/spanien/barcelona/forum/6903.aspx/spanien/barcelona/forum/6903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2013-06-29 15:27
@grande jw:
Men varför skulle så PSG sälja honom? Dom är inte i behov av pengar direkt. Och varför skulle han vilja lämna en klubb han bara varit ett år i där han sitter på ett kontrakt med skyhög lön till 2017? Bara för att det är Barca som viftar på svansen så ska PSG backa flera mille, förlora en av sina bästa spelare och så ska Silva omotiverat vilja gå ner i lön? För vadå? Mes que un club? Njaee... Han må vara 29 istället för 28, men i gengäld sitter han på ett kontrakt där bläcket knappt hunnit torka - de faktorerna tar nog ut varandra.
Barcelona grande jw
2013-06-29 15:17
@petersays:

Sa jag det? Om du utgår från en ekonomisk synvinkel så är det väldigt sällan något som börjar bli till åren går upp i värde. I mina ögon betalade PSG redan ett överpris med €42 miljoner. Att T.Silva värderas till samma pris i år igen känns inte direkt logiskt. Men å andra sidan styrs ju alltid marknader av efterfrågan och det vimlar ju inte direkt av kvalitativa mittbackar för tillfället :)
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-29 15:06
@Barcelonistas:

dom 2 första målen var piques fel, han föörsööker inte ens, blir så jävla irriterad bara jag ser honom på plan, han är för bekväm på sin pplats, hade jag varit tränare hade jag bänkat honom och låta honom hoppa in 90+1 minuten enbart för att slösa tid så att han ska fatta att han måste inse att det inte bara går o lalla runt, det är inte örgryte han spelar för
Barcelona Barcelonistas
2013-06-29 14:39
Det kollektiva försvarsspelet där hela laget pressar och vinner tillbaka bollen inom några sekunder har inte heller fungerat bra den senaste tiden. Det har varit alldeles för stort avstånd mellan lagdelarna och det har resulterat i att backlinjen blivit överkörda av snabba omställningar. Men detta är bara några få faktorer finns så mycket mer som inte stämmer i försvaret just nu, bland annat så måste vi få in kontinuitet i backlinjen. Vi behöver ett försvar som får spela en längre tid med varandra för att hitta ett koncept att gå efter, just nu ser jag bara 4 vilsna hönor i backlinjen som inte vet vad dom ska göra. Vi behöver inte bara en ny MB, utan vi behöver ochså en ledare som kan styra hela backlinjen säga till när backlinjen ska pressa och gå framåt osv.

Tidigare säsonger hade vi Puyol som hade den rollen men nu håller han inte längre tyvärr. Han går sönder varenda månad och backlinjen blir lidande på grund av detta. Folk tror att allt är så simpelt vissa förstår sig helt enkelt inte på fotboll, samt vad det handlar om, ni tror att ni vet mycket när ni i själva verket inte vet så mycket. Ska vi köpa ännu en vilsen höna? räcker det inte med dom vi har?. Nej jag vill ha en bulldog i backlinjen en som sätter skräck för motståndarna.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-29 14:34
Hetfield

EN spelare kan göra väldigt mycket i ett försvar. Nu är vårt försvarsspel inte dåligt för att vi har en dålig back där utan för att vi hela tiden roterar våra backar och får nya skador. Hade vi fått en till ordinarie mittback hade det löst jävligt mycket att få två ihopspelade mittbackar som inte behöver byta kollega varannan match.
Barcelona petersays
2013-06-29 14:32
@grande jw:

Så shejken ba: "Eftersom jag badar i pengar så säljer jag Silva för €20 mille och går back resten!"
Barcelona Hetfield
2013-06-29 14:32
Jag säger såhär. Om Barcelonas försvar hänger på att EN spelare ska köpas och fixa upp allt så är det f*cked up.

Vi kan lika gärna inte delta i CL om det inte finns någon form av taktik eller självinsikt när det gäller försvarsspelets brister att man hoppas på att en spelare ska köpas in och fixa allt. "Ska vi analysera försvarsspelet och rätta till felen?" "Nä, vi köper in en världsmittback och låter honom få fixa upp det, oavsett priset".
Barcelona grande jw
2013-06-29 14:31
Finns det någon pålitlig källa som ens bekräftat att €42 miljoner är vad Barcelona faktiskt kan tänkas erbjuda PSG? Jag tror det är en summa tagen ur luften eftersom Thiago Silva köptes från Milan till PSG för just €42 mille.

Att Barca skulle punga upp samma enorma shejksumma som PSG ett år senare känns ändå lite överdrivet.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-06-29 14:17
Mojito - Culé (un estilo de vida)// Mycket bra sagt, det verkar som väldigt få förstår detta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-29 14:12
Oavsett vilken, ung som "gammal", mittback som värvas slutar inte problemet där.

Hela spelidén, anfall som försvar, bygger på att laget fungerar som en mekanism. Vilanovas största utmaning är inte att köpa in en mittback, det är att hitta balansen mellan lagdelarna när laget inte är bollförande.

Så medan Tito sitter och hoppas på Thiago Silva hoppas jag själv att han i sin tur har en plan för hur försvarsspelet ska organiseras nästa säsong och han kan kommunicera ut den till spelarna på ett begripligt sätt.
När han kom tillbaka efter cancerbehandlingen sas det att han analyserade varför laget släppt in så många mål, grejen är bara att det inte skedde någon märkbar förbättring eller förändring efteråt.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-29 14:10
Blaugrana91 - jag håller med dig i allt!.

Folk är så roliga ibland, men låt mig färska upp era minnen lite, kolla länktips!. Bara för att vi är Barcelona så ska vi inte glömma vad som faktiskt hände föra säsongen jag vill att alla tar och kollar länk...

Snälla sitt inte här och snacka om några unga MB tack det var mycket gnäll på försvaret under en viss match.
Barcelona petersays
2013-06-29 14:05
"Är det era pengar eller? Svar nej det är klubbens pengar och man gör vad man vill med dessa. Barca är världens näst rikaste, man har råd om man vill."

Så otroligt naivt att man baxnar...
Barcelona Hetfield
2013-06-29 13:51
Vadå "är det era pengar"? Är det din klubb? Så varför hejar du på klubben om du varken äger den eller har något att säga om den? Det är klart att pengarna är en stor aspekt när det gäller fotbollen. Fotbollen går inte runt på kakor och kaniner, den går runt på pengar. Jag vill inte att klubben jag följer ska spendera orimliga summor på ålderstigna mittbackar, det är min värdering. Jag har alltid varit emot att lägga sådana summor när det gäller ålderstigna spelare, jag var emot värvningen av Villa och jag är inte heller särskilt förtjust i värvningen av Thiago Silva. Jag tycker att båda köpen är enormt fega val då man går efter det kortsiktiga och säkra kortet istället för att faktiskt ta och scouta, och hitta en spelare som man kan bygga framtiden på. Det känns bara som styrelsen är lat, och att Zubi hellre vill gå på semester och få det gjort så snabbt det går. Hur mycket jag än gillar Tito så är det här en aspekt som gör mig smått illamående. Han är villig att skita i att köpa någon mittback om det inte blir Thiago Silva, så han är nöjd med att riskera ännu ett år genom att satsa på Adriano som mittback eller tvinga Song att spela som mittback. Tröttsamt.
Barcelona Gabriel
2013-06-29 13:41
Blaugrana91 What you said!
Barcelona Blaugrana91
2013-06-29 13:02
Jag tycker det är lite intressant att folk under hela säsongen suttit och klagat på hur dåligt försvaret är och att vi behöver få in en världsklassback och en ledare som kan bidra med att verkligen styra upp försvaret...

Nu vill man plötsligt istället ha massa unga lovande mittbackar, visst dessa spelare har säkert all potential att bli grymma, men det är knappast det vi behöver nu. Skulle klubben satsa på en sån spelare vill jag aldrig mer läsa här inne hur folk klagar på försvaret.
Man kan inte kräva att en ung lovande mittback kommer in och höjer vårt försvar bara så där.

Finns i princip bara en spelare som kan göra det och det är som sagt Thiago Silva. Sen det här med ålder tycker jag inte heller att man bör hänga upp sig på, försvarare håller längre än t.ex. anfallare, så jämförelsen med Villa håller inte.

Gällande att betala €42M för honom så förstår jag inte varför folk klagar?

Är det era pengar eller? Svar nej det är klubbens pengar och man gör vad man vill med dessa.
Barca är världens näst rikaste, man har råd om man vill.

Jag tycker för övrigt att det är sjuka pengar i fotbollen och ingen människa är värd några såna summor egentligen. Men ska man utgå för hur fotbollen ser ut idag så hade jag nog betalat det för att få hit honom. Vi kommer bli bättre.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-29 12:51
Hetfield Men 29 är ju inte så farligt gammalt heller. Kolla bara på spelare som Nesta, Maldini, Lucio, Materazzi osv.. Zidane gjorde väl sitt bästa VM när han var 34. Helt ärligt tror jag inte en VM turnering sliter ut en spelare så jättemycket. De är eliter, om något så hjälper det dem att hålla sig i form och inte komma tillbaka som Ronaldinho med 10kg mera runt magen. Den enda risken som finns är om de åker på en smäll och åker på långtidsskada. Shanghai Njaa det var nog inte bara mittbackarna som var orsaken varför vi fick pisk mot Bayern..
Barcelona Vampíro
2013-06-29 12:50
Kan hålla med angående Thiago Silva, han må vara en underbar spelare men det finns mycket som talar emot en eventuell värvning. Problemet är dock att Tito inte verkar vilja ha någon annan, han vill som vanligt spela säkert och värva den bästa eller så nöjer han sig med paniklösningar som Adriano ett år till.

Finns inte så många alternativ därute och försäsongen drar igång om ett par veckor. Dags att agera nu.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-29 12:44
Vi hade chansen att värva Thiago Silva från Milan, men vi agera segt och vår ledning beslutade att köpa in en defensiv mittfältare (Song) för att sedan skola om honom till mittback. Vi begår misstag gång på gång. Hade vi haft en världsklass mittback, så skulle vi minst nå en Champions League final förra säsongen. Istället fick vi äta upp det, då alla våra mittbackar var skadade inför mötet mot Bayern München.
Barcelona Hetfield
2013-06-29 12:31
Nej. VM kombinerat med hans ålder kommer att slita ut honom, det gynnar knappast Barcelona.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-29 12:29
Hetfield "* Det är VM nästa år och det lär slita ännu mer på Thiago, hur kommer hans kropp att klara av det för Barcelona?" Hrm så du menar att vi bör värva en mittback som inte ens platsar i en VM trupp? :P Angående priset är det högt ja, men jag håller inte med att det är för högt för världens bästa mittback speciellt inte om vi har pengarna. Världens bästa anfallare och mittfältare går för över 100m varför skulle inte världens bästa mittback vara värt under hälften? Jag hoppas fortfarande på Bartra, men det är väldigt orealistiskt att han skulle få förtroende plötsligt och då är nog bästa lösningen men världsklassback. Tror ärligt han hade kunnat tagit över en startplats i framtiden. Aja det finns inte så många andra backar heller. Hummels, lär inte hända har inte varit rykten på länge. Sen tror jag också han och Pique är båda för lika i spelstilen för att passa tillsammans. Marquinhos, hey jag vill gärna ha en brasse som är bra på fötterna och huvudet som mittback men jag har inte sett så många matcher att jag kan uttala mig något om honom än. Tycker även klubben borde ha gett en till chans till Cáceres efter hans succé i Sevilla och Juve. Helt ärligt så tror jag den bästa mittbacken för oss vore Ramos. En av världens bästa samt är ihopspelad med Piqué. Men det aset vill jag aldrig se i vår klubb heller så.. Finns säkerligen ett par godbitar dit ute man inte tänker på.
Barcelona Hetfield
2013-06-29 12:21
För mig så finns det flera nackdelar med ett köp av Silva, även om han är en underbar mittback:

* Man kan vrida och vända på det hur man vill, men över 40 miljoner för en 29-årig mittback är FÖR mycket pengar. Det spelar ingen roll om han är världens bästa mittback, sådana pengar ska inte slösas på en ålderstigen mittback.

* Det är VM nästa år och det lär slita ännu mer på Thiago, hur kommer hans kropp att klara av det för Barcelona?

* Jag skulle inte kalla Thiago Silva för skadebenägen, men hans småskador börjar bli fler och fler, och det är väl en tidsfråga innan de småskadorna slår upp till en rejäl skada med åldern.

* Jag vet inte hur det är med er, men jag är inte så sugen på att ta in en spelare som i nästan varje intervju säger hur mycket han saknar Milan och skulle vilja återvända dit en dag.

* Thiagos lön är enorm, även om han skulle sänka lönen så tjänar han väldigt mycket för en mittback som just har gått till klubben.

* Ja, den allra viktigaste är väl den långsiktiga idén. Thiago Silva är ett säkert kort, likt Villa, men man har sett om och om igen att lägga sådana summor på äldre spelare inte lönar sig i längden. Hellre lägga de pengarna på en yngre spelare.
Barcelona petersays
2013-06-29 12:01
Ännu inget tröjsäljarargument när det gäller Silvas prislapp på €42M??
Kom igen nu - alla miljoner fans som redan köpt Neymartröjan kan väl köpa en tröja till?! XD XD XD
Barcelona påfågeln
2013-06-29 11:46
Smogen: Jag hoppas givetvis att Brazilsstats har rätt, tyvärr skriver de lite vilka rykten som helst verkar det som. Man skulle ju sälja av Villa och hans höga lön så borde det finnas lite utrymme att höja Thiagos lön. Speciellt om man lyckas få lite pengar för Afellay, Bojan m.m. Det känns ju inte som om Thiago ska ha så mycket sämre lön än Cesc i varje fall, även om han heller inte ska ha mer än Busquets, som för övrigt ryktas vara på väg att förlänga.
vifa
2013-06-29 10:56
Haha givetvis :)
Barcelona Smogen
2013-06-29 09:44
vifa (Barcelona) Vad menar du? S.Roberto lär väl gå före spelare som Götze, Muller, Kroos och Schweinsteiger alla dagar i veckan? ;)
vifa
2013-06-29 09:29
@barcastuff: Sergi Roberto (21), at first team next season, has been informed that he's welcome at Bayern if he won't get enough playing time. [latdp] haha... Måste vara årets skämt
Barcelona Smogen
2013-06-29 09:13
Fast det är i så fall en märklig missuppfattning av Brazilstats där man ju tom. skriver hur mycket Thiagos lön höjs med. Jag tycker också det vore helt rätt att höja hans lön, inte för att Barcelona ska gå med på någon form av utpressning utan för att visa att man faktiskt verkligen tror på Thiago. Kan man inte visa det med speltid ännu så får man göra det på något annat sätt. Thiago är 22 och då är man i dagens fotboll ingen talang längre, dags att visa Thiago att man på riktigt ser honom som nästa Xavi eller Iniesta.
Barcelona FCB_Messi
2013-06-29 05:55
Iniesta , vad ska man säga om den killen . Andres Iniesta has rescued Albacete from relegation by stumping up €240,000 owed to the club's players.
Barcelona grande jw
2013-06-29 03:59
påfågeln Mundodeportivo är bland de mest trovärdiga när de gäller Barcelona. Om det där stämmer så tycker jag att det är helt rätt agerat av klubben. Man ska bannemig inte behöva slicka röv för en kräsen talang som kräver mer speltid. Vill Thiago svika Barca o dra till glamorösa Manchester så kan han gott och väl göra det. Vill man bli bäst på någonting så finns det inga genvägar och vill man få en bättre lön så ska man förtjäna den. Han kommer märka att gräset inte alls är grönare på den andra sidan och en flytt till Manchester kommer definitivt inte ge honom någon VM-plats. Helt rätt av klubben att avvakta. Sedan är det ju självklart att vi alla vill att Thiago ska stanna, MEN om han ska stanna så ska det vara för kärleken till klubben, inte för att han fick en fet löneförhöjning.
Barcelona påfågeln
2013-06-29 02:05
Brazilstats verkar vara lite upp och ner i trovärdighet, så här verkar ju mundo deportivo ha rapporterat, tvärtom mot att Thiago fått ett erbjudande om löneökning: @barcastuff: Barcelona are still waiting for Thiago to inform them if he wants to leave. The club won't offer him a contract renewal to convince him [md]
Annons: