/spanien/barcelona/forum/6906.aspx/spanien/barcelona/forum/6906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-28 21:47
För första gången på länge ser man fram emot Madrid derbyt, hoppas verkligen att Atletico inte viker ner sig. Kan bli en bra match men nånting säger till mig att Real kommer på nåt sätt lyckas plocka 3 poäng.
Barcelona LeoMessi
2013-09-28 21:47
Real dödar nog spänningen efter några minuter då dom gör två mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona .Andreas
2013-09-28 21:41
Jag har längtat till den här matchen hela veckan.
Kom igen nu Atletico. Kör över de vita!

(Bara för det står det väl 2-0 Real Madrid efter 5 minuter.)
Barcelona Júnior ´
2013-09-28 21:25
DM1982 Jag skulle nog sätta mina pengar på att Neymar får spela ut till kanten, som vanligt, samtidigt som Cesc tar över Messis roll centralt i anfallet. Men det vi förmodligen kommer få se är väldigt mycket positionsbyten mellan alla tre anfallare under matchens gång.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-28 21:17
En väldigt intressant match ikväll detta ser jag som ett stort test för både Real och Atletico. Nu får vi se hur bra Atletico verkligen är, samt var vi har Real den här säsongen. Vad tror ni, kryss kanske?
Barcelona Canaletes
2013-09-28 20:45
Bild på spelarna i bussen.
Från Piqués insta.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-28 20:38
Låret*
Barcelona Barcelonistas
2013-09-28 20:38
jag är lite fundersam över hur vida Messi blev fullt återställd sist eller inte?. Att bli så här små skadad hela tiden måste ju bero på något, det är ju låter nu igen.. Känns som vi stressar ibland bara för att få tillbaka honom så fort som möjligt. Låt det ta den tid det behövs så han kommer tillbaka 100%ig.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-09-28 20:31
Det lär ju inte vara sista gången man ser Messi gå och ta sig för baksida lår...Kanske är lite pessimistisk, men så här har det ju sett ut i ett halvår nu. Varje gång han skadar sig så står det att det inte är något allvarligt och att han är tillbaka efter någon vecka...men likt förbannat så tar det bara någon/några matcher så håller han sig för låret igen. Jag tror detta kommer hålla på länge tyvärr :(
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-28 20:27
Bartra gjorde "bort" sig vid två tillfällen i matchen, där han vid det enda revanscherade sig direkt med att vinna bollen tillbaka efter att relativt lätt blivit bortdribblad. Det andra gången var när han spelade bollen till en Almería-spelare där det genast blev en farlighet.

Bottom line är dock att ju mer han spelar, desto mer växer hans självförtroende, och då ter det sig naturligt att vi får se bättre prestationer av grabben. Nu får han nog garanterat två starter till, vilket betyder 4 raka matcher för ynglingen.
Barcelona DM1982
2013-09-28 20:25
Messi, who was subbed off with a thigh muscle injury, will be out for a week and miss the games against Celtic and Valladolid. #fcblive [md]

Läskigt, precis vad jag trodde själv. : )

Att han är borta mot Celtic är inte bra men Neymar är inte precis en dålig spelare att stoppa in. Undrar om han kommer spela mer centralt då?

Valladolid hemma...ja vinner Barcelona inte den utan Messi så är det direkt uselt.
Barcelona NoGo™
2013-09-28 20:25
Messi, who was subbed off with a thigh muscle injury, will be out for a week and miss the games against Celtic and Valladolid. #fcblive [md] 1 vecka, tur det då! 2:a :P
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-28 20:24
Messi, who was subbed off with a thigh muscle injury, will be out for a week and miss the games against Celtic and Valladolid. #fcblive [md]
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-28 20:24
@påfågeln:

Skandal om Marc bänkas till förmån för Piqué när Mascherano/Puyol är tillbaka. Dags för Piqué att vakna.
Barcelona Leo y Cesc
2013-09-28 20:23
Vad ska man säga om våran Lionel Messi? Makalöst! Han har erövrat fotbollen och aldrig någonsin kommer han glömmas för han är den störste någonsin och lättare blir det för alla att erkänna det när han lagt skorna på hyllan.
Barcelona påfågeln
2013-09-28 20:21
@barcastuff: Bartra is the Barcelona player who has recovered most balls (13) in today's game #fcblvie [via @carles_domenech @latdp] Grym! ;)
Barcelona Barcelonistas
2013-09-28 20:20
Massimo Tiki taka - Messi verkade helt ok på bänken, tror inte det är något allvarligt.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-28 20:18
Stackars Raul, helt överkörd Haha :).
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-28 20:16
Messi slog precis Rauls rekord Raul : 323 goals in 741 games Messi : 324 goals in 388 games Detta i ligan. Han runda precis Real Madrids all-time top scorer med nästan 400 matcher mindre spelade vid 26 års åldern. Vem är världens bäste? EDIT: Skoja, det är inte bara i ligan, det är i alla turneringar... tror jag.
Barcelona DM1982
2013-09-28 20:15
@Acrobat:

Jag var en match för snabb med landslagsuppehållet. Först är det Celtic borta, en match som Messi sannolikt lär missa. Sedan är det Valladolid hemma och efter det är det landslagsuppehåll. Som det ser ut nu, enligt mitt amatörläklarutlåtnade, så missar Messi Celtic och Valladolid, sedan är de två meningslösa matcherna med Argentina som han 100 % borde få vila från. Det senaste jag hörde om det var att han skulle tas ut men jag hoppas verkligen att Sabella tänker om. Galenskap annars.
2013-09-28 20:13
Hoppas läkarteamet tar tag i Messis skada ordentligt nu, nån som vet om det är samma baksida lår igen?
Det är riktigt farligt att dra på skador på samma ställe om och om igen, som värst kan det sluta med att han måste lägga av med fotbollen tidigt vilket jag verkligen ber till högre makter att det inte sker.
Hoppas verkligen att det löser sig, man börjar bli orolig.
Barcelona zick9
2013-09-28 20:11
Bartra är inte bättre än Varane.
Barcelona Acrobat
2013-09-28 20:11
Jag hoppas ni har rätt angående Messi och det är givetvis bra att det är landslagsuppehåll snart! Han behöver vilas där! Det som är mest oroande är hans skador återkommer gång på gång på gång. Det mesta pekar ju tyvärr åt att det kommer att fortsätta så och det är det värsta som kan hända både honom och Barcelona! Varje spelare behöver stabilitet och det får han inte när han skadar sig så ofta. Om Messi drar upp skadan inför en slutspelsmatch i CL mot ett bra lag så är det med största sannolikhet över... När Messi är skadad så är Barcelona skadat.
Barcelona Baronen
2013-09-28 20:07
Spara Messi till efter jul och lägg allt ansvar på Neymar och låt se vad han går för.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-28 20:06
Jag vågade inte jinxa under matchen men har ni tänkt på hur många matcher i rad Adriano nu har spelat utan att sträcka en muskel. Helt ofattbart och glädjande samtidigt.
2013-09-28 20:05
@Barcelonistas:

Håller inte alls med, Varane har alla egenskaper för att kunna bli top 3 om inte den bästa. Killen är 20 bast och är riktigt snabb, bra på huvudet och bytningssäker. Kommer ni ihåg brytningen han gjorde på Fabregas i el clasico? Verkligen inte många backar som hade klarat av att jag ikapp en spelare som är långt framför i ett friläge för att sedan göra en otroligt fin brytning, han gjorde ett par fina brytningar på Messi också. Varane är den största mittbackstalangen just nu skulle jag vilja säga om han håller samma klass som han gjorde i våras.
Barcelona LeoMessi
2013-09-28 20:04
Acrobat (Barcelona) Såg inte ut som en som brutal skada på läsa, han missar mötet mot Celtic och i värsta fall nästa ligamöte.
Barcelona DM1982
2013-09-28 20:02
Det känns inte som om det skulle vara något allvarligt med Messi men matchen mot Celtic känns som den är i farozonen.

Sedan är det landslagsuppehåll och självklart borde han INTE kallas dit. Vad är poängen med att han spelar när Argentina redan är klara? Är det i Argentinas intresse att han riskerar att skada sig eller köra slut på sig själv?

Att spara Messi i landslaget är det absolut självklara.

För övrigt tre sköna poäng även om spelet inte var det bästa men så här är det med serielunken. Vecka ut och vecka in spelas det matcher, alla kan inte vara otroliga prestationer som mot Sociedad, ibland ser det för jäkligt ut. Det är i slutändan poängen som räknas, även från matcher som såg ut som ikväll.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-09-28 20:01
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

Exakt det är det jag försöker säga att Pedro kan inte sätta 3 mål varje match.. Man ska vara nöjd över hur vi kontrollerade match.
Barcelona Acrobat
2013-09-28 20:01
Officiellt: Messi har en lårskada... Igen. Mer tester imorgon. Då är han nog borta ett par veckor nu. Så fruktansvärt tråkigt och typiskt!
Annons: