/spanien/barcelona/forum/6872.aspx/spanien/barcelona/forum/6872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya24
2013-07-01 02:13
Som sagt, Pique är värdelös mittback!
Barcelona grande jw
2013-07-01 02:13
Rambla~

Håller med. Tyckte inte Pique var särskilt dålig idag. Ganska ovärdig utvisning han åkte på där. Den gav alla "hatare" ett ypperligt tillfälle att skratta honom rätt i upp ansiktet och kalla honom sopa.
Och vi som ändå ger han cred för att han måste spela med 100 olika mittbacksuppsättningar i Barcelona kan nog inte ens sätta oss in i situationen att behöva spela till höger med ärkemongot Arbeloa. Kan ju inte vara sådär jättelätt mot Neymar och Marcelo.
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-01 02:12
Man of the match !
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-01 02:12
Neymar utsedd till turneringens bästa spelare, Iniesta utsedd till näst bästa spelare. Bra utdelning för Barca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-01 02:11
Jag tycker det är löjligt när folk här sitter och dömer ut Barcelona bara för att Spanien gör en usel match, ja visst en stor del är Barcaspelare och ja man spelar i princip på samma sätt.

Men det var knappast Tiki-takan som gjorde att man förlorade.

Spanien har inga anfallare i bra form, Torres usel och Villa knappast heller i bra form. Pedro visar dock framfötterna. Men sen då? Iniesta kan inte göra ALLT själv.

Lägg till att Spanien inte ens har en hyffsat duglig högerback, vilket är katastrof med tanke att man ska vara världens bästa landslag.

I övrigt tycker jag inte Pique var så usel som vissa vill få det till, han kunde inte göra så mycket i den situationen mot Neymar, hade han inte gjort som han gjorde hade det varit mål där.

Brasilien var helt enkelt mer taggade, och vem kan klandra dem? Man ville vinna och visade upp den viljan under hela matchen.

Spanien såg sega ut, dels med tanke på att man knappast förväntat sig den öppningen Brasilien bjöd på och dessutom var det nog sega ben sen matchen mot Italien.

Nåväl grattis Brasil!
Barcelona LeoMessi
2013-07-01 02:09
Fått straff*
Barcelona LeoMessi
2013-07-01 02:09
Rambla~ (Barcelona) Pique tog en chansning där, det hade slutat med att Neymar hade sprungit in i straffområdet och då kanske han gjort mål eller fått. Fram tills utvisningen så gjorde han inget fel enligt mig, han var där och bröt och vann närkamper.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-01 02:08
Official: Neymar has won the Golden Ball as best player of the 2013 Confederations Cup
Barcelona Rambla~
2013-07-01 02:06
Jag föstår heller inte kritiken mot Pique. Vad var det han gjorde som var så dåligt? Ja förutom fällningen av Neymar då. Ensam mot en snabb spelare som Neymar. Vad ska man göra? Falla falla falla och till slut måste du gå på och då kan det gå så där att man träffar spelaren istället för bollen. Fler backar än Pique som gjort samma sak där.
Barcelona Mäktiga Messi
rätt åt dig del bosque bara för att du är madridista så kan man inte ha en reservmålvakt i startelvan o en klantig o nonchalant högerback . o sen att man lägger in mata istället för silva är ju katastrof när silva har spelat alla matcher o gjort bra ifrån säg . men jag njöt av matchen där Neymar dominerade stort
Barcelona Mäktiga Messi
rätt åt dig del bosque bara för att du är madridista så kan man inte ha en reservmålvakt i startelvan o en klantig o nonchalant högerback . o sen att man lägger in mata istället för silva är ju katastrof när silva har spelat alla matcher o gjort bra ifrån säg . men jag njöt av matchen där Neymar dominerade stort
Barcelona Barcelonistas
2013-07-01 02:03
Xavi bör ersättas med Thiago till nästa säsong, tyvärr är han helt slut.
Barcelona The Reporter
Någon som har bilder på när Neymar går fram till Spanien spelarna efter matchen?
Barcelona grande jw
Var detta sista framträdandet för Arbeloa i La Roja? Carvajal lär väl ta över högerbacksplatsen i Madrid nu när han kommer tillbaka och nivån Arbeloa höll ikväll var bland det sämsta jag sett. Inte en löpning satt där den skulle, markeringen var obefintlig. Så sjukt dålig.
Barcelona LeoMessi
Enligt mig så gjorde Pique det bra fram till utvisningen, han var inte sämre än någon annan precis. Men killen tacklar i slowmotion
Barcelona Vampíro
Var inne på det under matchen, det svider att se Xavi spela såhär, han borde inte ens spelar den här turneringen med tanke på alla skador han haft. Det ser inte ljust ut för närvarande. U-21 EM och Confed har vart tydliga bevis på att Thiago vara måste stanna, inte ens Tito kan blunda för det.
Barcelona Rambla~
2013-07-01 02:01
Det var väl ganska tydligt att det var det bästa möjliga Brasilien vi fick se i kväll. Samtidigt som Spanien var bleka och långt ifrån att komma upp i sin fulla kapacitet, det var samma sak mot Italien. Spanien är knappast i någon toppform nu. Kommer vara annorlunda till nästa VM. Brassarna kommer dessutom inte att vara så här bra i varje match framöver det kan jag lova.
Barcelona Barca älskare124
2013-07-01 02:01
Tycker fan att Barca borde värva Julio Cesar billig och stabil, 33 år men målvakter håller länge han kan hålla i 2 år sen ter stegen tar över!
Barcelona Sentuary
2013-07-01 02:00
Och Neymar fick en Madrid spelare att bytas ut i halvtid, hehehe
Barcelona Sentuary
Bayern-Barcelona version 2. Sagt de förr och säger det igen, possesion spelet funkar inte längre, om man inte ska utveckla det på något sätt. Pique, katastrof, frågan är vem som ska spela bredvid Puyol och inte den sopan
Barcelona LeoMessi
Hoppas att Tito kollade på den här matchen och inser att Xavi inte kan spela varenda match! Och lovar thiago mer speltid och faktiskt håller det löftet. För vi behöver verkligen en som kan ersätta Xavi redan den här säsongen.
SoN_Un
nu kommer alla madridistas säga att barcelona fotbollen o barcelona förlorade mot brazil... men när spanien (barcelona) kört över alla. dubbel em o 1 vm. då var det inte barca som vann haha
Barcelona Andresito
2013-07-01 01:58
Nackdelen med överkörningen är att Brasilien nu kommer tro att de är bäst. Det funkade när de var underdogs, men jag tror inte deras orutinerade trupp kommer kunna hantera favoritskapet på ett positivt sätt.
Barcelona Rambla~
2013-07-01 01:57
påfågeln

Jag tror nästan att doble pivote är ett måste. Annars är det risk för fler överkörningar på mittfältet när lag är lika aggressiva som Brasilien i kväll. Martinez och Busquets bör nog kampera ihop när de möter topplagen.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-01 01:56
Brasilien kommer floppa, det är bara Kaljic som tror att dom kommer vinna VM. Det blir antingen Tyskland eller Spanien som vinner punkt slut..
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-01 01:55
Alltid när Brasilien vinner Confederetions cup, så floppar de i VM. 2005 - Brasilien vinnare av CC. 2006 - Brasilien åker ur VM mot Frankrike i Kvartsfinalen. 2009 - Brasilien vinnare av CC. 2010 - Brasilien åker ur VM mot Holland i Kvartsfinalen. 2013 - Brasilien vinnare av CC. 2014 - Brasilien floppar?
Barcelona LeoMessi
Det är såna här matchen Llorente ska spela för han är den enda i Spaniens lag som har styrkan och storleken att stångas med motståndarnas backar. Men Torres är säkert bra, han gjorde faktiskt 4 mål mot Tahiti.
Moderator
Ruggigt låg nivå på många håll. Har ni inga sakliga argument utan enbart personliga påhopp kan ni väl ta det via PM så vi andra slipper se det!
Barcelona påfågeln
Iniesta bäst i Spanien, Pedro näst bäst. Navas gör det okej. Brasilien är riktigt bra, och Neymar kommer bli en fröjd att skåda i höst. Hoppas bara Puyol kan hålla sig skadefri, för varken Barca eller La Roja funkar speciellt bra utan honom. Thiago hade kunnat göra nytta idag, endast en Cazorla som inte kommer bli så mycket bättre ligger mellan honom och att vara Xavis ersättare just nu. Om inte en dubbelpivote kommer emellan förstås.
Barcelona Rambla~
2013-07-01 01:54
@petersays:

Sanningen är väl snarare den att det är du som låter som en bitterfitta så fort någon filmar? Vad är grejen liksom? Filmar görs det hela tiden över allt, i alla ligor, i alla lag. Hur orkar man grotta ner sig så mycket i det? Varför inte bara släppa det?
Annons: