/spanien/barcelona/forum/685.aspx/spanien/barcelona/forum/685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2016-05-23 16:22
Liunil Masse

Äntligen en realistisk och vettigt fönster, även om det är lite för mycket att begära av den sittande ledningen kanske.

Lägg till Koulibaly som alternativ som mittback och andra alternativ till Weigl så är jag nöjd.
Weigl är ju ändå bara 20 år.. Hade gärna sett någon mer erfaren tempodirigent där.

Gärna fler alternativ till Gameiro också, kanske en ytter istället? Nolito?
Försök sen att få ner kostnaden så mycket som möjligt genom att använda våra spelare i utbyte+cash.

Gameiro tex: Bartra (med buyback) + 12-15 hade varit något.
Barcelona Blaugrana91
2016-05-23 16:22
Säsongen tog slut igår och det dröjde en dag innan första ryktet kom haha ;) Enligt italienska Tuttosport som brukar ha bra koll på Juve (?) så har Barca skickat ett formellt bud på €90M för Dybala som dock blivit nekat... Då var vi igång som sagt...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-05-23 15:47
Okej nu när säsongen är över för vår del är det hög tid till att snacka värvningar till nästa säsong. Positioner vi måste förstärka enligt mig är: • back-up LB Vänsterbacken jag gärna tar in är Wendell från Leverkusen. En väldigt komplett ytterback som är bra både framåt o bakåt, snabb också. Hade gett Alba konkurrens vilket han behöver. Hade kostat runt 15-20M kan jag tänka mig. •Kontrollerande CM Igår var ett perfekt exempel på hur vi behöver en mittfältare som kan styra spelet o sega ner det när motståndaren spelar så aggressivt som Sevilla gjorde. Verratti är omöjlig så vem finns på marknaden? Weigl från Dortmund hade väl varit något? Ett bra bud o Dortmund släpper honom, säker på det. 25-30M. • Mittback Mustafi från Valencia eller Bailly från Villarreal. Vem av dom det blir skiter jag i, båda är grymma! 25M hade gått. • Striker Gameiro hade varit perfekt enligt mig. Helt sinnesjukt snabb, bra touch, grymt rörelsemönster. En annorlunda spelartyp än vad vi har nu med Suarez. Hade väl gått för 25-30M. • Vi får också in en ny ytter i Denis Suarez för 3M så ytterpositionerna är säkrade då vi har Messi, Rafinha, Neymar o Denis Suarez där • Säljas Arda 25-30M Vermaelen 5-10M Douglas, bara kasta. Adriano 3M Sandro 5-10M Bartra 20M Låna ut Munir • Truppen 16/17: MV: Ter stegen, Bravo, Masip Backar: Alves, Vidal, Alba, Wendell, Piqué, Bailly/Mustafi, Mascherano, Mathieu MF: Busquets, Samper, Rakitic, Weigl, Iniesta, Roberto Anfall: Messi, Rafinha, Neymar, Denis Suarez, Luis Suarez, Gameiro 23 mannatrupp. Vad tycker ni?
Barcelona Neymar N11
2016-05-23 15:26
Before Messi's debut: - Barca titles: 62 - Real Madrid titles: 72 Now: - Barca titles: 90 - Real Madrid titles: 82
Barcelona Neymar N11
2016-05-23 15:08
På tal om CL, självklart att vinna CL är som grädde på moset men vi har nyligen vunnit dubbeln som jag rankar högre. Säsongen är klart mer än godkänd för min del då det var en period då ligan kändes kört. Laget gjorde en riktig grym comeback. Oavsett vilka vinner CL i år så har vi varit bäst om man summerar hela säsongen.
Barcelona koeman92
2016-05-23 15:04
Hola hermanos!
Jag åker till Barcelona i skrivande stund och är framme om ca 1h. Vet ni när spelarna kommer att åka med bussen genom staden och/eller hålla tal i arenan? Skulle vara kul att få se dem i sammanhang som dessa.

Tack på förhand!
Barcelona Nesto
2016-05-23 14:51
@Lionel Messi n10:

Väldigt intressant spelare som dessutom sitter på en fin ålder men hans prestationer lär ha öppnat intresse runt om bland Europas toppklubbar.
Real sägs väl även vara intresserade. Man lär ju få betala en del för polacken dessutom, och sedan, i sedvanlig ordning, så hämtar Monchi in någon random för 1m som sedan går för 20-30.

Busquets spelar ju annars mestadels av säsongen eftersom han nästan aldrig är skadad och när han vilas så gör Roberto jobbet väldigt fint.
Tar hellre upp Samper då.

Shanghai

Ja det vore väl typiskt av Barcas ledning att köp in Llorente nu.
Han har gått på bosman två gånger i rad, och nu, när han är som äldst ska vi betala för honom. (Kontrakt till-18)
Men jag håller med dig, en stark och lång huvudspelare som accepterar bänk och inte kräver hög lön hade varit en dröm att ha som backup.
Speciellt i tillsängda scenarion som mot Atl. Madrid i år.
Barcelona Shanghai
2016-05-23 14:07
Hade varit galant med att värva Fernando Llorente som backup till Luisito. I bekostnad av att låna ut Sandro och Munir. Tänk er att slänga in honom i slutet av matcherna och våra kantspelare i Alba och Alves matar honom med inlägg. Har alltid varit en dröm för mig att ha honom i Barça i 6-7 år.
Barcelona enkos
2016-05-23 13:52
Finns det fakta hur många meter Messi sprang igår? Han måste ha slagit rekord för speciellt efter Mascheranos utvisningen g var han överallt och hjälpte defensivt också.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-23 13:49
[QUOTE=DM1982]Luis Suarez has a thigh muscle injury and will miss part of the Copa America. Tests later today. [rac1] Han kan väl skippa CA helt då. [/QUOTE] Så funkar inte Suarez, det vet du :)
Barcelona Shanghai
2016-05-23 13:26
Känns fortfarande att vi inte har gjort en bra säsong trots att vi vann dubbeln. Det är CL som fattas stort och vi var det bästa laget men tyvärr var vi för fega i båda matcherna mot Atlético. Det känns som att vi tappade form när vi torskade mot Real Madrid. Vi hade hela 39 raka segrar och ledde med 1-0 mot fascistklubben enda tills de vände och vi började förlora match efter match. Det är denna prestigematch som gjorde så att spelarna tappade självförtroende. Man är kanske girig och vill ha mer, men sätt till säsongen var vi lätt bättre än Madrid-lagen och borde ha varit i final där. Vi får skylla det på spelarnas prestation i kvartsfinalen.
Barcelona DM1982
2016-05-23 13:01
Luis Suarez has a thigh muscle injury and will miss part of the Copa America. Tests later today. [rac1] Han kan väl skippa CA helt då.
Barcelona Davids3
2016-05-23 12:46
Den som skriver ut med Mascherano bör ta en lång paus från forumet. Han må ha hög lön och är 30+, men skall absolut ingenstans.

Barcelona Lionel Messi n10
2016-05-23 11:22
Vad tycker ni om Krychowiak (stavning) skulle inte han kunna vara nåt för Barcelona då han spelar både defensiv mittfältare och spelar som mittback och klarar av det lika bra? Tycker han har egenskaper Barca behöver med till exempel spel av flera positioner, stark, bra på huvudet och även bra positionering samt smart spelare. Detta är en spelare iallafall jag inte skulle tacka nej till.
Barcelona Nesto
2016-05-23 11:17
@Tiki-Taka:

Douglas: 7 titlar på 8 matcher.
Barcelona Funeral Canticle
2016-05-23 10:55
@Fuerza:
Skeppa Mascherano som spelat på fel position? Nej nej nej om något ska han vara kvar som Busquets ersättare och allt i allo rollen han fyller ifall det blir skador. Annars ser det bra ut du får gärna lägga till bartra på listan, han har inte tagit kliven som krävs och samtliga tränare har inte trott på honom så det är dags nu. Mittbacks frågan borde vara prio om man ser till att rensa på spelare som inte håller, Hummels hade suttit men vette fan om han hade kompletterat Pique då dem är rätt lika, unge brassen från Psg hade väl varit en bra fit?
Barcelona neymar JR
2016-05-23 10:32
Mats senaste 6 månader har varit riktigt bra, han Visar äntligen den pondusen som krävs för att styra backlinjen och vara första målvakt. Jag har hela tiden velat ha bravo som förste målvakt, men nu är Mats redo.
Barcelona Yaya24
2016-05-23 10:27
Jag vet inte om de bara var jag, men igår så agerade Ter Stegen så självsäkert och kommunicerade med spelarna hela tiden och visade pondus som han aldrig har gjort förr. Kan de bero på att han fick några raka matcher på slutet i serien som gav han en boost?
Barcelona Andresito
2016-05-23 10:18
Våra spanjorer igår, madre mia vilken match de gör. Busquets är överallt, han både pressar Sevillas mittbackar i ena änden av planen och stoppar kontringar i sista sekunden på andra änden. Piqué gör kanske sin bästa match, vilken ledare han är i försvaret. Iniesta är magi, de stora matchernas man, MOTM. Från våra spanjorer till våra Brazukas. Non-stop energi på samtliga. Alves är säker och lugn med boll, tokenergisk utan. Rafinha går in i en otacksam roll men gör det strålande, killen har verkligen huvudet på rätt plats. Rafa gör det som Arda värvades till att göra: hålla i bollen och kriga. Brassen har dock överglänst Arda trots skadan. Neymar visade ett för mig nytt register. En kämpaglöd och en vilja utan dess like. Full fart hemåt för att ligga rätt i position, och full fart framåt både med och utan boll för att göra mål, det där är motivation. Resterande då? ter Stegen bör från och med nu få Valdés-rollen som målvakt i ligan och CL, hans balls of steel är i klass med Busis. Mathieu går in och gör en kanonmatch. Trots att han förtjänat kritik under hela säsongen så kan man idag inte säga något negativt om hans insats igår. Slutligen Messi, simplemente Leo. Har inte samma konditionsnivå som de andra på grund av skadan i höst, men ändå kämpar han sig igenom 120 minuter. Kliver som oftast fram när laget behöver honom som mest. Båda passningarna är geniala på sina sätt. Tack till laget, tack till mister, tack till Sevilla och tack till fansen för en kanonavslutning på säsongen.
Barcelona enkos
2016-05-23 09:03
Mascherano har blivit historisk genom att bli den snabbaste utvisade spelare i en spansk cupfinal.
Barcelona II Barça II
2016-05-23 08:59
[QUOTE=Fuerza]Nu är det dags att rensa i truppen. Ut med: Mascherano Adriano Douglas Vermaelen Bartra och Vidal får gärna vara kvar som backup till försvaret. Vi borde dock ta in en mittback av världsklass som kan ersätta Mathieu. Vore inte heller fel med en Kanté-typ som erbjuder andra egenskaper än vad Busquets gör. Slutligen behöver vi en anfallare/ytter som kan hota Neymar, Suarez och Messi. I övrigt är Rafina och Sergi Roberto bra rotationsspelare att behålla. Är dock tveksam till om Turan är villig att spela som ersättare för Rakitic. [/QUOTE] Mascherano ut? Aldrig, han bör bli tredje kapten, efter Iniesta och Messi.
Barcelona S.Eto'o
2016-05-23 08:56
Säsongens bästa spelare: Suarez Säsongens sämsta spelare: Arda Turan Säsongens bästa match: 0-4 Real Madrid samt 7-0 Valencia Säsongens sämsta match: 4-1 celta vigo Säsongens genombrott: Sergi Roberto Säsongens besvikelse: Aleix Vidal, Arda Turan samt Jordi Alba (pga han har ingen konkurrens på vänsterback positionen) Årets första nyförvärv: Denis Suarez Årets första försäljning: Adriano Säsongens skratt: Piques skratt emojie Säsongens tårar: Skadan på en formstark Rafinha Säsongens betygskala: B kan höjas till ett A beroende på Champions League finalen Säsongens bästa elva Ter Stegen Alves-Pique-Mascherano-Sergi Roberto ( karln måste få plats nånstans i elvan) Rakitic-Busi-Iniesta M-S-N
Barcelona Vamos Blaugrana
2016-05-23 08:52
Fick flashbacks från förr när iniesta drog igång igår ikväll, det kändes som att han tog för sig på ett helt annat sätt efter att Suarez blev utbytt
Barcelona Gio Style
2016-05-23 02:57
Fy vilken härlig seger!

Orkar inte skriva så mycket mer än att jag älskar Iniesta, har alltid gjort det och kommer alltid att göra det. Iniesta är fortfarande världsklass och superviktig, ni som tyckt eller tycker annat har fel ;)
Barcelona wallmannen
2016-05-23 02:41
Såg matchen i efterhand... Så som matchen utvecklade sig blev det ju en av det skönare segrarna! Alla spelarna förtjänar faktiskt beröm, tom Mathieu. Iniesta blev mer magisk ju längre matchen led, och Messi levererade passningen när det behövdes som mest.

Det var den säsongen, det. Det blev en del pokaler till slut. :-)
Barcelona Lionel Messi n10
2016-05-23 01:52
Härlig Cupvinst och vilken kämparglöd med en man mindre under nästan 70 minuter. Magiska idag är Iniesta, Pique, Messi som steppa upp sitt game när det gällde. Visca Barca!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-23 01:37
Andrés Iniesta MOTM awards: • World Cup Final • Euro 2012 Final • Champions League Final • Copa Del Rey Final Stora matchernas man.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-05-23 01:24
Detta är vackert! Speciellt efter alla rykten om att de ska ha en dålig relation.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-23 01:21
[QUOTE=enkos]Detta var Barcas 6 raka match utan att släppa mål. Grymt trots allt. [/QUOTE] 26-0 senaste 6 matcherna. Sjuka siffror.
Barcelona FCB_Messi
2016-05-23 01:21
Vlom Räcker inte messis två assist och framspelningen till det röda kortet för att han ska få godkänt av dig ? Fan är du för girig människa då . Ska han göra hattrick varje match eller ? Inte ens då är du säkert nöjd . Mupp .
Annons: