/spanien/barcelona/forum/6896.aspx/spanien/barcelona/forum/6896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD -
10/30/2013 22:27
HAHAHAHAHA UTANFÖR STRAFFOMRÅDET
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
10/30/2013 22:27
And Penaldo strikes again :D. Så jävla töntig målgest också hahaha!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
10/30/2013 22:26
Isco fälls utanför straffområdet och ramlar in, straff, felaktig. Gråt över den också, maränger (skiter i att Real ändå hade vunnit, felaktig straff är fortfarande en felaktig straff).
Barcelona Brassekonst
Penaldo är världens bästa spelare, hands down.
Barcelona Capitan \(^.^)/
Straff igen??
AndreD -
Varför fick Bale självmålet?
Barcelona H.Alavi - Magico!
Och everything is back to normal in Madrid. ;)
Barcelona LeoMessi
Hahah och utanför straffområdet!!
Barcelona .Andreas
Utanför straffområdet?
Barcelona LeoMessi
10/30/2013 22:25
Hahahah en straff varenda jävla match!!!! Hahahah
Barcelona Barcelonistas
Märkligt att Real Madrids mediokra försvarsspel inte satts på något prov än..
Barcelona LeoMessi
Gör Sevilla bara bra matcher mot oss? Känns som att dom inte har gett real motstånd på år och dar
Barcelona Shanghai
10/30/2013 22:24
Bale är het. Han förtjänar detta faktiskt efter att man har blivit köpt för €101M.
AndreD -
10/30/2013 22:23
Hahaha ändå snyggt självmål av Sevilla
Barcelona LeoMessi
10/30/2013 22:22
Hahah får bale det där målet så ska Fabregas få sitt mål från igår.
Barcelona LeoMessi
10/30/2013 22:21
AndreD - (Barcelona) Ronaldo gråter vid varje närkontakt. Vi får inte en tiondel så många frisparkar utanför motståndarens straffområde som real får.
AndreD -
10/30/2013 22:18
Penaldo filmar som vanligt
Barcelona ( Xaviesta )
10/30/2013 22:17
Lite galet hur man kan ha olika uppfattningar om saker och ting ibland. Med all respekt för dom som är PL-diggare, men att hävda att den är bättre än La Liga rent kvalitetsmässigt blir ju lite tokigt tycker jag. Att den är mer konkurrenskraftig än den spanska håller jag med om, att den är mer underhållande håller jag inte med om men har full förståelse för dom som tycker det - beror väl på hur man definierar "underhållning". Kvalitén däremot? Nej nej nej. Kvalitén för mig består av spelförståelse, perfekta bollmottagningar, medvetna individuella prestationer, synkroniserad laginsats, harmoni i samspelet mellan lagdelarna och mycket mycket mer. I dessa punkter är skillnaderna mellan PL och La Liga enorma. Man får använda rätt ord när man beskriver tycker jag. PL är mer oviss och underhållande kanske, fine. Men La Liga är en bättre liga rent fotbollsmässigt (utan hänsyn till tv-sändningar och klubbars ekonomi osv) och "bättre" är synonymt med kvalité tycker jag, inte underhållning. En actionrulle kan vara jävligt underhållande men hur ofta vinner den en oscar jämfört med en välskriven drama?
Barcelona ElRaval
10/30/2013 22:16
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Lägg av. "T.om när bottenlagen spelar i PL håller matcherna en hög nivå kvalitetsmässigt." . Det där är inte sant alls.

Visst att PL kanske är mer underhållande och dessutom även lättare att Följa då alla i Sverige kan pratar Engelska men inte spanska.

Men att bottenlagsmatcherna skulle hålla högre KVALITET är skitsnack. Bottenlagen i England förlitar ju sig på chans-inlägg och chansbollar helt utan tanke. "Släng in den i målområdet och hoppas på det bästa".

Det är som en hönsgård om du jämför med bottenlagen i Italien och Spanien.
Barcelona Acrobat
10/30/2013 22:15
Det känns så löjligt med alla dessa rykten om spelare som Barcelona har ögonen på. I 99% av fallen kommer det förr eller senare fram att det inte alls stämmer. Det finns liksom ingen substans i ryktena överhuvudtaget! Däremot skulle man ju inte tacka nej till Gündogan, Reus eller Hummels. Tror dock inte det kommer hända.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
10/30/2013 21:57
@koeman92:

För det första så är den mer underhållande att kolla på. Lag som Arsenal, City, Tottenham, Liverpool, Chelsea, Man United t.om Everton etc. är mer underhållande att följa än exempelvis Villarreal, Valencia, Athletic, Getafe, Atletico etc. T.om när bottenlagen spelar i PL håller matcherna en hög nivå kvalitetsmässigt. Och dessutom är det en mer öppen och spännande liga, fler lag som slåss om ligatiteln. Allt detta gör att jag ser det som en bättre liga i helhet. Detta är bara min åsikt naturligtvis.
Barcelona H.Alavi - Magico!
10/30/2013 21:49
Ni måste också försöka förstå att det är normalt att en klubb som Barcelona har ögonen överallt, men det betyder inte att man är beredd på att lägga bud på samtliga.
AndreD -
10/30/2013 21:45
Hahaha wtf Valencia så jävla pinsamt....
Barcelona koeman92
10/30/2013 21:45
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Definera bättre?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
10/30/2013 21:44
@påfågeln:

Varför skulle det inte vara accepterat, det är bara det att de flesta tycker att PL är en bättre liga, det tycker faktiskt jag också. Men alla får väl ha sin egen åsikt
Barcelona Gabriel
10/30/2013 21:42
Alla de 4 Dortmund spelarna som ryktas in är otroligt bra spelare, överflödiga eller inte, jag skulle inte direkt gråta ifall någon av dem köptes in. Klass på varenda en av dem.
Barcelona Capitan \(^.^)/
10/30/2013 21:40
Den enda jag skulle tacka ja till är Hummels. Vad ska vi med Göndugan till? Om inte Thiago Alcantara var nöjd med speltiden, varför ska en startspelare i Dortmund vilja komma hit? Dessutom kan Song vikariera på en av de offensiva platserna. Jag anser att ett köp av ytterligare en mittfältare är ytterst överflödigt, speciellt med tanke på att Rafinha troligen kommer att komma tillbaka nästa år.
Barcelona Barcanist
10/30/2013 21:36
Vad fan har hänt med Valencia? Man brukade darra och kallsvettas 48h innan en match på Mestalla förut...nu ser man mer fram emot det..
Barcelona Júnior.
10/30/2013 21:35
Hade självklart kunnat tänka mig Gundogan och Hummels men vad ska vi med Reus och Lewandowski till?

Det vi behöver är en renodlad 9:a som är villig att acceptera en joker roll. En anfallare som accepterar att sitta större delen på bänken. Messi ska vara i mitten och om jag ska vara ärlig så finns det en sak som jag ogillar med Tatas taktik för tillfället och det är att han slänger ut Messi på högerkanten. Jag skulle dock nästan kunna satsa min tå på att Lewandowski går till Bayern nästa sommar.

Jag ser heller inte vad Reus skulle kunna tillföra i vårt lag i dagsläget som vi redan inte har. Neymar och Alexis är två fantastiska spelare och jag hade inte kunnat ersätta dessa framför någon annan spelare faktiskt.

För att sammanfatta:

Hummels & Gundogan - JA TACK!

Reus och Lewandowski - Nej tack!
Barcelona koeman92
10/30/2013 21:32
Dubbel
Annons: