/spanien/barcelona/forum/6844.aspx/spanien/barcelona/forum/6844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EL Corazon
2013-07-11 00:04
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Stämmer. Deulofeu har faktiskt dubbelt så mycket följare som Everton. Deulofeu har 417 106 followers medan Everton har 216 266. Men sen är det väl så att Spelare generellt har mer följare än klubbar eftersom de är mer intressanta att följa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-07-10 23:54
@H.Alavi - Magico!

Det stämmer :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-10 23:53
Tycker vi borde gå ''all in'' på Marquinhos. Killen kommer bli en av de bästa inom 2-3 år om inga skador stoppar hans utveckling. Sedan kommer vi sitta här inne och klaga på ledningen och varför man inte köpte honom istället när man hade chansen. :P

Silva snart 29 år och PSG vill säkert ha över 40M. Samt är Silva skadebenägen(vi har ju redan Puyi som också är skadebenägen). Marquinhos kan vi för 10M billigare.

Kommer dock inte gråta floder ifall vi värvar Silva, världens bästa mittback IMO.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-10 23:52
Enligt min lillebror så har Gerard Deulofeu fler Twitter-följare än Evertos officiella. Orkar inte kolla upp det men visst låter det sjukt!
Barcelona Valdés
2013-07-10 23:43
Rambla~ ; Håller med om att det är sjuka summor. Tycker samtidigt att det är kul att läsa hur mycket pengar flertalet härinne anser att vår egen Thiago är värd i jämförelse med ex Marquinhos som (tillsammans med Varane) får anses vara världens mest lovande mittback och har spelat stor fotboll under hela året i Roma (trots att han bara är 19 år och det är hans debutsäsong).

Vi får väl se om han blir klar för PSG imorgon eller på fredag.

T. Silva är fantastisk defensivt (vilket vi behöver, passningsspelet är dock inte helt felfritt) men själv vill jag inte se en ny värvning av en gammal spelare som behöver inskolningstid och som kanske har passerat bäst före redan om två eller tre år.

Vilanova är envis gällande T. Silva - förhoppningsvis leder det till något så att vi inte står helt utan förstärkning efter sommaren. Hoppas att han lika envist ser till att få spelarna ordentligt försäsongstränade, vågar rotera lite mer och inte minst ställer krav på alla att delta i presspelet.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-10 23:13
@Rambla

Ja men precis! Det hade varit en annan femma om Marcos gick o få för typ 15 miljoner; då hade man kunnat tänka vi betalde inte ens halva summan för en spelare som har POTENTIAL; observera potential att bli den nya Silva eller ja en utomordentlig mittback. Men tänk så lever han inte upp till hypen? Samma gäller Varane, Nastasic och Zouma för den delen. Det är bara Sakho som har några år bakom sig och gjort det grymt bra. Men nu vill alltså Roma ha 30 ille för en 19 åring när man kan få världens bästa mittback för 40-45; NEJTACK.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-07-10 23:04
Neymar är köpt. Drömvärvning! Själv vill jag 3 saker till.
1. Thiago stannar kvar
2. Ter stegen ansluter till klubben för att konkurrera med valdes samt anpassa sig till barcas spel för att till nästa år ha den spikade första platsen när Valdes lämnar oss.
3. En mittback, antingen Thiago Silva eller David Luis.

Då är trippeln vår! Visca el Barca
Barcelona LeoMessi
2013-07-10 23:04
Ja för den summan dom kräver så kan man nog värva spelare som hummels och Verthongen.
Barcelona Rambla~
2013-07-10 23:03
Ok,Marquinos är en stor talang och har gjort en stark säsong men överdriver inte Roma och värderar de inte honom lite väl högt? Han kostade typ €4m när han värvades, han är bara 19 år och har endast 1 säsong bakom sig i Europa. Det talas om summor på €30m! Jag menar, wtf?
Barcelona LeoMessi
2013-07-10 22:51
Rambla~ (Barcelona) Håller med dig! Bayern har tränat med laget mycket mer och våra spelare ska alltid börja försäsongen så jävla sent det bara går! Fast nu förväntar sig ingen en vinst mot Bayern med tanke på omständigheterna.
Barcelona Rambla~
2013-07-10 22:48
Idioti att möta Bayern efter att endast ha varit igång i 9 dagar efter uppehållet. Första veckan handlar om fysiska tester, lättare träning för att komma igång och bli av med lite överflödskilon. Dessutom så är inte de spelarna från C-cup tillbaka. Lägg där till att Bayern har fullt manskap som varit igång i flera veckor. Det luktar förnedring lång väg för våra reserver och Messi.
Barcelona Vampíro
2013-07-10 22:40
Då var det officiellt Deulofeu till regniga Everton. Fattar inte hur grabben tänker, tror han på allvar att han kommer få 30-35 matcher där? För det är exakt det han behöver annars kan han lika gärna stanna på vår bänk/läktare. Han hade kunnat gå till flera mittenklubbar i La Liga och fått både utrymme och speltid istället väljer han långbollarna och regnet i PL, suck.

Har tyvärr väldigt svårt att se hur det här ska bli succé, är så oerhört trött på dumma utlåningar från Barça.
Barcelona Gabriel
2013-07-10 22:40
Det kommer alltid att klagas. Själv ville jag först och främst ha Hummels, men tänker jag klaga ifall man köper Thiago Silva. Aldrig i livet. Thiago Silva är förmodligen världens bästa mittback och bättre än Hummels. Det enda som jag ser i Hummels är att han är en värvning både för nuet och för framtiden. Jag köper inte att han är för lik Piqué i sin spelstil eller att han är för långsam. Det är lustigt. Ingen här inne höll med om det i början men allt eftersom tiden gick har samma människor som önskade sig Hummels till Barcelona börjat säga det också. Det känns som rena rama manipulationen, folk köper det för enkelt. Antingen har man inte haft vidare bra koll på Hummels när man ville ha honom och därmed ångrat sig när man sett han spela lite mer, eller så är man bara jävligt lättpåverkad. Men once again, jag är sjukt excited över möjligheten att få in Thiago Silva, även om jag hade valt Hummels före honom.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-10 22:33
God is a five letter word - Messi Jag håller med, folk har under säsongen varit missnöjda med försvaret och klagat på att det behövs en ledare då Puyol varit skadad. Nu när vi jobbar på att få in Silva som helt klart lever upp till dem kraven vill man istället ha in en ung och lovande talang. Det kommer knappast bidra till ett bättre försvar nu. Dessutom har vi redan Bartra som lovande talang. Därav är Thiago Silva det klart bästa alternativet. Jag menar man kan inte tacka nej till Thiago Silva, herregud hör ni inte hur det låter? :P
Barcelona LeoMessi
2013-07-10 22:21
Om jag minns rätt så möter vi Bayern den 24 juli. Hoppas grabbarna inte låter sig förnedras igen! Även om vi antagligen inte kommer att spela med mer än 2-3 pers från startelvan.
2013-07-10 22:11
Tito är legend ju! Silva är överlägset just nu. Hur duktig Marcos än är och hur ENORM potential han än har så kan han inte komma och styra en backlinje; ska då Piqué plötsligt ta hand om en 19 åring, förutom världens mest offensiva ytterbackar? Det är inte världens mest långsiktiga plan men Silva är det ÖVERLÄGSET bästa man kan få just nu.
Barcelona Hetfield
2013-07-10 22:05
Man skulle kunna tro att alla mittbackar i världen är kidnappade och att det är bara Thiago Silva kvar. Kan de inte försöka se på andra mittbackar?

Ärligt, börjar bli trött på att Tito är så envis. Det är en sak att stå för sina beslut, men att hela tiden kämpa emot alla blir bara irriterande.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-10 22:05
Jag vet inte vad jag helst vill ha. Thiago Silva eller den nye Thiago Silva. Här och nu är det ingen tvekan om att originalet hade betalat av sig bäst, men jag tror inte det tar SÅ värst lång tid innan vi får ett omvänt scenario. Frågan är hur zubi och hans knivskarpa kamrater resonerar. Barca har inte riktigt tid att tänka långsiktigt, men samtidigt, har man råd att låta bli?
Barcelona Gabriel
2013-07-10 21:59
Dessa BREAKINGS är jätte roliga, på riktigt alltså. Det var kul sist med Neymar och det är minst lika kul nu med Thiago Silva. Något som händer...

Hoppas på ett lyckligt avslut.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-10 21:57
Föreställ er detta scenario, PSG köper Marquinhos och behåller Thiago Silva.... Då står vi där igen med Zubi och stirrar på himlen :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-10 21:57
@Pep #4:

Biljetterna lär kosta från cirka €40-€125 beroende på var du vill sitta.
Räkna med runt €85 för en plats på långsidan, och runt €65 för kortsidan.

Det kommer inte bli helt enkelt att hitta biljetter, förra årets hemmapremiär hade 92.000 åskådare.
Samtidigt är det dock Levante det handlar om, så det lär oavsett inte bli slutsålt.

Bra pris för flyget annars!
2013-07-10 21:33
Föreställ er detta scenario. Vi får Silva till slut och Marcos går till PSG. Om 4-5 år är Silva påväg neråt och Marquinhos är på topp. Ja men då går man till PSG för mittbacks-shopping igen; tror det är högst möjligt att det blir så :D

Skämt åsido så är jag överlycklig! Silva är NÄRA!!!!
Barcelona Pep #4
2013-07-10 21:16
Hej hej!

Jag hitta precis ett flyg den 17:e aug - 19 aug till Barca tur och retur för endast 538 kr. Den helgen spelar Barca sin första match mot Levante på hemmaplan och undrar hur svårt och ungefär hur mycket det kommer kosta för en biljett.
Barcelona barca_joe
2013-07-10 21:12
Alltid gillat Everton i om jag måste välja lag i PL. Och nu ännu bättre!
2013-07-10 20:55
Ok, now i believe it! :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-10 20:53
Kan du portugisiska så finns här en länk där han säger just precis det...
Dock kan du inte "se" det ;-)
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-10 20:53
får man in Thiago silva blir de knas! Neymar och Silva i samma transferfönster? shiit.. ni som snackar skit om sandro borde fan sluta om han lyckas hämta in Thiago.S..

Anfallet blir komplett om vi kör Neymar Messi Sanchez
Defensiven bättras mkt mkt mer än vad den har varit under Peps sista säsong och den senaste säsongen BOOM FAIYAAH!!
2013-07-10 20:46
Orkar verklign inte med alla dessa Breakings. Det Adriano sa tror jag inte på tills jag ser det i en intervju live.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-10 20:41
Ska bli hyperintressant att följa deulofeu i Everton. Kommer han in rätt från början och får tränarens förtroende,kan han bli en viktig kugge. Blir att hålla på Everton i PL säsongen 13/14!
Barcelona NoGo™
2013-07-10 20:20
Intressant med Deulo i PL. Blir till att följa Evertons matcher lite mer nu då!
Annons: