/spanien/barcelona/forum/6855.aspx/spanien/barcelona/forum/6855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-07-05 14:45
¡Barca! - Crèma Catalana

Jag har varit inne på samma tankar som dig faktiskt. Jag gillar inte alls den vägen Real Madrid går mot. 3 unga spanska landslagsspelare, som håller i 10 år minst. Samtidigt känns det som att vi börjar gå mot motsatt riktning med mindre spanska spelare och fler utländska, det är inte rätt väg att gå.

Det här med att Ancelotti blev tränare är skitsamma, det var valet att ta in Zidane som andra tränare som inte alls gynnar oss, eftersom det gynnar dem. Förmodligen blir det även han som tar över efter Ancelotti som första tränare sen. Minns en intervju med Zidane 2010 då han nämnde att Peps Barcelona överglänser hans Real Madrid med galacticos eran och att han beundrar spelare som Xavi och Iniesta och att det är sånna spelare Real Madrid borde gå efter, och ett mer spanskt lag.

Det är precis vad han gör nu.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-05 14:35
Måste vara ärlig R.Madrid har gjort några riktigt bra värvningar med Carvajal, Illarramendi och Isco. Dom har äntligen börjat förstå att man inte bara kan slänga pengar på färdiga storstjärnor och tro att man ska vinna allt. Känns lite som dom vill köra på unga spanjorer, och vill ha övertaget mot barca i spanska landslaget i framtiden så som vi har övertaget nu. Alla tre är framtida startmän i landslaget. Carvajal en riktigt bra högerback, ut med träbenet Arbeloa. Illarramendi en busquets typ och Isco känner vi alla till. Man blir lite oroad för framtiden faktiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-05 14:25
La armada blaugrana Det där är inte rättvist heller, Iniesta har varit mycket mer skadad än Thiago. Samt tidigare säsonger sågs han som en duglig bänkspelare medan Thiago ses som en av de största löftena inom fotbollen och har gjort succé i typ alla turneringar han varit med i. Iniesta fick ju sitt genombrott när han var typ 23/24 något.
Barcelona Gabriel
2013-07-05 14:25
Vill United ha Thiago och vill Thiago till United är det utköpsklausulen som gäller och inget annat. Vadå förhandla? Gå och ta er i röven. :)
Barcelona Rambla~
2013-07-05 14:22
@westinho - Sergio #16:

Det där är skitsnack från AS. Barca kommer inte alls att förhandla. De vill inte sälja. Dessutom, Thiago kommer kosta United ca €21,5m inkl skatter och inga 30-35. Thiago måste tala om för Barca att han vill köpa ut sitt kontrakt för det blir inga förhandlingar. Det är nog detta som Thiago tvekar över. Han vet vad det innebär att aktivera sin klasul. Det är knappast något som gör honom älskad bland fansen och det är han nog väldigt medveten om.
Barcelona Dinho the artist
2013-07-05 14:13
Leo y cesc
Hoppas du är medveten om att dessa realsupportrar uppfattar oss precis likadant?
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-07-05 14:08
Till alla de som anklagar Tito för att Thiago har spelat för lite, jag antar att ni även anklagade Rijkarrd och Guardiola för att Iniesta spelade för lite?

(i la liga)

2004/2005 10 matcher 90 minuter
2005/2006 9 matcher 90 minuter
2008/2009 10 matcher 90 minuter
2009/2010 13 matcher 90 minuter
2011/2012 11 matcher 90 minuter

Thiago gnäller om att han inte får spela men är det någon som ska gnälla om att inte få spela är fan det Iniesta, ingen spelare i FC Barcelonas historia har blivit utbytt fler gånger än Iniesta. Ingen spelare FC Barcelonas historia med minst 100 matcher i la liga har spelat färre antal minuter per match än Iniesta.

I la liga har han snittat 66 minuter per match under sina 11 säsonger. Jämför det med Xavi som under sina 15 säsonger snittat 80 minuter per match. Iniesta har alltså blivit utbytt dubbelt så många gånger som Xavi (91 mot 46) trots att han spelat 142 matcher färre.
vifa
2013-07-05 13:45
Jonas - tots units fem força (Barcelona). Du bör åka till nya La Masia, som heter Ciutat esportiva Joan gamper och ligger ca 15 min ifrån Camp Nou, ring till klubben och fråga när B laget tränar. Tror det brukar vara kl 11 eller 1.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-05 13:37
It's not expected that Thiago will buy out his contract for 18M, but that Man United and Barcelona will hold talks on a transfer fee. [as]

note: if thiago buys out his contract for 18M, it could cost man united 30-35M because they'd also have to pay vat and income tax.

Skit i dom, förhandla inte!
Barcelona Bàckis
2013-07-05 13:35
Om Thiago går, behöver vi verkligen direkt värva in en ny mittfältare? Jag tycker vi borde ge Song chansen som en av de två offensiva mittfältarna, han behärskar ju alla positioner på mittfältet. Varva Don Andrés, Xavi, Cesc och Song tillsammans med Sergi Roberto mfl, och lägg istället pengarna på en BRA MITTBACK.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-05 13:06
Hade vi fått någon ur brassetrion Silva, Luiz, Marquinhos hade jag blivit glad. Men det känns trögt, riktigt trögt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-05 12:59
Skit i Thiago Silva, det finns fler bra backar... Orkar inte med en uttagen historia vi ändå aldrig kommer vinna
Barcelona B-Guden
2013-07-05 12:59
Jag tror tyvär vi inte får in nån mittback, om vi får det är det nån halvtaskig jävel, som Batra hade gjort det bättre än.
Silva kapten i PSG, PSG Vill inte sälja honom, Silva kommer inte kräva att få bli såld.

Ska vi ha en chans på Silva lär vi få lägga upp 5-600 miljoner för att locka psg.
och att lägga 1 miljard på 2 spelare på en sommar känns in okej.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-05 12:55
FCB~

Eller hur, vår akilleshäl har varit backlinjen, men endast läser man spekulationer om nya anfallare (Rooney och Lewandowski). Det ända ryktet man läser om bland försvararna just nu är Thiago Silva.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-05 12:54
Jag ska vara i Barcelona mellan den 10:e och den 15:e juli. Är det någon fotboll att se då i stan, jag vet att det är tidigt och att a-laget ska vara i Polen senare men vet någon om det finns något att se, kanske B-lagsträning eller något?

Tack på förhand!
Barcelona FCB~
2013-07-05 12:49
Shanghai - Karbala 680

Jag fattar inte vad det är med barcelona man hör ju bara nyheter om anfallare och mittfältare vart är backarna någonstans? Det är svårt när barcas alternativ bara var Thiago Silva ? Annars funkar det med David Luiz också ?
2013-07-05 12:47
koeman92

Ingen aning, men jag tror att de har betalat.
Barcelona koeman92
2013-07-05 12:41
Shanghai

Eller Zlatan. Har Milan ens betalat hans pengar än?
2013-07-05 12:35
FCB~

Deras ägare sa att det är omöjligt att värva Thiago Silva. Även om vi betalar £1000 miljoner. Det kommer nog bli svårt, så enligt mig ska vi gå efter andra alternativ.

Alltså jag blir så trött på dessa klubbar som sätter ett sådant högt pris på sina spelare när Barcelona och Real Madrid visar intresse. Vi säljer våra spelare för en billig peng, medan dessa klubbar rånar oss. Ett fantastiskt exempel är ju Yaya Toure.
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-05 12:35
FCB

Inte kan Zlatan förstöra för sig själv i en klubb till?

--

Den spelaren jag mest utav allt hade velat ha på vårat mittfält är Modric, tyvärr så gick han till Real. Han har allt en mittfältare ska ha i Barcelona, med Modric - Busquets - Iniesta hade vi varit odödliga. Dessutom så är han cule med, men det tåget har gått så det är väll ingen ide att älta det. Gundogan eller Illaramendi hade varit en dröm, lets face it Xavi har gått ner sig inte ett, två utan 3 eller 4 snäpp det senaste året och jag kan verkligen inte se han styra vårt mittfält längre. Som om inte det vore nog så kommer nog Tito spela honom varje match samtidigt som hans efterträdare kommer att dominera i United. Fabregas var fantastisk i Arsenal, men vilken spansk spelare är inte det i en liga bestående utav träben? Annars så har han aldrig under sin karriär presterat mot bästa möjliga motstånd, där har han alltid gömt sig. Här i Barcelona ser han ut som just dom träbenen från PL, han har inte det som krävs för att någonsin styra vårt mittfält. Han har det inte i sig helt enkelt.

Gabriel

Pogba är inte nya Yaya Toure. Kondogbia påminner mig mer om Yaya och det hade varit en utmärkt och billig värvning att göra redan denna säsong.

--

Haha, vi ska ha ännu en anfallare (där problemet aldrig har legat) istället för att förstärka mittfält och backlinje. Komiskt. Och sen Rooney av alla spelare också, vad fan ska han göra här? Jag tycker Tello är bättre.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-05 12:31
Inte bara Neymar och Messi som kan lägga frisparkar i vårt lag snart ;) Inget illa om Xavi men hans frisparkar har inte direkt varit livsfarliga senaste åren. Dani har inte heller lika farliga som i Sevilla.
Barcelona Corazon
2013-07-05 12:13
Barca spelar första liga omgången den 17/18 aug vilket helvete för mig jag kommer vara där helgen efter vilket förmodligen blir en borta match.
får sikta in mig på Supercupen mitt i veckan å hoppas 3e omgången spela på lördagen då jag reser hem söndagen men det verkar inte vara troligt d heller
hahah får nöja mig med Shoko och Opium och A.Madrid
Barcelona FCB~
2013-07-05 12:07
Zamboza Om Zlatan går till RM så tror jag att CR och Zlatan inte kommer komma bra överens haha.
Barcelona FCB~
2013-07-05 12:04
Shanghai - Karbala 680

Sant, men vi närmar ju oss T.Silva som håller på att komma till oss.
2013-07-05 12:00
Rooney är en duktig spelare, men jag vill inte se honom i Barcelona eftersom vi har redan Pedro, Sanchez och Tello. När Neymar är trött, slänger man in en snabb Tello som kan ändra en matchbild. Sedan har vi Pedro och Sanchez som roterar mycket med varandra. Vi har redan bra offensiv, gå efter en mittback istället. Jag har en känsla som säger mig att i slutändan kommer vi stå där utan en världsklass mittback. Skall vi kunna konkurrera med dessa mittbackar, Bartra, Mascherano och Adriano? Ja, vi kan glömma alla titlar I år.
Barcelona Zamboza
2013-07-05 11:59
Så viktig var han inte för oss. Bättre och behandla honom som när Barca mötte hans Milan och Psg, om han nu skulle gå dit. Tror knappast att han kommer se speciellt nöjd ut när CR tar sina skott avslut från 50 meter haha.

@Messidinho_10:

Barcelona FCB~
2013-07-05 11:46
SoN_Un

Jag tycker samma men har sätt att många barca fans klagar på att vi inte behöver mer anfallare.

Vi får hoppas att det är sant och inte rykten.

Skulle vara perfekt för anfallet isåfall
Neymar - Messi - Rooney
Neymar - Rooney - Messi.

Sedan vet man ju inte vad man ska göra med Pedro och Alexis isåfall.
SoN_Un
2013-07-05 11:38
FCB~

jag tycker att rooney vore perfekt för vårt barca.

han kan spela på alla positioner i anfallet. droppar ner möter boll, byter kan, grym fot. o krigare är han.

lite plåster på såren för oss barca fans. är ju att precis som man u utnyttjar thiago situationen. så gör vi det med deras golden boy:P

men men kan oxå bara va rykten=( men rooney för mig vore drömvärvning.

visca!
Barcelona FCB~
2013-07-05 11:30
Enligt Katalanska SPORT så ska Barcelona inte vara nöjda med bara Neymar som värvning på anfallet. De verkar nu ha siktat in sig på Manchester Uniteds Rooney som även uppges vilja lämna klubben. En summa på 25 miljoner euro + David Villa verka erbjudas.

Vad tycker ni om detta grabbar ?
Barcelona Messidinho_10
2013-07-05 11:25
Fyfan har en äcklig känsla att Z kommer gå till Real. Hoppas han får ett helvete när vi möts i el clasico, gris huvud och allt ska flyga ner mot honom. Jävla svikare!!
Annons: