/spanien/barcelona/forum/6894.aspx/spanien/barcelona/forum/6894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2013-10-02 01:11
.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-02 01:07
The first clasico of the season, Barcelona-Madrid at the Camp Nou, would be played on Saturday 26 October at 16:00, sport. barcastuff: Pique: "Bartra can play at Barça for the coming ten years. barcastuff: Xavi: "Bartra is showing what he can, as is Neymar. Both were excellent today." Till och med Deulofeu berömde Bartras insats. Det är bara att fortsätta på samma spår med samma motivation. Det som är intressant är att Bartra dikterar backlinjen mer än Pique. Han ska bygga på styrka och muskler som ,el corazon, Puyol. Och aldrig tappa motivationen som Pique för att börja plocka svamp och spela poker.
Postat via SvenskaFans-appen
xaviiniesta
2013-10-02 01:01
Bästelona Med tanken på vilka mittbackar Spanien har och hur dem har presterat så kan en plats inte vara långt ifrån men det gäller för Barta att fortsätta på samma spår
Barcelona Bästelona
2013-10-02 00:58
@xaviiniesta:

Nu jävlar krydda du som in i helvete! VM-Plats? Nej fan, men en plats i landslaget i framtiden, absolut!
xaviiniesta
2013-10-02 00:55
Fortsätter Bartra spela som han har gjort dem senaste matcherna så borde inte en VM-plats vara långt ifrån.Det gäller bara att fortsätta tro på killen och hoppas på att han skriver på kontraket snart! Tycker även det är dags och börja lita lite mer på Montoya med tanken på Alves form
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-02 00:51
Om det är något som borde diskuteras i kväll så är det skandalösa straffbeslutet i Ajax vs Milan. Ett beslut som togs av en SVENSK DOMARE. Där har du något att skriva om, Niva. J*vla hycklare.
2013-10-02 00:49
petersays:

Ditt troll. Håller du fortfarande på? Du har inte ett gott rykte här ... det vet du om.
Coach Pep,
2013-10-02 00:49
Förstår inte varför Niva hänger ut Neymar som väger typ 70 kg när det finns jättar som Balotelli, Drogba, Ronaldo, Suarez och Van Persie som alla filmar som fjantar på löpande band. Hur kan en 70 kg Neymar som får ta emot extremt mycket smällar vara värre än ovannämnda? Niva har tagit sig vatten över huvudet. Neymar måste "anpassa" sig till Europas finrum enligt Niva, trots att det finns så mycket skandalösa idioter till fotbollsspelare.
2013-10-02 00:47
Usch kan debatten läggas ned om Brown/Neymar?
Det var solklart rött kort. Först fick Brown GULT KORT för att han drog i Neymar. Därefter drog han till med en eftersläng långt efter domarens blåsning. Här spelar det INGEN ROLL om han träffar, om Neymar förstärker osv. Det viktiga i situationen är att Brown är UR KONTROLL och spelar våldsamt. Det är minst värt ett gult kort och väldigt ofta DIREKT RÖTT kort. Ola Andersson, Ola Wennström och Lars Lagerbäck var samtliga överens om att det var en korrekt bedömning. Brown gjorde bort sig - i synnerhet med tanke på att han har kaptensbindeln på sig. Ansvarslöst. Slutdiskuterat.
Jeffson
2013-10-02 00:44
Petersays

Dej blir det lite svårt att diskutera detta ämne med. Det var ju du som ville att Pepe skulle sätta en tvåfotare i Neymar efter att han filmade i confedcup.

Men för att ge dej ett rätt. Ja, Niva har en poäng i att han kan få ett rötet rykte om sej som är svårt att tvätta bort, och det vore synd. Men detta fallet var ju ändå jävla dålig tajming att vräka ur sej den artikeln, då det Brown gör är 100 ggr svinigare. Han kan så mycket bättre än att skaffa sensationsklick åt Aftonbladet, så han skulle kunna ta och göra ett riktigt fett reportage om den poängen istället. Nu blev det bara patetiskt. Min åsikt.
Barcelona Gabriel
2013-10-02 00:40
Läste precis Nivas krönika. Det är verkligen tråkigt att läsa hur han ägnar en hel krönika till att klanka ner på Neymar och utnämna honom till Europas nya värsta filmare, framför allt när Neymar faktiskt blir sparkad i ryggen. Det Scott Brown gör hör inte hemma på en fotbollsplan, det minst lika lite som filmningar. Men istället för att skriva om hur Celtics egna lagkapten själv förstörde för sitt lag lägger han fokus på Neymar, som visserligen överdriver en situation något, men det tar inte bort faktumet att Neymar är offret, inte skurken i det här fallet. Har annars en otroligt stor respekt för Niva både som journalist och fotbollsexpert men här gjorde han bort sig. Det bevisar bara att även solen har sina fläckar, ingen är perfekt men jag är ändå chockad över att få läsa något sånt utav Niva.

Vidare till matchen vill jag fortsätta lite på Neymar, och det är en sjujäkla bra spelare vi köpt. Han skapar farliga situationer hela tiden, och kommer förbi nästan varje gång. Vi har definitivt fått en extra dimension i anfallsspelet med honom i laget. Tänk hur ung han är också, han kommer bara bli bättre och bättre, i framtiden lär han vinna Balon D'or minst en gång om inget konstigt händer.

Annars vill jag också säga att dagens match är ett bevis på varför jag tycker Alexis ska vara startspelare istället för Pedro. Alexis skapade mer på 15 minuter än vad Pedro gjorde på 75. Sista utropstecknet står Bartra för, vilken match han gjorde - igen. Riktigt kul att se, han överglänste Piqué ikväll (vilket visserligen kanske inte bör vara så svårt).

Härligt med vinst och 3 poäng. Nu blir det sängen. Bona nit!
Barcelona *hjärta* Valdes flint #Messi hade chippat
2013-10-02 00:33
Vissa säger att Neymars förstärkningar får spelare utvisade, mao. borde Neymar sluta förstärka så Brown % Pepe kan få härja fritt med sina sparkar på liggande spelare. Logic 101
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-02 00:32
Vill Neymar utvecklas så måste han spendera mer tid i gymmet och lära sig att stå upp i duellerna så som Messi gör. Leo faller väldigt sällan och tar sig oftast ur svåra situationer genom sin goda balans. Om bara Neymar kan få in det i sig så har vi ytterligare en odödlig spelare. -- I det här sammanhanget skiter jag fullständigt i om Neymar förstärkte eller inte. Han ligger ner och får en spark bakifrån. Solklart rött och ut med packet. Blir så ofantligt irriterad på folk som vågar försvara spelare som agerar på det sättet. Inte ens Brown reagerade kraftigt på det röda kortet, han visste precis vad han hade gjort och klev av.
Barcelona petersays
2013-10-02 00:27
"Seriöst, Brown drar ner Neymar, sparkar honom i ryggen och får rött kort."

Men nu får du väl kamma dig? Han faller för ingenting. Märker att Brown ger en eftersläng och så är det på med clownnäsan och sätta igång och rulla. Niva har en solklar poäng - töntigt att inte se den. Neymar är en fantastisk spelare - men han står i vägen för sig själv. Det rykte han har etablerat för sig själv kommer aldrig gå att tvätta bort - och det är jäkligt synd.
Jeffson
2013-10-02 00:21
Fan vad artikeln i Aftonbladet retar mig. Seriöst, Brown drar ner Neymar, sparkar honom i ryggen och får rött kort. Men det Niva (av alla människor) reagerar på är att Neymar rullar sig i gräset ett par extra gånger. Men det är ju ganska enkelt att plocka billiga poäng genom att hata/kritisera/fördöma Barcelona just nu så folk tar väl chansen. Såg också en och annan bitter twittrare som kröp fram med sitt hat ikväll, men det har jag mer förståelse för än att en journalist av Nivas kaliber trycker ur sig sån skit som han nyss gjorde! Att jag aldrig lär mig att hålla mig ifrån media under och efter match. Sedan Zlatan kände sig kränkt har det sällan varit givande, snarare tvärtom.
Barcelona Júnior ´
2013-10-02 00:20
Tänkte dela mina åsikter kring Neymar och hans förstärkning.

Det folk inte tänker på är situationen ur Neymars perspektiv. I varje match blir han blir nersparkad, nerknuffad, åker på fula tacklingar, armbågar, efterslängningar etc. Ibland händer det att domaren blåser och ibland missar de situationen eller väljer helt enkelt att inte blåsa av alls. Hur ska man kunna förhindra dessa beteenden och hur ska man kunna visa för domaren att motståndaren spelar väldigt grisigt? Jo, man väljer att förstärka situationen på ett sätt för uppmana domaren att denne går för långt eller att motståndarens satsning är emot reglerna. Om inte förstärkningar sker så kanske sparkar som Brown stod för uppmanas alldeles för sent, dvs efter matchen i form av repriser.

Nu är jag helt och hållet emot filmningar men jag kan förstå mig på spelare som förstärker i vissa (notera vissa!) situationer som faktiskt är riktigt fula. Att Neymar förstärkte scenariot krävdes för att få denne att bli utvisad, vilket i slutändan visade sig vara ett korrekt beslut efter att man hade fått se reprisen. Hade han inte visat kortet så hade det skapats starka reaktioner från vår sida istället.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 00:07
Atletico fan va bra dom är jag vill se Dortmund mot Atletico fy fan vilken match det hade blivit.
Barcelona Canaletes
2013-10-02 00:02
Barça och Atlético enda lagen i Europa som vunnit alla sina matcher hittills. Grymt!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-01 23:51
Va tråkigt det var att läsa Niva's artikel på Aftonbladet. Min är fråga är, vad det rött kort eller inte det Brown fick smaka på?

Om det var rött kort enligt regelboken varför ska han lägga sån energi på att skriva om den incidenten av alla matcher som spelades? Är jag ute och cyklar?

Skumt.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-01 23:47
Jag har inte tystat någon, jag sa bara att jag tyckte folk klagade lite väl mycket efter en vinst borta mot Celtic, speciellt med tanke på hur det såg ut förra säsongen kontra idag. Men vi tycks inte komma någon vart här, så vi släpper det.
2013-10-01 23:38
Blaugrana91

Vi har pratat om de positiva sakerna med. Vi berömde Barta, Neymar, Alexis, Busquets och tackade för 3 poängen. De som har gjort bra ska berömmas och de som har gjort mindre bra ska diskuteras tycker jag. Men du är av en annan åsikt men du behöver inte tysta oss för det. That's all.
Barcelona Lion24
2013-10-01 23:38
Bortamatcher mot Celtic är aldrig enkla. Celtic är ett mycket organiserat lag och de flesta är stora spelare som gillar och är vana att spela fysiskt. Ta det mot kortväxta Barca spelare som knappt går in i en närkamp. Det blir svårt när motståndarna spelar så fysiskt, så kompakt och så organiserat. Jag förväntade mig inte 0-5 utan jag är mer än glad att vi lyckas få med 3 poäng och vi har nu en ganska bra grepp på gruppen. Sedan så höjer dessa matcher också lagmoralen vilket är viktigt för framtiden, vi ska inte heller glömma att vi saknade en viss Messi. Bartra imponerade stort på mig idag, trodde på sig själv och var framförallt resolut i vissa situationer. Han uppträdde moget i den här matchen. Vi har sett alldeles för många matcher med Bartra som v i l l för mycket. Ibland när det inte lyckas så ska man bara visa upp det man kan så kan det gå bra. Jag hoppas Bartra fortsätter på den här vägen och en bänkning av Piqué är absolut inte omöjlig när Puyi kommer tillbaka. Härlig match av Neymar också, det är imponerande att Neymar vill visa vägen när Messi inte är där. Vi har nu sett att Neymar tycker om ansvar och kan även bära ansvar när Kungen inte är på plan. Såna här grismatcher kommer vi få se fler av denna säsong, eller varje säsong till och med. Det som visar styrka är när man lyckas få med sig 3 poäng mot såna lag och det på bortaplan i Champions League. Busquets är vital för laget, enligt mig så är Busquets världens smartaste defensiva mittfältare.
Barcelona DM1982
2013-10-01 23:35
Neymar får en spark i ryggen men det är han som ska förklara sig? Niva är nummer ett i Sverige när det kommer till fotboll men den här gången gick det riktigt snett. Skäms å Nivas vägnar.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-01 23:35
Sen är det ju precis såna kommentarer som du skrev där som sades under matchen... Men som sagt saker kan alltid bli bättre, men inget behöver gå till överdrift.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-10-01 23:33
Søren Jakobsen ?@S_Jakobsen 13m
Valdes was just asked about a possible renewal on DKTV - said he was going day by day. Seemed a lot more open to it than previous

Intressant.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-01 23:32
@Blaugrana91:

Så stabil var den inte. Vi hade inte så många lägen att göra mål på faktiskt. Visst vi hade bollinnehavet, men stabil var den inte. Celtic hade kunnat fått med sig 1p med om nicken hade gått in.

Vi började även skapa lägen när Brown fick rött! Är nöjd med 3päng även om spelet inte var det bästa :)
Barcelona El Messias
2013-10-01 23:32
Det borde räcka med att fråga sina nya lagkamrater om råd. Som bekant har flera av FC Barcelonas ledande spelare länge dragits med skådespelarrykten. Stora hörn av läktarparlamentet har ansett av deras briljans har överskuggats av deras tendens att rulla sig några extra varv i gräset. Ändå har ingen av dem varit ens i närheten av Neymars lättstötthet. Egentligen var ju det här tänkt som kvällen då han för första gången skulle leda Barcelonas offensiv inför hela Europas ögon. Nu blir det snarare en kväll då han får lov att rättfärdiga sig//Erik Niva Artikeln finns på Sportbladet
Barcelona Blaugrana91
2013-10-01 23:30
Vad roligt att du tycker jag är en rolig person.... Jag förstår bara inte barför man väljer att fokusera på massa negativt efter en stabil vinst. Sen visst finns det saker att förbättra, men det gör det alltid.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-01 23:27
Vet någon av er varför mitt konto röstar på matcher av sig själv? Andra gången jag råkar rösta 0-0.. Jag som ville vinna tippningsligan :)
2013-10-01 23:25
Blaugrana91

Jag tycker att du är väldig rolig person.Så fort någon visar lite missnöje eller 3 personer diskuterar så tycker du att alla ska sluta klaga. Jag säger bara tack och lov att du inte är MOD här inne.

Vilken diktatur du skulle vara. Låt människor andas. Det är inte så att vi sitter här inne och säger ut med honom, sälj honom, bänka honom, sparka honom, köp nya spelare. Vi utbyter lite åsikter bara..

Om du tittar nu på Viasat pratar de om att mittfältarna inte vill passa bollen på djupet fast de har alternativ. Olle visar 10 olika sekvenser där Iniesta och Xavi vänder hem stället för att lägga den där dödliga passen.

Annons: