/spanien/barcelona/forum/6869.aspx/spanien/barcelona/forum/6869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-03 14:13
Fin bild från inatt
Barcelona grande jw
2013-07-03 13:44
Det är bara att sätta Neymar på samma träningsprogram som Messi så är allt fixat och klart sen. Pang boom the sky is the limit! :-)
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-03 13:40
Om nu Thiago lämnar, så gör han det givetvis för pengarna. Han har världens bästa chans att stanna kvar i klubben och få en viktig roll i laget, då Xavi är på nedgång. Att självaste Xavi har också snackat med honom angående hans framtid säger en hel del om han nu försvinner. Det gör han på grund av pengarna och inte något som heter "Jag vill ta en plats i VM-truppen".

Stannar han kvar är det naturligtvis guld, försvinner han, är det bra för spelare som Sergi Roberto och Sergi Samper. Båda kan kan mycket väl slå sig in i laget för att sedan ta över efter Xavi.
Barcelona Krabban94
2013-07-03 13:12
Barca King - Messi i hjärtat: Går man upp ett kg i muskler tappar du varken snabbhet eller fart om du tränar rätt, utan du klarar av att få till ett kilo för att förebygga skador det är främsta syftet tror jag i Neymars fall! Så han kommer nog inte tappa något av hans snabbhet!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-03 12:47
Neymar borde inte gå upp en enda kilo i muskler. Det har han bevisat i confederation cup. Om han går upp är jag rädd för att han ska tappa fart och snabbhet. Hans dribblingar är sjuka och utan lättnaden och snabbheten är det kört.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-03 12:42
Ledningen borde gå ut och skydda Thiago enligt mig. Hur många topplag i Europa hade låtit en guldklimp som Thiago lämna? Så fort vi var intresserade av Bayerns Alaba eller Gustavo gick de ut direkt och sa att de inte ens hade sålt de för 40 miljoner euro. Jag är helt chockad över att klubben kan sitta i sina sommarshorts och inte bry sig. Lucas och Neymar kostade 40-50 mille. En Thiago i Brasilien hade kostat 40. De giriga italienarna hade sålt honom för 70 haha.
Barcelona Acrobat
2013-07-03 11:42
Jag tycker det känns som att det är ganska tydligt att Thiago kommer att gå till United. Det är i varje fall den uppfattningen jag får när jag väger ihop alla rykten och olika källor. Jag hoppas jag har fel. Stannar han så har han alla möjligheter att bli en världsspelare. Går han till United tror jag inte han blir det. Jag tror inte hans spelstil passar in där riktigt. Det hade varit kul om han floppade rejält i United... dels för att han lär ångra flytten och dels för att alla United- fans kommer bli besvikna. På deras fans låter det som att det är Messi som är på ingång.
Jeffson
2013-07-03 10:53
Sedan Thiago twittrade ut den där bilden och texten med I love Barcelona så har jag känt mej ganska lugn. Jag menar, det är tillräckligt pissigt mot oss fans att lämna för en skitsumma (även om jag till viss del kan förstå honom) men att först lägga ut en sådan text och sedan sticka känns väldigt lågt. Men jag tror och självklart hoppas på att hn redan har bestämt sej för att stanna. Skulle han dra nu efter den tweeten så kommer jag bli vansinnig på honom.

Förresten, har han någon gång sagt själv att han skulle vara intresserad av att lämna? Eller är det bara media?
Barcelona DM1982
2013-07-03 10:18
@Rambla~:

Jag är inte helt säker men jag tror att både Xavi och Thiago äger en telefon. Annars kan de ha skypat eller skickat mess på Facebook.

Hur som helst, de har (kanske) kommunicerat på något sätt. Det står inte att de träffades face to face.
Barcelona Rambla~
2013-07-03 10:12
@DM1982:

"A few days ago"? När skulle det ha varit? I söndags spelade Xavi final i CC, idag är det onsdag. Jag tror knappast Xavi har hunnit träffa Thiago sen söndagsmatchen. Det skulle vara om han ringde upp Thiago under resan hem till Spanien, något jag finner ytterst tveksamt.
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-03 09:44
Senaste nytt från SkySports som är mest pålitlig i England till en viss del.

Reports in Spain say Barcelona are adamant they are still not in any negotiations with any other club over reported Manchester United target Thiago Alcantara. Barcelona expect Thiago to report back for pre-season on 15th July.

Verkar som Thiago inte kan bestämma sig. Borde varit klart vid detta laget isåfal.

Jag tror han stannar. Xavi har gjort det jag hoppats på, pratat lite vett i honom.

Känns det ändå inte lite som att det kan bli en tändning för Thiago om han stannar? Att han efter denna karusell vill visa att han ska vara där. Jag menar Xavi var ju också påväg bort i ung ålder.
Barcelona DM1982
2013-07-03 09:26
Xavi has talked with Thiago a few days ago advising him to continue at Barcelona next season. [mundo deportivo]

Ska bli intressant att se om Thiago tar till sig av det Xavi sa. Känns hur som helst att det är en pengafråga för Thiago så han drar nog ändå.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-03 07:47
Det här måste ses också, Neymar dribblar mot Lugano.
Lugano är ju helt seriös i den här duellen. Kanske efter allt han har sagt om Neymars filmningar osv. Men fantastiskt kul å se av Neymar!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-03 07:43
Här är alla målen förresten!
Många mål och assist från Barca-spelarna. Bland annat Leo, Neymar, Dani, Alexis och Abidal!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-03 07:41
Neymars mål inatt i plojmatchen Messi & Friends vs. Neymar & friends var ett riktigt klassmål!
SoN_Un
2013-07-03 07:25
Blaugrana91

diggar verkligen det du skriver, verkligen!

det är så tråkigt att folk bara ska försöka leta fel hos sandro. tråkigt tråkigt verkligen. snubben försöker värva världens bästa back till oss. o han blir smutskastad här. helt sjukt!

jag tar hellre thiago silva för 2,5 miljarder. än laporta/pep chygrynsky för närmar 300 mille.

om folk här inne ville bara ha in unga talangfulla (samtidigt) osäkra kort. gå o följ arsenal som går från tit henry som anfallare till giruod....d va ba ett exempel...

snälla grabbs njut av sommaren o lär att älska o sluta hata för vi är barca! haha

visca barca
Barcelona s#
2013-07-03 03:18
Har aldrig någonsin påpekat att det bara är mittfältet som ska pressa. Men det är där de största problemen ligger. Inte nödvändigtvis i bara presspelet men numera hur enkelt det blir sårbart när det sätts under press. Vilket orsakar lite väl enkla bolltapp. Till exempel Xavi tappar bollar som han aldrig hade tappat för två år sedan

Mina observationer är då att tempot på mittfältet känns väldigt svagt, och sårbart när det är matcher mot tempostarka motståndare som väljer att pressa högt.

Utöver att offensiven blir lidande så blir självklart defensiven enormt lidande av det. Speciellt sårbart för kontringar blir det också när laget inte är särskilt defensivt balanserat.

Och självklart så var det inte bara Xavi, Iniesta och Busquets som stod för presspelet. Utan det är givetvis ett helt kollektiv som är delaktigt i den uppgiften.

-

Att sen Thiago Silva är en nödvändig värvning håller jag med om. Konstaterade bara att det är mer än bara det som behövs. :)
Barcelona grande jw
2013-07-03 02:43
s#

Fast det är inte så enkelt att det "bara" är presspelet som fattas. Presspelet är en faktor, avsaknaden av en samspelt backlinje är en annan. Dessutom är det inte bara mittfältet som ska pressa. Under stora delar av Pep-eran var vår kollektiva press så enorm att motståndarlaget knappt tilläts slå mer än 2-3 passningar innan vi hade tagit tillbaka bollen. Det var knappast Xavi, Iniesta och Busi som skötte det jobbet själva.
Barcelona s#
2013-07-03 02:31
@grande jw:
Jag påpekade dock att det inte var backlinjen som var problemet. Utan först och främst mittfältet. Backlinjen sätts i svåra situationer på grund av ett uselt presspel. Då blir det svårt att försvara, oavsett om du klonar Silva. Att det sen kanske behövs mer spets och även bredd i backlinjen är en annan sak.
Barcelona grande jw
2013-07-03 02:18
@s#:
Fast du måste ha i åtanke att ett organiserat och säkert försvar är någonting man får när en backlinje är samspelt. Förra året hade vi över 20 olika backlinje-uppsättningar. Tro fan att kommunkationen och det "kollektiva" blir lidande när vi inte ens har två ordinarie mittbackar. Med Thiago får vi i princip en spikad backlinje där vi även kan rotera runt på Alves/Montoya Thiago/Puyol/Pique/Mascherano Bartra(?) Alba/Adriano. Förhoppningsvis kan Puyi också hålla sig hyffsat skadefri vilket hade gjort att Pique ALDRIG kan vara säker på en ordinarieplats i backlinjen och faktiskt måste slåss för att få vara där bak. Perfekt i mina ögon.
2013-07-03 02:12
@barcastuff: Alves: "Hopefully I can stay another 5 years. Then I'd sure be the foreigner with the most games. Would be nice. It's my new goal (laughs)" Dani är en skön karaktär, bjuder alltid på sig själv. Min favorit efter Busquets förstås i dagens trupp. :)
Barcelona Gabriel
2013-07-03 01:59
Julio Cesar? Nej tack.
2013-07-03 01:57
Haha, tänk er ett lag med Alves, Adriano, Neymar, Thiago Silva och Julio Cesar. :)
Barcelona Andresito
2013-07-03 01:53
QPR's Julio Cesar (33), available for 3M, could be an option in case Valdes leaves this summer and Liverpool asks too much for Reina.

Varför inte liksom?
Barcelona s#
2013-07-03 01:46
Det är självklart att Silva är en nödvändig värvning. Men prioritet ett bör vara att få ordning på det kollektiva försvarsspelet först. Det kommer knappast per automatik bli vinster mot Bayern nu bara för att världens bästa försvarare är i laget. Mittfältet blir fortfarande överkört. EDIT: Fan vad tjatig jag blev nu. Men ja, det tåls att upprepas. :)
Barcelona Blaugrana91
2013-07-03 01:30
FCBlaugrana

Håller med.

Är snarare en fullt nödvändig värvning, men skulle också kalla det lite av prestigevärvning då det smäller ganska högt liksom värvningen av Neymar minst sagt gjort.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-03 01:20
Att folk pratar om Thiago Silva som en panikvärvning tycker jag bara är sjukt. Utveckla gärna.
Barcelona s#
2013-07-03 00:55
@Coach Pep

Fast det är lite svårare att som mittback på egen hand rädda poäng. Även om det kan hända vid något enstaka tillfälle.

Det som är tydligt är då att presspelet inte har fungerat. Varken mot Bayern, mot Real eller nu mot Brasilien.

Barcelona Blaugrana91
2013-07-03 00:52
Coach Pep,

Men lägg ner ,snacka om att vara negativ och inte påläst.
För det första bör du tänka på vilken klubb du håller på..

Vi är inte Valencia eller Arsenal. Klubben har näst högst intäkter i världen, förra året gjorde man en vinst på €50M och i år landar man på drygt €30M i vinst. Mycket starka siffror med andra ord.

Barca brukar normalt ha som minst €50M att handla för varje år innan försäljningar, detta brukar klubben alltid gå ut med innan transferfönstret öppnar.

I år har man inte gjort det utan sagt att man inte vill avslöja hur mycket som finns att spendera på grund utav att det kan höja priset på spelare vi vill ha. Om klubbarna vet att vi har mycket att värva för kommer man sätta högre priser såklart. Har man också i åtanke vad Rosell sa för ett par år sedan, dvs att man kommer ha €100M/år att värva för så kan man se sambandet.

Sen varför skulle vi inte haft råd med Neymar? Bartomeu sa ju vid presentationen av Neymar att hans pris INTE påverkade vår budget och att man inte hade problem med priset. Och nej vi behöver inte sälja i någon stor utsträckning för att värva, vi är ingen säljande klubb. Som sagt tänk på vilken klubb du håller på.

Klubbar som Milan och Inter för att nämna några måste sälja för att köpa, inte vi.

Sen även komiskt att vissa fortfarande ältar det där med att man lånade till lönerna...
Detta berodde ju för övrigt på allas favorit Laporta som inte kunde hålla koll på klubbens finanser...
Samt att man fått lov att betala Villas transfersumma på €40M direkt till Valencia, inga avbetalningar alltså som brukar vara vanligt. Det tog hårt på klubbens dåvarande ekonomi.

Lägg till strul med TV-intäkter därav tog man lånet till lönerna. Men som sagt detta var 3 år sedan och sen dess har ju Rosell och hans ledning jobbat med att få upp ekonomin så att vi ska kunna värva spelare som Neymar och Silva och inte förlita oss på banker. Något dem ska ha creed för.

Som sagt €32M för SIlva är ett ingångsbud....Vi lär höja det.
Lönen är inget problem då Silva gått med på att sänka den.

Sluta var negativ bara för att leta fel på Rosell...Börjar bli störande detta..

Barcelona ElRaval
2013-07-03 00:46
Hade Benat gått till PL hade han en månad in på säsongen helt magiskt börjat kallats "en av världens bästa mittfältare".

Nu kommer han tyvärr förbli underskattad.
Annons: