/spanien/barcelona/forum/6838.aspx/spanien/barcelona/forum/6838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Massimo
2013-07-11 17:25
Coach Pep Kommer verkligen alla bli glada och harmoniska? Kolla in Bayerns mittfält och säg till mig hur Thiago ska kunna få spela mer än vad han gör i barcelona medans andra mittfältare som är minst av samma klass också ska nöja sig med speltiden?? Och du säger att det kommer att roteras friskt vilket leder till ÄNNU mindre speltid för Thiagos del. Det ända sättet jag ser Thiago får mer speltid i Bayern än Barca är om Pep ändrar spelsystem, och det blir en risk att ta ett sånt beslut. Och min motivation till att han inte kan starta i Real, Barca, och Bayern är för att dom lagen har mittfältare som redan dominerar i deras klubbar!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-11 17:22
Även om jag har all respekt för Pep och är otroligt tacksam för allt han gjort för oss så tycker jag att det är väldigt dåligt av honom att försöka värva Thiago från oss, bara det att han säger att Thiago är en nödvändighet för dem är skitsnack. Bayern har liksom vi ett överbefolkat mittfält redan som det är idag, att Thiago ska få mer speltid där är bara löjligt att tro. Jag undrar om detta inte bottnar i att Pep är besviken på klubben samt att vi tog Neymar framför hans ögon och därför vill "ge igen", har dock svårt att tro det om Pep. Sen tycker jag att det är jävligt illa av honom att gå ut i media o attackera Rosell, visst att dem två inte går ihop och jag tror säkert Pep verkligen har all anledning att vara arg, men som sagt är oproffsionellt att gå ut i media med sånt, en sån gentleman som Pep borde fatta det. Han gör precis som Zlatan gjorde mot honom... Nej här sjönk faktiskt Pep lite i mina ögon, väldigt onödigt. Med det sagt så ser jag ju ändå hellre att Thiago går till Peps Bayern än United om han lämnar. Men hoppas ju såklart att han stannar, hur svårt kan det vara för Tito att säga till Thiago att man räknar med honom...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-11 17:17
OT:

"Obafemi Martins uses shirts from all his old clubs for his dining room chair covers"

- Haha vilken jäkla glidare; ser förövrigt coolt ut :D
Coach Pep,
2013-07-11 17:12
Massimo

Hur andra spelare kommer att reagera? Antar att de blir glada och harmoniska av att ha en ytterst talangfull spelfördelare i laget som ger ständigt understöd över stora ytor? Frodos inlägg är logiskt när jag läste igenom det mer noggrant. Bayern kommer spela hiskeligt många matcher och rotation kommer förekomma rätt friskt. Om du påstår att Thiago inte skulle kunna starta i Bayern, Real eller Barcelona så kan du väl motivera? Det är ju uppenbart att han behöver få starta i Barcelona.
Barcelona Vampíro
2013-07-11 17:11
Har tidigare varit av åsikten att Tito ska få ett år till men numera har jag väldigt lite förtroende för honom och hans fega tränarstil.

Ligatiteln i all ära, det må vara vårt bästa år på pappret men let's face it vi fick pisk av de flesta topplagen vi mötte. Sen är det 50/50 att Barcelona vinner la liga och även tränare som Van Gaal har vunnit någon ligatitel här och där, betyder knappast att man är rätt man för det, speciellt med den här truppen.

Ser inte hur Tito på något sätt ska görs det här laget bättre, han kommer att fortsätta envisas med sina spelare trots att de underpresterar. Vi har ett gäng inkompetenta personer på alla viktiga poster inom klubben. Så jävla uselt.
Barcelona Massimo
2013-07-11 16:53
Frodo Och hur tror du andra spelare kommer reagera på det när Thiago bara kommer in och får en startplats i ett lag som nyligen vann trippeln? Det kommer bli dålig stämning i truppen och det kommer att gå på nån av de andra mittfältarnas bekostnad. Går Thiago till Bayern kommer han få kämpa om start plats precis som Götze, Kroos och dom andra och det är ingen skillnad från konkurrensen som finns i Barcelona. Thiago är en duktig spelare men långt ifrån klar och visst skulle han kunna starta i många topplag men inte just Bayern, Barcelona , Real Madrid
Coach Pep,
2013-07-11 16:52
Frodo

Fast vad händer med den defensiva biten om Kroos, Thiago och Schweinsteiger bildar mittfält? Thiago och Schweini är förvisso rätt bra bollvinnare men behövs ändå inte Martinez där som defensiv mittfältare? Om Martinez går ner som mittback måste han ju dessutom bänka antingen Dante eller Badstuber.

Och vad händer med Müller, kommer Pep bänka honom?

Hade varit intressant att se hur Pep fått ihop det. Hur som, nästan att man börjar unna Thiago en flytt dit så han slipper hönsgården. Självförtröstan om något! ;D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-11 16:45
På tal om ingenting så blev Ronaldinho och hans Atletico Mineiro i natt klara för final i Copa Libertadores, för er som inte vet så är det Sydamerikas version av Champions League. Där ställs man mot Olimpia från Paraguay. Atletico med Ronaldinho i spetsen ställdes mot Newell's Old Boys från Argentina med bland annat LaLiga-bekantingen Maxi Rodriguez i startelvan. Den första matchen spelades i förra veckan och då vann argentinarna med 2-0. Atletico svarade och det rejält! Det är bara att kolla in höjdpunkterna från nattens match. Sjukt jävla tryck från sekund ett! Ronaldinhos framspelning till Bernard, som för övrigt spås en lysande framtid och är i mitt tycke en av Brasiliens hetaste talanger, om inte den hetaste efter Neymar, är helt magisk. Denne Bernard blir något att hålla koll på.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-11 16:44
Brazilian centre back Thiago Silva (28) wants to meet with PSG directors to ask them to start transfer talks with Barcelona. [md]
Barcelona Frodo
2013-07-11 16:42
Thiago kommer att bli starter oavsett vart han går. Det är bara bullshit att han inte kommer få att få speltid med Pep som tränare. Sin första säsong i a-laget med Pep vid rodret startade Thiago 32 matcher och fick spela i totalt 45 matcher. Detta med konkurrenter som Xavi, Iniesta och Fabregas.

Pep fick Mascherano att se ut som världens bästa mittback. Tito gjorde honom till en självmålsmaskin. Pep kommer göra Thiago till världens bästa mittfältare om han går till Bayern.

Thiago kommer att spela med Schweinsteiger och Kroos på mittfältet. Javi Martinez mittback med Dante. Götze, Ribery, Muller, Robben och Mandzukic kommer att konkurrera om de 3 anfallsplatserna. Med tanke på hur ofta Robben är skadad samt att Bayern kommer spela 60 matcher nästa säsong så kommer alla kunna få bra med speltid om det roteras rätt.

En värvning av Thiago kommer att säkra upp Bayerns framtid. Allt pekar på att vi får nöja oss med att endast kriga om ligan så som det ser ut nu.
Barcelona Massimo
2013-07-11 16:33
Jag är inte bland dom som är lacka på Pep. Om Thiago väljer United för speltid förstår jag för där kan han bli start spelare, men om han går till Bayern så blir förmodligen hans anledning att han har bra relation med Pep och att Pep har lovat honom speltid bla bla bla, men frågan är hur ska han få mer speltid i Bayern? Minst lika svårt som i Barca men skilnaden är att Bayerns är yngre t.o.m...
Barcelona Bästelona
2013-07-11 16:24
Hur kan folk ens vara sura på pep??? När problemet är vår jävla skit ledning och tränare. Pep gör inte mer än rätt som försöker få thiago !
Barcelona Massimo
2013-07-11 16:17
Messi: "Sometimes I didn't understand why I didn't play under Rijkaard, but looking back I see he managed me well, without hurrying." [fcb]

Thiago måste lära sig av Kungen!

Finns inte en chans i världen att han kommer få mer speltid i Bayern än Barcelona. Den ÄNDA anledning han drar är på grund av att Pep har pratat med honom.
Barcelona Pep #4
2013-07-11 15:56
En sak som ledningen gjort bra är iallafall att dem lånar ut våra talanger istället för att dem ska ruttna i klubben likt Bartra är påväg.

Både Rafinha och Deulofeu måste spela A-lagsfotboll och att låna ut dem är det rätta. S.Roberto borde också lånas ut ifall Thiago stannar.

Både Song och Mascherano är spelare jag egentligen inte tycker bidrar så mycket till truppen. Song har egenskaper inte laget har men han håller inte nivån enligt mig. Mascherano spelar mittback för vi inte har några annars hade han lämnar för längesen. Så ser hellre att S.Roberto och Bartra tar deras platser så småningom.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-11 15:35
Canaletes

Underbart, Luis Enrique som tränare vill spela som Barca. Bra där!
Barcelona Canaletes
2013-07-11 15:24
Rafinha lånas ut till Celta! Nice!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-11 15:11
Xavi and his girfriend will donate all their wedding gifts to charity. The donations will be used to finance a new day hospital. [md]
Coach Pep,
2013-07-11 15:06
Den stora boven bakom vår numer nersmutsade bild som klubb är såklart Mourinho. Det ska man alltid komma ihåg. Han lyckades manipulera miljontals människor med sin propaganda och psykologiska krigsföring. Nästan så att han borde börja jobba för mainstream-media.

“If you're not careful, the newspapers will have you hating the people who are being oppressed, and loving the people who are doing the oppressing.”

? Malcolm X

Passar bra in på Barca och Mou-fanatiker. Sanningen är den att Mourinho är en anti-intellektuell och väldigt meningslös berömd person. Han kommer att gå till historien som den mest meningslösa och kontra-produktiva kändis som existerat då han inte bidragit med något annat än vilseledande pladder och aktivt bromsande av fotbollens utveckling. Portugal har fått ta största smällen i och med att de produceras fotbollsvärldens vidrigaste peronligheter tack vare den negativa energi Mou spridit sedan hans uppkomst.

Nu är han dock hemma i en miljö som klär honom i England.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-11 15:02
Jag börjar tröttna ordentligt nu. Bort med det som förstår vår klubb!
Jeffson
2013-07-11 14:58
Och Tito... Jag ser honom stå med armarna i kors nånstans med den där likgiltiga blicken som blev känd världen över när Bayern förnedrade oss och tänker "Jag tänker INTE säga att Thiago är en bra fotbollspelare"
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-11 14:54
Ja, vad skall man dra för slutsats gällande fair play utmärkelsen? För snällt försvarsspel? Ingen passion och känslor? Nja, skulle nog inte göra det ändå. Vi har alltid varit fair play, hela klubben, både när vi vunnit och förlorat. Det är en av dom sakerna jag gillar med Barca, även om det emellanåt kan bli lite väl naivt och pretantiöst.

Nåja, vi har värvat Neymar och vunnit ligan på 100P. Så jävla missnöjda kan vi inte vara ändå. Och jag vill inte heller dra för många förhastade åsikter om Tito som tränare. Han gjorde det makalöst bra på hösten inna cancern. Och han är mycket god vän med Pep. Så jävla dum i huvudet kan han inte vara?

Men hur denna "preseason" och andra saker hos klubben skötts skall självklart kritiseras. Något är det helt klart som inte står rätt till. Framför allt vissa relationer mellan spelare/ledare/president.
Barcelona Naknooo
2013-07-11 14:53
Tito är usel jag va emot han som coach från dag ett och min åsikt har inte ändrats direkt, trots liga vinst.

Tito är inte redo än, lägg där till alla resor han ska göra till L.A under säsongen, nej om Abidal var tvungen att lämna tycker jag Tito ska få samma behandling, in med någon som kan ägna 110% åt laget och alltid finnas där vid sid linjen tack.
Jeffson
2013-07-11 14:53
Något är uppenbarligen väldigt rötet inom vår klubb och här sitter folk och klagar på Pep. Fan skärp er! Rosell har en sån där obehaglig backstabberutstrålning och det känns som att han är roten till allt ont (Nåja, snällare ordval finns kanske) men seriöst, vem fan förlänger Zubis kontrakt om man sätter klubbens bästa framför sitt egna? Och det är bara ett av alla exempel.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-11 14:43
Okej, mitt inlägg försvann när jag skulle redigera ett stavfel?
BARCA-més que un club
2013-07-11 14:39
Tito från första dag 1 visste man att han inte var något för Barcelona ut med skitet .. a.s.p.....!!!!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-11 14:38
Pep - El Míster
Coach Pep,
2013-07-11 14:38
Pep - El Míster

En liten tröst mitt i allt är i alla fall att vi just vunnit årets Fair Play Award för tredje året i rad (dock kan man undra om den inte motiveras genom alla mål vi bjöd motståndarna på).

Men i ärlighetens namn är denna angenäma utdelning faktiskt ett bevis på vår puristiska fotbollsideologi som tar aktivt avstånd från fult spel och fokuserar på fina brytningar och att hålla bollen i spel. Ändock har vi culés maniskt fått utstå att bli kallade för fuskare konstant sedan 2009, av fans vars egna lag spelar en långt grisigare och smutsigare fotboll än vår egen. Ah, denna paradoxala värld..
2013-07-11 14:29
Tito har ju fan inte öppnat käften? Vad fan håller han på med?
Barcelona Smogen
2013-07-11 14:20
Varför i helvete kan ibte Tito säga som Pep, att Thiago är en världsklasspelare? Sen kan man ju undra om Thiago får spela mer i Bayern än i Barca kommande säsong. Konkurrensen är ju tom. hårdare hos dom.
2013-07-11 14:14
Coach Pep/

Där satte du lite utav huvudet på spiken. Jag hade nog fan också gått till Bayern som det ser ut just nu.

Detta hade jag inte väntat mig men visst är hönsgården ett faktum. Oron stiger mer och mer.

Vi som var den harmoniska och ödmjuka klubben börjar bli något annat nu.
Fyfan vad dålig feeling man helt plötsligt har inför kommande säsong.
Annons: