förstår det du skriver, men att ta med JDS på den listan är väl ändå fel? Han har ju tackat nej till både OS och andra landslagssamlingar för att kunna vara med under Barças försäsong. Hans dröm har alltid varit att lyckas i Barça, sedan att han troligtvis aldrig kommer bli så pass bra är en annan femma. Men du sågar du hans klubbkärlek för att han inte vill lämna klubben? Angående Thiago så vill jag inget hellre än att han stannar i Barcelona, men jag har full förståelse för att han kanske söker sig efter andra alternativ om hans kommande säsong kommer att se ut som den föregående. Jag får känslan att folk irriterar sig på att Thiago kan lämna klubben genom en utköpsklausul på 18 miljoner euro. Hade någon verkligen kritiserat honom om han lämnat efter att Barça accepterat ett formellt bud? När är det rätt att lämna en klubb om inte efter successivt minskande speltid, som situationen faktiskt ser ut i Thiagos fall. Jag är mest arg på klubben som sett till att sommaren kan bli ett helvete genom 18 miljoner euro som utköpsklausul.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 18:26
Paraguay i u-20 med Juvenil a spelaren Sanabria nummer 7 han har bara spelat andra halvlek men spelat fram till målet!

Barcelona Hetfield
2013-06-25 18:25
Jag är väldigt besviken på den "nya" generationen av spelare från la masia. Den ena är sämre och girigare än den andra. Man har en JDS som vägrar gå och som verkar vara mest nöjd över att glida runt i Barcelona utan ambitioner. Man har en Thiago som trots allt klubben har gjort för honom lär lämna. Det är bara en tidsfråga innan Rafinha och Deulofue börjar gapa. Vad har hänt med klubbkärleken och lojaliteten? Vart är alla Puyol, Iniesta, Xavi och Messi?
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 18:10
La liga es blaugrana! (Barcelona) Visst är det så! Jag håller med dig. Men tyvärr så får ju inte alla plats i a-laget och slutändan så kan det bli så att prioritera den som är bäst, jag önskar att alla fick plats i a-laget.
Barcelona Messidinho_10
2013-06-25 18:07
Skit snack
Barcelona barca_joe
2013-06-25 18:05
Sami Var har du källan på det då?
Barcelona -SAMI-
2013-06-25 17:58
Och där var Thiago klar för United.
Barcelona KristoferDelija
2013-06-25 17:53
Kul med så många bra nyheter nu på sistone för La Liga.
Alvaro Negredo går till Atletico de Madrid, Juan Verdu går till Real Betis och Benat går till Athletic. Otroligt skönt att dessa två stannar i världens bästa liga och La Liga kan behålla stjärnor istället för att lämna för toppklubbar i Premier League eller Bundesliga, även Serie A.

En annan mycket fin nyhet är att Granada har blivit av med sina skulder och är nu en utav få lag i Spanien utan några som helst skulder och kan värva spelare.

Man har redan värvat Piti som alla vet hur fantastiskt bra han var i Rayo Vallecano förra säsongen.. Lätt en utav La Ligas bästa yttermittfältare.
Han var också jagad utav väldigt många stora klubbar i Premier league men stannar i La Liga och Granada.

Granada blir att räkna med rejält med nästa säsong med Piti, Iturra, Mikel Rico, Bounanotte, Nolito, Ighalo, Riki, Siqueira, Tono, Mainz, nyom.

Grymt bra lag som kommer utmana rejält om Europa League platserna till denna säsong som kommer.

Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-25 17:51
LeoMessi (Barcelona) De spelare som tagit sig in i själva akademin potentialen att lyckas och är inte där bara för att leka de som vill leka har redan sorterats bort och därför ska man satsa på alla och inte bara på en viss spelare.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-25 17:30
Cruyff tror alltså inte på två ego i ett o samma lag - så säger en människa som har haft Stoichkov o Romario ihop !
Obs, det finns knappt större ego än dessa två i fotbollshistoria överhuvudtaget.

Inte första gången precis holländaren kastar grodor ur munnen.
Verkar dock blir värre med åldern, eller kanske inte, han var jäkla kaxig redan som ung fotbollsspelare.
Barcelona Andresito
2013-06-25 17:29
IÑAKIIII, haha, 6 straffräddningar och ett mål, sjukt!
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 17:27
Occi (Barcelona) Självklart så ska man satsa på alla men alla har inte talangen och potentialen att ta en plats i Barcelona. Det jag menade är att jag själv anser att rafinha har mer potential, och självklar så ska han slita på träningar och visa framfötterna.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-25 17:26
Golden Barca (Barcelona) Förstår inte syftet med inlägget? Du bara rabblade upp massa tränare??
Barcelona Occi
2013-06-25 17:21
Vadå satsa mer på Rafinha? Man satsar på alla ungdomar sen är det upp till dem själva att prestera på träningar och matcher och visa att man krigar för en plats i laget/startelvan. ALLA spelare som tillhör Barcelona satsar man på. Resten är upp till spelarna.
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 16:37
Är det bara jag som anser att Rafinha är bättre än Sergi Roberto? Vi borde satsa mer på honom än på Roberto.
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 16:34
Låt thiago dra och ta in någon och satsa mer på den spelaren än vi gjorde på thiago. Det som stör mig är att thiago inte har uttalat sig ett skit! Förståeligt att han vill ha mer speltid, vilket han hade fått om han inte var borta 2 jävla månader. Hoppas vi satsar mer på Rafinha, han behöver lånas ut, han har stor potential.
Barcelona Gabriel
2013-06-25 16:27
Det finns bara en sak att göra med de 20M€ vi får in för Thiago och det är att lägga allt på Thiago Silva.

Thiago är förlorad, likaså min sympati och kärlek för honom från min sida. Går han nu ikväll till Manchester är han som fotbollsspelare död för mig.
Barcelona Golden Barca
2013-06-25 16:19
På tal om tränare och FC Barcelona

Det börjar om än sakta dra ihop sig inför säsongen 13/14. Det är just nu under sommar som de stora förändringarna sker främst då i Europeiska lag. Det är inte bara spelare som rör på sig även många tränare hittar ny arbetsgivare. Många av dessa är befästa av före detta FC Barcelona spelare. Josep Guardiola har fått nytt jobb i Bayern München, Philip Cocu jobbar nu i PSV, Berndt Schuster jobbar nu i Malaga och Luis Enrique har nytt jobb i Celta Vigo. Vi ska notera att EX FC Barcelona Laurent Blanc och Oscar Garcia inom kort förväntas hitta bättre tränarjobb.

Vi kan ju inledningsvis fortsättningsvis notera att Vilanova är i a laget och Eusebio är i B laget. Vidare noterar vi att Luis Carreras nu gjort sig ett namn genom att ta upp Sabadell i andra divisionen. Vi har Sergi Barjuan i Recreativo Huelva och Onesimus Sanchez som tränar Murcia.

När vi tittar lite lägre ner i serierna så har vi exempelvis Ramon Caldes i Burgos, Abelardo i Sporting Gijon B och Miguel Soler i Real Mallorca B. Med ett tyngre uppdrag ser vi Julen Lopetegui som tränar Spanien U21. Här ser vi också Villena som tränar FC Barcelonas veteraner.

FC Barcelona är även på tränarfronten representerade över hela världen. Juan Antonio Pizzi tränar Argentina baserade San Lorenzo de Almagro. Vidare noterar vi Mauricio Pellegrino som numera tränar Estudientes La Plata efter sin tid i Valencia. Vi har också Jose Mari Bakero som tränar Peru baserade Juan Aurich.

Luis Milla har inte längre hand om U21 utan är numera tränare för Al Jazira Sporting Club i Förenade Arabemiraten.

Men där är fler många fler. Vi har en hel insjö med assisterande tränare också som en gång i tiden tillhört FC Barcelona. Juan Carloz Unzue är andretränare hos Luis Enrique i Celta Vigo. Roger Garcia är andreman i Sabadell, Roberto Bonano andreman hos Argentinska Higgins, Meho Kodro andreman i Real Sociedad. Josep Serer är ännu så länge andreman hos Abel Resino i Celta. Några är just nu utan uppdrag som exempelvis Victor Munoz, Esteban Vigo, Julian Rubio och Albert Ferrer.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 16:15
Thiago ser ut att vara helt förlorad enligt källan blir det officiellt under kvällen.

Barcastuff säger dock att Rafinha har förlängt och även blivit klar för Celta.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 15:41
Nästa säsong hejar jag på

Barca
Celta (Luis Enrique)
Cska Sofi ( Stoichkov)
Swansea (Laudrup)
Psv (Cocu)
Ajax( De Boer)
Koeman (Feyenoord)

Det finns ju några potentiella coacher för oss i framtiden.Halva dreamteam och några till.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 15:35
Alvés - Por Que? Vore ju helt perfekt om Enrique tar hand om flera av våra b-spelare i la liga ingen skulle göra bort sig där precis.

Synd bara att klubben inte har någon ekonomi bara så det kommer väl uteslutande att handla om lån.

Rafinha och Jonathan låter ju kanon i Celta.Vore Thiago lite smart nu så skulle även han ta steget dit i ett år eller två.

Tänk er själva att spela med bästa polaren samt lillebror hur maxat som helst.De kanske vill låna Bartra också då har han ju hela gänget där ; ) Tänk till nu Thiago United liksom du är ju halvbrasse för fn vad ska du göra i Manchester?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-25 15:32
Heja Luis Enrique!
Barcelona NoGo™
@B-Guden:

Inte vad jag kan hitta tyvärr. Det lär väl dyka upp skulle ja tro.
Barcelona Deulofeu
Kommer Neymar att bli en succe i Barca så vet man aldrig vad som händer Rosell kanske bara vill ha Nike spelare i sitt stall...

Jag skulle då tippa att får vi ett bud på 1,5 miljarde så vet man aldrig vi har inte varit jättebra på att hantera stora stjärnor historiskt.

Känns som att vinner man guldbollen försvinner man inom kort men Messi har ju visat att han både håller och blir bättre.

Ser verkligen fram emot första träningarna med Messi och Neymar för att se hur de beter sig och första matchen mumma alltså...vi ska dock inte ha för höga förväntningar men han visar tydligt i confederations att han spelar verkligen fö laget!

Sådana spelare kan man inte ha för många av.Jag tycker han tydligt visar oss att han inte är rädd för att jobba och pressar en del han är ju bla den spelare som orsakat mest frisparkar bara en sån sak.Kanske inte överdrivet positivt men jag gillar aggressiva spelare som inte är klumpiga dock...

Time will tell
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-25 15:29
New Celta coach Luis Enrique has asked his club to sign Jonathan dos Santos (23). The midfielder didn't yet make a decision. [marca]

Jag hoppas innerligt att JDS går.. inte får att jag har något emot honom men han får knappt spela en minut varje år och går han dit får han förtroende av sin gamla coach och kan blomma ut till den fina mittfältaren som han är i en lite mindre klubb
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-06-25 15:16
Önskar verkligen all lycka och framgång till pep i bayern nu. Hans tyska lät sådär dock, nått han får slipa på.
Barcelona Hank Moody
2013-06-25 15:16
Går inte att sätta ett pris på Messi..
Barcelona B-Guden
2013-06-25 15:14
@NoGo™:

den finns inte översatt på engelska/svenska nånstans?
Annons: