/spanien/barcelona/forum/6880.aspx/spanien/barcelona/forum/6880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-01 01:01
Haha neymar har fått Arbeloa att tappa sin startplats! På tiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cedqvist
2013-07-01 01:01
@FCB_Messi:

Ett litet troll mår vi bara bra av min vän. Så länge han inte missköter sig utan finns ingen anledning att spärra honom ^^
Barcelona påfågeln
2013-07-01 01:00
För att göra det klart - jag vinn absolut inte ha två defensiva mittfältare. Det är aningen säkrare, men ska Xavi spelar dåligt då. Funkar inte Xavi funkar inte Spanien. Öka bolltempo Spanien, och få in Cesc om han är frisk. Eller Villa. Tydligen kan varken Mata eller Silva komma till sin rätt där ute till vänster.
Barcelona Hetfield
Fast är inte David Luiz den som är mest lik Puyol i spelstilen (inte bara håret). Jag tycker väl att med lite mer taktisk förmåga så skulle han nog passa.
Barcelona LeoMessi
Hahah arbeloa byttes ut! Men hans ersättare har varit minst lika kass dom gångerna jag har sett honom spela
Barcelona barasfsdg
2013-07-01 00:59
Sopande ut
Barcelona Shanghai - Karbala 680
Del Bosque har lärt sig en läxa. Bra att han byter ut Arbeloa.
Barcelona Barcadinho.
Jag gillar Luiz aggressiva kämpe stil - inställningen påminner rätt bra om vår kapten Puyi och vi behöver nog en sån komplement till Pique, eller åtmoínstone det skadar inte precis att ha en sån kille.
Barcelona Blaugrana91
Neymar fortsätter att imponera vilket mål, liksom Brasilien. Spanien har varit riktigt bleka, mycket på grund av Brasiliens hysteriska press. Arbeloa är usel, ney har kul med honon, blir kul i el clasico! in med navas och cesc.
Barcelona fc__Barça
Rambla Precis det jag menar! Luiz är jättebra men Pique kan aldrig styra ett försvar och inte heller David. Folk hyllar Luiz för att han räddade ett mål men hade han styrt in den istället hade ju han varit "totalt värdelös"...
Barcelona Hetfield
Vad vissa verkar vara tröga. TITTA PÅ VIDEOKLIPPET. HAN ÄR INTE OFFSIDE. Nästa gång flyger jag förbi med ett flygplan och skriver det på en banderoll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-07-01 00:58
Herregud vad Braslien är bra. Deras inställning till den här matchen är otrolig, såg ni under nationalsången eller? Man såg redan där hur fokuserade och taggade samtliga spelare var. Sedan öppnar man som många lag gjort mot Barca, med hög press, man får sin ledning men man slutar aldrig. Spanien har en hel del boll såklart men Brasilien är klart bättre sett under hela halvleken. Gör precis allting rätt. Jag är så sjukt imponerat av det laget alltså.

Man vet knappt hur Spanien ska vända. Vad fan ska de göra? Det är klart, det är Spanien och vad som helst kan hända men det känns som att Brasilien lär fortsätta såhär. Jag är bara imponerad av brassarna, fyfan vad de är grymma. Hoppas nästan de gör trean och fyran också och klär av Spanien, hade nästan vart lite skönt. Spanien behöver nog en liten tankeställare och det har de säkerligen fått nu.
Barcelona Smogen
Jag ser fram emot att se Arbeloa försöka ta hand om Neymar nästa säsong. Klarar han inte av det när Neymar har Fred bredvid sig, hur ska det då gå när det är Messi där istället, samt att Iniesta gärna söker sig till den kanten.
Barcelona FCB_Messi
Snälla kan någon spärra barcelonista ?.. Så trött på honom . Fågelhjärna.
Barcelona petersays
2013-07-01 00:57
@Barcelonistas:

Vad barnslig du är. Kolla repriserna igen - det är INTE offside. Han är i linje med flera försvarare men framför allt är det en spansk spelare längre bort som upphäver offsiden med en meter.
Barcelona Vampíro
Arbeloa har vart usel men han är ju en kass fotbollsspelare, det vet man sen innan. Däremot är det vara Iniesta som kommer upp i normal standard, Xavi och Sergio blir överkörda på mitten och anfallarna med Torres i spetsen är osynliga. Dags att göra tidiga byten, två av Cazorla, Navas, Villa och Silva bör komma in, räknar med att Arbeloa byts ut och därmed gör sin sista landskamp, allt annat är skandal!

Sen måste man nämna Neymar, har dissat honom ganska mycket tidigare men wow! Visar han 80% av detta i Barça så kommer det bli oerhört kul nästa säsong.
Barcelona Barcelonistas
Fast den här matchen har Neymar inte alls varit så bra som tidigare matcher. Han har sprungit lite här och där men inte lyckats med så mycket, och målet borde ju inte ens ha godkänts.

Aja hoppas Xavi och Iniesta löser det här till andra.
Barcelona LeoMessi
Det är nu Spanien behöver en frisk Puyol så ramos kan stänga högerkanten helt. Han kanske inte är lika bra där som han var förr men han är helt klart bättre än arbeloa där
Barcelona fc__Barça
2013-07-01 00:56
Hur kan ni säga offside? de enda som är förbi är armen och det räknas inte om nu folk inte lärt sig det....
Barcelona Hetfield
2013-07-01 00:56
Hehe, jag kan inte hjälpa för att bli sugen på David Luiz. Han må vara oslipad, men den där glidtacklingen och att han spelade med bruten näsa utan att klaga är stort.
vifa
2013-07-01 00:55
Luiz kommer bli minst lika bra som Silva, han är yngre och billigare, ser hellre honom i Barca
Barcelona Rambla~
Shanghai Nja, kolla vad på fc__Barça skrev. Jag tror att Piqué och Luiz hade kunnat bli katastrof. De är lika vimsiga på planen. :)
Barcelona Shanghai - Karbala 680
Neymar tystar alla kritiker eller snarare "haters" som nedvärdera honom och sa att han är endast en Youtube-spelare. Jag var faktiskt en av de som inte ville se honom i vårt lag, men ack så fel jag hade. Han har motbevisat allt och alla. Lätt bästa spelaren denna turnering.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-07-01 00:54
då har Neymar redan nu gjort mål på casillas . då är han väl förberedd på el classico
Barcelona Barcadinho.
Neymar pendlar med hela kroppen när han skjuter - inte konstigt att han kan få såna bomber. Vilken delikatess och en lektion på tillslag.
Barcelona Barcelonistas
LeoMessi - ja Neymar var offside lägg därtill att domaren tillåter MMA på plan. Visste inte att slagsmål va tillåtet under en match...
Barcelona petersays
Jag ser rubrikerna framför mig när Neymar avgör El Clasico: REYMAR!
Barcelona LeoMessi
Klart som tusan att Brasilien spelat bättre när dom är så mycket mer taggade! Dom har mer att bevisa än vad Spanien har och dom spelar inför en galen hemmapublik. Synd att Pedro inte fick in bollen där för det hade blivit en spännande matchbild då.
Barcelona Hetfield
Rambla

Just let it go man :P Spanien är bara helt enkelt sämre och Brasilien är mycket bättre. Sådana ursäkter låter vi de vitklädda få sköta.

Spanien lider lite av samma problem som med Barcelona. När de möter fysiska lag som pressar så vet de inte vad de ska göra.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-01 00:53
LeoMessi Menar givetvis den spelartypen, tack för korrigeringen. Påfågeln Nog är jag vaken viktigaste med vad jag försökte framföra var spelartypen, sen om det är Martinez det blir kvittar bara Bus får hjälpen han behöver. Nesto Man måste studera lagen, brassarna spelar med 2 hungriga mittfältare som käkar det mesta som kommer deras väg, har man då en halvbra Xavi och en superb Iniesta så blir uppgiften väldigt svår.
Annons: