/spanien/barcelona/forum/6883.aspx/spanien/barcelona/forum/6883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-02 12:38
Smogen

Marquinhos hade varit intressant. Även om jag gillar Iñigo så tycker jag inte han är så mycket bättre än vår egen Bartra (om han ens är det). Saken är bara att Iñigo får stort förtroende medan Bartra får väldigt lite.

Satsa på en världsback, om vi inte kan få en sådan så tycker jag man ska satsa på Bartra istället.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-02 12:29
Smogen PSG är egentligen ingen rik klubb, Barca och Real är rika klubbar. PSG har en rik ägare och numera får inte dessa pumpa in pengar till värvningar på samma sätt. Man måste mer använda egna resurser om man ska värva spelare och vill man värva mycket måste man även sälja. Därav är det inte omöjligt att man säljer Silva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-07-02 12:26
Jag drömmer fortfarande om Thiago Silva och sen att Sanllehi tar "hand" om det gör inte saken sämre precis. Hoppet är det sista som överger en. Varken Thiago Silva eller hans agent har stängt dörrarna, så varför inte? :) Silva har ju redan två av sina landsmän här så vi får hoppas att Alves lyckas övertala honom.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-02 12:19
Lättare sagt än gjort, men jag hoppas vi börjar redan nu med att lägga ett högt hud på bordet för T.Silva så vi börjar med förhandlingarna direkt istället för att börja för lågt och dra ut det till nästa månad där det till slut går åt skogen. Ge dom vad de vill ha och då har vi två nyförvärv med oss hela försäsongen.
Barcelona koeman92
2013-07-02 12:11
Jahapp, då fick åsnan Zubizarreta förlängt kontrakt..
Barcelona Blaugrana91
2013-07-02 12:07
Ja nog känns det som om något faktiskt är på G gällande Silva. Man ska för övrigt också ta det Silvas agent säger med en nypa salt, förra året sa han att Silva inte skulle lämna Milan och vi alla vet hur det blev. Han säger ju bara att inga bud är lagda ännu, samt att han därför TROR att Silva blir kvar. Lägger vi ett officiellt bud så förändras nog situationen. Läser man dessutom i AB-sillyblogg så står det att han bekräftar i franska tidningen Le Parisien att både spelaren och Barca är väldigt intresserade av en flytt, men att det blir svårt. Kan inte länka just nu, men står på AB. Som sagt svårt ja, omöjligt nej. : )
Barcelona Smogen
2013-07-02 11:59
Psg är kanske världens rikaste klubb. Varför skulle dom sälja sin bästa spelare? En spelare dom köpte för bara ett år sedan och direkt gjorde till lagkapten? Vem ska dom ersätta honom med? Tror ny en nytillsatt tränare som Blanc direkt vill göra sig av med lagkaptenen? Monaco kommer i år fram som en riktig konkurrent till Psg, ska Psg då göra sig av med T.Silva? Det är väääldigt mycket som talar mot en värvning av honom. Jag säger, släpp det, gå för en blivande storback istället som Marquinos eller eventuellt Inigo Martinez.
Barcelona Rambla~
2013-07-02 11:58
@barcastuff: Barcelona will renew the contracts of sports director Andoni Zubizarreta and his assistants Narcis Julia and Albert Valentin until 2016 [md] Vad kul
Barcelona Dinho the artist
2013-07-02 10:19
Pep- El Míster
Haha, gillar optimismen! Tiqui bonito here we come!
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-02 09:54
Jag sticker ut hakan och tror Thiago Silva är klar innan veckans slut!
Barcelona Dinho the artist
2013-07-02 09:44
Grande jw
Ang. Alves var jag smått deprimerad under den tiden på forumet. Jag spenderar halva min vakna tid till att försvara Alves (och sanchez med för den delen) för mina barcadissande vänner!

Men frukta ej, den perioden kommer förmodligen komma igen under nästa säsong, så är det alltid :/
Barcelona DM1982
2013-07-02 09:14
@Ride_The_Big_One(6) :

barcastuff ?@barcastuff

Tonietto (agent Thiago Silva): "I think he'll be in Paris next season. PSG don't need to sell and there's no bid for him." [rac1]

Ser väl inte helt lovande ut faktiskt.

Silva i laget skulle vara en dröm men det känns som om man får se sig efter andra alternativ. Han kommer hur som helst bli jäkligt dyr.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-02 08:27
Har inte varit så här uppspelt på bra länge, har en bra känsla på att laget lyckas med bedriften att ro hem Silva. Känner mig som ett barn som inte har tålamodet att invänta juldagen utan vill öppna presenten nu! Kom igen era suits hämta in Mr stabilitet och gör det nu!
Barcelona Andreas-
2013-07-02 05:08
Nu är det fanimej dags att dem högt uppsatta i klubben tar sig i kragen o hostar upp vad PSG vill ha.

Thiago Silva i Barcelona, sen leder alla vägar till Lissabon o en CL-pokal.
Barcelona EL Corazon
2013-07-02 04:32
Å Silva själv fortsätter flörta med Barca.

Thiago Silva (PSG): "Neymar joining Messi at Barça? They're a dream team, the best team in the world." [via dpa]
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-02 04:21
Om jag säger såhär, vad säger ni då?

@barcastuff: "Barcelona executives have met with the agent of PSG centre back Thiago Silva (28) in Brazil. Progress has been made. [sport]"

KOM IGEN NU!
Barcelona grande jw
2013-07-02 03:32
Johawa På den officiella hemsidan. Men du behöver knappast oroa dig över platser bredvid varandra. Gampermatchen förra året var väldigt svalt intresse. Inte ens halvfullt. Kanske dock är skillnad detta året då man satt matchen på ett bättre datum. Förra året hade man ligapremiär 26/8. Gamper 28/8 och Supercopa 30/8. Så hela b-laget spelade gampermatchen vilket var lite trist. Var där den veckan och såg alla 3 matcher på plats. Ganska bra vecka :)
Barcelona Johawa
2013-07-02 02:54
Ganska ny här på forumet... Tänkte åka o kolla på matchen mot Santos 2/8!

Någon som har något bra tips om var jag bäst köper biljetter...litar inte riktigt på viagogo och liknande sidor. Senast fick jag och tjejen platser på var sin sida av stadion vilket inte känns ok.

Tack!
Barcelona Gatumusikanten
2013-07-02 02:43
Shanghai - Karbala 680 (Barcelona) Vad som är speciellt med Ronaldo!? Av ungefär sju miljarder människor på den här planeten så är just HAN den näst bäste fotbollspelaren av oss alla. Är det tillräckligt speciellt för dig lilla sultanen? Man skäms dagligen på det här forumet med inlägg likt dina. Kan du inte bara sluta med det onödiga provokativa. Jag får kalla kårar varje gång jag ser ordet Shanghai tränga sig in på min näthinna. Jag skulle så jävla gärna vilja se dig sitta i ett tv program med tex Erik Niva eller någon annan och yttra något i stil med "njaaaa Ronaldo är ju inte så jäkla speciell som spelare, han bara springer och hoppar på fotbollsplanen, det är allt. Nej mannen, det här är inte en animerad Super Mario på nintendo som endast springer och hoppar. Det här är en livs levande individ som gör och har gjort saker du troligtvis bara kan drömma om. En person som haft en vilja utöver det vanliga. En vilja som tagit honom så långt att han idag är en stor del av vår lilla vardag. Det här är för mig en mycket speciell spelare och människa på alla sätt och vis, på både gott och ont. Det gäller andra spelare på toppen också. Alla är speciella på sitt sätt, alla har sin viktiga historia att berätta hur dem nådde ända fram. Och då skiter, varefall jag, fullständigt i vad dom presterar ute på planen i tex en CL final, om det är fem eller sex mål dom gör eller inga. För en dag lär du dig att det inte är målet som är det viktiga, det är resan dit. Många försökte men bara dom speciella nådde fram. Vissa mer speciella än andra. CR7 är en av dem. Vad du än säger. Räkna nu till sju miljarder och sen kan du svara på mitt inlägg. Och vad du än tänker skriva så får det inte innehålla ordet "Messi". Visca ..
Barcelona grande jw
2013-07-02 01:58
Bara jag som skäms lite inombords över alla som skrev här under förra säsongen att Dani Alves borde säljas? Kan man annat än älska den killen? Verkar vara en så otroligt avslappnad och skön person som bjuder på sig själv på ett äkta sätt. På de lediga dagarna hänger han på beachen i Barceloneta bland alla andra "vanliga" spanjorer. Och sist men inte minst så känns det som han gör allt för klubben och verkligen vill oss det bästa. Förvånar mig inte om det är Dani vi ska tacka för att Neymar gick till just oss. Fixa hem Silva till oss nu också please :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-02 01:29
3 July tror jag det är :P
Barcelona LeoMessi
2013-07-02 01:23
Förresten skulle Messi och polarna spela ikväll också?:-)
Barcelona LeoMessi
2013-07-02 01:23
Barca o Mort! (Barcelona) Ja juste, Robinho var ju bättre än Messi :-( Robben också! Han uppfann den underbara finten där han bara viker in till vänster.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-02 01:21
LeoMessi

Även där har du fel, Robinho är mästarnas mästare på den moven.
Barcelona LeoMessi
2013-07-02 01:19
FCBlaugrana (Barcelona) Ronaldo är väldigt unik! Ingen kan göra överstegsfinter som honom stående på en och samma plats och sen passa bollen. Vill se Ronaldo göra som iniesta, det vill säga springa i full fart och göra en tvåfotare utan att ens förlora fart, kontroll samtidigt som han skickar motståndaren till korvkiosken.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-02 01:13
Det verkar som Barcas nya bortatröja, dvs den i dem Katalanska färgerna säljer otroligt bra. Så bra att Nike gått ut med att det är den bäst säljande tröjan någonsin alla klubbars tröjor inkluderat!

Men det är ganska väntat, tycker den är supercool!
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-07-02 01:07
Alves om Silva

Dani Alves: "Everyone would welcome Thiago Silva to Barça. If it I had more authority, I would bring him without hesitation."

Dani Alves: "Thiago Silva? Everyone knows that he would easily fit in the greatest club in the world. He's from a very high level."

Dani Alves: "I would be glad to convince Thiago to join us, but unfortunately there are things I can't do like paper work and stuff."
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-02 01:05
FCBlaugrana (Barcelona) Vad är det som är så speciellt med Cristiano Ronaldo? Snubben står vid målet och petar in mål. Det ända man imponeras av är hans skott, snabbhet och spänst. Jag ser inga mer speciella egenskaper.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-02 00:59
Lite komiskt att Messi fick ett självporträtt av Swarowski i diamanter. Porträttet är värt 38M Euro.... Är inte det i princip den summan han var "skyldig" staten?
Snacka om att den skulden är kaffepengar för honom.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-02 00:53
Puertan levererar i vanlig ordning:

"Vill bara poängtera att Cristiano är väldigt unik. En sådan fysik och teknik toppat med avslut o huvudspel. Han har utvecklat denna spelstil och jag kan garantera er om att flera spelare med tiden kommer försöka spela som honom. Varken Messis eller Iniesta är unika. Den ena har tagit inspiration av Maradona, den andra spelar som Zidane."

Annons: