/spanien/barcelona/forum/6857.aspx/spanien/barcelona/forum/6857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-08 15:44
Jag vet inte längre vad jag skall tro. Har vår ledning hybris eller vad fan är det frågan om?

Rooney i Barca finns bara inte. Jag tror allt är skitsnack.

Thiago A tror jag stannar till slut, annars borde han varit klar vid det här laget.

Thiago S kommer också, det är jag helt övertygad om.

Ta allt med en nypa salt är väl bästa tipset så här års.
Barcelona LeoMessi
2013-07-08 15:27
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Rooney är nog vår nästa mittbacksvärvning;-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-08 15:14
"Barcelona are considering to offer Man United 'Thiago + David Villa + 4M' for Wayne Rooney, after United invited them to make a bid. [sport]" Helt ärligt, är de dumma i huvudet
Barcelona påfågeln
2013-07-08 15:05
Adriano är en universalreserv och petade ju nästan Alba i höstas. Abidals framtid i Barca hade varit som mittback, inte som vänsterback, speciellt när laget vant sig med en offensiv vänsterback. Jag hade gärna sett Abirey ett år till, kanske tom som ordinarie mittback om det gått för honom att komma tillbaka. Men kanske lite lugn och ro i Monaco är det som han behöver. Abidal lär ju ta tillbaka sin plats i franska mittlåset ganska snabbt om han kommer i matchform, synd att han inte fick göra det i Barca.
Barcelona LeoMessi
2013-07-08 14:23
Diar Shekha (Barcelona) Jo visst, men av någon anledning så får Adriano stanna kvar trots att han inte kan spela mer än 20 min varje match. Jag hade gärna sett att Abidal var kvar men hade förtjänat mycket mer speltid än han hade fått hos oss.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-08 14:17
LeoMessi Vänsterkanten. Vara reserv till Alba. Adriano fick förlängt kontrakt till 2017 (!) trots att Han spelar varannan månad.. Fattar fortfarande inte hur det gick. 4-årskontrakt till Adriano som består av Glas samtidigt som en talang som Thiago har kontrakt till 2015.
Barcelona LeoMessi
2013-07-08 14:12
Om vi nu hade haft kvar abidal och samtidigt köpt en mittback, var skulle abidal få plats? Det hade varit oerhört tråkigt om han fick spela var tionde match! Han förtjänar mer än så, vill han ha speltid så är det bäst att han byter klubb. Jag älskar abidal och kommer följa honom i Monaco! Jag önskar honom all lycka och hoppas att han dominerar i Monaco och ger mig ångest:P
Barcelona Diar Shekha
2013-07-08 14:06
Barcaholic Jag håller med dig helt. Hade hans hälsa varit verkligen så dålig som klubben försökte få till så hade inte ett stort satsande Monaco valt att signa honom. Men heeyyyyyyyyyyy vi ska ha Tito kvar som ska åka till USA då och då... Vilket skämt!
Jeffson
2013-07-08 14:01
Vad ska vi med fler anfallare till? Visst finns det fina anfallare där ute men inte behöver vi fler än dom vi redan har. En mittback (Silva/Hummels/Marquinhos/Verthongen) och eventuellt en målvakt (Ter Stegen) så är sommaren klar efter det. EDIT: Heja Abidal!
Barcelona Barcaholic
2013-07-08 13:55
Official: French league team Monaco announce the signing of Eric Abidal (33) #fcblive Abidal klar för Monaco alltså, ska bli spännande hur han klarar av det. Vart är killen som påstod att Abidal inte klarade av ''Medical tests'' ... Som läkarna sa, Abidal håller i minst 2 år till, och Barcelona gjorde ett stort misstag att släppa honom, men men lycka till ''Rey'' Abidal! EDIT: Ops såg nu att FCBlaugrana var först med nyheten.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-08 13:54
Där var han klar, Abidal klar för Monaco.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-08 13:49
Suarez är smuts. Hur bra han än är fotbollsmässigt är det emot Barcas principer att värva en sån spelare.
Barcelona 1899
2013-07-08 13:34
Gabriel LS är den spelare vi saknat i flera säsonger - sedan Eto'o gavs bort till Inter och jag tror att han skulle "röra om" i grytan ganska rejält på ett positivt sätt om han fick chansen LS är en krigare och vinnare utan dess like och jag hade utan tvekan bytt bort Alexis plus betalat ett mellanpris för honom
Barcelona Diar Shekha
2013-07-08 13:21
@barcastuff: Eric Abidal and his agent have arrived in Monaco. The French defender could this afternoon sign a contract for one or two seasons. [ser] Dags och börja hålla på Monaco nu!
Barcelona Gabriel
2013-07-08 13:17
messinr1 Jag är medveten om det. Men helt ärligt nu, personligen skiter jag fullständig i vad andra säger om oss. Alla filmar, alla lag, alla lag har deras filmare. Varför ska jag bry mig om vad avundsjuka supportrar säger? De kommer alltid att hitta något att klaga på, tro inte annat, det är resultaten som följer av att ha varit så överlägsna som vi har varit. Det var samma skit nu senast med Neymar. Direkt hittar de något att klaga på, haha. Så länge han spelar bra för oss och hjälper oss med att vinna titlar så skiter jag i om han slänger sig för lätt, vet du varför? För alla lag har filmare. De ska inte komma o leka perfekta och predika. Ok om vi var de enda som adr sånna spelare men de skitsnack. Pallar ej bry mig om sånt. Sen har jag inte påstått att jag vill ha Luis Suarez, jag har vid flera tillfällen sagt att jag är nöjd med anfallsuppsättningen vi har. Det enda jag sa var att Luis Suarez är den enda anfallaren som hade kunnat göra oss bättre, oavsett hans personlighet.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-07-08 13:13
@grande jw:

Man har väl flera bollar i luften samtidigt så att säga. Om man har tänkt att värva ytterligare en anfallare eller mittfältare så tror inte jag att man väntar tills man har värvat en mittback bara för att det är prio 1. Låt oss säga att Thiago Silva blir klar sista dagen av transferfönstret...då har man ju gått miste av andra värvningar som man velat göra bara på grund av att värvningen av en mittback drog ut på tiden. Tror med andra ord inte att man tänker att man nödvändigtvis måste värva en mittback FÖRST. Det viktiga är nog att en mittback värvas någon gång under sommaren, oavsett om det blir före eller efter andra värvningar.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-08 13:01
@Hetfield:

Skillnaden är att Silva kommer att användas på sin riktiga position. Villa var en av världens, ja kanske till och med världens bästa avslutare och gjorde mål på allt; men han var en ANFALLARE - inte en hård arbetande vänsterytter. Även om han gillade att ta löpningar från vänster och vika in så var målskyttet hans primära uppgift. Sen kan man faktiskt klaga på honom som gick ut och sa att han kan spela där tränaren vill - även vänsterytter.

Man såg några matcher när Villa fick "starta" matchen som högerytter men i själva verket vara framför Messi att det fungerade mycket bättre. Han är ingen 26 åring längre med världens fysik; men han har fortfarande en av världens bästa avslut och skott.
Barcelona grande jw
2013-07-08 12:57
Jag har väldigt svårt o se hur ledningen kan sitta o planera en värvning av Rooney eller annan anfallare innan vi har fått in en högklassig back. Jag tror det bara är rykten i England för att sälja tidningar. Rooney drar till sig uppmärksamhet där och är ett hett ämne för idiotiska rykten :)
Barcelona messinr1
2013-07-08 12:51
Gabriel Värvar vi suarez så kommer vi få höra ännu mer "Barcelona filmar" dessutom tycker jag inte hans fotbollskunskaper väger upp vilket kräk han är. Han passar bättre in i real där han kan bli bästa vän med Pepe.
Barcelona Mido
2013-07-08 12:25
Ingen Rooney tack, det räcker med Neymar,,, fokusera på backen istället
Barcelona Gabriel
2013-07-08 12:20
När det kommer till anfallsuppsättningen så är den, i mina ögon, färdig i och med Neymars ankomst. Men bara för att säga min åsikt. Om det finns någon fotbollsspelare som kan göra vårat anfall bätttre än vad den redan är, och som dessutom hade kunnat anpassa sig efter vår fotboll och vårat spelsystem så finns det bara en spelare i mina ögon och det är Luis Suarez. Att han sedan är ett kräk och en vidrig personlighet är en annan femma, nu pratar jag bara rent fotbollsmässigt. I mina ögon är han den enda som hade kunnat göra vårat anfall starkare. Hellre att jag isf försöker mig på ett byte med Villa och Suarez plus pengar än att försöka ett byte mellan Thiago och Villa mot Rooney.
Barcelona Hetfield
2013-07-08 12:19
Blaugrana91 Ursäkta, men du verkar ha en helt fantasibaserad uppfattning om Barcelonas ekonomi. 50 miljoner euro är MYCKET pengar, även om det gäller för Barcelona. Du är väl medveten om att Barcelona har en av världens högsta lönebudget i världen? Du är väl också medveten om att man var tvungen att ta in en sponsor bara för att täppa till hålen och minska på skulderna? Sen att du verkar ha fått för dig att 50 miljoner är kaffepengar för en 28-årig mittback är helt löjligt. Även om Thiago skulle gå ner i lön så skulle han hamna i samma nivå som Xavi osv, vilket är runt 7 miljoner per år i lön. Jag vet inte hur det funkar med skatten, men kan tänka mig att det ligger på hälften, så klubben måste betala runt 14 miljoner per år för honom. Så tycker du att det är värt att köpa en mittback och betala 50 miljoner euro (eller liknande summa) och betala 14 miljoner euro i lön varje år för en mittback som knappast blir bättre och har en VM som väntar där han lär slitas ut ännu mer? Det är samma nonsens som när Villa köptes. Istället för att gå efter något långsiktigt så valde man den korta och fega vägen, och man fick betala för det när han 1-2 år senare tappade allt som man köpte för.
Barcelona Gabriel
2013-07-08 12:07
Men snälla nån vad ska vi med Rooney till. Det där är bara en media värvning och inget annat. Vi behöver honom verkligen inte, dessutom har han gått ned sig ordentligt och är inte i närheten av den spelare han var 2010. Vi har bra anfallare redan. Alexis tror jag på och hoppas att han kommer få sitt genombrott nästa säsong. Han vill bevisa att han håller på den högsta nivån i Barcelona bredvid spelare som Neymar och Messi.

Men det kan inte stämma. Jag tror inte Rosell är så dum, även om han inte gett mig någon anledning till att tro annorlunda om honom.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-08 12:03
Rooooney Det låter wow men det hade inte sett bra ut med han på planen. Tror faktiskt det hade varit skrattretande dåligt, Fabregas passar inte in i våran tiki taka och kan inte slå en pass men Rooney ska göra det. Rooney som var bra för några år sedan. Jag håller många anfallare högre och jag vet inte vad Rooney ska göra bättre än Tello. Nej hoppas inte det stämmer.
Barcelona Rooonney___
2013-07-08 11:55
Rooney är långt ifrån den optimala Barca spelare. Ifall nu följt hans utveckling så är han inte lika explosiv i sitt spel längre. Och tekniken lämnar en hel del att önska. Även i en formsvacka, hur kan man få en mottagning att studsa 2 meter ifrån en ?
Centralt skulle han vara en för dålig variant av messi (gå ner möta boll). På kanterna blir han en segare variant av pedro. Men visst låter det wow med neymar messi rooney ;)
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-08 11:49
Rooney i Barcelona? Det bara låter så fel i mina öron. Jag vägrar att tro på att det är sant och att ledningen är så dum så att man värvar honom innan man fått in en back. Inte ens när man fått in en back så ska han vara i närheten av barcelona.
Barcelona Barcadinho.
2013-07-08 11:33
Gio Style.

"Min åsikt:
Pengar och resurser har inte ett piss med fotbollstalang att göra.
Brazil har länge varit världens ledande fotbollsnation trots att det alltid funnits ligor och länder där det finns mer pengar.
Det är det som är tjusningen med fotbollen, du kan spela den oavsett hur fattig du är och trots att du har ett heltidsjobb redan som 14-åring.
Fotboll är passion, glädje och en boll. "

Det finns mycket sant av det du skrev tycker jag.
Folk o unga spelare underskattar alldeles för mycket den s k spontant fotboll.
Att gå till parken/stranden och drilla boll i timmar ensam eller med kompisar är guld värt. En viktig komplement till vanliga träningar med en instruktör.

Unga från Brasilien o likadana områden spelar säkert mer spontan fotboll än européer, också pga av vädret, men inte bara.

Och tyvärr har man sett en markant försämring av det i åtminstone Sverige (säkert också i många andra ekonomisk starka länder).
Unga idag är mycket mer hemma, spelar fotboll på playstation istället.
Och de tränar bara med laget.
Det är för lite !

En till viktig aspekt av spontan fotboll är att man kan nöta i timmar vissa egna övningar, trixa, frisparkar, huvudspel, acceleration, svaga foten m fl.
Det finns knappt en möjlighet att nöta lika länge en enda sak i en vanlig träning eftersom man brukar köra varierande övningar.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-08 11:26
Rooney hade onekligen gett oss en helt sanslös anfallstrupp. Men det kan också bli för mycket av det goda. Fast jag är inte helt anti!
Barcelona Gabriel
2013-07-08 11:23
Förra veckan var det alltså "Thiago Silva WILL be a PSG player next season". Nu är det "I think Thiago Silva will be a PSG player next season." Hmm, jasså? Alltså, det har hänt saker det inser man själv. Dessa ord som "I think" och "if so" gör att man börjar fundera lite. Kan det möjligtvis vara så att Thiago Silva insett att den enda chansen för honom att gå till Barça är att speak up? Hopp igen.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-08 11:10
Vet faktiskt inte om det är så orealistiskt.. Thiago är så gott som United-spelare, Moyes verkar inte vilja ha Rooney, Rooney har uttryckt stor beundran för Barca tidigare. Vi kan matcha både hans sportsliga och ekonomiska förväntningar. Neymar-Rooney-Messi vattnas ju i munnen , dock är jag rädd att det blir Neymar och Rooney och ingen bra mittback isf. Samtidigt känns det som nästa säsong kan bli säsongen Sanchez exploderar och Messi-Neymar är på pappret världens bästa anfallsduo. Tello och Pedro är mer än bra avbytare och Deulo kan ta hand om högerkanten om något år. Samtidigt som jag skulle älska värvningen är jag ganska skeptisk, men om du kommer hit Rooney kommer jag ta emot dig i öppen famn.
Annons: