/spanien/barcelona/forum/6862.aspx/spanien/barcelona/forum/6862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-07-06 01:48
Rambla~ (Barcelona) Fast så fort Man U har en 100% deal med Thiago kan dom ju bara hosta fram pengarna. Stämmer det att Barcelona kan ta det hela till domstol och trissa upp ManUs kostnad till ca 27mille så kommer dom säkert erbjuda 22-23miljoner direkt. Vår klubb accepterar såklart och Thiago kan presenteras nästa vecka. Tack som fan Zubi och Rosell eller vem det nu var som förhandlade fram det kontraktet och sen dessutom inte berättade det för tränarna. Även om det tydligen inte hjälpt. Så tack som fan Tito för att du lät Xavi spela en drös med onödiga matcher under säsongen så att han var alldeles lagom trött och skadad när han verkligen behövdes, samtidigt som klubben tappar Xavis ersättare och största miffältstalang.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-07-06 01:33
B-Guden Jag håller med dig helt! Jag tror verkligen inte vi får Silva, varför skulle P$G vilja sälja sin kapten som har kontrakt till 2017? Om det nu verkligen stämmer att Tito Vilanova endast vill ha Silva då är Karln lite efter. Det finns många bra mittbackar därute men enligt våran tränare så verkar ingen vara rätt typ för Barcelona, man har tjatat så mycket om det här att det inte ens är kul längre. Jag vet inte vilket som är värst, att Tito är efterbliven för att han har snöat in sig på en spelare som nästan är omöjlig eller ledningen som vill förhandla med P$G trots att deras president säger varannan dag att Silva inte är till salu istället för att söka andra alternativ. Om inte 7-0 mot Bayern kan få de att tänka om så vet jag inte om de någonsin mer kommer tänka som människor. Och tjockisen Zubi, vad fan är hans uppgift egentligen? " Sportchef", Killen som golfar och åker på semester mitt i Silly Season.. Men vi kommer få Gundogan om två veckor och sen kommer klubben skola om honom till mittback. Om
Barcelona Rambla~
2013-07-06 01:32
Fortfarande, Thiago har en överenskommelse med United över ett kontrakt. Det har vi hört under flera veckor nu. Var är dealen mellan klubbarna? Var är Thiagos begäran att lösa klausulen? Finns ingenting sådant. Inte heller något bud från United.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-06 01:27
Thiago has a deal with Man United to join them for the next five seasons. Only details left, transfer will be finalized next week.

Detta enligt Sport.
Barcelona Gabriel
2013-07-06 01:26
Sitter och kollar på Chelsea - Barcelona från förra säsongen på Viasat Fotboll. Det är helt sjukt att vi inte vann den matchen. Fotbollen vi spelade i den matchen var näst intill perfekt.
Barcelona EL Corazon
2013-07-06 01:18
grande jw

Håller med fiskfot här. De flesta rykten har ju ofta någon form av substans. Om man bortser från skittidningar som Daily Mail och Daily Mirror som princip hittar på egna rykten så har de flesta tidningar som Sport och MD någonslags Substans. Sen hur mycket som stämmer är en annan sak.

Om du sedan tar och läser aftonbladets silly blogg ser du att de inte tar ställning i de ryktena de publicerar. Utan endast delar med sig av vad andra internationella sidor och tidningar publicerar. De kommer inte själva med några egna åsikter (förutom i Silly season podcast, som för övrigt är intressant att lyssna på). Döm inte aftonbladet Silly season blogg utefter aftonbladets trovärdighet utanför bloggens trovärdighet i sig.
Barcelona B-Guden
2013-07-06 01:15
Det som stör mig mest är att vi har det sämsta försvaret av alla toppklubbar och vi har bara 1 alternativ det är Silva, varför inte ha fler alternativ ?

Vi ska förhandla med en klubb som köpte sin mittback för 1 år sen för 400 miljoner (?) han är kapten där.
Klubben behöver inga pengar, spelaren är för respektfull för att lämna in en transferbegäran. vad händer om PSG vägrar sälja ?
Då står vi där igen utan alternativ
Barcelona fiskfot
2013-07-06 01:03
@ Sergio busquets: ooh jaa! Lite off topic men galet bra film!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-06 00:59
fiskfot "I love rumors! Facts can be so misleading, where rumors, true or false, are often revealing."- Hans Landa :P
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-06 00:58
grande jw (Barcelona) Hur vet du då att Thiago stannar eller att dom värvar in en annan mittback än Thiago Silva eller att Barcas ledning jobbar stenhårt?
Barcelona fiskfot
2013-07-06 00:44
@grande jw. Du har helt rätt i att det bara är rykten, samtidigt Så är ju inte rykten bara tagna ur luften utan det finns alltid någon form av substans i dom. Annars är min personliga åsikt att silly season är otroligt kul. Jag älskar att följa rykten under sommaren för att sen sitta fastklistrad framför diverse dead line day sändningar den 31 Augusti.
Barcelona grande jw
2013-07-06 00:30
Helt ärligt så tycker jag också det är lite för mycket gnäll här. Just för den enkla anledningen att INGEN här inne vet ett skvatt vad våran ledning gör just nu. 95% av allt som skrivs just nu på Silly Season är rykten och skitsnack som alla tycks nappa på. Kolla allt som skrivs om Thiago. RYKTEN. Den enda som bestämmer om han ska dra eller inte är han själv. Men har han ens yttrat sig i ämnet? Nej, inte ett endaste ord. Folk sitter här och bokstavligen kokar över att vi inte kommer värva någon annan mittback än Thiago Silva. Vad fan vet ni om det? Ingen vet ett skit om det. Jag tycker det förstör så otroligt mycket på forumet att gnälla om SPEKULATIONER. För vi har fortfarande två månader kvar av Silly Season. Sen kan sitta bäst ni vill och gnälla när säsongen startat. Så länge kan man väl försöka hålla en sansad diskussion om sånt som faktiskt är fakta. Ni kan t.ex inte läsa ett sketet jävla rykte som kommer från världens sämsta tidning Aftonbladet som inte ens vet sina källor, och sen sitta här och gnälla över det ni just läst. Typ som Rooney till Barca. Alla som har en hjärna fattar väl att vi inte har den minsta användning för honom.
Barcelona Gabriel
2013-07-06 00:01
Blaugrana91

Hur förväntar du dig att attityden ska vara när du kommer hit och ber folk att sluta "gnälla" (dina ord). Om jag vill "gnälla" på klubbledning, spelare, tränare, president, vicepresident, sportchef, vaktmästare, matchbollarna, gräsmattan, vädret och vad jag än känner för så har jag rätt att göra det.

Nej, jag gillar inte Rosell, jag har aldrig försökt att dölja det. Men jag klagar inte på honom just because heller utan enbart då jag anser att det är rättfärdigat.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-05 23:58
Blaugrana91 Ja, jag tycker att våran ledning är lika med piss!! Jag kan ge dig ett A4-Papper med motiveringar...
Barcelona Blaugrana91
2013-07-05 23:54
Tänk för övrigt vad komiskt det hade varit om klubben lyckades värva Thiago Silva, hade varit kul att se vad dessa gnällspikar hade kommit med då?

Äsch man hittar säkert något att klaga på gällande Rosell och ledningen...

Nåväl, tänker inte sitta här och lyssna på dessa bittra människor.

Trevlig helg....
Barcelona Riiio!!
2013-07-05 23:53
Gabriel (Barcelona) Självklart bryr jag mig om honom. Han är en föredetta spelare som spelat en jävla massa år hos oss och som endast lämnade för att han ville ha mer speltid, alltså smög han inte ut bakvägen eller snackat skit om klubben som många kan göra, jag förstår ju själv att han inte ens är i närheten av en plats i vårt anfall men det hade varit kul för honom om han drog till med en grym säsong i Ajax och blommade ut som spelare. Sen att han petat Ibra en period och att man träffat honom och pratat lite jugge snack med honom är också anledning till att jag önskar honom all lycka i världen ;-)
Barcelona Blaugrana91
2013-07-05 23:51
Diar Shekha Ja den pissdåliga ledningen fick bara 61% av rösterna i senaste valet....
Barcelona grande jw
2013-07-05 23:50
Har vi tur så kan Bojan verkligen prestera i Ajax. Om saker o ting klickar för honom så tror jag lätt att han är kapabel till att stänka in 20 mål i holländska ligan. Förhoppningsvis kanske det höjer marknadsvärdet lite på honom. Idag är han ju helt iskall på marknaden. Deulofeu ska tydligen ha samma agent som Muniesa som drog till Stoke. Under samma vecka ska agenten haft möten med Everton om Deulofeu. Vad tycker vi om Everton? Kommer han ens få speltid där? Jag har noll om jag ska vara ärlig, får han speltid? Jag hoppas av hela mitt hjärta att han går till Celta Vigo eller Sociedad. Förstör inte de kritiska åren av din utveckling i skitligan PL..... :/ Med Enrique i Celta tror jag hade gjort underverk för honom.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-05 23:50
Gabriel

Men seriöst lägg ner med den attityden.

Givetvis har man rätt att gnälla, men när det är det enda som görs här börjar man ju undra...

Känns som att folk här hela tiden är ute efter saker att klaga på, är det inte Rosell det gnälls om så är det om så är det Tito, ledningen, spelidén, spelare som Xavi, Cesc, Sanchez, Pique,, värvningar osv...

Bland det roligaste är också att läsa när folk klagar på att vi nu satsar på utländska spelare. När vi hade en period när vi nästan enbart värvade Spanska spelare och använde egna produkter klagade man på just det istället och tyckte att man borde öppna ögonen för utländska spelare istället.

Som sagt aldrig nöjda, men så är det väl när man är krävande fans.

Stör mig också på när folk spyr ut massa gnäll baserat på rykten från tidningar, döm ledningen efter värvningar och försäljningar när det är BEKRÄFTAT. Många beter sig som om detta är er första Silly Season, gapar och skriker för minsta rykte som inte stämmer med den "vision" man själv har.

Men visst klaga på, men det behöver ju inte gå till överdrift.
Barcelona Gabriel
2013-07-05 23:46
Riiio!!

Fast bryr du dig om vad som passar Bojan bäst? Personligen bryr jag mig inte diddly squat om hur det går för honom, han är ointressant för mig då jag vet att han aldrig kommer komma tillbaka, han är inte tillräckligt bra helt enkelt. Tycker det är frustrerande att klubben lånar ut han till femtio olika klubbar innan de inser att han inte har någon framtid hos honom och bara säljer honom.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-05 23:44
Hur jävla svårt ska det vara och sälja Bojan? Varför lånar man ut en spelare som inte har en framtid i klubben? Är det så jävla svårt och sälja en spelare eller vad fan är frågan om? Väntar de på att Bojan ska bli en världsstjärna? Våran usla ledning. Vi skulle inte få mycket för Bojan men varför inte sälja istället för att skjuta upp problemet ännu ett år? Våran pissiga ledning. De som röstade fram den här ledningen måste vara historiens trögaste i alla fucking kategorier. Och vi drömmer om en ny mittback.............
Barcelona Riiio!!
2013-07-05 23:42
verkar vara officiellt med en utlåning till Ajax för Bojans del.. tror det passar honom bättre än betis faktiskt.
Barcelona Gabriel
2013-07-05 23:37
Blaugrana91

Ursäkta mig men det är min förbannade rätt att klaga på klubben jag håller på och dessutom betalar pengar till då jag är medlem i klubben. Är du medlem? Jag som fan är allt klubben ska vara glada att ha, så även alla andra som i vått och torrt supportar laget. Vem är du att komma in hit och berätta till folk att byta klubb? Ingen respekt.

Fansen har all rätt de vill att uttrycka sina åsikter och synpunkter, man behöver inte gilla allt som händer i klubben. Man har oftast en vision för klubben man håller på och om den inte går åt samma håll som man själv hade hoppats eller önskat så tycker jag inte att det är mer än rätt att man uttrycker sig och gör sin röst hörd. Vad fan är detta forumet till för annars?

Snarare är det du som gnäller, kom inte in hit om du inte orkar läsa.
Tack!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-05 23:33
Jösses vad det gnälls, byt klubb då om ni är nöjda...
Barcelona Gabriel
2013-07-05 23:32
Haha, den här klubben alltså. Hur jävla svårt kan det vara att få sålt på spelare vi inte räknar med. Nu väntas Bojan bli utlånad IGEN. Denna gång står det mellan Betis och Ajax. För i helvete, få sålt killen en gång för alla. Vad tjänar vi på att låna ut han hela tiden? Han kommer ändå aldrig komma tillbaka eftersom han inte är tillräckligt bra.

Så förbannat dåligt. Inte ens 3 mille klarar man av att få killen såld för. Haha, pinsamt!
Barcelona Stoichkov~
2013-07-05 23:04
@Rambla~:

Thiago kommer inte att säljas. Den saken är klar. Förhoppningsvis har Barca gjort klart för hans far att man inte kan gå med på att sälja.
Frågan är bara om Thiago kan ta beslutet att köpa ut sig eller om han ska acceptera den plan som klubben har för honom. Jag hopps i alla fall att man har gjort klart för honom att han är avsedd att ersätta Xavi.

Sen tror jag säkert att han få mer speltid i nästa säsong. Det måste ju dock också beror på hur han presterar. Det är hård konkurrens på vem som ska ta plats. Så är det i andra klubbar också, och inte minst i United.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-05 22:56
Mido

Men seriöst sluta klaga och det gäller inte bara dig. Det enda man möts av när man numera går in i detta forum är massa gnäll. Barca har värvat världens största talang i form av Neymar för €57M och folk klagar...

Hade vi värvat Isco och någon annan Spansk oprövad talang och Real Neymar så hade det också klagats...Man blir så trött på detta.

Transferfönstret öppnades officiellt i måndags för tusan och vi har redan gjort sommarens mest spektakulära värvning. Vidare har styrelsen bekräftat att man just nu arbetar intensivt med att värva ytterligare spelare (läs Thiago Silva) och att det finns pengar för ytterligare storvärvning! Ändå klagar man här? Jösses.

Snacka om bortskämda fans här alltså.

Läste t.ex. en person här i natt som påstod att Barcelona som klubb har lyssna nu stora problem, en klubb som vann ligan med 100 poäng och vann före värsta konkurrenten med rekord marginal...Löjligt.

Jag medger att vi har problem på vissa punkter, men stora? Knappast.

En stor del av våra problem beror dels på försvaret, lösning en ny mittback. Vidare har vårt spel överlag inte varit bländande under andra halvan av säsongen och detta beror som jag var inne på här om dagen att spelarna är slitna, därför har vårt berömda press spel uteblivit, vilket i sin tur påverkat försvaret. Slitaget på spelare beror på för lite rotation av spelare.

Lösningen på det är att värva in fler klasspelare som Neymar och typ Thiago Silva.
Barcelona Rambla~
2013-07-05 22:19
Massimo Ja men det är ju det jag säger. De behöver inte komma överens SÅ länge det är Thiago som löser sin klausul. Det är alltså han som gör det personligen. Det har ju skrivits om att United och Thiago inte ska lösa klausulen utan istället försöka komma överens med Barcelona om ett pris. Då måste det ju till en förhandling om det ska bli en värvning, eller hur? Helt andra regler som gäller då. Stoichkov Barcelona har hela tiden hävdat att de inte är intresserade av att sälja. Fast jag är rädd för att de är så mesiga att de till slut går med på att förhandla för precis ingenting verkar fungera i denna kluibb som det gör i andra klubbar. De gör allt som oftast saker som är tvärt emot all logik och förnuft känns det som. Förresten, vad fan trodde de skulle ske när de hade en sådan detalj i hans kontrakt att utköpsklausulen sänks drastiskt från 90m till ynkliga 18m om viss speltid uteblev? De borde väl ha fattat att det fanns en väldigt stor risk att kluibbar skulle bli intresserade.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-05 21:49
@Rambla~:

Thiago Alcantra har väl uppnått sitt syfte.
Han vill markera att han vill ha mer speltid. Får han inte tillräckligt med spel i nästa säsong då går han. Det är budskapet. Det hela är därför ett sätt att tala om för klubben att han vill spela mer.

Jag är mycket tveksamt till att han ska aktivera sin klausul. Har också läst att Barca inte vill förhandla med någon klubb. Vad som återstår är därmed att Thiago aktivirer klausulen vilket inte är troligt.
Barcelona Massimo
2013-07-05 21:48
Rambla

Grejjen är att dom behöver inte prata eller komma överens med Barca för allt dom behöver gör är att betala den där klausulen på 18 miljoner euro och vips så är Thiago fri och det dom måste göra då är att lyckas övertyga honom att flytta vilket det sägs att dom är villiga att tre dubbla hans lön t.ex.
Annons: