/spanien/barcelona/forum/6864.aspx/spanien/barcelona/forum/6864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-07-04 13:16
Torres kan räkna med en jäkla tur om han ska med till VM nästa år.
Vi vet att de gånger han kliver upp och gör mål så är det oftast mot sämre motstånd eller i fall där matchen redan är avgjord.
Inte för att jag tycker Villa är i så mycket bättre form, men han kan åtminstone erbjuda lite passningsalternativ och hålla bollen en stund till skillnad från Torres som verkar ha åldrats 10 år rent tekniskt sett.

Nej, tycker Soldado gjorde ett riktigt bra jobb inledningsvis i Conf. cup och hoppas han får förtroendet. Han fungerade även lite som en target player vilket gav mer ytor åt kantspelarna.
Barcelona barasfsdg
2013-07-04 13:01
Pep4 dock gjorde Torres fyra mål mot Tahiti så det är väl ingen prestation direkt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-04 12:59
@Pep #4:

Du har uppenbarligen inte sett Pedro i Spanien det senaste året. Han är bättre än alla de du skrev.

Torres gjorde 4-5 mål? 4 mot Tahiti. Torres har varit värdelös i flera år.
Barcelona Hetfield
2013-07-04 12:43
Varför överdriver jag? Pedro har öst in mål för spanska landslaget, och var en av få spelare i Spanien som faktiskt var bra offensivt.
Barcelona Pep #4
2013-07-04 12:39
Hetfield

Nu överdriver du. Pedro är inte spaniens andra bästa offensiva spelare. Navas är bättre och även Santi Caz ifall hade fått spela av Del Bosque. Torres gjorde 4 eller 5 mål och Juan Mata är också mycket bättre.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-07-04 12:05
Thiago är borttagen från Barcelonas hemsida... Edit: thiago not appearing on barcelona instragam photo to announce asia tour sponsor is due to instagram limitations
Barcelona Hetfield
2013-07-04 11:59
När man ser sådana legoknektar komma och gå så uppskattar man Pedro mer och mer. Tänk vilken resa han har gjort.

Pedro har aldrig varit den stora talangen som alla har pratat om. Han har ständigt få kämpa med större namn och alltid levt på hans motivation och vilja. Till skillnad från andra så kallade talanger som har ett exotiskt namn och gör ett par överstegsfinter varje säsong (ni vet vem jag menar) så har Pedro fått kämpa till den platsen han är idag. Visst, han har haft en stor svacka den här säsongen, men man kan inte bortse för hur bra han var under Pep och att han är Spaniens bästa spelare efter Iniesta rent offensivt. Om alla kunde ha samma mentalitet och heder som Pedro så skulle Barcelona vinna ännu fler titlar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-04 11:46
...
Barcelona barca_joe
2013-07-04 10:29
Pique: "Thiago Silva? All great players are welcome. But we should also count on the players who are here already. Bartra, Puyi, Masche..."

Låter som om någon är rädd att tappa sin plats? Fan visa att du är bättre än Thiago Silva om han kommer så slipper du vara orolig.

Hoppas Silva verkligen kommer.
Barcelona Smogen
2013-07-04 10:27
Sjukt, jag som sprang på en bartender nere i Barcelona som var sjukt lik Iniesta. Fast den bartenden verkade lite trög, han bara skrattade och vägrade ge mig drinken jag beställde...
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-04 09:23
Iniesta: "Sometimes people confuse me with someone else. One day, in a bar, someone asked me for a drink thinking I was a waiter."
Barcelona Gabriel
2013-07-04 05:12
Verkar som att PSG inte är villiga om att ens förhandla för Thiago Silva. Fan då, då finns det i ärlighetens namn inte mycket att göra åt den saken. Det enda som skulle kunna ändra på pannkakan är ifall Thiago Silva självmant går och sätter press på klubben, något han inte lär göra med tanke på vilken karaktär han har, en beundransvärd sådan. Däremot måste jag ifrågasätta hur Thiago Silva tänker. Redan förra sommaren tänkte jag wtf när han valde att lämna för PSG. Saknar killen totalt ambitioner? Han är liksom inte purung längre och han har aldrig vunnit Champions League, är inte det en turnering han känner sig sugen på att vinna? För att göra det i PSG är knappast något som lär hända. Betyder pengarna så mycket då isf? För att han gick till PSG pga att han lovade Leonardo det köper jag inte riktigt. For real, vem fan lovar något sådant? I don't get it helt enkelt. Hur som helst kan vi tydligen glömma Thiago Silva så länge inte killen gör något åt saken själv. Först på listan sägs nu vara David Luiz, hemska tanke. Han är absolut ingen jag ser som ett bra alternativ. Då ser jag Hummels, Vertonghen och Marquinhos som bättre alternativ. Thiago Silva kan vara skillnaden mellan en lyckad silly season och en misslyckad. In: Neymar, David Luiz, Gundogan Ut: Thiago, Villa (?), Bojan (?), Fontas, osv (alla andra skräp) Om det här händer ser jag det som en misslyckad silly season. Neymar är isf det enda som lyckades gå in av det jag önskade. Nä, jag hoppas verkligen man går in i krig för att köpa Thiago Silva. En annan sak är att klubben tydligen tänker försöka värva Gundogan ifall Thiago lämnar.
Barcelona EL Corazon
2013-07-04 04:11
Iniesta: "Fame doesn't change you, you just show your true self. I don't feel better or worse, or different, than others." [kalise]

Fantastisk spelare, fantastisk människa.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-07-04 03:41
Haha vem i detta forum Skrev att England var dåliga för att de förlora mot i Irak i u-20 vm? För det går väldigt bra för de just nu...
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-04 02:34
Visst vann vi mycket under första halvan med Tito men helt ärligt tyckte jag spelet var uselt den mesta utav tiden. Vi hade en hel del tur och så har vi ju Messi, tycker vi spelat en riktigt fin och bra fotboll en enda gång och det va Milan hemma. Visst vann man övertygande mot lag i ligan men det var inte pga Tito enligt mig. Egentligen så började det gå neråt sista året med Pep, vilket är Förståeligt då laget inte kan hålla samma höga nivå hela tiden. I dom stora matcherna syndes dom stora bristerna, på våran egna hemma borg spelade Madrid ut oss precis som Bayern och vann övertygande. Hade vi blivit lika överkörda med Pep? Tveksamt. Jag kan inte se Pep förlora mot Madrid i 3 dubbel möten under en säsong. Det mot Bayern ska man nog inte påminna varandra om egentligen men jag tror inte Neymar hade gjort större skillnad. Det största felet ligger hos tränaren. För mig är Tito inte ens i närheten av att kunna ta hand om en så pass stor klubb.
xaviiniesta
2013-07-04 02:24
om jag skulle vara Zubi skulle jag betala Alves för att sköta mitt jobb och jag själv skulle spela golf . killen gör för fan ingenting, trupp ska ju minskas inför nästa säsong men just nu är det mycket tjockare vad det var för några månader sen! Bort med Affelay,bojan,Cuneca,Villa. LÅNA ut Delulofeu, Rafina, S.Roberto och ta in Thiago Silva samtidigt ger man en hel del speltid till Bartra, Montoya och Thiago så dem kan blomma ut och det ger även mer vila till spelare som Alves,Silva/puyol och xavi
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-07-04 02:21
På tal om illimuminati. Messi måste ha sagt nej till dem och blivit rövkörd med skatte grejer
Barcelona Blaugrana91
2013-07-04 02:16
PSG's owners told Barcelona Thiago Silva won't be sold. Chelsea's David Luiz is the first alternative Barcelona are considering. [sport] Blanc (coach PSG): "I'm on the same line as the president [who said Th.Silva stays]. We're preparing an individual training program for him" Blanc (coach PSG): "I talked with Thiago Silva yesterday and I can tell you he feels like a PSG player, he asked about the coming season." Kan bli en lång och utdragen affär.... Dock så vill jag minnas att PSG ägaren sa att Ancelotti skulle bli kvar och så blev det ju inte. Dessutom tycker jag inte heller Blanc låter särskilt övertygande i sina citat. Faktum är ju att Silva och hans agent sagt ja till en flytt till Barca, och PSG kan ju inte tvinga kvar honom. Tyvärr får man väl säga är ju inte Silva en spelare som sätter någon press. Spanska uppgifter säger för övrigt att Barca kan gå upp ända till €45M för att få Silva, men det ska vara maxpriset. Jag tror Silva kommer till Barca tillslut.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-04 02:11
@barcastuff: PSG's owners told Barcelona Thiago Silva won't be sold. Chelsea's David Luiz is the first alternative Barcelona are considering. [sport] Hmm
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-04 02:06
Barcelonistas (Barcelona) Håller med dig. Tito bör verkligen få en ärlig chans innan man tar fram motorsågen. Under hans närvaro så var laget oslagbart. Vi spelade ganska bra stundtals och han försökte införa nya idéer till laget. Hoppas i alla fall att han är frisk den här säsongen för att rätta till allt igen, men först måste truppen bli komplett och det blir vi om både Thiago Alcantara och Thiago Silva är med.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-04 02:06
Jag tycker man överdriver kritiken lite mot Tito. Tror helt klart han är rätt person för jobbet.

Under första halvan av säsongen spelade vi faktiskt riktigt bra, körde över en hel del motstånd och slog poängrekordet för första halvan av säsongen. Och då vill jag minnas att många här var lyriska...

Senare mot mitten och slutet av säsongen så kom ju en ordentlig dipp och det berodde dels på Titos frånvaro, men också för att spelarna var slitna. Dels därför press spel och liknande var i princip borta Det förklarar också skadorna vi hade på flera spelare. Det i sin tur berodde på Titos och Rouras oförmåga att rotera spelare, är det något Tito kan jobba med så är det just att rotera.

Även om vi hade en fantastisk stark trupp förra säsongen så blir det mycket lättare att rotera utan att tappa så mycket i standard om man får in både Neymar och Silva, då spelar det i princip ingen roll vem som spelar, laget är världsklass ändå. Samt att spelarna inte slits ut lika lätt. Viktigt också att Thiago blir kvar för han kommer få spela. Xavi behöver inte spela alla matcher, tror även att det är anledningen till att han sett seg ut på senaste tiden, han har spelat för mycket matcher och behöver vila. Hoppas Thiago insett det...
SoN_Un
2013-07-04 02:01
kommer tito var borta hela september?
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 01:36
Jag tror på Tito jag tycker inte han fick en ärlig chans den här säsongen och helt ärligt allt såg ju bra ut innan Tito åkte till New York. Tito blev borta flera månader jag tror det påverkade laget väldigt mycket, antagligen blev träningarna segare mer lojt, även om Tito kom tillbaka så hittade laget aldrig tillbaka till den stabiliteten som man hade innan han åkte till New York.

Det här med att Tito inte klarar av att motivera sina spelare, jag vet inte riktigt nog är man motiverade när man plockar 100 poäng under en liga säsong?. Problemet ligger inte där utan det har med andra faktorer att göra.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-04 01:26
Det enda man hoppas på är att Thiago Silva affären blir klar denna månad så han får en hel försäsong med oss och så det inte blir någon utdragen affär. Det där ryktet med 32M Euro är bra då man börjar med ett högt bud för att köpa loss honom för 40-45M antar jag.
2013-07-04 00:45
Pep

Det stora problemet med Tito är ju att han kommer spela med Pedro. Det är vad jag tror, förstår inte varför folk skriver en trio med Sanchez - Messi - Neymar. Är Pedro skadefri så kommer nog han att få spela istället.
Barcelona Pep #4
2013-07-04 00:27
Ronaldinho " fotbolls guden", koeman92 Jag håller med er båda två om att Tito inte är rätt man att styra laget. Men inte bara på grund av sjukdomen utan för att han saknar de egenskaper en tränare behöver. Det jag känner som är det största problemet med Tito är att han inte kan motivera spelarna. Just nu är det viktigaste att lagets motivation är hög då laget har vunnit så mycket och inte ska vara "mätta" på titlar. Att även vara idérik och inte komma på något nytt är inte heller hans styrka. Vad för taktiska drag har Tito egentligen infört? han har aldrig överraskat likt Pep gjorde flera gånger mot Mourinho i el classico. Sen har vi även den sista biten som jag skulle kalla "utstrålning" och "pondus" samt respekt. Det känns inte som att laget ens tror på sin egen tränare. I deras ögon kommer han alltid vara den assisterande tränaren som hjälpte Pep. Därför känns det inte som att spelarna ser upp till tränaren. Jag tror faktiskt det blir ett mellan år nästa säsong där vi startar vår nya generations växling med Neymar och Thiago i startelvan samt en startplats för Alexis/Cesc.
Barcelona EL Corazon
2013-07-04 00:25
Veckans snackis!
Barcelona Federer
2013-07-04 00:24
Topp 3 världens farligaste trianglar

1. Iluminati
2. Bermudatriangeln
3. Messi-Xavi-Iniesta
2013-07-04 00:21
Jeffeson

Har du alldeles rätt i. Men inte höjde sig Pedro för att Sanchez kom in? Han gjorde istället sin sämsta säsong. Och inte höjde sig Thiago/Xavi när Fabregas plockades in? Vi har 3 spelare som har haft en hög nivå trots allt och det är Messi, Iniesta och Busquets. Hade dom andra spelarna hållit samma höga nivå så hade också spelet sett annorlunda ut, men tyvärr så kan inte alla hitta formen på en å samma gång. Det hände under Pep, men det är inte lika stor chans att det händer igen. Ingen blir gladare än mig om Pyoul tar tillbaka sin plats, när Pique spelar så känns det inte ens som att han vill vara där.

koeman92

Klubben tänkte väll att "fan det gick ju bra med Pep, ska vi köra på samma grej så kanske det fungerar med Tito också" men vissa förstår inte att Pep är unik. Han kunde motivera sina spelare som väldigt få tränare kan och det var det viktigaste, han fick dom att aldrig slappna av och springa som djur. En sån grej som när han knuffar iväg Fabregas eller svor åt Sanchez kanske inte är rätt för många men för mig är det ibland vad dom här spelarna förtjänar, han visade vart han stod och att han sket fullständigt i vad du heter om du inte presterar. Tito är inte ens 50 % av vad Pep var, han har inte hjärnan eller kulorna för att träna Barcelona. Det kan låta lite grovt när man pratar om någon som har cancer men han ska helt enkelt inte ta hand om laget. Lag uttagningar, byten, taktik, motivering m.m allt detta är han egentligen ganska dålig på. Varför inte ge Thiago mer speltid? Varför inte spela in Batra tidigare? Varför envisas med Sanchez? Och vad gör ens Fabregas på planen? Varför inte försöka ändra match bilden tidigare? Om du vill ha Silva så mycket (varför inte göra ett seriöst försök att värva honom förra säsongen, eller åtminstone en mittback) men nej Song plockas in. Tränaren är viktigast, som du säger spelar det ingen roll vilka spelare du har om du inte är en tillräckligt bra tränare. Därför är jag lite rädd över att Mourinho lämnat Real, han hade oftast i handbromsen när Real spelade och förstörde för dom. Ancelotti är för mig en bättre tränare, han vet hur man handskas med spelare och får ut allt utav sina spelare och själva laget. Han höll på att slå ut oss med ett ny bygge som PSG om inte Tito höjer sig så är jag orolig över vad han kan göra med Real.

Hur som helst så är det absolut viktigaste att få in en eller två backar, för Tito kommer inte lämna ändå.
Barcelona koeman92
2013-07-03 23:48
Ronaldinho "fotbolls guden"

Även om dessa faktorer gör mig väldigt ledsen håller jag med till 110%. Tito är det stora problemet och att han fortfarande är cancer sjuk och lär behöva pendla mellan Barcelona och New York även under säsongen gör inte direkt saken lättare. Det är som du säger inte bara nu man inser hur sjukt överlägsna vi var under Pep, utan även vilken fantastisk tränare han är. Barcelona är inget självspelande piano som många försökt få fram det till, och det.fick vi se inte minst denna föregånga säsongen mot bl.a Real Madrid och Bayern där våra spelare ärligt talat såg ut som yra höns som inte visste vart de skulle ta vägen pga Titos cancersjukdom och låga kapacitet som tränare. Och vem minns inte när Henk Ten Kate lämnade sin post som Rijkaards assisterande tränare efter säsongen 05/06? Också ett utmärkt exempel på hur viktig tränaren är för laget. Poängen är att även om vi köper en helt ny elva i sommar så kommer våra problem knappast att lösas med Tito som tränare. Det svider verkligen att säga detta, men stannar Tito ser jag det nästan som en omöjlighet att vinna CL nästa säsong. Vi ska då vara nöjda om vi ens vinner ligan. Neymar och Silva i all ära, men har man inte rätt trämarmaterial kommer man ingen vart.
Annons: