/spanien/barcelona/forum/6899.aspx/spanien/barcelona/forum/6899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-06-29 23:44
The Octopus of Badia

Tackar!
Barcelona Corazon
2013-06-29 23:35
Kan dom ta å släppa spelschemat så man kan boka resa snart har någon koll på när den brukar släppas ...
Barcelona Massimo
2013-06-29 23:05
Kul artikel om att Isco, Özil, Benzema och Modric ville spela för Barca tills att det inte blev nåt och Madrid fick intresset istället.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-29 23:05
Nån mer som ska se Barca - Santos på Camp Nou?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2013-06-29 22:40
Snart har vi 3 Thiago i Barça :) ni glömde Messis son
Barcelona Blaugrana91
2013-06-29 22:36
EL Corazon - Anims Puyi!

Intressant! Tänka sig så fort Barca skickar den här Sanllehi. så börjar det hända saker hela tiden! Han borde framöver ta hand om alla stora värvningar.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-06-29 22:32
Gabriel

Den här sidan bör ge dig allt du vill ha rörande statistik.
Barcelona Gabriel
2013-06-29 22:29
Någon här inne som vet någon bra hemsida för att se all match statistik under confederations cup. Då menar jag allt från hörnor, till frisparkar, skott på mål osv under en viss match.

Vill framför allt se hur många hörnor det var i mötet mellan Spanien - Italien och Brasilien - Uruguay.
Barcelona Deulofeu
2013-06-29 22:23

Hoppet är det sista som överger människan.

Vi var nära att förlora vår Thiago nu kanske vi snart har två?

Barcelona Blaugrana91
2013-06-29 22:21
Lite OT.

Men ser ut som Real missar Cavani också som tycks vara på väg till Chelsea.

Först Neymar som dem förlorade till oss, trots Perez desperata försök. Och nu kanske även Cavani också.

Real får nu kanske gå efter kannibalen Suarez istället?

Synd att vi inte gav oss in i matchen om Isco, han hade garanterat valt oss före Real, Barcafan som han är. :)
Men samtidigt hade vi inte haft plats för honom, främst inte om Thiago nu faktiskt blir kvar.

Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-06-29 22:19
BREAKING - Close people to Thiago Silva have said that he would welcome a move to #Barça, on the verge of meting director Sanllehi. [ESPN]
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-29 21:49
Snälla Thiago, ta dig samman!
Barcelona Pep - El Míster
2013-06-29 21:29
Thiago Alcantara twittrar " I Love Barcelona". Ur en ren levnadssätt misstänker jag. Men uttrycker man sig så just nu kanske det tyder på att han trivs bra och vill fortsätta ge laget Barcelona chansen. Önsketänkande kanske. Vad tror ni?

Jag tror iallafall Thiago Silva kommer värvas. Det känns som om klubben ligger lågt och arbetar i det tysta. Magkänslan iallafall.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-29 21:27
Det låter ju helt klart positivt, lite skumt om Thiago går ut och säger att han älskar Barcelona (staden) och sen flyttar till den gråa industristaden Manchester...:S
Jeffson
2013-06-29 21:25
1. Kolla länktips.

2. Tänk nu på staden Manchester.

3. Låt oss hoppas.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-29 21:23
Thiago just tweeted "I love Barcelona" a day after reports that he will sign a new deal with the club. 2 2 Hittade den där på Brazil Stats twitter.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-29 20:36
El Kaiser de Michoacán

Det där är inte Sanllehi. Det är Alfredo Martinez. Sportjournalist/kommentator.
Barcelona LeoMessi
2013-06-29 19:50
Barca älskare124 (Barcelona) Vem har sagt att vi ska sälja Pique?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-29 19:50
Gällande Zubi och Sanllehi och deras roller tolkar jag dem som att den förstnämnde endast har ansvaret för de direkt fotbollsrelaterade delarna, medan den sistnämnde har ett mer generellt ansvar för att förvalta klubbens resurser - oavsett om det handlar om pengar, människor eller andra resurser som fastigheter och reklam.

Sanllehi är trots allt utbildad inom marknadsföring och ekonomi, vilket inte Xubi är, så när det handlar om mer komplexa transfers där många variabler förekommer - ja då är nog inte Zubi mannen att fixa dealen.

Men nu är detta bara spekulationer och ingen absolut sanning - bara min tolkning.
Barcelona Barca älskare124
2013-06-29 19:36
Varför sälja pique????? :( :(
Barcelona The Octopus of Badia
2013-06-29 19:32
Gabriel

Enligt hemsidan står Zubizarreta registrerad som "Director Football Sports Area" medan Raul Sanllehi står registrerad som "Director Football Management Area". Vad skillnaden de facto är kan väl ingen egentligen tyda, men det råder inga tvivel om vem av dessa herrar som gör störst nytta.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-29 18:42
Finns mängder av streams på rojadirecta.me (första) matchen startar kl. 2 i natt.
BARCA-més que un club
2013-06-29 18:27
Messi brings together footballing greats in four charity matches
to be played in Medellin, Lima, Los Angeles and Chicago

någon som vet om det kommer finnas några stream länkar till dessa matcher
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-29 18:07
Sen vad dessa titlar faktiskt betyder är ju en svårare fråga att svara på. Men Barcelona använder ju Sanllehi som förhandlare och att han dessutom anställdes av Laporta men var en av få (den ende?) som Rosell har kvar tyder på att han skicklig på det han gör.
Barcelona Gabriel
2013-06-29 18:05
Kommer låta som en tard nu men, vad är skillnaden haha? Alltså, skäms på mig det här borde man veta men icke därför man frågar. Vilken är Sanhellis till i skillnad till Zubis? Vet faktiskt inte det.
Coach Pep,
2013-06-29 18:05
Det är bra att ni tar upp Titos bristfälliga taktik vad gäller försvaret som främsta orsak till varför laget har havererat. Det är ju där grundproblemet ligger snarare än i avsaknad av bra mittbackar. Om Dani Alves-Pique-Mascherano-Alba hade spelat i Manchester United istället så hade det varit en av den bästa backlinjen i världen, men Tito får den att se ut som vilda västern.

Folk klagar på att Dani Alves lämnar för mycket ytor efter sig, men Dani Alves gör exakt det han ska göra. Problemet ligger i havet av yta som uppstår mellan försvar och mittfält samt Titos oförmåga att synka spelarna med varandra, att spela possession-fotboll och ingjuta förtroende för lagets säregna spelstil. Det var en match Valdes rensade bollen åt helvete istället för att spela längs marken och jag lovar er att jag stängde av tv:n.

Pique får mest kritik av alla men han tvingas spela i en ytterst obekväm roll i en skakig backlinje där han alldeles för ofta lämnas en mot en högt upp i plan i lägen han saknar kvickheten att klara av. I spanska landslaget är han ständigt en av huvudpjäserna i en backlinje som släpper in ytterst få mål.

Alex Song går på sina skogspromenader och till och med Busquets får order att spela mer offensivt istället för att skydda backlinjen under Tito.

Kommentarer om Macherano blir vid det här laget överflödiga, man kan inte skylla på honom i ett lag som slutat tro på sin egen spelstil och inte ens vet hur de ska försvara sig.

Jag tror tyvärr inte att mycket kommer bli bättre under Tito, han verkar allt för besatt av att få sitt eget koncept med direkt hawaii-fotboll att fungera snarare än att använda Peps ingredienser.

Med det sagt så behövs fortfarande en mittback av klass. Långsiktigt har vi redan Montoya, Alba och Bartra..
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-29 18:02
Enligt officiella hemsidan:

Director Football Sports Area: Andoni Zubizarreta
Director Football Management Area: Raul Sanllehi
Barcelona Gabriel
2013-06-29 17:55
Alltså, kan någon förklara för mig mer exakt vad Raül Sanllehís roll i klubben är. För sportdirektör är han väl inte, det är ju Zubi. Har inte riktigt hajat den delen... Känns mer som att vi har två sportdirektörer, en som spelar golf och dricker lemonade och en som faktiskt jobbar?
Barcelona Blaugrana91
2013-06-29 17:50
BREAKING - #Barça director R.Sanllehí (successfully sealed Neymar deal) has been given full authority to discuss with Thiago in Rio. [Rac1]

Hehe då var det dags för dessa Breakings igen. ;)

Nej men intressant info alla fall. Känns som att saker och ting börjar hända igen.

Att det dessutom är Rac1 som kommer med infon gör att det faktiskt känns trovärdigt.
Barcelona Gabriel
2013-06-29 17:49
Öh Piqué a pay rise? Om något förtjänar han en minskning av hans lön. Haha, för varje dag som går blir jag mer och mer förvirrad angående hur den här klubben fungerar. Man kastar ut Abidal, och vill ge Piqué en löneförhöjning.

Kan inte stämma?
Annons: