/spanien/barcelona/forum/6892.aspx/spanien/barcelona/forum/6892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-01 21:35
Tycker spelet har sett rätt bra ut... det skulle vara tjänstefel om man tar ut Xavi tidigt in på matchen om resultatet står, däremot om vi ligger under är det en annan femma. Presspelet har varit bra och jag ser inga fel med Pedros halvlek. Den det ska klagas på är Dani Alves, som inte varit bra i defensiven eller offensiven. Speciellt i det sistnämnda där han stannar upp anfallen med för mycket duttande och spelar FÖR svårt.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-10-01 21:34
Skulle vara nöjd med ett kryss i denn match, Celtic borta är inte direkt lätt. De kör bussen och kontrar med publiken i ryggen. Spela av matchen bara, behöver inte alltid vara snyggt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Glaubrana
2013-10-01 21:33
Ni som tycker vi spelar dåligt, såg ni förra mötet på Celtic park? Jag är faktiskt ganska lugn idag jämfört med då. Vi dominerar helt och sätter press så fort dom har boll. Dom slår bort boll så fort en barcaspelarna pressar. Sen att målen inte kommit än är en annan sak. Som dom flesta säger så är det ett defensivt lag vi möter och då blir det inte 5-0
Barcelona Alienpepe
2013-10-01 21:33
Haha, vilken miss Real gjorde när man sålde Özil, vilken lirar han är!
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-01 21:32
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ingen? Neymar löper HELA tiden
Jeffson
2013-10-01 21:31
ElRaval

Det jag vet är att det är 45 minuter kvar. Det finns fortfarande chans att vi får se en förändring i matchen. Jag hoppas att vi går för lite mer långskott i andra halvlek. Lite snabbare spel, lite mindre bollinnehav och på så sätt luckra upp deras försvar. Kanske ut med Xavi för att detta ska hända, menar inget illa men vi alla vet hans spelstil.

Men du har rätt i att hittills är det lite för likt förra året.
Barcelona jawwa
Som någon nämmer så är detta inte Xavis typ av match, ta in alexis dra ner cesc så djupledsbollarna kommer innan celtic hinner ner med bussen. Neymar är den enda som skapar något tyvärr.
Barcelona Blaugrana91
Låt oss ta det lugnt, det har bara gått en halvlek.
AndreD -
Xavi ut. Cesc på Xavis plats. Neymar i mitten. Tello in på vänsterkanten. Sanchez in mot Pedro.
xaviiniesta
2013-10-01 21:30
jag tycker ändå att vi spelar bra första halvlek.
vi håller i bollen och låter Celtic jobba utan boll och vinner tillbaka nästan direkt och vi kommer ju till några chanser, det kommer blir ännu bättre i andra halvlek tror jag
xaviiniesta
xaviiniesta
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Var är killen som var ledsen om bollinnehavet??

Vad vi behöver är att spela snabbare och för att spela snabbare måste vi löpa mer. Celticspelarna har det så bekvämt så att de läser böcker på planen. Så lågt tempo har vi.

Xavi letar efter den långa bollen över backarna men det är ingen som löper på djupet.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
Neymar springer ju innåt mitten hela tiden, där finns stora ytor bakom mittbackarna. Våga fan slå bollen på djupet.
Barcelona Vamos Blaugrana
Sätt Alexis i mitten ta ut Fabregas/Xavi, jag vet att han inte kommer ta ut xavi det är därför jag nämner cesc för han har inte varit dålig idag. De blir för stillastående med cesc som släpande dessutom finns det ingen som hugger eller drar på djupledslöpningar centralt.
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 21:29
Okej halvlek, inte mer än så. Att Messi saknas syns oerhört mycket i vårt spel, men det kanske inte är så konstigt då det är världens bäste vi snackar om. Att Cesc inte kan ta Messis roll är också förståeligt men jag hade velat se honom försöka vända upp och driva mot målet oftare. Nu känns det endast som om han är bollmötare och passar tillbaka dit han fick passen ifrån.

Bäst på plan är Busquets och farligast i anfallet är Neymar. Förutom det och att backarna inte gjort något misstag än så finns det inte så mycket att glädjas över förutom att tredje stället faktiskt är jätte stiligt!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-01 21:29
Detta är helt otroligt seriöst borde vara förbjudet att få spela med en jävla buss.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 21:28
Har svårt att klandra Fabregas för något när han tvingas spela som anfallare, det är inte hans position. Han är inte tillräckligt snabb för att hota på djupet!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
Ta ut Xavi, han behövs inte i sådana här matcher, ta in Alexis och sätt ner Cesc på Xavis plats. Han vågar åtminstone slå bollar på djupet. Det är så jävla tröttsamt att se Xavi och Iniesta (inte lika mycket dock) som knappt vågar slå en djupledsboll längre. Fan, med snabba spelare som Neymar, Pedro och Alexis så springer de ifrån denna backlinje. Pique sen, släpp för helvete bollen någon gång istället för att kladda på den i två minuter varje gång.
Barcelona NEMESIS....NEymar, MESsi, alexIS
Bra Barca 0-0 i första, nu måste Celtic börja lyfta upp lite mer. Det lär bli mer ytor nu.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Tycker det är bra spel från Barca idag! Svårt mot ett bra defensivt lag, men Celtic har ju knappt bollen samtidigt som Barca visar tendenser till försök att bryta av det vanliga "handbollsspelet". Neymar är briljant för övrigt!
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
Hatar den där jävla bussen. Smutsigare taktik finns inte!!

För få löpningar i Barca, bara Neymar som springer i djupled hela tiden och visar att han vill ha boll. Hoppas få se Neymar utmana lite mer, speciellt nu när Lustig har gult kort. Tror på 2-3 mål av oss i andra :)
Barcelona .Andreas
2013-10-01 21:27
Synd att man inte lastade in båten, huset och bilen på 0-0. Var ju givet.
Barcelona Acrobat
Med tanke på att Messi inte spelar så tycker jag att det ser riktigt bra ut spelmässigt! Det är ett ruskigt bra presspel idag och det är variation i anfallen med mer försök till djupledsspel än tidigare. Bolltempot är högre. Neymar utmärker sig mest och det är bara otur att en av djupledspassningarna inte gått fram.
Barcelona Barcelona10Messi
Neymar är värd alla pengar som lades för honom. Tycker synd att han ej har nån att spela med ikväll. Cesc, Pedro, Xavi... katastrofa nästintill.. Bartra har varit bra han med och Pique hahah.. trodde ej ja skulle säga det..
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-01 21:26
ElRaval (Barcelona) Ser att vi försöker spela rakt mot mål och lägga passningar rakt stället för mycket sidled
Barcelona zick9
Busquets är 1,89m lång och går inte upp på hörna?
Barcelona elbraco - CP5
Kommer svära i kyrkan nu men att flytta ner den odugliga Fabregas och sätta Iniesta på en kant och Neymar eller Pedro centralt lockar faktiskt...suger att ha en CAM centralt i matcher som denna!
Barcelona LeoMessi
Hur ska vi spela rakare mot en buss? Enda sättet är att skjuta bollar in i boxen men vem ska vinna nickdueller där? Går inte spela rakt mot tio försvarare!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 21:24
Tönten lust är tvungen att tackla ner Neymar när han blir bortgjord.
Annons: