/spanien/barcelona/forum/6863.aspx/spanien/barcelona/forum/6863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-06 17:43
Official: Borussia Monchengladbach announce on their Twitter account that goalkeeper Marc-Andre Ter Stegen (21) will leave the club ?#?fcblive?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-06 17:32
Hahaha ber så mycket om ursäkt för mina inlägg. Har jobbat idag och blev så exalterad när jag läste allt det där, Men fantastiskt att vi plockar den målvakten jag velat ha dit i två års tid. Är oerhört nöjd!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-06 17:21
Eberl (sports director Gladbach): "Marc's decision not to renew doesn't surprise us. I assume he'll join the club he has been linked to." Känns som klart nu va?
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-06 17:15
Borussia Monchengladbach's sporting director Max Eberl: "Ter Stegen informed us that he won't accept our renewal offer."
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-06 17:14
@Blaugrana91:

Jag tror Mata hade varit en utomordentlig värvning - för Atlético Madrid.
2014-01-06 16:56
Messi has been training at the sports centre today. He's expected to play the cup game against Getafe on Wednesday. ?#?fcblive? [sport]
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-06 16:48
Man hoppas ändå lite på att Atletico får hålla sina spelare friska, för skulle dom få en skada på Koke eller Costa så är dom nere på 3-4.de plats i ligan väldigt snabbt. Hade varit bra för ligan om dom ändå hade kunnat knipa en 2.a plats :)
Barcelona Blaugrana91
2014-01-06 16:34
Haha MD går ut och säger att Ter Stegen är officiellt klar för Barcelona.

Varför ska dem alltid ha så bråttom med allt. :P

Nåväl, allt tyder ju på det allafall.

Tycker klubben lika väl kan gå ut med det på en gång, är knappast respektlöst mot Valdes, han sa ju tidigt att han skulle lämna efter denna säsong.

Samtidigt sägs det att Matas agent kontakt både oss och Real ifall vi vill köpa honom, vad tycker ni?
Barcelona Rambla~
2014-01-06 16:24
Jag ropar inte hej ännu... :P
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-06 16:22
Göött, vi verkar fanimej köpa precis den målvakt jag ville.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-01-06 16:19
@barcastuff: Eberl (sports director Gladbach): "Marc's decision not to renew doesn't surprise us. I assume he'll join the club he has been linked to."
Barcelona the cameroonians
2014-01-06 15:51
Eberl (sports director Monchengladbach): "Ter Stegen will leave Borussia. Marc informed us he won't accept our renewal offer." [@borussia]

Nu gäller det bara för Valdés att bestämma sig för en ny klubb innan Ter Stegen officiellt blir en Barcelonaspelare 1/7.

Var tror ni Victor hamnar?
2014-01-06 15:44
@B-Guden:

Nja har svårt att se Celta ta poäng på Santiago Bernabeu. Däremot har jag spelat på att de kommer att göra mål, Real har inget bra försvarsspel denna säsong.

Ska bli kul och se hur Rafinha sköter sig mot Real Madrid, hoppas han tar för sig och trycker till marängerna.
Barcelona ElTriplete
2014-01-06 15:43
Rambla Haha tänk om Messi hade gjort något liknande när han gjorde sitt 100:e, 200:e och 300:e mål för Barca.
Barcelona Rambla~
2014-01-06 15:42
Det tog Kaka typ 15 år att göra 100 mål för Milan. Vilken bedrift då. :P Fånigt hur han sen går runt 5 min och håller upp en milantröja 100 på ryggen, för den halvtomma arenan.
Barcelona B-Guden
2014-01-06 15:27
@westinho - Sergio #16:

Gissar på att statistiken enbart gäller ligan, dåligt formmulerat.
Barcelona B-Guden
2014-01-06 15:26
Hoppas verkligen Rafinha sänker Real, idag, med mål assist eller nåt annat avögrande. eller Nolito.
2014-01-06 15:22
@Capitan \(^.^)/:

Neymar?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-06 14:56
Tänkte säga samma sak om "Buga för Ronaldinho"

Luktar troll lång väg likt ett fall vi hade för ett par månader sedan. Förmodligen en bitter Puerta-användare som är less på Barca eller en Arsenal-supporter som var 9 år gammal när klubben såg en titel senast. *snyft*
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-06 13:51
Blev jävligt glad när jag såg Alexis göra Hattrick :). Tummen upp för dig Alexis. Har tidigare kritiserat Pedro men han har visat sista tiden att han kan om han bara vill. Kul för våra anfallare. Nice Pedrito :). De som fattas är Neymar, att han ska börja göra fler mål men det får ta sin lilla tid. Måste hylla Tata som spelade med Bartra. Tack Tata för du ger chansen till vår bästa back. Bartra är KUNG när han får spela. Han får Pique att se bättre ut hahaha.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-06 13:46
Valencia tar emot At.Madrid på hemma plan imorgon. Detta är perfekt för oss för vi alla vet att Simone inte vilar någon spelar för då lär deras spelare bli ännu mer slitna. Nackdelen med Simone: Att han kör med samma startelva match in och ut vilket slutar oftast med skador. Blir spännande minst sagt för Valencia har hittat formen. Tror att På vinst för Valencia helt klart.
Barcelona Nicke94
2014-01-06 13:38
Skön seger de mot Elche med 4-0 och alexis Sanchez gjorde hattrick :-)
Barcelona Himne del Barcelona
2014-01-06 11:25
Blaugrana91

Jag förstår din poäng och du har givetvis helt rätt i det du skriver. Utvecklingen går inte att stoppa och Barcelona är mer eller mindre tvungna att hoppa på tåget för att inte halka efter. Men det betyder inte att man måste tycka om den riktning som fotbollsvärlden är på väg emot där allting uteslutande ska handla om en sak - pengar.

Det har pågått under lång tid nu, men det blir bara värre och värre. När det till och med går så långt att en klubbägare byter färg på klubbens tröjor för att rött ska vara marknadsmässigt bättre än blått (som i fallet Cardiff) så blir jag mörkrädd och orolig. Desto mer hopp får jag när Cardiffs supportrar öppet visar sitt missnöje mot ägaren och sjunger "We will always be blue". Det finns som tur är fortfarande supportrar som värdesätter annat än pengar och framgång. Men tyvärr är det ägaren som sitter på pengarna och därmed makten, vilket gör det omöjligt att stoppa.

Nu påstår jag inte på något sätt att den här typen av "övergrepp" som Cardiffs ägare ägnar sig åt går att jämföra med en arenaförändring. Men i grunden vill jag precis som Cardiffsupportrarna bevara allt som kännetecknar Barcelona som klubb.

Varje gång jag kommer in på Camp Nou fylls jag av en sådan mäktig känsla som är svår att beskriva. Jag riktigt känner hur historien sitter i de gråa betongväggarna och allting känns så genuint och äkta. När Barcelonahymnen spelas i högtalarna och katalanerna sjunger med under inmarschen får jag rysningar och kärleken till klubben förstärks ytterligare. Därefter börjar showen och jag får njuta av en fotboll jag inte har möjlighet att se någon annanstans.

För mig är det fullt tillräckligt, jag behöver ingenting mer än så. Självklart vill jag klubbens bästa och att Barcelona ska fungera bra ekonomiskt, men inte till vilket pris som helst.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-01-06 10:58
Luktar grovt troll om Buga Ronaldinho.

Neymar har en stor chans att bli världens bästa spelare en dag men inte träbenen bale. Messi är och förblir 5/7 klasser bättre än christina.

Kom på att vi har ett lyxproblem vad det gäller anfallet. Neymar Sanchez och Pedro är alla 3 i riktigt bra form och med Messi tillbaka måste en av de bort från startelvan. Jag skulle välja Neymar Messi Sanchez . I vilket fall som helst så får alla anfallarna mycket speltid då vi strider på 3 fronter.
2014-01-06 10:45
Alexis is the first non-homegrown player who scores a hat-trick for Barcelona since Keita against Zaragoza in October 2009. [via @fcb_datos]
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2014-01-06 09:15
Den som tycker om att se Räliga Madrid få stryk kan se reprisen av deras hemmamatch mot Atletico på C More Sport nu.
Barcelona ElTriplete
2014-01-06 03:49
Glömde en sak i mitt tidigare inlägg. Alla hattricks vi bevittnat den här säsongen. Messi vs. Valencia Messi vs. Ajax Pedro vs. Vallecano Pedro vs. Getafe Neymar vs. Celtic Alexis vs. Elche Detta måste vara något sorts rekord, väl? Sjukt hursomhelst!
Barcelona ElTriplete
2014-01-06 03:47
INTERNA SKYTTELIGAN Pedro 15 Messi 14 Alexis 11 Neymar 11 Cesc 10 INTERNA ASSISTLIGAN Cesc 13 Neymar 10 Alexis 6 Messi 5 Otroligt kul att se hur målskyttet fördelats den här säsongen. Jag vet att Messi varit skadad och förmodligen ryckt förbi i det mesta om han varit fit men det är ändå ett styrkebesked av Barca. Kommer aldrig glömma den där säsongen när Messi låg på 73 mål och Cesc var närmast med 15. Det är just den här säsongen man kan se att vi har alla möjligheter att stå där i slutet av säsongen som vinnare. Otroligt nöjd över detta Barca hittills! Grande Tata.
Barcelona Júnior.
2014-01-06 02:39
@Gio Style:

Det är en bot som upprepar sig flera gånger efter varje match i de flesta forum. Lika bra att spärra sk*ten så man slipper den i framtiden.
Barcelona AndreD
2014-01-06 02:11
Hahaha släkt med Pepe eller?
Annons: