/spanien/barcelona/forum/6871.aspx/spanien/barcelona/forum/6871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rooonney___
2013-07-04 22:10
Capitan Puyol & Barcelonistas

Jag håller med dig. Och jag tror inte heller att thiago älskar manchester. Jag tog det som ett exempel bara :) Hela min poäng, eller det jag försöker få folk att förstå är att spelare kan välja bort barcelona för andra saker än pengar. Att spelare vill spela för Barcelona för att det är storlag och stjärnspelare ja till och med skryta om att man spelat med messi förstår jag. Tycker inte det är något konstigt med det. Det jag reagerar på är att om man då väljer ett annat lag istället så är man bara ute efter pengar. Och den bilden delar jag inte alls. Och om han nu ens lämnar barcelona, vilket jag inte ens tror att han gör. Så går han ju inte direkt till ett skit lag utan det är englands största lag.

Statusmässigt om man klumpar ihop alla de största lagen, så är det i princip ett steg åt sidan. Medan många här skriver som om det är helt otroligt att han skulle välja manchester istället för barca, det är helt otänkbart och måste enbart handla om pengar. Förstår du vad jag försöker få fram :P ?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-04 22:10
Rooonney___ (Barcelona) Det verkar som att du blir blind av att inte hålla på ett överlägset lag, du kommer in på ett annat lags forum och försöker smutskasta allt från oss själva till vår styrelse och våra spelare, jag vet att det är svårt att acceptera men Barca är helt enkelt bättre håller du inte med kan du hålla din smutskastning på ett egna forum.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-04 22:09
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Jag håller med dig. Det är det som är så jävla dåligt med spanska förbundet eller FIFA, vem det nu är som ska sköta det. Men klubbarna är ändå tvungna att göra sig av med spelarna, då känns det bättre att de större lagen som Atl. Barca och Real kan köpa spelarna så de åtminstone kan stanna i ligan. Jag avskyr när alla PL fantaster kan skryta om deras fantastiska liga när den kanske innehåller 3 brittiska storstjärnor. Man ser ju hur det går för det. engelska landslaget
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-07-04 22:05
DM1982

Tack för länken för matchen. Såg den igen igår kväll. Läste även Kalle Karlssons artikel om matchen, helt ok. Var tvungen och skriva en artikel.

Visca!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-04 22:00
@Capitan Puyol - El Corazón:

Nja visst är det skönt att de engelska lagen inte snor spelarna, men jag har aldrig gillat att Barca/Real tar de bästa spelarna från andra lag i Spanien. Det blir bara större och större avstånd mellan de två stora och de övriga lagen.

Fördela tv pengarna jämt till alla lagen i ligan, så kommer den spanska ligan vara överlägsen. La liga är redan nu rankad 1:a, trots att klubbarna har så dålig ekonomi.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 22:00
Roooooneeeey - snälla öpnna ögonen Barcelona är den klubben som alla drömmer om att få spela för. Neymar blev erbjuden det dubbla i Madrid men han valde Barcelona, ett klubblag som har dominerat världsfotbollen i flera år, som har flera spelare som några utav tidernas bästa. Vi har Lionel Messi, bara att säga att man spelar i samma lag är stort.
2013-07-04 21:53
Även om jag hatar Real Madrid av hela mitt hjärta och att detta inte gynnar Barca på något vis, är det ändå skönt att se dem köpa spanska talanger istället för att skitligan från England ska sno dem. Detta är förstås bra för den spanska fotbollen ur alla aspekter, att man behåller de stora talangerna och ikonerna i Spanien. EDIT Roooonney Gabriel sa aldrig att Thiago var förälskad i Barca, dock förnekar han att Thiago på något sätt älskar United, vilket jag tror att de flesta cules skulle hålla med om. Vi känner trots allt inte Thiago men det skulle vara väldigt märkligt om han tycker om United mer än Barca då Barca har gjort nästan allt för honom.
Barcelona Rooonney___
2013-07-04 21:53
@Gabriel:

Varför skulle det vara så konstigt? Varför är alltid era nyförvärv förälskade i eran klubb? Duger det som argument för att neymar valde er så kan väl samma argument anpassas på spelare som lämnar för ett annat lag? Eller gäller inte samma regler då? Varför ska det oftast från er sida tas till en högre nivå än bara fotboll? Det räcker inte med att neymar kommer för han vill spela i ett av de bästa lagen i världen men massor av stjärnor. Utan det sak hela tiden lyftas till någon fantastisk förkärlek till klubben, la masia, staden och människorna. Vissa spelar fotboll för att dom är bra på det och kan tjäna pengar. Thiago kanske är en sådan? (Eftersom många här verkar vara övertygade om att just pengar är orsaken.)

Sergio~
Höj dig ett snäpp.

Rambla~

Är klausulen bekräftad av någon trovärdig källa att den existerar? Och gäller den över hela sommaren eller är det ett fast datum? Att han skulle vilja ha en liknande klausul i united tycker jag är märkligt. Tar han inte plats på mittfältet i dagens united så kommer han kanske inte bli så bra iaf...
Dock så undrar jag om inte spelsystemet måste förändras för att thiago ska komma in ordentligt. För att agera en av 2 mittfältare enbart i ett 442 tror jag inte kommer passa honom utan känslan är att han måste flyttas upp ett steg i banan. Och ja klausulen han försöker förhandla sig till kan mycket väl vara en typ av försäkring:)

Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 21:52
Vi har alltså inte ens kontaktat någon än och folk snackar om att det är helt omöjligt. Lägg in ett bud se vad PSG säger, sen efter det får vi ochså se hur Thiago själv reagerar när han ser att vi är intresserade.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 21:50
Thiago Silva (PSG): "Do I want to play at Barça? Playing at Barcelona is a dream for every player, but at the moment I'm also happy at PSG."

Thiago Silva (PSG): "Last year there were talks with Barça but unfortunately it didn't go through. This year I didn't hear anything." [ge]

Thiago Silva (PSG): "I always tell my agent to only talk to me when there's something concrete. And he didn't yet talk to me, so..." [ge]
Barcelona Smogen
2013-07-04 21:43
Rambla~ (Barcelona) Glöm inte att Real måste köpa spelare för att fylla ut Getafes mittfält också ;)
Barcelona Gabriel
2013-07-04 21:40
Hahahahaha, ignoranta united fans. Thiago älskar Manchester?

Nu har jag hört allt. Ridå!
2013-07-04 21:35
Barcelona Rooonney___
2013-07-04 21:33
@La liga es blaugrana!:

Då älskar kanske thiago manchester? Eller måste alla era spelare som kommer från la masia vara föräldkade i klubben? Är du så naiv?
Barcelona Rambla~
2013-07-04 21:30
@Gabriel:

Vid den tidpunkten har vi förhoppningsvis en helt annan ledning då.

Fan alltså, Illarramendi har Barca haft under uppsikt och studerat under flera år men hela tiden så har det varit uppenbart att vi har Thiago i våra led som prioriterats högre. Snacka om ödets ironi nu när vi ser ut att förlora Thiago och marängerna går efter Illara. Seriöst, hur många mittfältare hade de tänkt ha i sin trupp? Snacka om att vara köpgalen den där Perez. Alonso, Khedira, Casemiro, Modric, Özil, Kaka och nu Isco. Behöver de verkligen fler?

En annan sak. Ska vi verkligen ersätta Thiago? Då står vi där med samma problem igen, en spelare som inte lär få tillräckligt med speltid precis som förra säsongen för Thiago. Vi värvar till oss exakt samma problem.
2013-07-04 21:25
Thiago lämnar pga 3 anledningar: pengar, uppmärksamhet och speltid. Men det förstnämnda väger nog mest även om man slår ihop de två sista. Den sista anledningen väger nog minst då han har fått relativt mycket speltid med tanke på hans (och Titos) frånvaro. United fansen får tro vad de vill, men sanningen är att Thiago stortrivs i både staden och klubben Barcelona. Hans far har bara drabbats av någon sorts storhetsvansinne, låt oss hoppas att det inte blir samma visa med Rafinha. Det är bara att inse att Thiago är förlorad och jag önskar honom någon sorts lycka i United. Nu kan istället Barca skicka sina bästa scouter till huvudstaden och ta en titt på Atleticos Oliver Torres. Han besitter väldigt mycket potential och i U-20 VM har han imponerat grovt som spelmotor. Han är väldigt lik Xavi i sin spelstil och visar trots sina 18 år en enorm mogenhet och koncentration.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 21:23
Rambla Verkligen inte. Men du vet nog själv om hur vi fungerar vid det här laget. Säg om du sådär 3 år, då börjar Thiago culebron. Samma långa utdragna visa som med Cesc. It's inevitable!
Barcelona Rambla~
2013-07-04 21:20
Håller med Gabriel, drar han till United kan han också stanna. Jag vill inte ha tillbaka honom senare.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 21:15
Det är det United bör göra sig beredda på ifall de väljer att köpa Thiago. Risken är stor att han återvänder. Vad jag tycker om den saken är en helt annan historia. Men faktum är, vill Barcelona köpa tillbaka en talang, när talangen utvecklats, ska det mycket till för att den talangen ska stanna kvar.

Så ifall han nu blommar ut och blir mönsterstor i United, då kan de antagligen räkna med att vi kommer knackandes på dörren och vill köpa tillbaka honom. Klarar de sen av att hålla fast i honom, tveksamt då.
Barcelona Rambla~
2013-07-04 21:09
Varför skriver ni skit till Feel Like a Sir, Alex? Var hans inlägg respektlöst? Trollade han? Nej knappast utan han skrev ett vettigt och sansat inlägg där han uttryckte sin åsikt om varför han trodde att Thiago kanske lämnar. Är det något att bli irriterade över? Nej verkligen inte och ni borde skämmas. Ni borde be om ursäkt. Feel Like a Sir, Alex En korkad klausul i kontraktet ja men det är tydligt att du inte känner till hans far Mazinho särskilt väl. Fast det lär du snart bli varse om det skulle visa sig att den första tiden i United inte blev någon dans på rosor för Thiago med utebliven speltid. Förresten så ryktas det ju att Thiago vill ha in samma klausul i kontraktet med United. Får han inte tillräckligt med speltid ska han kunna lämna till ett fastslaget lägre pris. Kan det vara så att han vill försäkra sig om att Barça ska kunna värva tillbaka honom i framtiden? Våra talanger brukar få en viss hemlängtan efter ett tag. :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-04 21:04
Sergio busquets

Snälla skräpa inte ner forumet med sånt skit, bara ignorera om du inte håller med honom
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-04 21:03
Barca Det är framförallt Thiagos teknik som gör honom extra speciell som inner mittfältare. Egentligen kan bägge bli lika stora men jag känner på mig att Thiago kommer bli en av dom största. Han sticker ut från dom andra mittfältarna enligt mig.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-04 21:02
Rooonney___ (Barcelona)

——————/´ ¯/)

—————--/—-/

—————-/—-/

———--/´¯/'--'/´¯`•_

———-/'/--/—-/—--/¨¯\

——--('(———- ¯~/'--')

———\————-'—--/

———-'\'————_-•´

————\———-
2013-07-04 20:56
Ronaldinho Gundogan är bara ett år äldre än Thiago, så han har tid att utvecklas han med och kan bli som du säger en av världens bästa mittfältare. Förstår inte varför du tycker Thiago har bättre förutsättningar att utvecklas än gundogan
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-04 20:50
Barca

Visst är Gundogan bättre än Thiago (vilket han bevisade i CL och i matcherna mot Real Madrid) där han var fantastisk. Finns många mittfältare som är bättre än Thiago JUST NU, men Thiago kan bli en av världens absolut bästa mittfältare/fotbolls spelare då han har en enorm talang och potential. Det är helt sjukt att han kommer att försvinna och att vi kommer få se han dominera i PL medans vi har ett träben som Fabregas kvar i laget.
2013-07-04 20:45
@!Sergio_ Busquets!:
Det är helt upp till spelaren om han kommer tillbaka eller inte, alla de spelarna du nämnde har underpresterat eller visat sig inte vara barcamaterial när de varit utlånade. Så det finns ingen anledning att ta tillbaka dom, jag är helt övertygad att deulofeu kommer briljera vart han än går, så det är smartast att låna ut honom.
2013-07-04 20:40
Otrolig bollkontroll, spelsinne, passningsspel, gundogan hade varit perfekt för oss
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-04 20:36
Angående utlåningar av våra talanger. Har vi någonsin lånat ut en spelare som lyckats och sedan hämtat tillbaka honom. Har det någonsin hänt oss? Är det någon som kan ge ett exempel. När vi lånar ut spelare får vi aldrig se dom igen. Bojan, Afellay, Botia, Henrique och Keirrison. Säkert Cuenca också. Med det i tankarna, borde vi verkligen låna ut Deulofeu?
2013-07-04 20:30
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Gundogan är en bättre spelare än Thiago, eller han hade passat i vårt lag bättre rättare sagt.. Han påminner mig om Xavi när han var yngre. Så om vi får in honom så kommer jag inte gråta blod direkt om Thiago lämnar
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-04 20:30
Feel Like a Sir, Alex (Barcelona) Du kan fortsätta med att inte skriva på andra lags forum det är bättre att gå till ert egna forum och diskutera eran Rooney kris.
Annons: