/spanien/barcelona/forum/6908.aspx/spanien/barcelona/forum/6908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-06-26 13:34
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal om vi går med på att sälja och klausulen inte aktiveras då får vi 260 miljoner eller är jag ute och cyklar i regnet?

Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-26 13:12
En Thiago som inte vill vara kvar mot en Rooney som vill komma hit = Ja tack, nu kanske många tänker vilken idiot jag är osv men hur bra är det att ha en spelare som inte accepterar begränsad speltid och kommer bli tjurig än att få hit en av världens bästa strikers med fina fötter som kommer vara hungrig. Neymar Rooney Messi.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-26 13:06
Jag brukar oftast vara positiv, men hur.. hur kan vi ha en ledning, tränare och en sportchef som tydligen vill ha T.Silva till 100% och tränaren säger att det är bara honom han vill ha men sen har vi inte ens kontaktat deras agent eller PSG för att ens prata om en värvning om honom... Har ni märkt att våra värvningar tar upp till 2 år på de flest spelarna, Neymar börja man 2 år sedan, Cesc tog några år.. Om det är något tillfälle vi ska kunna värva honom är nu när Ancelotti har dragit och de har fått en tränare som inte ens är 30% utav Ancelotti.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-26 12:59
Deulofeu Vi får ju inte 26milj. Tkr vi ska försöka ta Rooney över till andra sidan om de ska ta vår Thiago
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-06-26 12:47
Moyes vill ha kvar vi vill ha kvar Rooney enda chansen för att Moyes ska få Thiago är att vi får Rooney...Vilket vi inte vill förstås men vi kan ju alltid försvåra affären!

Skämt åsido jag vill inte ha en spelare som inte vill vara kvar jag har därmed sett nog av Valdes och kanske Thiago om han nu själv säger det jag väntar på att de orden ska komma eller inte... Tills dess älskar jag Thiago men det vänder snabbt.
Barcelona Gabriel
2013-06-26 12:42
Sägs att Real Madrid ska vara nära att köpa Luis Suarez. Kanske vi borde göra som dem, buda på honom enbart för att höja priset för dem?
Barcelona Rambla~
2013-06-26 12:40
Perfekt med Rafinha till Celta Vigo. Allt för att hålla honom borta från PL-klubbars giriga klor. Det ryktades om engelska klubbar och tom att United kanske skulle försöka få över även honom för att underlätta en värvning av Thiago. Familjen skulle sätta bo i norra England istället för Spanien. Nu får han dessutom Lucho som tränare, kan inte bli bättre. Dessutom så får han bo tillsammans med sin mamma och syster i Celta.

Flera PL-klubbar vill ha Deulofeu på lån. De tror förstås att de ska få en köpoption med i dealen. Något de kan glömma som vi alla vet.
Barcelona Gabriel
2013-06-26 12:07
Jag håller med föregående talar vad gäller Rooney. Det år en intressant värvning enbart pga hans namn. Vi har redan vår anfallsuppsättning klar, likadant vad gäller avbytare. Vad vi behöver är en bra mittback. Ingen vill se Thiago lämna, men om det nu blir så bör man göra det bästa av situationen och använda alla de pengar man får in för honom för att köpa den bästa mittback man kan och då är det all in på Thiago Silva. Jag behåller hellre Thiago än köper Rooney. Rooney har dessutom gått ned sig rejält. Han var som bäst 2010. Kanske hade han fått sig en nytändning hos oss, vem vet. Och ingen påstår att han inte är en världsklass spelare, för det är han, men det hade varit en värvning jag hade hopat och gapat utav lycka över om den kom för 3 år sen. Den tiden är förbi. Med Neymar - Messi - Alexis har vi det mest spännande anfallet sen Ronaldinho - Eto'o - Messi. Sen har vi Tello, Pedro, Deulofeu också. Det är mer än tillräckligt.
Barcelona Rambla~
2013-06-26 12:02
@Stoichkov~:

Samma här. Klausulen eller ingenting. Visserligen får Barca bara 18m ändå men vem bryr sig? Det ska kosta United. Skatterna går till staten. Annars kan Barca alltid gå med på 25m till klubben så skiter vi i klausulen. United sparar ju 2m euro. :P
Barcelona Deulofeu
2013-06-26 12:02
Om Thiago kostar 270 miljoner med alla skatter ska Barca inte nöja sig med mycket mindre ifall de vill "göra upp" med Barca direkt.

Kanske 260 miljoner då? INte kattpiss direkt välbehövliga pengar helt klart.

Hur mycket man än gillar Thiago så är det på planen han ska snacka och det har han inte gjort denna säsongen!

Kan dom inte ha snacket snart så det blir klart stanna och LED Barca in i framtiden eller flytta och LID hos United de kommer inte vinna något tror jag...
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-06-26 11:51
Men nej! Vad ska vi med Rooney till?? Vill Thiago lämna så casha in så mycket som möjligt och använd pengarna till en ny mittback. Vi måste se till våra behov!

Dessutom har vi ju fullt med anfallare nu, där Rooney knappast hade tillfört något förutom lite styrka kanske.
Barcelona Messidinho_10
2013-06-26 11:48
Rooney ryktet börjar bli allt mer intressant. Sport skriver ett byte mellan Rooney och Thiago skulle kunna ske. Och dem engelska tidningarna skriver att Barca är Rooneys högsta dröm!! Ut med Villa och in med Rooney säger jag!!
Barcelona fc__Barça
2013-06-26 10:59
barcelonax11 Fast man har ju också sett i landslaget att t.ex Alonso blivit helt värdelös när man kört 2 defensiva för Busquets har tagit upp i princip allt. Sen är ju inte Alonso min favoritspelare men det var inte p.g.a att han var för dålig utan han blev överflödig när man hade busquets. Nu när man kör med ett vanligt Barcamittfält så vinner ju Spanien och man spelar rikitgt bra jämfört med EM där man spelade ganska dåligt många många matcher och vann på ren överlägsenhet i spelarmaterial. Sen känns ju diskussionen ganska onödig eftersom man inte kommer byta formation förutom möjligtvis enstaka matcher men då håller Song helt klart. Sen kan du ju tänka vad Martinez skulle kosta för Bayern köpte honom för 40(?) och han har bara blivit bättre
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-26 10:58
Tror inte Martinez vill gå från en nyckelroll i Bayern till en plats i truppen hos Barca...
Barcelona barcelonax11
2013-06-26 10:35
@fc__Barça:

Barcelona barcelonax11
2013-06-26 10:34
Det där med martiez va bara ett exempel på byten vi kunde göra.. MEn den där med uppställningen jag tror spelarna är tillräckligt smarta för att klara av de annars är dom inte barca material och om vi kollar på landslaget så kan vi ju se att dom spelar 4-2-3-1 och de har ju lett till 2em o 1 vm så jag tror man borde testa de eftersom att bosqets o mittbackarna alltid blir lämnade ensamma när vi möter bättre lag som t.ex real eller bayern som är duktiga på kontra men mot sämre lag så borde vi gå tillbaka till 4-3-3 då de är onödigt o ha två defensiva
Barcelona fc__Barça
2013-06-26 10:19
barcelonax11 Så du tycker att vi borde testa att skola om en defensiv mittfältare till mittback? Det låter lovande... Och vi måste ju ha en startback som kan styra backlinjen. Sen så är väl 4-2-3-1 ett bra altenativ om vi skulle vilja expimerintera med spelsystem men har väldigt svårt att se det eftersom iden med klubben är att skola spelare till ett 4-3-3 genom alla led och tror inte vi kommer ändra det, och tycker inte det behövs heller.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-26 10:18
If Thiago wants to use the 18M buyout clause to leave Barcelona, his transfer would in the end cost around 27M including taxes. [md]. Precis, hosta fram 27 miljoner inklusive skatter, om du vill gå. Barca vill tydligen inte gå med på att sälja honom. Rätt tycker jag.
Barcelona barcelonax11
2013-06-26 10:13
@fc__Barça:
han har gjort det jävligt bra som mittback i bayern dom gånger han spelat där och han kan avlasta bosqets, med honom skulle man även kunna spela ett 4-2-3-1 vilket jag tycker barca borde testa tror vi skulle spela ännu bättre med den uppställningen, song håller ju inte på den här nivån
Barcelona fc__Barça
2013-06-26 10:05
Vad ska vi med Martinez till?
Barcelona barcelonax11
2013-06-26 10:01
Om thiago så gärna vill flytta så tycker jag inte barca ska utesluta klubbar och bara gå till united, man skulle ju kunna inkludera honom i en deal med PSG angående thiago silva, eller kanske byte martinez från bayern eller kanske gundögan med dortmund finns många alternativ som man skulle tjäna bättre på kan jag tycka än att sälja honom till smuts united
Barcelona DM1982
2013-06-26 09:33
@Barcelonistas:

Var det någon idé för Barcelona att kontakta PSG innan de fick en ny tränare? Oddsen att PSG öht skulle vara sugna på att prata innan en ny tränare kom in bör rimligen vara 0 %.

Nu har PSG fått en ny tränare och vi kan anta att Barcelona kommer kontakta klubben.

Ibland kan det faktiskt vara bra att ta det lite lugnt och inte få psykoser.

Sedan så verkar det som om det inte blir billigt ändå för Man U om de vill ha Thiago, 27 miljoner är hyffsat mycket pengar. Nu tror jag att han går dit ändå men Man U får betala mer än 18 miljoner bara.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-26 09:18
Mido - jag får psykos när jag ser att Barca inte ens har kontaktat PSG angående Silva. Kanske är det så att man först vill avsluta hela den här såpan kring våran Thiago?.

Barcelona and Thiago will soon meet. Player more likely to leave than to stay. Man United favourites, Bayern and City alternatives. [md]

If Thiago wants to use the 18M buyout clause to leave Barcelona, his transfer would in the end cost around 27M including taxes. [md]
Barcelona Deulofeu
2013-06-26 09:18
Snacka om att ha press påsig innan turneringen börjar.Han har precis blivit klar för Barcelona.

Han är egentligen den som hela Brasilien sätter sitt hopp till offensivt.

Vm spelas på hemmaplan detta är en turnering där han ska visa sig vara redo.

Vad händer det går tre minuter i första matchen sedan bam! Bäst när det gäller har vi verkligen lyckats värva en spelare som gillar att spela under press som presterar när andra gömmer sig.

Idag har han chansen igen och det är ytterligare press på honom då Lugano gått ut och sagt att han filmar och förstärker situationerna för att domaren inte ska ge honom några "billiga" frisparkar.

Levererar han ikväll igen ja då får vi kanske drömfinalen om Spanien sköter sitt i morgon.

Klarar han verkligen att leverara igen han har fått mycket stryk i turneringen och en smäll på senaste träningen hoppas verkligen inte att vi får hem en halvskadad spelare.

Lycka till ikväll Neymar visa världen ännu en gång vilken fin lagspelare och kamrat du är!

Vi fick inte Barcalona - Real Madrid i champions men vi kanske får Brasilien -Spanien i confederations?
Barcelona Deulofeu
2013-06-26 09:12
petersays Efter finalen i confederations börjar det nog hända saker bara riktigt stora klubbar löser stjärnanfallsvärvningar innan confederations ; )

Cavani,Suarez ,Shaaraway,Villa mycket lär hända efter söndagens final!

Tänker även på Silva och grabbarna förstås.
Barcelona Deulofeu
2013-06-26 09:11
petersays Efter finalen i confederations börjar det nog hända saker bara riktigt stora klubbar löser stjärnanfallsvärvningar innan confederations ; )

Cavani,Suarez ,Shaaraway,Villa mycket lär hända efter söndagens final!

Tänker även på Silva och grabbarna förstås.
Barcelona petersays
2013-06-26 09:06
@Blaugrana91:

Jag tror du missar det viktigaste: "Barça didn't talk with us or with PSG".
Barcelona Mido
2013-06-26 08:33
Det känns att alla lag i alla 3 ligorna kämpar att värva till nästa säsong,, vissa är klara å vissa är på gång, förutom Barça... Det händer inget, absolut inget,, vi läser bara rykten som inte ens stämmer,, de har armarna i kors å hoppas att vi blir nöjda med neymar,,, det är 2 månader kvar tills marknaden stänger,, en stjärna att värvas kräver tid, klockan tickar f**n... Barça bör ta kontakt med Psg för Silva NU
Ronaldinho the original
2013-06-26 03:50
Hahahaha!! Om ni vill skratta så kan ni definitivt läsa 2005 inläggen som skrevs. Det stod att vi var intresserade av owen och baptista. Alla i forumet ville ha evra och essien. Dem flesta ville peta giuly och starta med messi. Alla ville att rijkard skulle lämna, sen så vann han cl några månader senare. Giovanni dos santos var en av världenst största talanger. Xavi var start och iniesta bänk. Saviola var hatad av rijkard. Många vill redan då bänka valdes.
Barcelona Gabriel
2013-06-26 02:45
RonaldinhoGaucho!

När du väljer att kritisera Pep för att han gjorde sig av med en underpresterande Zlatan snarare än att kritisera honom för att ens ta beslutet att köpa in honom och lägga 40M€ plus Eto'o så säger det allt.

Arsenal matchen? Det var en match där hela laget spelade en bländande fotboll i första halvleken, en halvlek där bland annat Zlatan missade flera solklara målchanser innan han gjorde sina 2 mål. De två målen mot Arsenal säger mig inte speciellt mycket dessutom med tanke på hur dåligt försvar Arsenal hade i den matchen, om du inte minns det är det bara att ladda hem matchen och granska förvarsspelet i Zlatans två mål.

Zlatan var aldrig tillräckligt bra för att spela i Barcelona, det är den bittra sanningen som det svenska folket vägrar att inse. Deal with it. Han skulle aldrig ha köpts till oss från första början, hela den affären är ett skämt. Om man ska kritisera Pep för något så är det hans beslut av att ge bort ett lejon framför mål och en legend som heter Samuel Eto'o för att få in en 2 meter lång staty som inte gjorde någon glad, förutom dig då.

Bojan var aldrig tillräckligt bra heller, så enkelt är det med den saken. Finns det någon som på fullaste allvar trodde att Bojan skulle kunna slå sig in i Barcelonas startelva? Troligtvis ingen förutom han själv. Vissa kan ha trott det efter hans första säsong 07, men efter det gick det spikrakt neråt. Han hade en bra säsongshalva i klubben, och han tog tillvara på chansen när Zlatan var sämre än en amputerad 65-åring.

Henry? Henry var fast besluten att lämna Barcelona efter hans första säsong i klubben men Pep övertalade honom att stanna, och han vann sedan trippeln och sin belowed CL på köpet. Han om någon har Pep allt att tacka för.

Gudjohnsen, ge mig länk på det tack för jag minns inte det.

Jag tycker också att Pep har mycket att lära sig vad gäller kommunikation. Jag tycker allt som oftast att han har rätt i sina beslut om spelare är tillräckligt bra för oss eller inte, däremot tycker jag det finns bättre sätt att hantera saker och ting på. Han ser på saker och ting annorlunda än vad jag gör. Personligen hade jag föredratt en tränare som sa saker och ting rakt ut till spelarna som det var.

- Jag räknar inte med dig till nästa säsong pga den här anledning osv, du har ett val. Antingen lämnar du oss för du kommer inte få mycket speltid, eller så väljer du att acceptera din roll i laget och spela de få minuter som jag kommer att ge dig. Det är upp till dig.

Det är där han kan utvecklas bl.a. I'm sorry men, du som culé väljer att försvara en spelare som aldrig gjorde något bra för våran klubb samtidigt som du trackar ner på en av de största Barça legenderna någonsin...
Annons: