/spanien/barcelona/forum/6840.aspx/spanien/barcelona/forum/6840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
BARCA-més que un club
2013-07-11 14:39
Tito från första dag 1 visste man att han inte var något för Barcelona ut med skitet .. a.s.p.....!!!!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-11 14:38
Pep - El Míster
Coach Pep,
2013-07-11 14:38
Pep - El Míster

En liten tröst mitt i allt är i alla fall att vi just vunnit årets Fair Play Award för tredje året i rad (dock kan man undra om den inte motiveras genom alla mål vi bjöd motståndarna på).

Men i ärlighetens namn är denna angenäma utdelning faktiskt ett bevis på vår puristiska fotbollsideologi som tar aktivt avstånd från fult spel och fokuserar på fina brytningar och att hålla bollen i spel. Ändock har vi culés maniskt fått utstå att bli kallade för fuskare konstant sedan 2009, av fans vars egna lag spelar en långt grisigare och smutsigare fotboll än vår egen. Ah, denna paradoxala värld..
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-11 14:29
Tito har ju fan inte öppnat käften? Vad fan håller han på med?
Barcelona Smogen
2013-07-11 14:20
Varför i helvete kan ibte Tito säga som Pep, att Thiago är en världsklasspelare? Sen kan man ju undra om Thiago får spela mer i Bayern än i Barca kommande säsong. Konkurrensen är ju tom. hårdare hos dom.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-07-11 14:14
Coach Pep/

Där satte du lite utav huvudet på spiken. Jag hade nog fan också gått till Bayern som det ser ut just nu.

Detta hade jag inte väntat mig men visst är hönsgården ett faktum. Oron stiger mer och mer.

Vi som var den harmoniska och ödmjuka klubben börjar bli något annat nu.
Fyfan vad dålig feeling man helt plötsligt har inför kommande säsong.
Coach Pep,
2013-07-11 14:09
Börjar kännas rätt uppenbart att ledningen och Tito är sannolikt den utlösande faktorn om Thiago beslutar sig för att dra. Rosell har ju succesivt nedmonterat klubbens heder och ideal. Laget tror inte på sig själva, Valdes skickar långbollar, ikoner sparkas ut, fystränare och annan personal väljer att gå osv osv. Klart att det är lockande för Thiago om Pep kallar på honom. Om man ser det från den ljusa sidan är chansen förmodligen stor att Thiago blir en nyckelfigur i Peps projekt och samtidigt blir omringad av fantastiska fotbollsspelare som kan höja honom i gengäld genom att förvalta hans spelfördelning på bästa sätt. Grejen med Thiago är ju att han inte behöver anpassa sig till någon ny roll utan en playmaker är alltid en playmaker vilket innebär att det är han som håller i taktpinnen. Att komma till en trygg och harmonisk tysk storklubb med Pep vid rodret kanske är mer lockande än att stanna i Titos hönsgård?

Kanske mer lockande än Man Utd t.o.m? Jag hade åtminstone inte pallat med spelarskandaler, otrohetsskandaler, sinnesrubbad skvallermedia och smällfeta engelsmän på läktarna upprepandes samma avdankade anglosaxiska ramsa stup i kvart. Men det kanske bara är jag. xD
Barcelona Stoichkov~
2013-07-11 14:03
@Rambla~:

Varför inte. Det är väl dags att säga vad man tycker om den saken.
Jag har följt Pep. Han är ärlig som person. Rosell har tydligen varit klumpig. Då ska han få veta hur Pep känner.
Barcelona Massimo
2013-07-11 14:03
Det är inte sant, men måste på nåt sätt säga att jag anade att sånt här skulle ske när Pep lämnade.

Pep är en smart människa och det måste jag ge honom cred för, han lämnar Barcelona vid det perfekta tillfället för att sedan ta över bayern som är på väg in i deras storhetstid. Jag kan nästan lova att han var inblandad i kontraktsskrivandet gällande Thiagos kontrakt och eftersom att Thiago har Peps bror som agent så är det knappast nåt problem för Pep att prata med Thiago lite då och då.
Pep såg allt det här långt innan folk började fatta vad som egentligen händer i ledningen. Han vet var han har sina favorit talanger och Thiago var en av hans favoriter. Pep är väldigt listig och har nu chansen att göra det han ville dvs att hämta Thiago till bayern pga en skitklausul som han säkert var med och skrev.
Jag ger Tito en säsong till för att bevisa vad han kan, hans envishet oroar mig otroligt mycket men vi får se, tror inte han kommer stanna efter nästa säsong.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-11 13:58
Man kanske ska byta namn på den "vänskapsmatch" som ska spelas 24/7...
Barcelona Stoichkov~
2013-07-11 13:57
"I want to Thiago", hehe. Så typisk av Pep Gourdiola. Han är alltid ärlig med sådana saker. Kommer ihåg när det snackades väldigt mycket om Cesc som då var i Arsenal. Han sa precis vad han tyckte. Cesc kommer inte i år, sa han säsongen innan Cesc kom. Då visste man att Cesc var på ingång i nästa säsong. Jag kan leva med att Thiago spelar i Bayern och för ”Kungen” Pep än i United. Om Thiago väljer att gå till Bayern är det enklare att få tillbaka honom om ett par år. Bayern byter ju tränare som bekant var tredje år. Jag är därför säkert på att Thiago inte kommer vara långvarig i Bayern. Om han däremot väljer att gå till United så kommer han att stanna i United mycket länge tid. Då kan vi nästan glömma honom. Frågan är nu hur det ska gå till för att Pep ska få sin Thiago? Det blir inte fråga om att Thiago köper ut sig. Tror att Bayern har så stor respekt för Barça och väljer att försöka förhandla med Barça. Frågan är om Rosell vill gå med på det? Vill inte se Thiago i United. Den saken är helt klar.
Barcelona Rambla~
2013-07-11 13:54
Det hela handlar om att Mazinho krävt att få in en klausul i Thiagos kontrakt med United, om inte Thiago får X antal minuter speltid så ska han kunna lämna för en bestämd summa. Ungefär som vår "sommar-rea" för honom under juli månad. Självklart är inte United sugna på det. Då har Mazinho riktat blickarna mot Bayern för att sätta press på United. Verkar detta rimligt? Varför väljer Pep att dra upp sin beef med Rosell just nu? Känns lågt även om det kanske är befogat. Kunde han typ inte ha väntat till sina memoarer eller en annan tidpunkt? Sandrusco, vad fan har du ställt till med?
Barcelona LeoMessi
2013-07-11 13:53
Om det stämmer att pep har bett om att Bayern ska kontakta thiago så är jag riktigt besviken på honom. Om han lovade att inte försöka locka över spelare. Känns som att han vill hämnas mot Rosell men samtidigt sätter han Tito i skiten om han lyckas övertala thiago.
Barcelona grande jw
2013-07-11 13:50
Det som skrämmer mig mest är att Thiago under Pep kommer med 90% utvecklas till en världsspelare.
I United så trodde jag inte det var helt säkert att han skulle lyckas. Men Pep som tror stenhårt på honom och har sagt att det är den enda värvningen han vill ha till Bayern så blir det sällan fel.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 13:50
Gabriel for president!!
Barcelona Hetfield
2013-07-11 13:48
Tito tangerande rekordet i att ta 100 poäng under hans första säsong som tränare och tog laget till semifinal i CL, mer kan man inte begära. Pep hade inte heller vunnit CL under hans första säsong om det inte vore för att Iniesta gjorde ett mål i slutminuterna mot Chelsea. Få gillar Pep lika mycket som jag gör, men att han ska vara toppen av moral och allt som är bra med fotbollen stämmer inte. Han slängde iväg Eto'o och stod för det mest misslyckade köpet (rent ekonomiskt) i Barcelonas historia med Zlatan, och då har jag inte ens nämnt hans andra köp. Visst är Tito irriterande ibland, men man får väl ta det lugnt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-11 13:48
Gabriel

Klockrent inlägg, jag känner precis likadant. Man borde nästan ta en paus från Barca fram till 2016 så man slipper vara med om när Rosell kör klubben i botten :P.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-11 13:41
elbraco Det handlar väl snarare om det faktum att han själv tidigare sagt att han inte kommer locka spelare, eller personal, som inte själv vill lämna eller som Barcelona inte vill bli av med. Självklart har han ingen skyldighet att agera efter detta, men för en person som håller ärlighet högt känns det lite tråkigt.
2013-07-11 13:40
@grande jw:

Haha håller med. Bayern-fansen vill inte ens ha Thiago! Pep skärp dig nu du har flera världsklassmittfältare redan. Låt oss behålla guldklimpen.
Barcelona Gabriel
2013-07-11 13:39
Jag säger som jag redan sa i höstas, Tito måste försvinna. Cancer eller inte cancer, det spelar ingen roll, det är saker som dessa som gör att man kommer att minnas honom som en usel tränare. Vilket jävla skämt han är. Och kom inte med att det är dålig stil av Thiago att "kräva" matcher istället för att kämpa för speltid och hitan och dittan, det är så jävla tydligt att Tito och Thiago och drar jämna strån med varandra. Och ni som sitter och klagar på Pep och säger att han sjönk i era ögon, tänk om, tänk rätt. Pep hade aldrig försökt att signa Thiago från oss om det inte var något som inte stod rätt till. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad som har hänt mellan Thiago och Tito, för något är det som har hänt. Det blir mer och mer tydligt att det här inte handlar om att få lovad speltid som många försöker få det till att låta utan att det snarare är djupare än så och handlar om dålig feeling mellan han och Tito. Thiago känner inget förtroende ifrån Tito, ska han verkligen riskera hans utveckling som spelare för att han sitter med en trångsynt tränare med sig? Jag är ledsen men jag kan verkligen inte se hur Tito ska kunna utveckla oss som ett lag. Jag kan inte heller se hur vi ska kunna vinna CL med honom som tränare. Ok, vi kanske får in Thiago Silva och många kommer att vara super excited över det i sånna fall men det räcker inte med honom. Titos spel med laget förra säsongen var en av våra sämsta defensiva säsonger någonsin. Hade velat se Tito träna ett lag där han inte hade Messi som räddade honom i var och varannan match, låt mig inte ens börja prata om hans statistik mot Real Madrid, pinsamt. Tito hade åkt ut ur CL i 8-delen redan om det inte vore för Messi. Sen den här jävla Rosell alltså. Det är Pep som ska bara våran tränare. Han hade aldrig försvunnit från klubben om det inte vore för Rosell och hans äckliga junta. Alla dessa smuts i ledningen. En jävla tomte som Freixa har mage att gå ut och säga att Tito vinner över Pep i alla jämförelser? Vilken fjant! Är han medveten om att Pep är en av de största legenderna och symboler för FC Barcelona genom tiderna, kanske tom den största? Möjligtvis bara Cruyff som är större - en annan person som Rosell och hans sviniga ledning hatar. Hans styrelse går emot allt som var rätt med vår klubb, han k*ullar oss sakta men säkert för varje dag som går. Det kommer bara bli värre och värre dessutom. Det här beslutet om att ha Zubi som sportchef, Tito som tränare. Vad fan, det är ett skämt att ha dessa två som ansvariga för våra sportsliga framgångar. Man kan sitta och klaga på Tito och Zubi hur jävla mycket man vill för dem suger men den som är ansvarig för allt är Rosell. Det är hans val att ha kvar dessa nissar. Jag svär, Rosell har inte gjort något rätt sen han kom. Inte ett skit. För varje dag som går förstör han lite mer allt vad klubben står för. Allt det som gör OSS till OSS. En bra ekonom? A bra sälj Villa till Atletico för 2M€. Bra ekonom min stortå! Jag är ledsen för ett sjukt pessimistiskt inlägg men jag är så jävla trött på att inget går åt det håll som jag vill att det ska gå. De som sitter och bestämmer i klubben nu förstör allt enligt mig. De för klubben i fel riktning, fel beslut i nästan allt som sätter sin prägel på framtiden. Jag klarar inte av det mer. Hela denna grejen med att Pep försöker att värva Thiago, och förresten kommer att lyckas med det, är ett bevis på hur fel allting är i klubben just nu, för jag säger det igen - Pep hade ALDRIG försökt sig på att köpa Thiago om det inte var något som inte stod rätt till. Det enda positiva med det här är att United åtminstone inte får honom. Har börjat äckla mig rejält på deras kaxiga fans som skrytit om att de ska sno honom från oss. Jag kommer trivas så mycket mer med att se Thiago tas hand om en person jag älskar. Förhoppningsvis tar Pep med sig Thiago när det är presidentval 2016. Jag är helt övertygad om att Laporta kommer att ta med sig Pep. Jag har alltid sagt att om Thiago drar kan han glömma att få komma tillbaka. Men jag har ändrat mig nu. För det är så tydligt att det är något knas med hela denna grejen. Jag förstår Thiago. Gå till Bayern med Pep och utvecklas till den spelare du förtjänar att bli, gör så. Kom tillbaka med Pep om 3 år sen också så välkomnar vi hem dig. Fuck Rosell, Tito, Freixa, Bartomeu, Zubi, och alla andra pissråttor som bestämmer i klubben. Jag hade personligen köpt hoes till Laporta för pengar från min egna ficka bara han kom tillbaka. Jag har inte ens nämnt något av det värsta. De kickade ut Abidal, haha. Ett skämt! I'm out!
Jag förstår inte alls detta senaste från SPORT där Rosell skulle använt Titos sjukdom mot Pep? Någon som vet?

Herregud altlså, verkar ju vara en mer avancerad soppa än vad man kan tro med huvudpersonerna Pep, Tito, Thiago och Rosell. Inte direkt den turbulensen man vill ha ett par dagar innan försäsongen drar igång.

Nej, nu får klubben ta att styra upp detta.
Barcelona Messidinho_10
Pep är helt galen, men men han får stå för det sen. När vi står med alla våra titlar och firar, vare sig om Thiago finns kvar eller inte. För vi har fortfarande världens bästa lag!!
Barcelona Diar Shekha
PUTO AMO IS BACK
Barcelona Rambla~
2013-07-11 13:38
elbraco - CP5 Tja, kanske en naiv önskan bland fans att Pep som culé kände samma sak vi gör? Man är bara naiv och lurar sig själv om man hoppas på något sådant. :(
Barcelona grande jw
2013-07-11 13:34
Så sjukt roligt att United-fansen var helt lyriska över Thiago och kunde inte sluta tänka på honom, medans Bayern-fansen inte ens vill ha honom. Hahaha.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 13:33
@LeeRoden89: Pep's final message: "If any of what I said isn't true, they should come out and disprove it. Them, not intermediaries, or their friends".
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-11 13:19
man är lite naiv om man tror att Pep inte skulle försöka få spelare från Barca på grund av att han har varit tränare här, som någon slags "gentlemen agreement". Varför skulle han ha en skyldighet att inte röra spelare han själv utvecklat och vunnit titlar med?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 13:12
@LeeRoden89: RT @EduPolo "I only asked Rosell one thing, having gone 6,000km away, that he left me in peace. He didn't honour his word." @LeeRoden89: Guardiola swinging hay-makers at Sandro Rosell. Perhaps Laporta had a point after all ? @LeeRoden89: RT @EduPolo Guardiola: "Using Tito's illness against me, that, I won't ever forget. It's in very bad taste, I didn't expect it". @LeeRoden89: More Pep: "If I didn't see Tito in New York it was because it wasn't possible." ... @LeeRoden89: Pep: "Suggesting I want things to go badly for someone I've been friends with for so long? That's in very bad taste." http://t.co/ju9WhAIpH4 @LeeRoden89: Pep: "Suggesting I want things to go badly for someone I've been friends with for so long? That's in very bad taste." http://t.co/ju9WhAIpH4
2013-07-11 13:10
Thiago och Tito har en rejäl beef skulle jag tro.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-11 13:09
Nu verkar det som Pep svingar rätt vilt mot Rosell också. Hade Laporta ändå rätt när han talade om sprickan mellan Rosell och Pep?

Undrar hur detta påverkar Thiago-affären? Jag menar Rosell kommer nog vara rätt sugen på att hålla kvar Thiago och inte förlora honom offentligt mot Pep. Tyvärr kan det ju vara så att det redan är klart annars hade nog inte Bayern tillåtit Pep att uttala sig så tydligt.
Annons: