/spanien/barcelona/forum/6876.aspx/spanien/barcelona/forum/6876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-05 21:40
Moyes nämnde inte ens Thiago på sin pk. Det är knappast nära en affär där. Jag kommer bli riktigt förbannad om Barça viker sig och börjar förhandla om United tar kontakt. För då har det här inte gått rätt till, de har inte fått tillåtelse att snacka med Thiago som vid en vanlig försäljning. Det här har hela tiden handlat om Thiagos klausul och ingenting annat. Dessutom så har Thiago inte ens talat om för klubben att han vill lämna. Allt har varit spekulationer från opålitliga brittiska twitterkällor och tidningar. Nä, kommer United krypande och vill förhandla har begått ett brott när de tagit kontakt med Thiago utan tillåtelse av Barcelona.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-07-05 21:29
@Ronaldinho " fotbolls guden":

Är det någon tränare som ska vinna Champions League för Real Madrid så är det Ancelotti. En verkligen respekterad tränare. Dock kan ju Real Madrid som klubb förändra båda spelare och tränare till det sämre. Det har vi sett. .
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-05 21:24
Stoichkov

Ancelotti har vunnit CL två gånger som tränare och två gånger som spelare. Alla gånger med Milan. Ganska sjukt ändå.

Och ja det ska blivit jävligt skönt att slippa svinet Mourinho. Jag önskade han var kvar så han kunde förstöra Real Madrid men synd att han stack. Äcklig människa som man inte tål att se.
Jeffson
2013-07-05 21:23
Det känns så konstigt att gnälla över ett sillyfönster som är öppet för 5e dagen och man redan har rott hem Neymar. Jag vill också ha en mittback och jag vill också att Thiago ska stanna (eller ersättas). Men som sagt, fem dagar har gått.
Barcelona Hetfield
2013-07-05 21:11
Det känns verkligen som att Barcelona satsar på fel saker. Skeppet håller på att sjunka och man fokuserar på inredningen istället för att täppa hålet. En mittback är det viktigaste. Det är intressant att man bara behöver fylla en position och man klarar inte ens av det.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-05 21:10
Real Madrid laddar upp på nytt igen. Vi känner igen det. Men en ny tränare i form av Carlo Ancelotti och ett antal spelskickliga spelare. Troligen kommer man att bli av de segaste och fula spelarna som man har i truppen Coentrão, Di Maria och Pepe. Man köper säkert också en ersättare till Huguin Jag tror absolut att Real Madrid blir en kandidat till att vinna Champions League i nästa år. Jag skulle till och tippa Real Madrid som vinnare. Carlo Ancelotti är en vinnare med klass till skillnaden från MOU. Han har vunnit Champions League som tränare och som spelare också(tror jag). Med Carlo Ancelotti tar alltså Real Madrid ytterligare ett steg framåt. Då krävs det att Barça inte tappar fokusen. Jag vill vinna ligan igen. För mig är det prioritet. Champions League är och alltid en bonus.
Barcelona Mido
2013-07-05 21:01
När ska barcelona stor handla som alla andra... Trött på T. Silva, trött på Thiago A.,,, när ska klubben agera på ett smart sätt istället för att sitta å envisa som åsnor... De som vill lämna ge dem en riktig spark genom dörren. För de som vill komma, kämpa för att få dem. Det känns att dem riktigt bra spelarna drar till andra lag för att vår klubb sitter med armarna i kors å hoppas att vi håller käften för vi fick neymar. Tack för neymar men det räcker inte
Barcelona fraiXCII
2013-07-05 20:52
Hejsan!

Jag har två stycken äkta matchtröjor (hemma och borta) från säsongen 07/08 som jag inte har någon användning av. Är du intresserad? Skriv ett pm!
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-05 19:50
Jonas något av det vettigaste och mest objektiva jag läst på länge, woord!
Barcelona Barcadinho.
2013-07-05 18:05
Det går att diskutera Isco, Thiago m många fl på ett breddare sätt.
Det är faktiskt väldigt intressant – jag pratar om sånt ofta med andra lagledare, tränare, spelare o föräldrar.

Grundfrågan är så – går det att förutse vilka talanger som kommer att gå hela vägen?

Det leder till många andra frågor som t ex - är en supertalang 15 åring en garanterad framtids a-lags spelare.
Eller - En viktig u-19 spelare – är han en garanterad huvudfigur också på senior nivå?
Osv osv

Hamrén fick en direkt fråga för inte så länge sen – ungefär så:
”Det finns väldigt många unga spelare som har spelat i landslagets yngre nivåer, U21 neråt till U17. Varför nästan ingen av dem har fått chansen i a-laget?”

Svar – ”jag tycker inte att någon av dem är tillräckligt bra”.

Obs att det handlar om rätt många spelare som har fått chansen i landslaget yngre lag de senaste ett/två åren. Jag tippar på några hundratal. Och nästan ingen lyckats ta sista steget, trots det att många skriker på föryngring!
Varför är det så?
Det går inte att endast svara med att Hamren är feg. Så enkelt är det inte. Problemet är större än så.
Barcelona Massimo
2013-07-05 17:47
SAMI

Så sa han även om Ancelotti men vad hände? Visst chansen är liten men jag tycker man ska försöka.

Silvas senaste uttalande:
"Every player dreams of playing for Barcelona. It has always been my wish to play for a big club in Europe. I am happy at PSG at the moment, though," the centre-back was quoted as saying by Globo Esporte.

"I have told my agent not to pass on any interest unless there is something concrete. It only distracts me, especially during the league season.

"There was a lot of talk and speculation about a move to Barcelona last year and that has continued now. Nothing has happened, though, and I am calm about all the rumours
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-05 17:41
@Barcelonistas:

Vi pratar om inhemska kontra utländska spelare
Barcelona -SAMI-
2013-07-05 17:40
Al-Khelaifi (president PSG): "Thiago Silva will stay. He is one of our key players, adds a lot to the team. He has no price." [le parisien]

Då kan vi glömma Silva.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-05 17:30
Neymar Alba? Va dillar folk om? Detta är långsiktiga lösningar!.
Barcelona Acrobat
2013-07-05 16:53
Här är en stream till presskonferensen med David Moyes. Den har inte börjat ännu, men det är väl dags alldeles strax... det är försnack och så just nu.

Vet inte om det är OT att länka till andra klubbars angelägenheter, men jag tänkte att det kunde finnas någon/några som är intresserade av att se om det sägs någonting om Thiago.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-05 16:50
Ronaldinho " fotbolls guden" (Barcelona) Det är bara du som ropar efter bartra! Han är knappast någon talang och håller Mallorca klass, ingen mittback som skulle kunna bli nåt stort ungefär som Muneisa.
Barcelona Barcadinho.
2013-07-05 16:45
På tal om Carvajal och Isco - jäkla stor skillnad att vara lagets bästa spelare i klubbar som ligger en snäpp under den absolut högsta nivån.
Ja, som te x Malaga, det finns väldigt många såna klubbar.
Jämfört med att kunna lyckas och slås sig in i de absolut bästa klubbarna.

De har mycket kvar att bevisa och de behöver också tur o flyt.

Jag är rätt säker på att Ancelotti kommer välja Modric o Özil förre.
Det finns tillräckligt många orsaker att välja så.
Isco måste ta sina chanser på en gång när han får dem.

Men att just han kommer att lyfta Reals mittfält bättre o högre än vad Modric eller Özil kan - detta är jag riktigt tveksam om. det kommer nog landa på ungefär samma nivå plus minus.

Isco ger än så länge mer bredd än spets tills han har bevisat annat.
2013-07-05 16:35
Många ropar efter Batra. När ska han få chansen hade folk tänkt? Tror ni han får spela under Tito. Knappast.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-05 16:35
Ganska tyst här senaste dagarna om en mittback på ingång. Vårat största problem som måste fixas är att vi måste få in en klassback redan nu inte när det är 1 vecka kvar av fönstret med ännu en Song,Chyrgynski,Mascherano(duktig men omskolad från DCM).
Barcelona Massimo
2013-07-05 16:31
Thiago har inte ens bestämt sig om han ska flytta eller inte, därför skriver alla journalister massa skit bara för att dra till sig läsare. Jag visste att det där med läkar undersökning var massa skit bara fan grabben har ju inte ens nämnt till nån om vad han vill göra och enligt Thiagos farsa efter att dom va och förnyade Rafinhas kontrakt igår då sa han "Vi har inte pratat så mycket om det". Jag menar det är dags nu om han ska flytta, försäsongerna börjar ju nu och i vissa länder har den redan börjat. Jag får känslan av att han kommer stanna, varför? Jo för att han vill innerst inne vara kvar i Barca men samtidigt har han så höga ambitioner om att bli en start spelare. Ju längre det här dras ut på tiden desto mer anledningar kommer han hitta för att stanna. Enligt vissa källor skulle han bli klar och presenteras idag, men vad hände? Som jag sa innan det är silly season grabbar snälla tro inte på allt ni läser. Ena dan är han klar och ska läkarundersökas idag läser man att det inte finns något bud eller aktiverad klausul. Jag tror att Thiago kommer stanna tillslut. Har nåt sett Moyes presskonferens? Vill veta om han har sagt nåt angående Thiago.
Barcelona B-Guden
2013-07-05 15:57
@xaviiniesta:

Så länge vi inte värvar en mittback behöver vi visst va orolig.
Sen vet jag inte ny tränare också, kanske, eftersom han inte är frisk och vi behöver en tränare som är med laget hela tiden, inte nån som får dra till USA då och då.
xaviiniesta
2013-07-05 15:44
Bröder ni behöver inte vara oroliga över Reals värvningar ! Vi har neymar som håller minst 7år till! Deulofeu som kmr bli en av världens bästa spelar om några år! Rafina och thiago som kommer dominera mittfältet tillsammans me Sergio Samper. Montoya som är bättre carvajal och Vänsterbak får Grimaldo ta hand om ! Äre ingen som kollar på B-laget? Deras tid kommer att komma det lovar jag!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-05 15:29
vifa (Barcelona) Tack!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-05 15:27
Shanghai Canales kom till Real som en oprövad tonåring, han levde mest på sin supermatch mot Sevilla (2 vackra mål). Isco har utsetts till Europas bästa spelare under 21 år, han var stjärnan och nyckelspelaren i ett Malaga som tog sig till kvartsfinal i CL och ett Spanien som lekte hem U21EM. Han är för bra för att göra en "Canales", och han är bättre än fladdermusen Di Maria. Samtidigt kan Real bygga på kontinuiteten med en duktig tränare och spelare som Jesé, Varane blir bara bättre. Revanschlustan hos spelare som Ronaldo och Ramos är stor, så ja vi har alla skäl att oroa oss.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-05 15:17
Något nytt angående T.Silva? skriver från mobilen så lite svårt att kika runt.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-05 15:16
Det är Titos fel att vi satsar mer på de utländska spelarna än de inhemska. Jag ser honom som en väldigt feg tränare och verkar inte tänka långsiktigt i sina beslut. Hade Pep fortfarande tränat oss, skulle Montoya kanske redan ha en startplats och Bartra skulle vara 1:a reserv på backlinjen. Det ser verkligen inte ljust ut med Tito vid rodret, man får väl hoppas på att Enrique gör succé i Celta och kommer till oss.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-05 15:13
Jaja men nog om Real, var bara något jag reflekterade över. Något jag märkt dock är att alla 19 inlägg av "Ronaldinho fotbollsguden" har handlat om Madrid haha
Barcelona socccerfan1
2013-07-05 15:12
Jag personligen tycker att det är bra av real Madrid att köpa som dem gör! Smarta drag, bra spelare.. Lagom pris! Tänker framåt. Men varför så många mittfältare? Längtar till el clasico !! Men först är det supercupen!!!
Barcelona LeoMessi
2013-07-05 15:11
Neymar är ju ingen framtidsinvestering eller?
2013-07-05 15:08
Gabriel

Özil är Tysklands bästa spelare och vann assist ligan i Europa under sin första säsong i Real Madrid. Att han sedan står för minst ett assist varje gång dom möter oss är inte heller så roligt. Jag ville ha Isco hit då jag tycker han är löjligt bra, hade Pep varit här så hade Isco förmodligen kommit hit också men nu är det för sent.

Zidane har plockat dit Varane, Carvajal och Isco. Det skrämmer mig att kommer träna Real Madrid förr eller senare.

Men nog om dom. Hade vi bara haft någon annan istället för Tito så hade varit mer än nöjd.
Annons: