/spanien/barcelona/forum/6893.aspx/spanien/barcelona/forum/6893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-07-02 00:37
Känns nästan som att Alves ansvarar för alla brasilianska värvningar haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-07-02 00:32
Gabriel

Håller med. Första säsongen med Pep var magisk. Det kändes ett tag - speciellt under hösten - som vi inte kunde förlora. Vi kändes ostoppbara och man visste att det kunde bli målkalas i princip varenda match. Den känslan är svårslagen. Dessutom var den här fullständigt dominerande känslan ganska ny, i alla fall för mig. Man förväntade sig inte att laget skulle prestera på den nivå som dem gjorde. 10/11 nådde väl laget enligt mig sin topp, men till skillnad från från 08/09 hade man då högre krav på laget att prestera på den nivå som man tidigare varit uppe på. 2-6 mot Real fanns inte ens på kartan för mig. När det det blev 5-0 mot Real 2010 hade man andra förväntningar på laget och därför kändes segern inte lika fantastisk som 2-6 segern.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-02 00:26
@barcastuff: Alves: "I told Thiago Silva about the city and the club. He could add a lot to the team, but it's not up to me to decide who to sign" [rac1]
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-02 00:20
Gubbar den här läsningen låter fantastiskt lovande!
Kom igen nu klubbledningen.

Artikelns huvudperson.... THIAGO SILVA och hans agent!
2013-07-02 00:08
Pep #4

Stämmer perfekt. Tror att Piqué återupprepar succén från 2008-2011 när han var som allra bäst. Det känns som att Thiago Silva är klippt och skuren att leda vårt lidande försvar. Med dessa två herrar har vi en fantastisk backlinje.
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-02 00:00
Tevez (Juventus): "I played with Rooney and Ronaldo at Utd. Ideally, I'd play with Rooney and Messi. They make me dream - not Ronaldo." [ts]

Ingen nyhet så känner alla spelare Tevez ;)
Barcelona Bàckis
2013-07-01 23:57
Hetfield

Riijkards era, Ronaldinho när han var som bäst. Aldrig funnits en som varit lika bra som han var då, legend.
Barcelona Pep #4
2013-07-01 23:56
Shanghai

Jag tror även att Pique fortfarande behöver en ledare bredvid sig. Han är tydligen inte redo och axla den rollen och med T.Silva bredvid sig så kan han fortsätta och utvecklas utan den pressen han haft på sig när Puyol varit skadad hela tiden.

När tiden är inne och Pique åldrats så tror jag att han kommer vara redo att axla den rollen fint.
2013-07-01 23:47
Jag vet inte, men jag har blivit förälskad i Thiago Silva. När rykten började florerar så ville jag studera honom närmare (jag visste självklart att han var en av de bästa). Hans ledarskap på plan går inte att undvika, en riktig fighter som inte ger sig. Lägg till hans bollbehandling, teknik, skott, huvudspelet och säkerheten. Ja, en riktig klippa är han. Låt det kosta vad det vill för han är verkligen värd de pengarna det spekuleras om.

Rosell, Zubi och Sanllehi, snälla köp honom!
Barcelona Gabriel
2013-07-01 23:44
Enligt mig var Peps första år det mest magiska, även om säsongen 2005/2006 gav mig en glädje jag aldrig för upplevt som culé i och med CL vinsten mot Arsenal. Men som sagt, sättet vi spelade på det första året med Pep, innan alla hade sönder analyserat oss och började lägga buss taktiken mot oss var en otrolig resa att färdas genom som Barça supporter. Allt från 2-6 vinsten borta mot Madrid till Iniestas avgörande mål på Stamford Bridge. Pep var en ny, ung, tänd och passionerad tränare som hade all ork och hår i världen. Daniel Alves gav en dimension i spelet jag hade suktat efter sen 2006. Messi fick sitt första riktiga erkännande som världens bästa. Eto'o stannade kvar trots alla jobbiga transfer rykten den sommaren och Henry fick en nytändning. Iniesta och Xavi spelade deras bästa fotboll någonsin. Det var den perfekta säsongen. Oslagbart i min mening.
Barcelona Pep #4
2013-07-01 23:40
Hetfield

Utan tvekan Peps generation när vi vann trippeln.
Barcelona Pep #4
2013-07-01 23:38
FCBlaugrana

Jag tror även att Neymar kommer klicka med Adriano som är en kille med humor och brukar hänga med "Alves" gäng. Thiago Alcantara brukar även hänga med de gänget. Så för mycket brassar kan skada harmonin i truppen likt holländarna gjorde i Real.

Men sen är T.Silva en mogen ledartyp och skulle inte direkt förstöra stämningen i laget eller så.

-------------

Jag håller faktiskt David Luiz ganska högt upp som ett mittbacks alternativ. Jag diggar hans spelstil då han är en riktig hårding med karisma och utstrålning. Även ung och har tid och utvecklas och håller i flera år. Så de finns både fördelar och nackdelar med Luiz/Marquinhos istället för Silva.
Barcelona Hetfield
2013-07-01 23:37
Här har ni en intressant fråga, vilken "generation" av Barcelona föredrar ni? Här kommer några av de:

Rijkaard eran med profiler som Ronaldinho, Deco, Sylvinho osv.
Peps första år med profiler som Henry, Eto'o, Pedro, Busquets.
Peps senare år med Zlatan och sedan Villa.
Titos första år med Cesc, Sanchez osv.
Enligt mig så är Rijkaard eran den mest vackra och finaste upplagan av Barcelona jag har upplevt. Hela charmen och spelet som Barcelona visade upp och glädjen var något utöver det vanliga. Det var väl innan Barcelona blev så "globaliserat" och legoknektarna dök upp. Sen att Ronaldinho spelade som han gjorde är något jag aldrig glömmer.
Barcelona Hetfield
2013-07-01 23:34
Det vore kul om Neymar kunde blomma ut med Messi. Det måste vara tröttsamt för Messi att spela med dum & dummare varje match som ständigt missar lägen.

Om han ska klara av spelet så måste han bygga på muskler annars lär han dra på sig skador eller så kommer försvararna att stoppa honom.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-01 23:31
Neymars senaste bild på Insta.. Neymar, Alves och.... Thiago Silva! Fixa han till Katalonien bara
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-07-01 23:15
DM1982

Tack för tipset. Jag håller på ladda ner den första nu. Vi får se hur det blir. Finns också en till länk efter varje halvlek vet inte vad det är riktigt...
Angående Kalle Karlssons artikel ska jag försöka hitta tid för att läsa. Annars brukar jag läsa artiklarna från Brasilien (Journalisterna håller riktigt hög klass) och samtidigt köpte jag för första gången i mitt liv Marca för att se vad de skulle bortförklara förlusten med. And guess what? De tyckte brassarna spelade för fult, detta från en tidning som försvarade Mourinhos spel under 2-3 år...

Nesto

Tack. Ska se ifall det funkar, ibland brukar jag inte kunna se svenska videor för att jag bor utomlands :( Diskriminering hahahaha
Barcelona Barcelonistas
2013-07-01 22:59
Smogen - Jag kallar Brasse Ronaldo alltid för Luiz NaZario, det handlar inte om att glänsa utan jag är bara van vid det. Namnet Ronaldo är redan förstört då portugisen har smutsat ner ett så otroligt stort namn. Därav att jag inte ens sätter Ronaldo framföR resten av namnet. Har hänt att jag använt tom Luiz de lima ibland ochså. Men jag kan nog vara mer tydlig nästa gång!.

Jag använder aldrig R9,R10,CR7, osv.

Pep 4 - vi får se Thiago skrev väll på sin twitter att han älskade Barcelona?. Det får väll ses som ganska positivt, men skulle han nu lämna är det väll inte hela världen. Det är inte så att allt helt plötsligt kommer rasa bara för att Thiago lämna. Men han hade varit perfekt för att ta över Xavi rollen, då jag anser att han i dagsläget är den enda som kan göra det.
Barcelona DM1982
2013-07-01 22:55
Taher Om du inte har ett konto till någon av filesharing-sidorna så brukar det vara så att man bara kan ha en nedladdning åt gången. Det finns flera spanska alternativ så du kan välja första halvlek från en och andra från en annan. Har du läst Kalle Karlssons analys av matchen på Aftonbladet? Riktigt bra och utförlig.
Barcelona Nesto
2013-07-01 22:51
Taher.

Om det går bra med svenska så finns den på svtplay.se
Barcelona Pep #4
2013-07-01 22:47
Barcelonistas

Det har varit ganska tyst de senaste angående Thiago fronten. Jag tror att det tysta är negativt då det betyder att något händer bakom stängda dörrar. Har en äcklig känsla på att han lämnar :/
Barcelona Smogen
2013-07-01 22:44
Barcelonistas

Man brukar ju referera Ronaldo Luiz Nazario De Lima som tex. R9, Ronaldo da Lima eller bara den riktiga Ronaldo, medan ju C.Ronaldo ofta kallas för R7 eller som du säger Facket. Har aldrig läst/hört att någon bara kallat honom för Luiz Nazario, utan att ha med Ronaldo, annat än möjligen för att glänsa . Du vet, för att visa att man vet hans hela namn. Men om du nu bara ville bara tydligen så ursäkta.
2013-07-01 22:33
DM1982

Tack gubben :) En fråga, måste jag vänta att det laddar första halvlek och sedan ladda ner den andra eller kan jag göra båda på samma gång?

Barcelonistas

Nästa säsong kommer bli magiskt :)
Barcelona Barcelonistas
2013-07-01 22:30
Taher - Jag håller med dig sen så hoppas man ju att vi värvar Thiago Silva, plus att våran egna Thiago ocså väljer att stanna så blir allt perfekt inför näsat säsong!.

Hoppas nu vi bara får det gjort, för tillfället finns det väldigt lite att gå efter.
Barcelona DM1982
2013-07-01 22:25
@Taher (Barça-Red):

Här har du, det är bara att välja. Det finns spanska kommentatorer.
Barcelona Grande Barca
2013-07-01 22:21
2013-07-01 22:20
Hej på er alla! Är det ngn som kan länka till en sida där man kan ladda ner matchen mellan Brasilien - Spanien? Helst med spanska kommentatorer om det går, annars är det ok ändå. Måste se matchen en gång till för att tro mina ögon. Var länge sedan jag var så glad. Vill skriva en artikel om det men behöver nog se matchen en gång till för att kunna analysera allt... Tack ifall ngn kan hjälpa till :) Snart väntar Neymar, Messi och Iniesta i samma lag. Herregud... Visca!
Barcelona Barcelonistas
2013-07-01 22:19
Smogen - jag försöker inte glänsa utan jag säger Luiz istället så att folk ska fatta vem jag menar, så man inte blandar ihop honom med faket. Jag vet inte heller ibland blir det ett r ibland 2, det är någo vanna jag har. Hela tiden skall det gnällas på små saker, vrf inte bara diskutera om olika saker istället för att skriva ett provocerande inlägg?. vem fuck bryr sig om det är ett 1 - Z, eler 2 -Z?.
Barcelona Smogen
2013-07-01 22:12
Barcelonistas

Inte för att jag förstår varför du gör det, men om du nu ska försöka glänsa med att kalla Ronaldo för Luiz Nazario så kanske du åtminstone ska se till att stava namnet rätt?, det är ett Z inte två som du använder.
Barcelona kingrodrigues
2013-07-01 22:02
Haha vem har varit inne o trollat tro?
Barcelona Barcelonistas
2013-07-01 21:59
Nej jag hade inte läst allt tydligen är Zidane nu tidernas bästa spelare?

Den som säger att Zizou är tidernas bästa spelare har antagligen inte ens upplevt denne spelare. Finns ett X antal spelare som var bättre än Zidane, bland annat Luiz Nazzario , Ronaldinho,Rivaldo, alla dessa spelare var bättre än Zidane. Jag personligen fick aldrig någon wooow känsla när jag kollade på Zizou, han var långsam och jävligt seg som spelare, men kom alltid förbi sin spelare tack vare sin sjuka teknik.

För mig handlar fotboll mycket mer än bara mål, det är inte alla Messis mål som gör honom bäst utan det är det spelmässiga spelet som han visar upp som gör honom till världens bästa spelare. Cristiano saknar den här överlägsna egenskapen i sitt spel, han gör mycket mål men han är inte alls delaktig i spelet, jag tycket samma sak om honom i United.

Messi idag har gått förbi spelare som Ronaldinho,Luiz Nazzario, Rivaldo osv. Zidane är inte ens i närheten av Messis nivå.
Annons: