/spanien/barcelona/forum/6865.aspx/spanien/barcelona/forum/6865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-05 20:40
Blaugrana són els colors!

Det är inte officiellt än men räkna med att han missar matchen mot Thailand. Gör han inte det så blir det bara en positiv överraskning.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-05 20:25
Grabbar är det någon som vet ifall Neymar ens kommer spela nåt under Asienturnen, eller är det så pass ofarligt hans blodbrist så att han ändå kan lira?

Tacksam för svar.
Barcelona koeman92
2013-08-05 19:50
Taher

Du har fått e-mail.
Barcelona Smogen
2013-08-05 19:28
Ps2. Får rätta mig själv, man var ju tydligen visst i Palestina på västbanken, trodde "bara" man var i Jerusalem.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MabastB
2013-08-05 19:26
Rekommenderar starkt att ni läser den nya" måndag hela veckan" riktigt bra skrivet! Visca el Barca!
Barcelona Smogen
2013-08-05 19:24
I normala fall borde det vara strikt förbjudet att diskutera palestinakonflikten här inne, men nu har ju faktiskt Barcelona själva blandat sig i konflikten och då har vi ju rätt att diskutera vad vi tycker om det, eller hur? Ang. Barcelonas resa till Israel så tycker jag det är lite trist att man träffar en person som Peres, å andra sidan verkar han faktiskt vara en av få som försöka skapa fred och har faktiskt fått nobelsfredpris. Hade man träffat ärkesvinet Netanyahu hade jag blivit vansinnig. Dessutom träffade man också palestinas Abbas och några till, samt massor av palestinska barn. Att man aldrig var inne i Palestina har bog mer att göra med hur otroligt tidskrävande det verkar vara att ta sig in i landet. Man gjorde med andra ord förmodligen så gott man kunde för att hålla det lika mellan palestinier och israeler/judar. Från palestinskt håll verkar man ju vara väldigt nöjda (vad jag förstått) över Barcelonas resa. Angående fotbollsmatchen mot ett kombinerat lag av israeler och palestinier så var det Palestinas fotbollförbund som tyvärr stoppade ett palestinskt deltagande. Jag tror också det finns en bra förklaring till att man aldrig besökte någon moske, även om jag gärna sett att man gjort så. Men tex. var man ju i en kyrka också. Ps. Och att kalla folk för antisemiter varje gång någon kritiserar Israel är så lågt och töntigt så det finns inte. Det tar bara fokus från det som verkligen behöver diskuteras och även om det naturligtvis oftast är judar som kallar israelkritiker för antisemiter är det också judarna som oftast förlorar på det.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-05 19:09
Angående klubbens resor till Palestina och Israel. Och ja det hör hemma här med tanke på att klubben har precis besökt ett religiöst ställe.

Jag är själv Kurd och struntar fullständigt i sånt för att det spelar ingen roll för mig. Jag har tex kollat på Barcelonas Kurdiska fan-page på Facebook och mer än majoriteten (!) har inte sagt ett ord om det här. Men i Asien är folket lite känsligare och vissa har en tendens att förstora upp allting.. Man får tänka logiskt, Barcelona besöker tex bägge länderna och en som Messi tar kort med Palestinas president samtidigt som han "lirar" boll med Israels president. Jag ser inga konstigheter med det.. Sen visst klubben besöker ett religiöst ställe som tillhör Judendomen men de kanske inte hade tid till att besöka en Moske, jag vet inte, jag spekulerar bara..

Ska man kolla på fotboll så ska man inte blanda in religion och politik, så enkelt är det! Majoriteten av alla världsstjärnor är Kristina tex och kan man inte acceptera spelarna som Muslim och Jude så ska man inte kolla på de och inte på fotboll överhuvudtaget. Man ska respektera de för det de är och för att alla inte är likadana. Jag skiter fullständigt i sånt, det är bara larvig enligt mig. Hade jag tänkt på sånt skit så hade jag inte älskat tex ABIDAL som är muslim eller Messi som är kristen. Sen är det 2013 nu och livet går framåt hela tiden, det är dags att lämna stenåldern för vissa!

Men i fortsättningen bör Barcelona kanske undvika såna resor, vissa gillar det och andra inte så det bäste vore bara att skippa det enligt mig.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-08-05 19:00
@Hank Moody:

Tack. Californication. Love it long time.

Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-05 18:56
RonaldinhoGaucho! (Barcelona) Haha det börjar bli sällsynt nu för tiden. Du och jag får väl upprätthålla det assyriska arvet i Barca forumet ;) Tihe!
Barcelona Hank Moody
2013-08-05 18:55
Tror Suarez med rätt utveckling kan bli ett okej rotationsalternativ för A-laget, en väldigt kreativ spelare som var riktigt lovande när city plockade upp honom. Har stagnerat lite i utvecklingen sen dess, var väl godkänd i u20VM. Inte i närheten av Olivers potential men kan säkerligen bidra väldigt mycket till b-laget. Intressant värvning!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-05 18:51
FINT!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-08-05 18:50
Kan någon berätta lite om Denis Suarez. Hittade inte så mycket på honom.
Undrade om ni kunde ge mig lite om han kan vara något för oss :)
Barcelona zick9
2013-08-05 18:48
La liga es blaugrana!

Visst, det är sant det du säger... Men jag syftar mer på att medgångare inte har någon klubbkänsla utan bara byter favoritlag lika ofta som de klipper håret. De höll antagligen på Barca eftersom det är/var ett bra lag och nu när de har bytt lag så ser man att det inte är några riktiga supportrar. Ett riktigt fan stannar alltid kvar vid ett lag.
Barcelona Hank Moody
2013-08-05 18:46
Herregud denna tragiska debatt om vem som förolämpat vems låtsaskompis och sagobok ska så långt bort från fotbollen som möjligt. Att folk blir upprörda över detta kunde jag inte bry mig mindre om, här pratar vi fotboll och inget annat. Låt antisemiterna gnälla hur mycket dom vill så kan vi fortsätta med att prata fotboll
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-05 18:46
Visst hade man kunnat göra saker och ting bättre under turnén men det fanns även väldigt fina saker man gjorde. Att spendera tid med barnen och låta dessa träffa sina idoler är ett exempel.

Sedan kan man fråga sig varför man endast besökte klagomuren och inget i Palestina? Kanske finns anledningar till det som inte vi vet, det kan t ex kunnat ha varit en inbjudan som man inte fick i Palestina och valde att prioritera annat eller så kanske man helt enkelt inte tänkte på det och dess konsekvenser (endast spekulationer). Det är sedan upp till varje person och individ att tolka händelsen på sitt sätt. Själv tycker jag att det är fel att klandra Barcelona som klubb bara för att man blandar in politik och konflikter mellan olika länder med fotbollen.

Det kan mycket väl vara så att jag inte riktigt förstår betydelsen av denna händelsen då det är svårt för mig att sätta mig in i situationen, men det är min åsikt.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-05 18:45
Capitan \(^.^)/
är du Assyr?! trodde inte de fanns så många assyrier här, haha Visca Khoni!
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-05 18:45
zick9 (Barcelona) Nu förstår inte jag riktigt vad du menar, det du säger är fullständigt ologiskt för du verkar totalt missat betydelsen av ordet medgångare! En medgångare är en supporter som börjar hålla på en klubb när den nått nån typ av framgång och så mycket som jag vet så har barca inte vunnit något vid västra muren och därför kommer dom inte ta med sig någon buckla hem från Israel så medgångare är man verkligen inte. Vissa personer bör tänka efter vad man skriver här.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-08-05 18:44
Hej på er alla! Hoppas ni mår bra och att sommaren har varit underbar. Nu börjar säsongen snart och jag har precis lagt upp säsongens första Måndag hela veckan för dem som vill läsa.

På Onsdag kommer också intervjun med Jordi Cardoner, Vicepresidenten av FC Barcelona.

P.S. Jag har också hört att en del har klagat på nivåt på forumet. Ifall det finns personer som är intresserade och som verkligen komme rlägga ner tid, maila mig gärna för att se ifall vi kan utöka forumansvariga som vi har.

Ha det bra och Visca!!
Barcelona zick9
2013-08-05 18:40
@*hjärta* Valdes flint:

Klart som fan att Barca-fans får ha sina åsikter, men om man slutar heja på Barca pga att spelarna bad vid västra muren så är man medgångare och sådana fans klarar vi oss gott utan!

Sen så har spelarna/klubben rätt att besöka vilka ställen de vill. Jag hade inte brytt mig ett dugg om spelarna istället hade besökt en moské... Låt de göra vad de känner för, herregud. Jag tror nog att Palestinierna är glada över att ha fått en skymt av spelarna.

H.Alavi - Magico!

Jag har dålig koll, men får endast muslimer komma in i moskén? Är det därför de inte gick dit eller?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-05 18:38
Där kom det fram! Jag är inte helt säker på att spelarna ändå fick komma in i moskén pga deras kändisstatus, men det skulle ändå inte finna några foton på det. Diskussionen är härmed över.
Barcelona Vampíro
2013-08-05 18:34
Så Neymar har tappat 7 kg? Damn klubben ville sedan tidigare att skulle gå upp 2-3 kg, det lär ju ta ett tag så jag hoppas man matchar in honom långsamt de första veckorna. Ingen brådska då vi har hungriga spelare som vill visa upp sig.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-05 18:32
"Normalt sett är det fotoförbud i moskéer, och vad gäller Asqa-moskén så är endast muslimer tillåtna att beträda bönesalen."

Där kom den.
Barcelona Hetfield
2013-08-05 18:32
Det har blivit riktigt tröttsamt att det ständigt ska kritiseras så fort laget gör något. Så fort Rosell petar näsan så ska det komma 100 inlägg om det. Vafan, var stolta över ett lag som har fina värderingar. Barcelona skapades för att vara rebellerna mot den stora huvudstaden, det har alltid varit en klubb som står för frihet och kamp mot förtryck. Oavsett vad man tycker om Rosell så vill han klubbens bästa. Han är kanske inte samma "fan av klubben" som Laporta var, men det betyder inte att han bryr sig mindre om klubben. Visst, jag klagar en hel del på styrelsen angående mittbacksvärvningen, men det finns en gräns. Jag skulle inte trycka ner klubbens värderingar och börja med paranoida spekulationer. Ta det lugnt.
Barcelona the cameroonians
2013-08-05 18:30
Normalt sett är det fotoförbud i moskéer, och vad gäller Asqa-moskén så är endast muslimer tillåtna att beträda bönesalen.

Ibland kan återhållsamhet också vara ett tecken på respekt, islam är en religion som kräver betydligt mer diskretion än judendomen som uppenbarligen inte har några problem med att stå i centrum som PR-jippo.

Det var mina 2 cent i denna ickediskussion.
Barcelona Massimo
2013-08-05 18:27
Barcelona hope to sign Man City midfielder Denis Suarez (19) this week. Would play one season at Barcelona B, then first team. [md]

Nice
Barcelona LeoMessi
2013-08-05 18:26
Vi får nog sluta kommentera religion och politik här innan det urartar. Visst är det tråkigt att dom inte besökte fler muslimska ställen men vi kan inte göra något åt det nu. Jag är "muslim" själv och jag tycker inte mindre om laget för det. Så, tror ni att det blir någon back i år? Känns som att klubben snackar mycket men gör väldigt lite. Verkligen inget konkret om David Luiz.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-05 18:22
Personligen blev jag besviken på klubben, när jag såg bilderna på spelarna vid muren. Man kunde lika gärna göra utdelning åt båda hållen och inte bara en. Det hade jämnat sig om de skulle ta kort i moskén och sånt. Dessa bilder kommer att förstöra Barcelonas image i Arabvärlden och andra delar av världen. Ville bara säga mitt. Nu lägger vi detta bakom oss.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-05 18:05
Martin Skrtel sägs vara klar att lämna Liverpool för Napoli. Låter högst osannolikt att de släpper Agger också isåfall.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-08-05 18:04
Trodde jag aldrig skulle säga detta men håller med Barcelonistas, gör det rätt eller skit i det helt och hållet. Tydligen verkar ledningen väldigt desperata på att gå tillbaka till "Mes que un club" som det sakta hållit på och riva ner senaste åren. Peace tour? Kom igen, vi vet alla att det här var för att stärka Barcas varumärke... FCB har inte förbättrat ett skit med sitt besök, tror man något annat då är man rejält insnöad.
Barcelona Bàckis
2013-08-05 18:03
Snälla sluta diskutera religion och politik här inne.
Annons: