/spanien/barcelona/forum/6854.aspx/spanien/barcelona/forum/6854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-09 16:18
Freixa har nu sagt att Thiago kommer starta försäsongen som planerat om jag förstår det rätt. Han pratar även om Villas övergång samt mer om Thiago.
Barcelona DavidPiqué
2013-07-09 16:18
Är det bara för mig det inte går att köpa biljetter till supercupen? Gick iallafall tidigare idag att klicka på "start purchasing" men nu finns det inte något sådant alls.
Barcelona påfågeln
2013-07-09 16:11
Rambla: Kan man skriva ett sånt kontrakt kan man väl lika gärna tredubbla Thiagos lön eller så. Och förlänga kontraktet. Var är det svåra?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-07-09 16:11
Rambla~ (Barcelona) Fast jag hade inte tillåtit tränaren värva mittfältare när vi behöver mittback och speciellt inte en som ska vara bänkspelare för 20 miljoner euro. Nej men, det jag menar är att jag inte hade vikit mig och gett bort spelare som vår idiotledning gör nu
Barcelona Rambla~
2013-07-09 16:10
@el Flaco - Me, Myself and I:

The Barcelona way. Låna ut spelare som inte platsar tills deras kontrakt löper ut då de kan lämna utan någon ersättning. I bästa fall lyckas man förhandla sig till att endast behöva betala 50% av lönen under låneperioden. Only in Catalunya. :D
Barcelona Rambla~
2013-07-09 16:07
Förresten, vi klagar på den här ledningen men hur i helvete kan någon skriva ett 4-årskontrakt för en 29-årig spelare som kostar €40m och där lönen höjs drastiskt till ca €11m sista året av kontraktet då spelaren är 32år och tydligt på väg ner i sin karriär? Hur fan resonerar man då? Det rimliga borde väl vara att lönen går ner det sista året av kontraktet om spelaren då är kvar med tanke på spelarens ålder?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-09 16:05
Just nu hoppas jag hellre på en ny ledning än en ny mittback. Dessa katastrofala förhandlingar med köp och försäljningar kan inte få lov att fortsätta.
Barcelona Rambla~
2013-07-09 16:04
@LeoMessi:

Då hade du fått alla de spelare som tränaren inte räknar med att fylla halva Camp Nous läktare vid varje hemmamatch samtidigt som de lyfter feta löner.
Barcelona LeoMessi
2013-07-09 15:56
Rambla~ (Barcelona) Jo, men det betyder inte att Manchester inte snålar, även om vår ledning är efterbliven. Hade jag haft styrd alla övergångar i Barcelona så hade jag nog varit den drygaste att förhandla med. Hade typ krävt 40 mille för Pedro :P
Barcelona Hetfield
2013-07-09 15:55
Snälla, vad de än gör, så skicka inte Zubi till förhandlingarna om Thiago. Det lär sluta med att Zubi ger bort Messi och Thiago för 18 miljoner.
Barcelona Rambla~
2013-07-09 15:52
@LeoMessi:

Du, med vår fantastiska sportsliga ledning, kan du klandra dom att de försöker?
Barcelona LeoMessi
2013-07-09 15:48
Rambla~ (Barcelona) Hur jävla snåla är United? Dom får fan betala hela beloppet och inte försöka pruta ner ett pris som redan är för lågt.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-09 15:45
Yess råkar vara bortmatch mot Malaga precis den veckan jag åker ner till vår lägenhet. Kanske borde passa på då!
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-09 15:43
Förstår precis! tack!
Barcelona Rambla~
2013-07-09 15:36
@Pep - El Míster:
En utköpsklausul som alla spelare i Spanien måste ha fungerar som så att den löses in av spelaren själv. Det är alltså Thiago som talar om för Barcelona att han vill lösa ut sitt kontrakt. Självklart är det inte med sina egna pengar utan United ger honom pengarna. Jag vet inte exakt hur det fungerar med skatterna men misstänker att de fungerar ungefär som att betala moms. Barca släpper spelaren pga att klausulen löses och får då in 18m. Det är ju en försäljning. När du säljer varor och tjänster ska ju staten ha sin del. I det här fallet är det då köparen som får stå för skatten, Thiago (United) alltså. Skatten sägs ligga på ca 18% av utköpsklausulen. Vilket innebär att Thiago kommer kosta United ungefär €18m €3,2m = €21.2m. Det är här jag misstänker United vill få till en förhandling och istället ge Barca typ 15-16m och då spara in några miljoner som de istället kan ge till Thiago i form av lön i kontraktet eller som sign-on bonus.
2013-07-09 15:19
Förresten Rambla, har du lust att redogöra för mig lite kort hur det fungerar med klausulen och skatter osv gällande Thiago?
2013-07-09 15:16
Rambla/

Du kan mycket väl ha rätt, men jag har ändå svårt att se varför dom skulle hålla på så här. Jag menar, han har ju en agent som kan göra "skitgörat" isåfall. Dessutom drar Barcas försäsong igång på måndag och Uniteds har redan börjat. Om det nu var så himla klart att Thiago skall till Man U så tror jag helt enkelt det hade skett tidigare, i samband med Moyes presentation eller liknande.

Barcelona Hetfield
2013-07-09 15:13
I don't get it. Om Tito har bestämt sig för att Xavi ska få dra ner på speltiden, varför kan ingen kommunicera det till Thiago?

Om problemet ligger i speltiden så kommer ju Thiago att få den, om det handlar om pengar så erbjud lite mer pengar. Ska det vara så svårt?
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-09 15:12
Våra första 5 matcher är svårare än Real Madrids 5 första, gäller att spelarna är på topp från början så man inte halkar efter direkt. Efter Levante hemma så har man två raka borta matcher mot Malaga och Villarreal. Jag är lite orolig över vad Ballesteros kommer göra mot Neymar, för han kommer verkligen inte hänga med.

--

Det var längesedan Champions League var så svårt att vinna som den kommer att vara nästa säsong. Bayern har fått in Pep, men frågan är om han kan förbättra perfektion? Jag kan inte alls förstå hur man kan göra sig av med en tränare som vunnit en trippel (ganska överlägset också) så länge han själv inte ville fortsätta? Kommer bli svårt att förbättra Bayern så det ska bli intressant att se om Pep lyckas, han kommer i alla fall ha all världens press på sig och enorma förväntningar. Inte lätt att ta över efter en tränare som nyss vunnit allt som går att vinna men Bayern kommer bli att räkna med, det är dom alltid.

Real har anställt Ancelotti och Zidane och kommer som vanligt satsa hårt, men för en gång skull känns det som att dom satsar rätt med Zidane & Ancelotti på bänken och med värvningarna man gjort, sist var man 1 mål ifrån finalen. Vi får se hur det går nu men det ska i alla fall bli skönt att slippa svinet Mourinho.

PSG kommer som vanligt att köpa spelare till höger och vänster, Cavani är i princip klar och håller man kvar Zlatan så blir dom riktigt farliga. Om nu Silva också stannar (vilket jag tror) så blir dom att räkna med, lämnar Silva så sjunker deras chanser ganska rejält dock.

City med Pellegrini i spetsen. Pellegrini som gjort under med Malaga kan göra det ännu bättre med ett lag som City, värvningarna redan (Navas och Fernandinho) är riktigt bra och man märker direkt att han vill ha ett mer "spelande" City, spelarna finns där. Det gick bara inte med världens mest överskattade tränare Mancini.

Chelsea. Äntligen fick svinet åka dit där han egentligen ville vara från början, där han kan kriga med allt och alla och fortsätta med sina usla ursäkter och allt möjligt han kan tänkas komma på under tiden. Men vi får inte glömma att han är en vinnare, han har gjort det många gånger förr och nu när han känner sig "hemma" så kommer Chelsea definitivt bli farliga. Speciellt med laget man har. Kommer bli roligt att se dom mot Bayern (vet inte när matchen är) Mourinho mot Pep igen, och jag hoppas det slutar med utklassning tills Peps fördel.

Och sist men inte minst Barcelona. Man har tagit hit världens största talang som även dominerade i sitt Brasilien nu senast, har Tito en bra plan för Neymar och för hur Barcelona ska spela så kommer det vara en av våra bästa värvningar på ett bra tag. Neymar har allt som krävs för att lyckas, alla pusselbitar måste dock sitta på plats. Men jag är inte orolig över att vi kommer få njuta utav honom, frågan är bara hur det blir i Champions League? Har varit lite skeptisk över värvningen men han får gärna motbevisa mig. En eller två backar MÅSTE in annars blir det ännu en säsong av förnedring. Vem det nu än blir som kommer in så MÅSTE Tito fixa backlinjen, det räcker inte bara med att ställa ut spelarna. Små frågetecken för Xavi, Alves och Pique. Fabregas förväntar jag mig ändå ingenting utav, Iniesta, Messi, Neymar och Busquets kommer att dominera och jag är säker på att dom kommer hålla en hög nivå sett till hela säsongen. Kan detta också vara säsongen där Sanchez exploderar? Jag hoppas det, vi kommer definitivt bli att räkna med där motivation från Tito till spelarna kommer vara viktigast. Laget finns där, spelarna finns där, men tränaren måste ha vad som krävs för att vi ska bli bäst i världen igen.

Lagen som jag tror spelar semifinal i CL är. Barcelona, Bayern, Real Madrid, City/Chelsea dock kan man inte räkna ut lag som Juventus/PSG. United är helt enkelt för dåliga och Dortmund tror jag inte kommer upp i samma nivå igen. Ska bli kul att se Atletico Madrid och Socidad med. Gör Atletico någon bra värvning till så blir dom farliga.
Barcelona Rambla~
2013-07-09 15:07
Anledningen till att Thiago-transfern dröjer är att United fular sig och försöker vänta ut Barça. De hoppas betala en lägre summa än klausulen på €18m. Thiago är den som ska gå upp på kontoret och be om att få aktivera sin klausul. Något jag tror han drar sig för. United är så självsäkra på att de har en personlig överenskommelse med Thiago att de inte är speciellt oroliga någon annan klubb ska sno honom. Därför väntar de och hoppas få ner priset på Thiago ytterligare genom att få till förhandlingar. Titta bara vad skatter kan springa iväg som för Madrid som får slänga upp €39m för Illarramendi istället för de €30m som hans klausul ligger på. Med tanke på vår fantastiska sportliga ledning så förvånar det mig inte det minsta om vi säljer Thiago till United för ett kompispris. 10m låter väl rimligt?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-09 15:00
Freixa (spokesman board): "We're working on the transfer of a centre back. Maybe in the end we sign someone, maybe not." [catalunya radio] Är det ledningens mål att reta gallfeber på oss?
Barcelona zick9
2013-07-09 14:52
@FCBlaugrana:

Själv hade jag sålt Mascherano och köpt in 2 riktiga mittbackar. Thiago Silva och någon yngre hade varit kanon.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-09 14:46
Detta var inte vad jag ville läsa precis.... @barcastuff: Freixa (spokesman board): "We're working on the transfer of a centre back. Maybe in the end we sign someone, maybe not." [catalunya radio]
Barcelona zick9
2013-07-09 14:36
@Corazon:

Barcelona Corazon
2013-07-09 14:30
Var hittar man liga calender för omgång två å tre
2013-07-09 14:13
SoN_Un/

Men varför skulle han vänta in i det sista på semestern? När precis alla andra spelare i Europa verkar avbryta sin semester för att göra medical test och skriva på sina kontrakt. OM han skulle vara klar för Man U så hade nog både dom, han själv och Barca viljat meddela det utåt och fått det klart. Nej, han är inte klar!
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-09 14:08
Thiago Silva skadehistorik en till två skador per säsong nästan. Season from to Injury 12/13 14.01.2013 04.02.2013 Hamstring Injury 11/12 25.03.2012 10.05.2012 muscular problems 11/12 20.10.2011 28.10.2011 Unknown Injury 10/11 09.12.2010 28.12.2010 Knee Problems 10/11 17.10.2010 29.10.2010 Malleolar injury 10/11 11.09.2010 16.09.2010 muscular problems 10/11 11.09.2010 - 16.09.2010
SoN_Un
2013-07-09 13:52
thiago är tyvärr klar för man u tror jag. han är på semester nu bara. efter det åker han dit....

jag hoppas inte det men men=(
2013-07-09 13:44
@barcastuff 7H ago: Del Bosque (coach ESP): "The most important thing for Thiago is that he keeps on getting games. I think he'd get them at Barça." [sport360] Jag har en magkänsla som säger att Thiago stannar. Han borde varit klar redan eller åtminstone så borde något mer "officiellt" kommit ut. Visst, att han har erbjudande och själv funderar starkt på att gå tror jag ingen sticker under stol med. Men vid det här laget så tror jag bara att det skulle varit närmare klart än vad det är. Vad som drar ut på tiden? Det får vi helt enkelt se! Förhoppningsvis har han kommit på bättre tankar. Varför vända sig om på mållinjen? Det är MAX 2 säsonger kvar tills han är ordinarie i Barca och tills dess kommer han fortfarande få spela mycket tror jag. Gällande Thiago Silva så tycker jag han absolut är världens bästa back, men han fyller 29 år i september. 40-50 miljoner Euro? Vettefan alltså. Är det värt det för 2-3 säsonger? Hur ser hans skadehisorik ut? Någon som har koll? David Luiz är visserligen lite obehärskad emellanåt men jag tror det går att finslipa bort. Jag menar, han är bara 26 år och kommer kosta mindre än T. Silva. Han är dessutom mest lik Puyi i sin spelstil och det funkar väldigt bra med Piqué som jag förväntar mig gör en grym säsong nu när klubben satsar, likaså Cesc. Nå, jag är iallafall positiv!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-09 13:41
Vad tycker ni ska man åka ner och kolla Supercupen mot Athletico 28/8:e eller åka ner och kolla ligamatchen mot Sevilla den 15/9:e?

Annons: