/spanien/barcelona/forum/6898.aspx/spanien/barcelona/forum/6898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2013-06-25 21:30
elbraco - CP5

ba så att du vet. laporta la cruyff på hedersplatsen bara för att jävlas med rosell=)
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-25 21:20
@RonaldinhoGaucho!:
eeh, han är bara en av Barcelonas viktigaste pjäser i klubbens historia och om du har förmågan att läsa mellan raderna så hade du förstått att han kritiserar klubben för att han inte tror på idén med att ha två superstjärnor i en och samma klubb, Lex Zlatan - Messi och potentiellt Neymar - Messi. Att han säger att det vore bra att sälja Messi nu är bara för att skapa kontroverser old school Cruyff style. För övrigt är det pinsamt dåligt att dom tog bort Cruyffs hedersplats bara för att jävlas med Laporta och med tanke på ditt inlägg så är det väl snarare du som är en pajas som försöker komma in och leka allan ballan utan att ha kolla på ett jävla dugg.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-25 21:11
här e länken.. i länktips då
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-25 21:11
http://www.fotbollskanalen.se/spanien/cruijff-salj-messi/

ni som ogillar rosell för att han b la tog bort cruyff från hedersplatsen eller fan de nu va, backar ni era ord nu? VEM FAN ÄR CRUYFF, pajaser.
Barcelona Rambla~
2013-06-25 20:48
Kom igen nu, ingen kan väl på allvar precis som Abbe. är inne på undvika att se att det är klubben som har hanterat hela situationen med Thiagos kontrakt och utebliven speltid väldigt dåligt och rent ut sagt korkat? Det står utom allt tvivel för mig. Rosell läcker uppgifter till media som i det långa loppet utmålar Thiago som den som tvunget vill lämna och the bad guy. Allt för att Rosell ska skydda sitt eget arsle och undgå kritik från medlemmarna.

Nu tycker jag ju även att Thiago trots det kunde haft lite mer tålamod och samtidigt bevisa sin klubbkärlek trots en korkad och oproffsig ledning.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 20:33
@Hetfield:

Återigen, speltiden i slutet ville jag bara ge honom för att hans klausul skulle bli 90 miljoner euro. Självklart blir han ingen världsspelare på avslagna matcher i slutet av säsongen.

Klart att han vill spela de stora matcherna, men just nu har han ju knappt fått spela de minst viktiga matcherna i seriespelet. Man måste ju börja någonstans. Knackar nu Man Utd på dörren med en nyckelroll så är det väl inte så konstigt om han nu skulle anse att han har större chans att lyckas där?

Jag tycker att Thiago kan lämna klubben utan att sågas. Han genomgick Peps tuffa prövning när han efter lång tid med A-laget återigen skickades ner i B-laget, trots att han var fantastisk rent spelmässigt. Han har aldrig gnällt eller visat sur min. Inte heller nu har han gnällt på utebliven speltid, det enda problemet är tystnaden. Thiago-situationen har misskötts, och man slog huvudet på spiken när man såg till att han kan lämna klubben för en struntsumma medan Barça bara kan stå och titta på.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-25 20:25
Vifa Av alla tidningar att döma vill Barca bli av med honom. Tottenham mfl uppges intresserade. Möjligen, möjligen om Thiago lämnar kanske han blir kvar. Missförstå mig inte, jag gillar Ibi. Han har inte fått en ärlig chans, men tror inte han får det heller tyvärr. Det finns inte riktigt plats
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-06-25 20:20
Abbe

Problemet är att Thiago siktar högre än så. Om han vill spela i VM så räcker det inte med att spela när ligan är slut.

Jag stör mig på när folk drar upp hans uteblivna speltid. Det hade inte påverkat något enligt mig. Thiago vill ha en större del av laget, om han får spela när ligan är slut eller mot bottenlagen så fyller det inte hans ambition. Om han ska ta en del av VM-laget så måste han få spela i toppmatcherna. Det är vad som gör mig mest frustrerad med Thiago. Han har ingenting att hämta hos Man U. Speltiden och högre lön skulle han fortfarande få och om han är smart så vet han att ifall man spelar i Barcelona så får man en plats i VM-truppen (Pedro, Cesc osv). Han behöver bara ta det lugnt och sluta pressa fram det.

La liga es blaugrana!

Ja. Jag har väl gjort det tydligt med skillnaden mellan ambition och en börda. Jag kan väl inte göra en power point presentation av det.
vifa
2013-06-25 20:18
Allt tyder på det? Han är skadad just nu och varit skadat länge, hans agent har sagt flertal gånger att Affelay kommer att stanna den här säsongen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-25 20:04
Vifa Finns absolut ingenting som tyder på det?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-25 19:59
Hetfield (Barcelona) När det är en bra spelare som väljer att lämna då kallas det klubblojalitet men när det är en sämre spelare som vill stanna kvar i den klubben han blivit fostrad i så kallas det plötsligt börda.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 19:54
@Hetfield:
Nej, men hade han fått mer speltid så hade Barça haft möjlighet att nobba samtliga bud om man vill behålla Thiago. Så ser inte situationen ut nu. Jag har en klump i magen varje gång jag klickar mig in på nätet, då det sista jag vill är att läsa rubriker om att Thiago är officiellt klubb för någon annan klubb. Skillnaden är att du riktar kritiken mot Thiago, jag riktar den mot klubben. Jag håller inte med om att Barça visat tydligt att man vill behålla honom. "Broken record" nu möjligtvis, men jag kan förstå att man i en förhandling med Thiago ger honom en möjlighet till en låg utköpsklausul om han inte får spela x antal minuter. Men att man sedan ser till så den klausulen går igenom, när man dessutom kunde undvikit den genom att låta honom spela de sista matcherna i en död, avgjord och vunnen liga, sänder väl knappast ut signaler om att man vill behålla honom?
vifa
2013-06-25 19:52
Ryktas att Affelay kommer att stanna kvar i Barca denna säsongen och få en till chans, han är skadad just nu, men tror ni han får stanna ??
Barcelona Hetfield
2013-06-25 19:45
Abbe

Hans minskade speltid jämfört med tidigare år är missvisande då det även beror på att han missade stora delar av hösten. Så det är en stor faktor.

Sen så tror jag inte att det hade påverkat något av Thiagos beslut om han hade fått spela när ligan var klar. Thiago vill ta en del av VM-laget och han vill vara en regelbunden spelare, han vill vara en bidragande faktor och få spela i toppmatcherna. Jag kan inte förstå hur folk kan vara så lugna och skylla ifrån sig när det gäller Thiago. Han är framtiden, han är arvtagaren. Jag hade inte brytt mig lika mycket om Sergi Roberto hade gått, men att Thiago går svider enormt då klubben och spelarna har visat och sagt att det är han som ska vara en del av framtiden. Sen ifall han lämna så lämnar han allt det bakom sig och arvet bara för lite mer speltid och mer i lön.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 19:37
@Hetfield:
Nej, det kanske var en svag jämförelse, men under Thiagos tid i A-laget så tycker jag inte han är "skyldig" (betona citationstecknen) klubben särskilt mycket. Han har, som jag nämnde tidigare, fått mindre speltid den här säsongen än föregående. Han har, trots vad många påstår, fått mindre speltid än vad Xavi och Iniesta fick när de var i hans ålder (många påstår att han fått spela mer och använder det som ett felaktigt argument till att han bör stanna). Han hamnade gång på gång vid sidan av planen när ligan var vunnen för att Tito ville slå ett poängrekord(!). Thiagos stora problem är att Barça inte kan hitta en trygghet i spelet utan Xavi på banan, och om inte Tito kan hitta en lösning på det så är det inte konstigt att Thiago (eventuellt) vill lämna, då det innebär att brassespanjoren knappast kommer få mer speltid den här säsongen. Lägg därtill att det är ett VM-slutspel nästa år. Om nu klubben vill behålla Thiago så tycker jag verkligen inte man har gjort tillräckligt för att visa det. Åtminstone inte utåt sett. Det faktum att man inte låter honom spela i en redan vunnen liga när det skiljer någon/några matcher för att få en utköpsklausul på 90 miljoner euro är för mig HELT ofattbart. Ditt sista stycke kan jag hålla med om när det kommer till JDS - det senaste halvåret. Jag står fortfarande fast vid att den tid som var rätt för honom att lämna var i januari 2013, rent sportsligt. Det var heller inte alltför länge sedan som JDS ansågs vara Xavis arvtagare.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-06-25 19:36
Äh, jag tycker JDS är skön! Till skillnad från sin bror så är han ju en riktig culé som blivit proffs. Vem här inne kan säga att de inte hade agerat likadant? Jag hade erbjudit mig att spela gratis för Barca!

Priset för att han lever sin dröm verkar bli att han ruinerar sin framtida karriär fullkomligt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-06-25 19:32
Man måste ju också försöka fatta att spelare som Puyol, Messi och Xavi växer inte på träd. Om en spelare vill lämna så låt honom göra det, vem fan är vi att döma om det är rätt eller fel för hans karriär? Hans karriär har knappt börjat och då syftar jag naturligtvis på Thiago. Vem är vi att säga att Thiago kommer att floppa rejält i United? Vem är vi att säga att Thiago är en liten råtta? Vem är vi? Va? Att påstå att B-laget är proppad med spelare som en dag kan ta över A-laget är fel. Jag tror på Thiago. Om han vill lämna så får han jätte gärna göra det om han tycker att det passar honom bättre att spela i en annan klubb. Fine by me. Det enda jag fruktar är ytterligare en Cesc-såpa om några år ifall det skulle bli så att Thiago blir den där mittfältaren som alla vill ha. Det får räcka med Cesc-såpan.
Barcelona Hetfield
2013-06-25 19:27
Abbe Det är verkligen inte en rättvis jämförelse. Thiago är arvtagaren och framtiden, medan JDS knappast räknas som ens reserv. Det återigen en stor faktor som skiljer sig åt. Klubben vill behålla Thiago, men man har visat om och om igen att man vill att JDS ska gå. Om klubben är så tydliga med att han inte har en plats i laget så ska han, mest för sin egen skull, lämna och bidra med något annat. Jag stör mig lite på att han verkar vara nöjd med att glida runt. Det är knappast ambition att stanna kvar när varken tränaren eller klubben vill ha kvar honom och visar det om och om igen. Det är inte heller så att JDS är gammal och kan vara nöjd med att träna lite lätt med laget och få pengar.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 19:23
@Hetfield:

Självklart känns det utifrån lite väl naivt att han själv tror att han ska få speltid (han sa i en radiointervju för ett tag sedan att han hade förväntat sig mer speltid), men jag tycker ändå han gjort uppoffranden och visat prov på det du kallar klubbkärlek när han avstått från att resa iväg landslaget, för att han vill fokusera på klubblaget. Det tycker jag ändå visar på ambitioner.

Så JDS borde lämna klubben för att han inte platsar, medan Thiago borde stanna när han, enligt senaste tidens speltid, inte heller platsar?

Jag kanske hårdrar det, men som jag ser det skiljer du på dessa två spelare för att Thiago är bättre och har betydligt större potential.
Barcelona Hetfield
2013-06-25 19:15
Barcelona Hetfield
2013-06-25 19:15
Abbe Jag tycker att han borde ha gått redan förra året. Han har fått gott om erbjudanden men väljer att stanna kvar. Det finns en klar skillnad mellan klubblojalitet och att vara en börda. Jag får intrycket att JDS verkar vara mest nöjd med att glida runt. Han är ju med i VARJE firande trots att han inte har bidragit med något. Har han ingen självinsikt att hans karriär kommer att ruttna bort? Som sagt, om han vill vara en tillgång till klubben så lämnar han och frigör både plats och pengar till en som faktiskt bidrar till laget. Men jag vet inte, han kanske väntar på att alla mittfältare ska halka och skada sig så att han kan få spela. Men visst, jag kan förstå charmen i det, men i längden blir det bara jobbigt.
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 19:14
Dum fråga, men blev Isco eller thiago vald till U21 ems bästa spelare? Hörde att thiago blev det men också hört att Isco blev det.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 19:09
@Hetfield:

När skulle han ha lämnat då? Han kom upp till A-laget permanent 2011. Innan dess hade Pep plockat upp honom stundtals till matcher av olika dignitet. Att han under Peps sista år inte fick spela så mycket kanske borde gett mexikanen en hint om att han inte var önskvärd. Sedan väljer Pep att lämna 2012 och en ny tränare tar över, alltså ny möjlighet att få en plats i truppen för JDS (även om det var ett bekant ansikte som tog över). Januarifönstret 2013 borde han accepterat att gå på lån, tidigare än så förstår jag att han stannar för att kämpa om en plats.
Barcelona BarcaChris
2013-06-25 19:01
Håller med hetfield. Iniesta Xavi Messi snacka aldrig skit, och dom var större talanger. Iniesta var världens super sub ett bra tag
Barcelona Hetfield
2013-06-25 19:01
Pep el rei Vilken del av "lär lämna" är oklar? Abbe Det finns ingenting hedersvärt eller charmigt med att en spelare stannar kvar när KLUBBEN inte vill ha kvar honom. Han verkar sakna helt ambitioner, han är ju inte ens i närheten av A-laget. Det blir bara jobbigt i längden då klubben skulle kunna sälja honom och köpa in spelare som faktiskt bidrar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-25 18:44
Hetfield Både Xavi och Puyol var nära att lämna, och då var det inte i närheten av samma konkurrens som det är för Thiago nu. Jag förstår inte din hatkampanj mot grabben och detta trots att han inte ens har lämnar ännu, om du ens ska spy galla över honom så kan du i alla fall vänta tills han har lämnar?
Barcelona Abbe.
2013-06-25 18:37
@Hetfield:
Förstår det du skriver, men att ta med JDS på den listan är väl ändå fel? Han har ju tackat nej till både OS och andra landslagssamlingar för att kunna vara med under Barças försäsong. Hans dröm har alltid varit att lyckas i Barça, sedan att han troligtvis aldrig kommer bli så pass bra är en annan femma. Men du sågar du hans klubbkärlek för att han inte vill lämna klubben? Angående Thiago så vill jag inget hellre än att han stannar i Barcelona, men jag har full förståelse för att han kanske söker sig efter andra alternativ om hans kommande säsong kommer att se ut som den föregående. Jag får känslan att folk irriterar sig på att Thiago kan lämna klubben genom en utköpsklausul på 18 miljoner euro. Hade någon verkligen kritiserat honom om han lämnat efter att Barça accepterat ett formellt bud? När är det rätt att lämna en klubb om inte efter successivt minskande speltid, som situationen faktiskt ser ut i Thiagos fall. Jag är mest arg på klubben som sett till att sommaren kan bli ett helvete genom 18 miljoner euro som utköpsklausul.
Barcelona Deulofeu
2013-06-25 18:26
Paraguay i u-20 med Juvenil a spelaren Sanabria nummer 7 han har bara spelat andra halvlek men spelat fram till målet!

Barcelona Hetfield
2013-06-25 18:25
Jag är väldigt besviken på den "nya" generationen av spelare från la masia. Den ena är sämre och girigare än den andra. Man har en JDS som vägrar gå och som verkar vara mest nöjd över att glida runt i Barcelona utan ambitioner. Man har en Thiago som trots allt klubben har gjort för honom lär lämna. Det är bara en tidsfråga innan Rafinha och Deulofue börjar gapa. Vad har hänt med klubbkärleken och lojaliteten? Vart är alla Puyol, Iniesta, Xavi och Messi?
Barcelona LeoMessi
2013-06-25 18:10
La liga es blaugrana! (Barcelona) Visst är det så! Jag håller med dig. Men tyvärr så får ju inte alla plats i a-laget och slutändan så kan det bli så att prioritera den som är bäst, jag önskar att alla fick plats i a-laget.
Annons: