/spanien/barcelona/forum/6867.aspx/spanien/barcelona/forum/6867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-06 21:42
Ronaldinho " fotbolls guden"//

Kolla albas 2 mål mot nigeria och hans mål mot italien i em finalen och håll din mun. Försök inte ens få neymars framgångar att bero på marcelo. Marcelo va inte inblandad i något av neymars 4 mål i confederations
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-06 21:42
Det mest troliga om Thiago lämnar är nog ändå att Sergi Roberto och Song får mer speltid. Kan tycka att det vore en bra lösning trots allt. Löpstarka tvåvägsspelare är något vill se mer av i Barcelona. Samtidigt hade jag sannerligen inte tackat nej till Gundogan..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:41
Gabriel Oliver garanterat svårare, egen produkt och allt det där du vet. Jag tror inte vi har sånt flyt att Atléti gör en Zubi och klantar sig ned någon klausul, eller vad tror du? :)
Barcelona Gabriel
2013-07-06 21:38
Atletico är mer troliga att släppa Oliver än att Borussia släpper Gundogan. Eller?
Barcelona Barcelonistas
2013-07-06 21:30
Ronaldinho fotbolls guden - mindervärdeskomplexet lyser rakt igenom, så mycket det skall snackas om Barca hela tiden. Detta är knappast något ovanligt, detta gäller inte heller bara supportrarna utan själva institutionen Real Madrid lider av detta komplex. Istället för att fokusera på allt som rör Barca så borde klubben Real och dess supportrar kolla igenom sitt eget lag istället så kanske man kommer någonstans på vägen.Så mycket som ni har investerat under 2000 talet gör er till det största köplaget under modern tid. En själlös klubb som köper spelare utan någon som helst tanke bakom köpen.

FC Barcelona världens bästa och största klubb under 2000 talet, man har varit mest framgångsrik av alla klubbar. Hela 6 liga titlar, 3 Cl titlar 2 CdR, och då har jag inte ens räknat med allt. Barca har tagit 4 liga titlar senaste 5 åren, medans Real har en trasig CdR titel som inte ens är värd mer än min stor tå.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-06 21:27
Det dröjde inte länge innan även Neymars prestationer såklart berodde på en Real-spelare.

Väntar spänt på nästa "uttalande" från vår nya kunnige och inte alls trollande forumskribent.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:26
Atléti släpper aldrig Oliver. Bara att glömma.
Barcelona Gabriel
2013-07-06 21:23
Helt ärligt, om Thiago drar så bör vi köpa in Oliver Torres. Hellre han ön Gubdogan. Yes, jag tycker så!
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-06 21:20
Rivaldo Marcelo är den spelaren som oftast kommer förbi sin spelare och en stor anledning till att Neymar imponerar i Brasilien. Han är läskig offensivt. Alba har varit bra. Riktigt bra men ta det lugnt. Han är bättre än Coenteao offensivt men inte defensivt.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:17
Bästelona Till Barca-museum går du till under dagen och bara löser biljett, inga konstigheter. Hotell NH Rallye, 2-300m från Camp Nou. Tunnelbana i närheten, Bra hotell med pool på taket. :) Biljetter? Hemsidan så klart. Gå in och låtsas köpa biljetter till Gamper-matchen så ser du hur det går till. Välj sektion och stol, titta på foto för att se hur du ser planen från platsen du valt. Du betalar med Visa och skriver sen ut biljetterna om du önskar eller hämtar ut dem på Camp Nou. Inga konstigheter alls.
2013-07-06 21:04
Ronaldinho " fotbolls guden"// Säg någon som är bättre just nu? Jaja alla våra backar är världens sämsta i defensiven. Konstigt hur vi överhuvudtaget tog 1 poäng i ligan isf. Än mer att vi tog 100. Alba är överlägset världens bästs ytterback offensivt och är bra defensivt med. Våra försvars problem beror på brister i det kollektiva samspelet i defensiven. Vilket börjar med anfallarna å bakåt. Våra backar hamnar olikt andra ofta i 1mot 1 eller 1 mot 2 lägen när motståndarna attackerar. Individuelt brister det inte så mycket som folk vill få gällande här inne. Alves pique och alba är ordinarie i respektive landslag. Att jämföra aöba med coentrao är helt obegripligt. Han har inte någon kvalite som ens är i närheten av alba. Alba som förövrigt har gjort många fina säsonger i valencia innan han kom till barca. Så ja världens bästs vb i mina ögon före marcelo å ashely cole
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-06 20:56
Det har inte varit Deus turnering så här långt med undantag för öppningsmatchen.
Förhoppningsvis går Spanien vidare så att han får bli avgörande i semifinal och final i stället. Gudarna ska veta att han är en fantastisk talang, men han är också en spelare som behöver självförtroende vilket han verkar sakna för tillfället.
Tycker ändå att han fortsatt försöker ta för sig och vill vara viktig för laget.

Högerbacken, Manquillo, är ändå den som, tillsammans med Oliver, sett bäst ut så här långt. Han och Grimaldo på var sin kant i framtiden... mums.
Barcelona Canaletes
2013-07-06 20:52
Deulofeu har haft 3 lägen att göra mål. Först på hörna då målvakten räddar och sen tar på ribban.
Andra via en helt otrolig samspel med Oliver där han tillslut får sneträff och skjuter utanför.
Sista var ungefär från straffpunkten där hans skott träffar försvararen.
Barcelona Bästelona
2013-07-06 20:34
Har en fråga som jag hoppas någon mer erfarenhet kan svara på. Gärna på PM men här går också bra.

Jag och min bror vill till Barcelona och se någon match nu under Augusti månad. Undrar hur vi ska fixa biljeter (inga är släppta än men när det är klart med schemat och så) och vad man kan göra i Barcelona. Vi har tänkt oss att stanna där i 3 dagar. Hur fixar man en runda i Camp nou? Så man kan se arenan och allt de där. Vilka/vilket hotell rekommenderar ni?

Hoppas någon kan svara på mina frågor, hade uppskattat det som fan!
Barcelona Bästelona
Har en fråga som jag hoppas någon mer erfarenhet kan svara på. Gärna på PM men här går också bra.

Jag och min bror vill till Barcelona och se någon match nu under Augusti månad. Undrar hur vi ska fixa biljeter (inga är släppta än men när det är klart med schemat och så) och vad man kan göra i Barcelona. Vi har tänkt oss att stanna där i 3 dagar. Hur fixar man en runda i Camp nou? Så man kan se arenan och allt de där. Vilka/vilket hotell rekommenderar ni?

Hoppas någon kan svara på mina frågor, hade uppskattat det som fan!
Rivaldo Tycker du Alba är världens bästa vänsterback för han gjort en bra säsong i hela hans liv? Stort frågetecken för defensiven, offensivt fantastisk. Lika bra som Coentrao skulle jag säga. Men att folk är enögda visste man redan.
2013-07-06 20:31
Hank Oliver hade varit något för oss. Dock brukar han trampa på bollen för mycket.
2013-07-06 20:30
Shanghai - Karbala 680//

Vilken elva tror du? I vårt lag har du dom 2 bästa mittfältarna, den bästa anfallare/spelaren, den bästa mittbacken, den bästa vänsterbacken. Förmodligen dwn bästa dm den största talangen och 3 andra spelare som minst är top 5 på sina positioner. I real har du. cazillas ramos ronaldo özil och marxelo som e top 5 på sina respektive positioner. Resten är såklart bra men vissa skulle ha svårt å hålla bänkplats hos oss ens. Itarremendi och caraval tex
Barcelona Hank Moody
2013-07-06 20:28
Det har sagts förut men värt att nämnas igen, Oliver är en helt underbar spelare. Känns som en blandning av Xavi och Iniesta. Äckligt bra för sin ålder, väldigt få gånger har jag blivit så imponerad av en spelare i den åldern
Jeffson
2013-07-06 20:23
Den perfekta moderatorn måste vara ett mellanting mellan Kaljic och våra moderatorer. Alltså någon som tillåter yttrandefrihet men spärrar folk som inte följer reglerna.

Men nu kan det bara bli bättre här inne känns det som :)
2013-07-06 20:22
Barca Varför härma ett lag vars spelide alla redan lärt sig? Det fanns också en tid då vi bara hade holländare så det går i omgångar. Annars så har vi lagt över två miljarder på anfallare bara.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-06 20:21
Du kan ha världens bästa elva men i grund och botten är det inte värt något om man inte har en galen duktig Barca inspirerad tränare som Peo El Legendo, klopp och Jupp.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-06 20:18
Det är ingen snack om saken att madrid har sneglat på vår imperium och dreglat över vår framgång i Europa. Medans de lever på sina cash att utsmycka sig själv har vi spelat joga bonito sedan Ronaldinho kom med sitt leende. Madrid satsar mycket lokalt och försöker hitta en spansk påbrå i klubben. Tycker att de satsar rätt. Nu ska de bara anställa en tränare som har barca inspirerade tiki taka i blodet. Sen kan de skryta med att det är vi som härmar de.
2013-07-06 20:14
Alves världens bästa högerback? Nu har man hört allt. Lahm är överlägsen alla ytterbackar i hela världen. Shanghai Två sjuka elvor. Väldigt jämt. Vet inte vilken som e bäst faktiskt. Vi får se!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-06 20:13
Shanghai Utav de elvorna ser vår starkast ut. Men om vi inte lyckas få hit Thiago Silva utan det istället blir typ Rami eller Vermaelen, ser det lite annorlunda ut. Vi ska heller inte glömma bort att se kanske köper Bale, Cavani eller någon annan crack till.. Tror inte att Florentino är färdig än
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-06 20:02
Så kan det se ut nästa säsong...

- Casillas

- Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo

- Modric - Illarmendi

- Isco - Özil - Cristiano

- Benzema

VS

- Valdes

- Alves - Thiago Silva - Piqué - Alba

- Thiago - Busquets - Iniesta

- Sanchez - Messi - Neymar

Ta av er glasögonen, och var helt ärliga. Vilken elva tycker ni är bäst?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-06 19:29
Jag sa ju själv att man inte skulle svara trollet, men måste bara kommentera. Trollet säger att han så gärna ville ha dem värvningar Real gjort... Isco en mycket lovande spelare, men vi har redan Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, dvs överbefolkat. När Thiago inte ens får spela knappt varför då värva in yterliggare en mittfältare? Carvaj? Seriöst vi har världens bästa HB i Alves+ att vi har Montoya på gång. Denna illmandi eller vad han heter? (Om Real ens värvar han) vi har redan Busquets som bara är 1 år äldre typ och en av världens bästa DM som backup finns Mascherano och Song. Vi har värvat Neymar, världens största talang och en spelare som äntligen kan avlasta Messi. Att han sen dessutom bidrar med en enorma kommersiella intäkter till klubben gör ju inte heller saken sämre. Att man sen också jobbar på att få in världens bästa mittback i form av Thiago Silva gör ju bara den här diskussionen ännu löjligare. Är vääldigt tydligt vad som smäller högst. Det blir det sista ordet för mig i den här diskussionen.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-06 19:28
http://www.transfermarkt.co.uk/en/thiago-silva/profil/spieler_29241.html

Så kul att vissa kallar honom för skadebenägen? 10/11 var inte ett bra år för han men kolla senaste åren?

Fan vad jag ska jag hoppas in i det sista att man lyckas få in honom och inte en 18 åring (Marquinhos) eller en mycket sämre spelare (David Luiz) :D:D
Barcelona DM1982
2013-07-06 19:27
Ride_The_Big_One(6) Jag har inte följt turneringen men jag hoppas att brandbergen vinner, har hjälpt laget med lite saker och känner en del som spelar där. Det är riktigt bra spelare som är med, killar med matcher från allsvenskan och superettan. Överlag så är det en riktigt rolig turnering, de har lyckats bra där i Spånga. Nästa år ska jag se till att vara där.
Barcelona Dinho the artist
2013-07-06 19:27
Neymarmessi
Jag ber dig, sluta förolämpa folk. Om så vore att han är madridista, var är anledningen att kalla honom ful för? Obegripligt.
Annons: