/spanien/barcelona/forum/6884.aspx/spanien/barcelona/forum/6884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-18 13:32
Diego Simeone (Athletico Madrid)s son hehe go frilla har han!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-18 13:31
Ser ut som att Luiz Gustava kan vara den som får stå åt sidan nu när Pep värvat Thiago till Bayern. Det ryktas att de vill låna ut brassen denna säsong.

Kul för de som får låna honom, en kanonspelare - särskilt i landslaget.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-18 13:08
Jag behåller hellre de mittbackarna vi har och inte värvar någon än o köpa Agger för 15 mille; USCH!
Barcelona The Reporter
2013-07-18 12:17
Barca skulle behöva Schultz ifrån Django istället för Zubi, för den mannen kan verkligen förhandla ;)
Barcelona Barcaholic
2013-07-18 11:26
@barcastuff: Gay de Liebana (professor of economics): "FC Barcelona are willing to collectivize the tv rights, now Real Madrid should follow." [efe] Bra nyheter för la liga, får hoppas nu det blir till verklighet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-07-18 10:54
@petersays:

Hade vi fått ut 3 sådana säsonger av Villa som hans första, så hade den investeringen varit befogad kan jag tycka. Fast veta att han ska åka på ett benbrott kan ju ingen veta på förhand. Dessutom, man ska inte få lov att ändra sig i efterskott, alltid lätt att ta ställning med facit i hand. Du stod på dig när Villa värvades och du fick rätt. Det var ingen bra affär, speciellt inte på sättet vi gjorde oss av med honom och även hur kontraktet verkar ha varit konstruerat den sista säsongen med höjning(?) av lönen. Personligen var jag nog lite skeptisk till den höga summar jag med men ryktes ganska så snabbtg med i all eufori under den första säsongen.
Barcelona petersays
2013-07-18 10:43
Jag tyckte alltid att Villa-affären var ett ekonomiskt faux paux. Men kan inte minnas att jag fått medhåll av en enda person här inne?

Det kanske var dåligt uttryckt nedan. Det jag menar är att vi lika gärna skulle värva en etablerad spelare för €10-15 så länge det är någon som kan gå direkt in och spela ligamatcher och som Tito tror på. Typ, Moreno eller någon av den klassen. Det behöver inte vara en Silva för 4 ggr de pengarna.
Men eftersom det verkar vara legio att tycka att "Barca har pengar" , "Det är väl inte dina pengar!?" och "Vadå fatta vad mycket tröjor vi kommer sälja!" så får man försöka att vara diplomatisk.
Barcelona Zamboza
2013-07-18 10:43
Thiago Silva är världens bästa mittback, men det är svårt att veta hur det ligger till där. Pengar verkar ju inte vara problemet för Barca. Varför inte lägga pengarna på Marcos och Hummels för ca: 50-60 m euro? Då har vi säkrat mittbacks platserna för 10 år framåt. Då har vi fått en ledare i Hummels och ett monster i Marcos. Pique, Hummels, Marcos, Bartra, Masken, samt en Puyol på rehab. Masken hade jag sålt om det var upp till mig. Han är som Pique och behöver en bra spelare bredvid sig. En av dem räcker gott och väl.
Barcelona Rambla~
2013-07-18 10:38
Att lägga över €40m på T Silva är en minst lika dålig ekonomisk affär som när Villa värvades. Båda spelarna i ungefär samma ålder. Det blir lika svårt att få ut några pengar för Silva den dagen han lämnar precis som det var med Villa. Då ska man ställa sig frågan. Är det verkligen försvarbart att slänga iväg över 40m för några säsongers eventuell framgång och stabilitet? Det är ett risktagande. Av Villa fick vi ut en bra säsong. Ingen vet vad som händer med Silva efter första säsongen om han nu värvas. Det var inte många här som ansåg det vara befogat att betala så mycket när det gällde Villa. Vad är skillnaden nu, om det nu finns en annorlunda åsikt? Edit: Dessutom så brukar en anfallare av rang värderas bra mycket högre än en mittback av samma kaliber.
Barcelona petersays
2013-07-18 09:12
Det viktigaste är att vi överhuvudtaget har en renodlad mittback till så spelare inte behöver spela ur position. Om det är en världsback som Silva för €40 eller en rutinerad "talang" som Moreno för €10-12 bryr jag mig egentligen inte i. Det viktigaste för mig är att spelaren har spelat a-lagsfotboll i många år (alltså ingen från b-laget) och att Tito ser potential i att göra spelaren till en Barcaspelare av rang. Edit: Och såklart att spelaren, även om han inte har CL-erfarenhet, direkt och utan problem kan gå in mot ligamotstånd och prestera.
Barcelona socccerfan1
2013-07-18 08:48
igen är han nr 2..
Barcelona Bàckis
2013-07-18 03:26
Thiago Silva : 50 m € NEJ TACK.

Marcos : Nej, han går till PSG, för ung och för oprövad. inte värd pengarna.

David Luiz : Ja, han kostar inte multum, är en världsback och är relativt ung. Släpp Thiago Silva och satsa på relevanta alternativ, likt David. Han brevid Piqué/Puyol tror jag hade passat utmärkt.

Köpt en back, ge honom försäsongen och skola in honom!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-18 03:18
Haha Sport är verkligen roliga, på dagens förstasida skriver man att det är krig nu mellan Barca och PSG om Silva...
Barca tänker inte ge sig gällande Silva skriver man.

Om det är någon som för krig mot PSG så är det väl Sport själva egentligen som varje dag spottar ut artiklar om honom. Detta börjar likna den kampanj dem hade med Fabregas, helt galna.

Där lyckades dem ju helt bryta ner både Arsenal och deras fans totalt, iof gav det resultat och vi fick Cesc. Får se om dem lyckas även den här gången..:P

Intressant hur mycket "makt" en tidning kan ha egentligen.
Barcelona B-Guden
2013-07-18 02:59
@Blaugrana91:

Han har skrivit ett kontrakt med PSG, ett kontrakt han tänker fullfölja så länge inte en klubb kommer överens med PSG.
Det är respekt och så borde alla spelare, iaf alla startspelare vara. Silva ska inte pressa PSG han är kapten där, och han respekterar sitt kontrakt han skrivit med dom.

Jag är rätt trött på att spelare som inte fullföljer sina kontrakt och tvingar sig iväg.
BARCA-més que un club
2013-07-18 02:53
@Visca El Barca!!!!:

Herregud alltså Agger lika gärna begå självmord snart.
Av alla mittbackar Agger för guds skull hoppas inte han kommer.
Ronaldinho the original
2013-07-18 02:22
@Gabriel:

Vad fan har shejkar med det här att göra. Det är väl inte PSG eller Man CIty som har lagt budet eller?
Barcelona Visca El Barca!!!!
2013-07-18 01:49
Barcelona have several centre back alternatives for Thiago Silva. Liverpool player Daniel Agger (28) is one of the main ones. [md]

Jahaa det blir nog Agger trots allt
Barcelona Frodo
2013-07-18 01:24
Rivaldo_gudarnas gud

Cesc är inte vår näst bästa spelare. Det finns många i laget som är bättre.

Wenger spelade Cesc som tia.
Aragones spelade Cesc som tia i EM-finalen.
Pep spelade Cesc som tia och falsk nia.
Del Bosque spelar Cesc som falsk nia och tia.

Men på något mirakulöst sätt ska han alltså börja dominera som sexa?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-18 01:14
Fantastisk artikel om Cesc och hur han igentligen presterar på plan. Trotts allt skitsnack är han statistiskt sett vår näst bästa spelare föregående säsong. 30 ligamatcher starta han förra säsongen varav 3 av våra 4 matcher mot real. Förstår inte vad folk förväntar sig mer av honom. Så fort han får fullt förtroende framför Xavi (på nergång) så har vi vår nye mittfältskung. Helt sjuk hur cesc på sina sista 2 säsonger hade 64 troughh balls på 52 matcher i pl för arsenal. Och när dom kollar rankningen på dom 4 senaste säsongerna så är Silva 2a först på 52 trough balls på 104 matcher. Makalöst!
Barcelona Lion24
2013-07-18 01:03
Hetfield

Piqué har väl inte gift sig än, jag har för mig att de planerar giftemål?

I alla fall, kul att kunna hålla med dig för en gångs skull. Det viktigaste är att hitta den taktiska lösningen snarare en spelare. Men naturligtvis så är Thiago Silva den bästa mittbacken som finns idag. Men kan man hitta en bra lösning på taktiken så kan en annan mittback också fungera.
Barcelona Hetfield
2013-07-18 00:52
Problemet med Pique är att han vann allt som gick att vinna tidigt och sen gifte han sig med en popstjärna. Även en ung fotbollsspelare kan bli distraherad. Om lösningen till försvarsspelet är att köpa in en världsmittback och att han ska lösa alla problemen så har man större problem än så. Det är en väldigt feg och kortsiktig lösning till ett problem som kräver analys och taktisk förmåga. Jag anser inte att Thiago Silva är lösningen, jag anser att det är tränarens jobb att lösa det.
Jeffson
2013-07-18 00:12
Jordi Alba Ramos #18 Det är 2013 nu, inte 2008, Pique är inte ung och orutinerad längre. Visst han är ingen ledare i försvaret, men det måste bero på andra orsaker då killen har vunnit allt man kan vinna de senaste 5 åren så orutinerad är han knappast. (Ser nu att det lät ganska otrevligt, absolut inte så jag menade) Och sedan har Tito sagt att man iofs vill ha Silva, men han är inte det enda alternativet. Så det finns visst en chans att någon av de du räknar upp kommer, även om man med åren blivit en aning skeptisk ;)
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-07-17 23:56
Förstår ingen att Tito vill ha Thiago Silva av en anledning? Spelare som Hummels, Marquinhos, Agger, Boateng, Luiz och alla andra ni har skrivit kommer inte att komma till klubben. Thiago Silva är en ledare i backlinjen och det är just precis vad vi behöver i backlinjen. Klubben kan inte längre lita på Puyol att han kommer finnas tillgänglig 100 % varje match. Pique är för ung och för orutinerad enligt mig för att vara den ledaren i backlinjen som vi behöver. Thiago Silva är den enda mittbacken som skulle gå in i våran backlinje och jag förstår hur Tito tänker.

För övrigt tro inte på alla rykten som ni postar och läser. Ena dagen så postar ni att Silva vill till Barcelona, nästa dag lägger ni upp att han vill stanna i PSG. Hur dumt låter inte det? Källorna som ni anger är knappast trovärdiga ibland. Ha lite tålamod, när transferfönstret är stängt så kommer vi att få veta om Thiago Silva spelar för oss eller inte.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-17 23:37
Även om det kan vara så att Silva "ljuger" med sina kommentarer så stör jag mig på honom.

Enligt både Alves och Adriano som är goda vänner med honom så drömmer han om att spela för Barca, och om han hade fått bestämma så hade han redan varit klar för klubben. Detta bekräftade Adriano.

Därför stör jag mig på honom att han inte "vågar"(?) säga detta till PSG, tror han att det räcker med att säga det till Adriano och Alves och att Barca sen ska göra resten...

Bara den här kommentaren te.x.:

Thiago Silva: "Potential transfer? You have to negotiate with my club [PSG], not me. My will is their will, and if they want me, I'll stay."

Absolut Barca hade gladligen förhandlat med PSG om spelaren i fråga sagt åt sin klubb att han vill gå till Barca...
Vill man spela för Barcelona så måste man visa det och Silva gör inte det, inte tillräckligt.

Antingen så ljuger Silva som sagt eller så har den psykade shejken förbjudit honom att lämna trots att han vill till Barca, och det kan han ju inte gå ut och säga officiellt.

Blir alla fall spännande att se vad som händer tillslut, om vi kanske ändå lyckas värva honom eller om någon annan kommer och vem detta isåfall skulle kunna vara?
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-17 23:30
zick9

Slå på allvenskan nån gång skaru se att du hittar några! ;D
Barcelona Culee
2013-07-17 23:28
@SupremeMan:

Rättare sagt om du inte får Thiago Silva han du avgå!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-17 23:24
"It's been 402 days since the last time Real Madrid won the league"

"It's been 4320 days since the last time Real Madrid won the champions league"

Nice
Barcelona Culee
2013-07-17 23:19
Bayern under Pep så här långt: 6 Matcher- 50 Mål- 2 insläppta...... Sjukt säger jag bara!!l
Barcelona SupremeMan
2013-07-17 23:14
Tito för i helvete, du får inte Thiago Silva eller Marquinhos välj Hummels då för fan !
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-17 23:09
MabastB

Det är mer att jag känner att det är ett sådant enormt misslyckande om Barca inte får in Silva men får iväg så bra spelare. Neymar är inte enough; Barca har blivit så jävla mycket svagare - inbilla er inte något annat.

Så jävla mycket negativitet från mig som fortfarande tror på Silva.
Annons: