/spanien/barcelona/forum/6839.aspx/spanien/barcelona/forum/6839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barasfsdg
2013-07-09 11:04
Aguero tackar man inte nej till direkt:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-07-09 10:38
Tror city-fansen övervärderar aguero liiiiite grann...De vill hellre ha honom än Messi och en kille vill ha 15 miljoner plus Messi och Iniesta HAHAHA
Barcelona Smogen
2013-07-09 10:08
Myrran (Barcelona) Cosign, men i ärlighetens namn var inte den förra ledningen mycket bättre när det gäller spelaraffärer. Hade vi inte haft Lamasia så hade vi fan lirat i segundan med de affärer Barca gör. Varför kan inte Barca skaffa sig en räv som Galliani, eller vänta, vi verkar redan ha honom i Sanlehi, ge honom mer ansvar och köp Zubi ett tioårskort på en golfbana istället.
Barcelona Myrran
2013-07-09 08:45
Vilanova is drawing up a plan for Xavi, who has played 50+ games in the last seven seasons, to play less games in the coming season. [md]

Hmmm, låt mig tänka... Kanske har vi någon i truppen som skulle funka... Ne det hade vi inte men vem är den där Thiago som sitter på bänken hela tiden? Eh, låt han sitta där ett tag till.

Börjar tappa tålamodet med ledningen nu. Först ger man nästan bort Bojan, Muniesa, Fontas och Villa för att dem har varit 'lojala', sen skaffar man inte någon riktig ersättare till Tito när han är borta nästan halva säsongen och på det skickar man iväg Abidal för att han inte klarar av det fysiskt medans Tito ska pendla till NY för behandlingar.
Barcelona Smogen
2013-07-09 08:11
Haha...ska Villa skriva på ett 1års kontrakt i en deal där Barca tjänar pengar på om han säljs eller stannar länge. Zubi din kvacksalvare, hur fan kan du få sköta Barcelonas affärer. Det är helt jävla sinnessjukt. Totalt bananas....
SoN_Un
2013-07-09 03:59
är det ingen som uppdaterar silly season?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-09 02:43
Thiago Silva är 28 och inte 30 år som det skrivs i forumet...Han fyller 29 år i September.

Just sayin'
Barcelona Lion24
2013-07-09 01:43
Frodo

Man får ju också tänka på att Alves position är mycket mer krävande än en mittback då högerbacken måste följa med upp i anfallen samtidigt som man måste försvara. Det är nästan en hel kant för sig självt, speciellt i Barca. Annars håller jag med att 40 milj. är överpris för en snart 30-åring men helt allvarligt, vad ska vi göra annars? Hämta in D.Luiz? Vi behöver en ledare, inte en spelare som tappar huvet varann match även om jag tycker han är en helt duglig spelare.

Hummels är en fantastisk spelare och om jag skulle få bestämma hade jag sålt Piqué och köpt Hummels för de pengarna, vi skulle ändå ej gå back. Men Hummels bredvid Piqué går ej. Jag måste hålla med Tito att Hummels är lite för seg, vi får ju kontringar emot oss konstant p.g.a vår spelstil som jag värderar högt.
Barcelona Frodo
2013-07-09 01:34
Ett fysiskt fenomen som Alves har börjat dippa och han är bara 30 år gammal. Thiago Silva är bara ett år yngre än Alves som vi dessutom fått 5 bra år från. Hur många bra år kommer vi få från Silva? Max 3? Detta för minst 40 miljoner samt ett 5-årskontrakt på 40 miljoner till honom och då exkluderar jag givetvis klubbens skattekostnader.

Man kan givetvis inte veta när en spelare ska börja dippa men om man kollar på flera exempel i Barca de senaste åren som Henry, Villa och Alves så börjar de gå ner sig strax efter 30-strecket.

Man kanske inte bör väga in hur mycket man kommer få betalt av spelare när man ska värva men just höga lönekostnader gör det svårt att sälja spelare vidare vilket jag stör mig på. Nåja, jag kommer knappast klaga om vi får in världens bästa mittback precis som jag inte klagade när vi fick in världens bästa striker Villa för några år sedan men jag tycker att man ska lära sig av historien så att man inte begår samma misstag. I Villas fall tycker jag att han inte var godkänd eller möjligtvis på gränsen till det om man tar hänsyn till både de ekonomiska och sportsliga faktorerna.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-09 01:32
Personligen tror jag det kan ligga substans i Rooney ryktet och att han å silva eller han å marquinhos anländer innan silly är över. Om vi ska kompletera anfallet med ytterligarre en värvning där så är rooney precis det vi behöver. Med sin arbetsratio både offensivt och defensivt samt fysiken han bidragit med så är han nog än våt dröm för tito. Aguero bidrar inte med mycket nytt. Fantastisk spelare men inte det vi behöver. Cavani är en liknande spelartyp som rooney men han är alldelles för dyr. Eftersom thiago ändå ska till united kan vi lika gärna lägga till rooney + lite cash i den affären
Barcelona Blaugrana91
2013-07-09 01:23
Här är ett sent svar till Heitfield. Jag har aldrig påstått att €50M för Thiago Silva är billigt eller kaffepengar, hur man ens kan påstå något sånt är löjligt. Det jag däremot har sagt är att klubben verkligen måste göra en ekonomisk ansträngning för att värva honom. Klubbledningen har dessutom bekräftat att vi har råd att ge Tito alla värvningar han vill ha, så vi kan göra ytterliggare någon jättevärvning till utöver Neymar. Så har vi råd så tycker jag som sagt att man bör betala vad som krävs. Sen även om jag inte tror på det så är ryktet om Kun Aguero mycket intressant. Som sagt ett anfall med: Aguero-Messi-Neymar Hade varit helt galet. En silly season där vi får in Neymar, Thiago Silva och Aguero hade varit underbart, men logiskt? Nej för isåfall kommer vi spendera över €130M på en sommar och det kommer nog inte styrelsen gå med på.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-09 01:14
Blaugrans91// Vem bryr sig? Vi går rejält i kassan varje år numera. Vi har råd att splasha cash. Alla värvningarna ansågs nödvändiga under tiden. Bara zlatan som va lite onödig då vi säsongen innan förmodligen hade den bästa anfalls uppsättningen världen någonsinn skådat. Men pep tyckte vi behövde variation och fysik i anfallet så vi värva zlatan. När han inte funka försökte vi gå tbx till det som funka så bra med etoo så vi köpte en liknande spelare i villa som funka utmärkt till han bröt benet. Sanchez va lite av en chansning. Men han har stundtals visat att kapaciteten finns där så han kan explodera när som helst. Neymar är världens nästa nya super stjärna och behövs för att avlasta messi. Bara zlatan som va onödog som sagt
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-09 01:06
Frodo/ Fast jag tycker det är fel att väga in hur mycket man kommer få betalt av spelare när man ska värva. Det enda som betyder något är den sportsliga prestationen spelaren kan leverera för att rättfärdiga prislappen. I Dani Alves fall är det ingen idag som tänker att han kostade mer än 30 miljoner för att han har "betalt av" den summan med sina insatser sett ut över de här fem åren. Att Barça inte är ett lag som är bra på att sälja är inget nytt och faktiskt inte något som jag stör mig på så länge spelarna som till slut lämnar har varit värda det man har betalat för de. Och när det gäller Thiago Silva så känns det som att han hade varit värd en ansträngning för att bidra med mer stabilitet till backlinjen. Att vi inte hade fått mycket pengar senare vid en försäljning anser jag vara irrelevant i det här läget.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-09 01:04
"Okej, om man gör som Di Maria gör när han filmar - men han har det till extrema nivåer. Filmar, gråter och börjar bråka med spelare som försöker hjälpa han upp. Det stör jag mig på. Men annars brukar jag inte störa mig på när man filmar. Jag stör mig mer på våldsamt beteende än vad jag stör mig på filmningar."

Haha, den var bra.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-09 01:01
Även om jag fortfarande är ganska missnöjd med summan vi får för Villa så förstår man att det var hans lön som gjorde att vi sålde för det låga priset. Pengar till värvningar verkar vi ha ganska mycket kvar av men som sagt lönekostnaderna behövde bantas. Han hade alltså en lön på €7M och den hade den här säsongen gått upp till €11M om han hade stannat. Vi sparar €11M på honom samt de €2M (jösses) vi får av Atletico, allafall €13M totalt. Är tydligt att man gör plats för Thiagio Silva och (?) Rooney? För övrigt sjukt hur mycket pengar vi slösat på anfallare dem senaste 4 åren...Känsliga läsare läs ej. Zlatan- €66M Villa- €40M Sanchez- €37M Neymar- €57M Tot: €200 Miljoner Sinnessjukt.....och detta är bara för anfallare. Av dessa är två kvar och övriga såldes för totalt €24M...
Barcelona Frodo
2013-07-09 00:58
Problemet med att köpa äldre spelare med hög lön är att sälja vidare de senare. Just därför är jag tveksam till att ett eventuellt köp av Thiago Silva trots att jag anser honom vara världens bästa mittback. Spelare som Villa, Henry, Milito med flera är exempel på hur svårt det är att få betalt för högavlönade spelare som börjar gå upp i ålder. Milito kanske inte är det bästa exemplet då han bara var 27 år gammal när han köptes men poängen är att ingen är villig att lägga större övergångssummor på äldre spelare med hög lön för att dessa spelare gärna har kvar sin saftiga lön.

Om man tar Thiago Silva som verkar vara en spelare som prioriterar det monetära högst så kommer det bli väldigt svårt att sälja honom med hans 8 miljoner i lön om han dippar om 3 säsonger vilket är mycket troligt. Då kommer det sluta upp med att man antingen låter honom sitta ut kontraktet med sin feta lön eller att man säljer honom för en låg summa men i båda fallen är det klubben som får lida.

Lägg till det faktumet att Barca troligtvis är sämst i Europa på att förhandla så förstår man att en sådan värvning med stor sannolikhet i slutändan inte kommer att vara gynnsam rent ekonomiskt.
Barcelona Gabriel
2013-07-09 00:56
Kan vi inte få drömma lite bara? Det har varit så jobbiga tider nu på sistone med alla dessa Thiago rykten, Abidals utgång ur klubben och nu Villa som lämnade för kaffe pengar. Snälla, kan jag inte få hoppas att vi köper Agüero för 30M€ haha?

Jag vill bara drömma lite.
2013-07-09 00:55
Rambla/

Tror inte att Caminero hade varit tvungen att använda sig av världens list för att lura Zubi direkt. Allt han hade behövt säga var att skriva under kontraktet utan att läsa den för att hinna med nästa golfrunda.
Barcelona Rambla~
2013-07-09 00:51
@barcastuff: David Villa (31) is already in Madrid. He will tomorrow undergo medical tests and sign a one-year contract with Atletico. [cope] Kontrakt på 1år? Då lär vi ju inte få se mer pengar för Villa. Hur fan kan man vara så jävla blåst att man gör en sådan deal? Dessutom verkar det som om Atlético tagit kontakt med Villa utan tillstånd från Barça och övertalat honom att inte flytta till London. Inte första gängen de gör något sådant. De gjorde likadant när de i hemlighet träffade tysken Ebert i Valladolid. Zubi har blivit utnyttjad av av sin "vän" Caminero.
2013-07-09 00:51
Jag ville hellre se Kun värvas istället för Neymar men i och med att brassen köptes in finner jag det helt orimligt att det ryktas om att klubben skulle vara intresserade av Agüero eller Rooney, som det också har skrivits om. Det måste röra sig om bulllshit-rykten, finns ingen annan förklaring. Prioriteringen borde vara en mittback och inget annat,
Barcelona Diar Shekha
2013-07-09 00:50
+ Aguero förlängde sitt kontrakt för typ en månad sen.
Barcelona Gabriel
2013-07-09 00:49
What? Aguero för 30M€? Det kan inte stämma?

Neymar - Messi - Agüero

*Slickar mig runt munnen*

Nämnde förut idag att Luis Suarez var den enda som jag ansåg skulle kunna göra vårat anfall bättre än vad det redan är, men det var för att jag inte såg Agüero som en möjlig värvning. Men som sagt, jag är sjukt skeptiskt. Inte kan City släppa iväg honom för 30M€?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-09 00:49
El Soap Händer inte. Sport är värre än Aftonbladet nuförtiden, igår hade man Rooney på sin första sida och man skulle tydligen byta Thiago och Villa mot honom.. Hmm.. De är uttråkade bara, finns absolut ingen sanning i det.
Barcelona El Soap
2013-07-09 00:44
Man City forward Sergio Aguero (25) has been offered to Barcelona. Coaches gave green light. Transfer fee 30M, player to be included [sport]

Whoa, Hetfield blir glad nu? :)
Barcelona Lion24
2013-07-09 00:43
Hetfield

Tycker du om nån spelare som spelar för Barcelona?
Barcelona Gabriel
2013-07-09 00:42
Hetfield

Det handlar inte om att komma undan lätt, jag sa bara vad jag stör mig på och vad jag inte stör mig på, men fine, skit i det med våldsamt beteende då - jag stör mig fortfarande inte på spelaren när han filmar, vad jag däremot stör mig på är domaren som tar beslutet om det är felaktigt.

Men det finns undantag för allt som jag redan sa med Di Maria. Hmm, alltså jag förstår din poäng men det blir svårt för dig att diskutera med mig gällande den här diskussionen om filmningar eftersom subjektivitet inte spelar någon roll för mig i just det här ämnet.

Jag har aldrig sagt "jävla äckliga spelare som filmar" om det så ens var Cristiano Ronaldo, eller Pepe eller någon annan spelare jag avskytt. Enda undantaget är om filmningarna sker mot just OSS - MEN då är det inte pga filmningen i sig som jag dampar på spelaren, utan enbart pga stundens hetta. Jag dampar liksom på allt när det kommer till matcher, domaren, linjedomaren, motståndarspelare som maskar, filmar, går in för hårt i dueller, kollar snett på våra spelare, firar ett mål kaxigt osv osv. Du ser, så det handlar ju liksom absolut inte om filmningar då.

För att förstå mer exakt vad jag tycker om filmningar. Även om ens Pepe hade filmat och det inte var mot oss, utan mot något annat lag, så hade jag knappt brytt mig, kanske hånskrattat åt han då jag anser att han är en idiot - men det är också pga massa andra anledningar.

Det börjar bli för sent nu. Bottom line, jag stör mig knappt på filmningar. Det har aldrig varit något jag brytt mig om speciellt mycket, jag kanske är undantaget.
Barcelona Hetfield
2013-07-09 00:33
Gabriel

Du kommer ju undan väldigt lätt. Du sätter filmingar i kontrast med våldsamt beteende, och då är det klart att våldsamt beteende är värre.

Min poäng är att när man hejar på ett lag eller en viss spelare så ser man förbi en sak. Man kan stå och skrika "jävla äckliga spelare som filmar", men när ens egen spelare gör det så kan man tänka "ja, men annars hade han ju blivit skadad." Jag gillar inte filmningar, och även om några av mina favoriter filmar rätt så ofta så är det en sak jag tittar förbi, men inget jag gillar. Förstärkningar är en annan sak då smällen oftast kommer, men att man förstärker det som ett sätt att få fördelar. Tycker jag om att Totti rullar runt och filmar så fort någon rör honom efter en misslyckad fint? Nej, men likväl så njuter jag när han slår en passning som bara få spelare kan klara av. Subjektivitet är vad fotbollen går ut på, bara man klarar av det i lagom mängd så är det bra. Jag gillar inte Villa och därför så förstärks hans beteende för mig, likväl som du kanske inte tycker att Villas beteende är så illa eftersom att du ser förbi mycket av det han gör.
2013-07-09 00:33
Jag skulle ändå summera Villas tid i Barça som klart godkänd. Trodde aldrig att han skulle komma i närheten av 25-30 mål eftersom jag utgick från att han skulle underordna sig Messi och anpassa sig till lagets bästa genom att spela mer på kanten än vad han var van vid i Valencia. Tyvärr så kom skadan i värsta sämsta tänkbara scenariot och det gjorde att han hade det oerhört svårt att komma tillbaks i gammal fin form.

Men jag skulle hur som helst absolut inte stämpla el Guaje som en floppvärvning, än mindre topp 3 misslyckade värvningar i klubbens historia. Finns oändligt många andra namn som jag hade kommit på innan Villa, som jag som sagt inte ser som en flopp. Dessutom var han även för mig en personlig favorit. Tiden i Barcelona må ha haft sina toppar och dalar men jag kommer alltid ha ett positivt minne av Villa mer än något annat.
Barcelona Gabriel
2013-07-09 00:24
Hetfield

Faktiskt, och minns gärna detta så kan du ge mig en fet pungspark om jag gör bort mig någon gång i framtiden här, så skiter jag i filmningar. Jag brukar aldrig ge spelare skit för att de filmar. Enda gången jag stör mig på filmningar är när domare går på dem och ger felaktiga varningar eller straffar osv. Däremot minns jag inte en enda gång då jag stört mig på en spelare för att han filmat.

Okej, om man gör som Di Maria gör när han filmar - men han har det till extrema nivåer. Filmar, gråter och börjar bråka med spelare som försöker hjälpa han upp. Det stör jag mig på. Men annars brukar jag inte störa mig på när man filmar. Jag stör mig mer på våldsamt beteende än vad jag stör mig på filmningar.
Barcelona Hetfield
2013-07-09 00:21
Gabriel Jag förstår inte din poäng. Ronaldinho är en av brasilianska ligans bästa och största stjärnor, så sett till hans nivå och där han är så tillhör han toppskiktet. Sen så var det ju en subjektiv lista om ens favoritspelare, inte utifrån hur BRA de är eller i vilket lag de spelar i. Sen måste jag rätta dig. Totti var bland ligans bästa spelare den här säsongen och han hade en av europas högsta procentsatser i antalet mest givande passningar, så sett till hans nivå så hör han bland toppskiktet. Sen vad som räknas som "douche" är återigen subjektivt (börjar verkligen slita ut det ordet). Du kan ju inte påstå att du inte har suttit och varit irriterad när Arbeloa och Pepe har filmat/förstärkt, för att när Busquets och Alves gör samma sak vara lite mer förstående. See, fotboll är subjektivt och man ser förbi vissa saker ibland. Jag har aldrig gillat Villa, mest för att jag inte gillar hans griniga attityd och filmningar. Det går tillbaks till tiden i Valencia, så det är inte något nytt direkt. Sen så vet jag att många spelare filmar, men på något sätt så gör de upp det med något annat. Busquets har sina vidriga sidor, men han väger upp det med hans briljans och kyla på planen som person.
Annons: