/spanien/barcelona/forum/688.aspx/spanien/barcelona/forum/688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jonis
2017-03-27 16:03
@Soko:
Tack snälla för tipset! Har faktiskt alltid haft koll på sektion 419 dvs. den bredvid, så jag bokar nog platser där någonstans. Tror ditt svar angående sektionen i mitten går hand i hand med beskrivningen i länktips gällande sektion 0-50 :) Det enda jag är orolig över är att datumet endast har bekräftats från biljetternas förstasida med alla matcher listade https://www.fcbarcelona.com/tickets/football/football-tickets men när man klickar på matchen mot Osasuna står fortfarande Unconfirmed schedule i röd text..
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-27 15:53
Nu är det inte enbart under Titos säsongutan även Peps sista säsong som han fick lite speltid. Det var ju där han började förstå hur högt han rankas. Blir bara än mer förbannad att det är just pep som värvar honom. Hur kunde Fabregas gå före honom i Barcelona då?!?!?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-03-27 15:48
@jonis:

Jag var på entrance 420 på South Goal 3 , längst upp bakom målet höger om spelar bänkarna.
Wow vilken uppsikt , blev först lite fundersam om det skulle ses något men alla vi var jätte nöjda med platserna. Man ser exakt allt . Det syns mycket bättre från längst upp än från mitten under oss speciellt länge bort. Sitter du på den sektion som vi riskerar du inte att ha läktare ovanför som fallet är att sitta i mitten då är risken att du hamnar under övre läktare och bara ser plan men inte hela arenan. Från Goal 3 ser du både plan och hela arenan. Häftigt.
Barcelona Katalano
2017-03-27 15:43
Ledningen skulle förklara för vår interimtränare under Tito's svåra kamp mot cancern att Thiago skulle spelas, inte Tito. Ville bara tillägga detta då jag håller med om sakfrågan, men Tito coachade inte laget under våren då han var inlagd på sjukhus. Desto större roll har ledningen i det hela.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-27 15:41
Kroos hade ett år kvar på kontraktet, ville ha mer i lön (i klass med Götze) efter att ha gjort en fin säsong med Bayern. Dom gick inte med på det och han stack. Det var en fullt hanterbar situation imo, Kroos gör väl inte fel i att kräva en bättre lön när han har ett år kvar o spelat bra, när andra spelare som gör det sämre än honom tjänar mer? Barças ledningen gjorde felet i att sälja Thiago istället för Fabregas för att finansiera Neymar. Bayern gjorde felet i att inte ge en så bra spelare som Kroos högre lön. Båda var hanterbara situationer men stoltheten vägde över för båda.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 15:26
Oavsett vad så är det ett större fail att bli av med Thiago som är en bättre och mer speciell spelare än vad Kroos är. My opinion tho, förväntar mig inte att alla håller med. Sedan tycker jag inte att situationerna är jämförbara. Det är som att säga att Thiago lämnade Barça för att han ville tjäna lika mycket pengar som Iniesta eller någon annan, medans han lämnade pga utebliven speltid. Kroos kanske lämnade för pengarna, det gjorde inte Thiago.

Hade Thiago valt att lämna pga pengarna så hade jag försvarat styrelsen, ingen spelare ska sätta sånna krav på ledningen så vidare det inte handlar om Messi. Bayerns ledning går mycket mer att försvara i det här skedet kring Kroos situationen än vad det går att försvara vår ledning.
2017-03-27 15:23
Jo Götzes lön var ju bland dom högsta i Bayern, kan ändå förstå Kroos. Presterar bättre än Götze men ska tjäna betydligt mindre??
Barcelona Gabriel
2017-03-27 15:22
neymar JR || Cillessen #1

Både ledningen och Tito bör klandras (may he rest in peace). Ledningen ska klandras enormt, även om en spelare vill lämna pga utebliven speltid (vilket är förståligt) så bör ledningen förklara för Tito att ligan är vunnen, Thiago behöver få speltid så att hans klausul inte hamnar på 25M€. Det här är en spelare som över tid kommer att bli väldigt viktig för klubben och vi vill ha kvar honom, men om han mot all förmodan ska lämna så ska vi åtminstone se till att få rejält med betalt för honom.

Så jo, ledningen ska visst klandras där!
2017-03-27 15:21
Dock så ville kroos ha högre lön pga att legoknektar som götze och thiago kom in och tjänade lika mycket om inte mer. Så även han ville känna sig uppskattad.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 15:19
Tycker verkligen inte man kan jämföra Toni Kroos med Thiagos situationer. Kroos lämnade framför allt för att han ville ha ett bättre kontrakt med en högre lön medans Thiago lämnade för att han ville känna sig viktig och få förtroende och speltid. Ej jämförbart över huvud taget.
2017-03-27 15:15
Aja, Bayern gjorde bort sig fullständigt med Kroos, så vi är inte ensamma med att stå för en sån blunder. Verratti vill stanna i PSG, Thiago i Bayern om jag fattat allt rätt. Dags att move on. Vad tycker ni om Roque Mesa? Mittfältaren som dominera RM på Berbabeu. Har flaggat för honom förr härinne. En billig mittfältare som gett oss kontroll. 27 år.
2017-03-27 15:13
Klandrar absolut inte thiago han gjorde helt rätt som lämnade och gör ännu mer rätt när han visar Bayern tacksamhet. Klandrar inte heller ledningen som inte ställde sig på tvären och släppte honom enkelt. Varför behålla någon som inte vill vara kvar? Däremot klandrar jag tränarna som förfogade över honom och inte kunde förvalta honom. Han var för ung och kommer någon påstå, don't. Busken var inte för ung, Messi var ej för ung, xavi var inte för ung. Men han hade iniesta och xavi framför sig, ja tränarnas roll att klura ut det hela. Sättet som han behandlades den sommaren cesc anlände är så jävla kränkande att det inte är sant.
Barcelona Barca Barca
2017-03-27 15:12
Gabriel Känns extremt jobbigt och veta att vi förlorat en sån egen produkt och talang till Bayerns som just nu är en av dom bästa mittfältarna i världen. Men samtidigt känns det så extremt jävla skönt att han dissar denna pantade ledningen vi har. Det är ingen hemlighet att transferpolicyn i klubben senaste 4-5 åren har varit under all kritik. Vi ger oss av med Pedro, Xavi, Dani Alves, Puyol, Abidal, Thiago och ett par år senare står vi utan en riktig högerback, orutinerad Umtiti(som gjort det bra), Arda kommentarer överflödiga åt det negativa hållet, Andre Gomes, behöver ja ens betygsätta honom? Och sist men inte minst, Paco. Trodde aldrig ja skulle känna så men, någon mer än mig som saknar Cesc och Sanchez? Vill bara notera. Samma sommar som Thiago lämnade Barca, hade han hunnit med att göra hattrick i U-21 EM final och bli turneringens bästa spelare. Vi släpper alltså en sån spelare, satsar på Cesc, som vi säljer ett år efter. Kan någon förklara ? Hur skulle en annan klubb agera i det fallet?
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:59
Enligt SER har Thiago personligen kontaktat Barcelona och sagt att han inte har några som helst planer att gå tillbaka. Han vill förlänga till 2021! Thiago: Jag vill bli FC Bayerns Xavi, jag är otroligt lycklig och glad över att vara här! Som sagt glöm Thiago bara. Han stannar karriären ut i Bayern.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:52
Hur kan Thiago klandras när han lämnar Barcelona? Förstår inte? Vi snackar om (på den tiden) en av världens absolut största talanger, en La Masia produkt dessutom, som visat att han besitter en potential och talang utöver det vanliga. Klart som fan att klubben måste värna om en sån spelare istället för att skicka iväg honom. Till frågan "ska ledningen tvinga tränaren att spela Thiago?" så är svaret självklart "ja". Ligan var avgjord. Hallå? Wheres the fucking logic i att hellre spela med en bedrövligt usel Fabregas och se till så att Thiagos klausul sänks till 25M€? Nej, exakt det finns inge logik alls i det. Ledningen ville ha bort Thiago, svårare än så är det inte. Ingen hörde av sig till honom för att be honom att stanna, att man trodde på honom. Ni som tror att en av världens största talanger väljer att stanna när framtiden i hans nuvarande klubb är så osäker istället för att gå till en annan lika stor klubb där en tränare som Pep står och väntar och berättar att han ska satsa på honom, alltså ni tänker inte med huvudet. Jag vet inte vad ni tänker med. Hade ni stannat eller? Och ljug inte nu. Klart man inte hade stannat. Kom igen, Thiago behöver få speltid vid den tidpunkten han lämnade oss och istället väljer man att satsa på Fabregas hela säsongen som långt ifrån storspelade, inte ens när ligan var avgjort fick Thiago chansen. Varför ska han stanna då? Snälla tänk om, tänk rätt.
Barcelona Katalano
2017-03-27 14:47
Håll i hatten vad deprimerad jag blir när jag läser kommentarerna nedan om thiago, Gomes och prissummor hit och dit. Inte nog med besvikelsen när Thiago lämnade, jag såg honom redan då som vår näste självklare stjärnmittfältare. Nu så hemsöker han oss som ett spöke jämt och ständigt och påminner oss om vilket dumt beslut det var av vår ledning att släppa honom också. Bara detta i sig är faktiskt värt en tröst-öl eller 2, varje dag, under resten av säsongen...
2017-03-27 14:45
Först och främst såldes thiago för att han själv ville bort. Varför ville han bort? För tränarna visade inte honom förtroende, han släpptes för 25 miljoner € pga en klausul som var kopplad till hans speltid om jag minns rätt. Nå ska ledningen in och tvinga tränaren att spela thiago eller ska thiago förtjäna platsen? Gäller det enbart thiago eller ska det gälla alla spelare? Glöm inte bort vem som värvade Fabregas, eller hade inte pep makten att säga nej? Vart det ledningen som gav Fabregas speltiden? Nej thiago lämnade och skall absolut inte köpa tillbaka för mer än 40 miljoner € om ens då. Satsa allt på veratti annars kolla på vad som finns i la masia. Spelar hellre Samper eller Alena där än att värva tillbaka thiago.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:44
El Pistolero Word, nu älskar jag förvisso Coutinhos spelstil men som du säger så är han inte vad vi behöver. Jag är inte alls optimistisk gällande våra chanser att få hit varken Thiago eller Verratti. Thiago stortrivs i Bayern München, han befinner sig redan i en av världens absolut mäktigaste och största klubbar med en klubbledning som utan tvivel måste anses som den bästa och mest välskötta i Europa. Han har fått enormt med förtroende sedan dag 1 han anlände, först av Pep och nu av Ancelotti och har framför allt den här säsongen vuxit ut till att bli kanske världens bästa mittfältare. Förmodligen hade det skett även med Pep tidigare säsonger men han hade oturen att skada sig tyvärr för hans del, medans han i år fått mer regelbunden speltid. Varför skulle Thiago välja att lämna en klubb som Bayern, som tror och satsar på honom för att gå tillbaka till klubben (med samma personer i styret) som valde att inte tro på honom? Really, jag är culé ända ut i benmärgen men hade jag varit Thiago hade jag bett Bartomeu och Robert att dra åt helvete ifall de kontaktade mig. Inte fan väljer jag att gå tillbaka till en klubb som visade så tydligt att de inte trodde på mig eller ville satsa på mig. Not a fucking chance alltså. Thiago har själv sagt att han egentligen inte ville lämna men att han fick så osäkra vibbar från alla inom klubben och att när det verkligen spåddes på stora rykten om att han skulle kunna lämna så väntade han bara på att någon, vem som helst, skulle ta upp telefonen och ringa honom och be han att stanna, att förklara för honom att framtiden är hans på mittfältet och att man vill satsa på honom. Man totalt sket i Thiago, man var alldeles dör upptagna med att köpa Neymar, och det förvånar mig inte alls om de ville bli av med Thiago så att Neymar kunde få nr 11 som under den tiden var Thiagos nummer. Mycket fulspel från den här ledningen och nu ångrar man sig. What a fucking surprise att de skulle ångra sig med Thiago, alla visste det förutom dessa nötter. Seriöst att man släppte Thiago är ett av de största skämtet den här klubben någonsin har begått på det sportsliga planet, det enda jag kan se som värre är att man lyckades fucka upp Ronaldos framtid hos oss och istället se till så att han försvann till Inter. Thiago gör helt rätt om han stannar i Bayern, hade jag också gjort.
Barcelona A good coach is everything!
2017-03-27 14:37
Gabriel // 50 mille för att vara exakt ! LE är ett skämt i mångt och mycket !
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:35
"Imagine being Barcelona. Sell 22-year-old Thiago Alcantara to Bayern for €25m then go buy fucking Andre Gomes three years later for €40m lol" Hittade detta på Twitter. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
2017-03-27 14:33
Gabriel Ja klubben är väl för upptagna med att förbereda stora summor för Dybala eller Coutinho. Exakt vad vi behöver! Sigh...
Barcelona Barca Barca
2017-03-27 14:33
Reymar haha!! Om vi spelar tiki taka på fotbollsplanen, så spelar dom flesta klubbarna tiki taka med oss på transfermarknaden.
2017-03-27 14:31
Ja, United gjorde en större blunder med Pogba Så varför inte? Ut med två mittfältare o in med Thiago.
Barcelona Gabriel
2017-03-27 14:30
Reymar Tycker personligen att enbart Verratti och Thiago är värda den summan. Men du kan glömma att Barcelona lägger det priset på Thiago, det går även att läsa i artikeln som handlar om just det citatet.
Barcelona Reymar
2017-03-27 14:29
Bayern Munich tell Barcelona Thiago Alcantara will cost 90 million (Sport)

Tycker ni han borde köpas trots priset? Om hi sålde Rakitic för 45M och Arda för 30M skulle det väl kunna bli möjligt.
2017-03-27 13:58
Lee med fint mål mot Zambia.
Barcelona Barca4life98
2017-03-27 13:47
Maykii Är du säker, för jag tänkte på att det är den sista matchen liksom och ligan kan ju avgöras? Vet du på ett ungefär hur mycket en biljett skulle kosta?
Fuerza
2017-03-27 13:29
"The fact that it's happening [the rumours] is thanks to the club, to Real, who noticed me and took a chance on me after four years on the Barca coaching staff. Barca, when I was within their organisation, never noticed me. And that's what I would have liked." - Eusebio (källa: Goal) Hehe, oroa dig inte Eusebio. Barca uppmärksammade dig när du var i klubben. Du lyckades förstöra B-laget och åka ut ur Segundan. Sedan gjorde klubben av sig med dig, din skithög.
Barcelona jonis
2017-03-27 13:14
Nu har Barcelona bekräftat matchtiden mot Osasuna 26/4 så det blir att boka detta. Någon vänlig själ som kan rekommendera vilken av 4 "sektioner" som är bäst för platser ganska högt uppe? Tack :)
Barcelona Reymar
2017-03-27 13:07
@Gabriel:

Måste nog blivit handplockad av Perez...Dom får gärna spela med tolv spelare så det blir en jämnare match för vi vet ju alla vad som hände senast vi var på besök..
Annons: