/spanien/barcelona/forum/6837.aspx/spanien/barcelona/forum/6837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Explict
2013-07-13 16:44
@Gabriel:
Dödshot? Jag tippar på att han kommer få huvudet avkapat och bli upphängd i fötterna på en bro över motorvägen "Los Zetas style" ...
Barcelona Gabriel
2013-07-13 16:35
Lion24

Klart jag fattar att han inte vill bort utan att det enbart är fåniga rykten från Madrid tidningar, de önskar väl snarare att så vore fallet. Hmm, alltså om Rosell på allvar planerar att få bort Messi från klubben och göra Neymar till sin stjärna så lär han få det hett om öronen. Det är en mission impossible, självmordsuppdrag. Men jag köper det inte, han är inte så dum.

Säljer han Messi kommer han få dödshot varje dag i veckan.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-13 16:32
Barcelona want 22M for Thiago. A deal, instead of 18M buyout, could benefit both for tax reasons. Incentives possibly also included. [sport]

Se där, 22 är i alla fall bättre än 18.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-13 16:32
Alltså senaste tiden snacket här inne har varit FÖR MYCKET :P Börjar nästan bli lite komiskt; alla tror ATT ALLT är en konspiration. Snart kommer det väl fram att Tito är illuminati's ledare.
Barcelona Lion24
2013-07-13 16:29
Gabriel

Jag tror inte att Messi vill bort, det är något tidningarna spekulerar för att sälja. Tänk dig själv med den här rubriken: '' MESSI PÅ VÄG BORT? ''. Vem köper inte det?

Men däremot tror jag på att Messi kan vara sur på ledningen. Det första jag gjorde när jag fick veta det där om Messi-skatten var att misstänka ledningen. Hur kommer det sig att det kommer fram nu? Efter att vi har köpt Neymar? Och vem kom ut med dessa raporter? Helt allvarligt, kan det vara så att ledningen vill få bort Messi för att på så sätt göra Neymar till stjärnan? Här pratar vi kommersiellt och ekonomi och det enda Rosell tänker på är ekonomi.

Sen vet jag också att det blir presidentens begravning om han säljer Messi men det känns som om någon försöker smutskasta honom.
2013-07-13 16:27
Alvés - Por Que?
Jag tror nog att le prez har fått veta hur Silva känner och inte vill förstöra harmonin i laget, men vill först värva nån så man kan skeppa iväg Silva till Barca för 45 mil EURO. Hörde det här först ;)
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-13 16:23
Jag har en riktig dålig känsla, ett mardrömsscenario.. Att PSG (som uppges ha Marquinhos klar för 35M Euro) inte säljer Thiago Silva fastän Marquinhos verkar vara klar. Finns inget alternativ i min bok iaf än David Luiz isåfall. Agger för slö skadebenägen.
Barcelona Gabriel
2013-07-13 16:20
Haha helt ärligt nu, en förbannad Messi på ledningen hade kunnat vara precis vad som krävs för att bli av med Rosell. Hehe, har smaskiga tankar nu...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 16:18
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Jag tror att medlemmarna hade sparkat en jävla kaosartad tillställningen så att presidenten hade avgått självmant. Dessutom så älskar Messi Barcelona och alla hans bästa kompisar är där.
Barcelona Gabriel
2013-07-13 16:15
Haha, Messi på väg bort från Barcelona? Ja men tjena, eller hur. Men bara för "skojs" skull, låt oss säga att det fanns en minimalisk möjlighet att köpa honom. Men visst, släng upp 250M€ till att börja med då. Dessutom, innan Messi försvinner från Barcelona, försvinner Rosell isf. Hade det på allvar börjat ryktas i att Messi vill bort ifrån klubben pga Rosell hade folket gjort sådant kaos att något i dess like aldrig skådats innan. Out!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 16:14
Rambla Du kan inte säga att Alba är Mr Glas? Hoppas du syftar på Adriano..?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-13 16:08
@LeoMessi:

Sant.. Men det är svårt att sparka presidenten när det inte finns någon över honom, förutom kanske medlemmarna då... Önskar vi bytte ut presidenten innan 2016 men det är svårt om inte omöjligt
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 16:05
Hahah inte en chans att Messi lämnar! Killen har fan större makt än Rossell och om någon hade varit tvungen att dra så är det han!
Barcelona Rambla~
2013-07-13 16:02
¡Barca! - Crèma Catalana Den där jävla tidningen AS verkar ju typ 107,000 anställda som bara letar efter alla möjliga fel i Barcelona. De skulle väl må då om Messi var på väg bort? Jävla skittidning.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 15:55
¡Barca! - Crèma Catalana

Det kan vara det sjukaste jag läst. Inte för att jag blir förvånad över stödet. Men Messi kommer aldrig lämna på eget bevåg.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 15:55
Montoya som klarar av att spela på bägge kanterna, hur genomtänkt är det att skicka iväg honom på lån? Speciellt med tanke på att Alves knappast blir yngre, han blir nog bara tacksam om han får vila ibland och då vara fräschare till Vm. På den andra kanten har vi mr glas himself. Hur ofta kommer han vara tillgänglig?
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 15:53
Rambla

Jag vet haha, var en artikel jag läste bara så kopierade den. Alla rykten som handlar om Barca i dessa tider är intressanta tycker jag. Så ville bara dela med mig!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-13 15:52
Vad säger ni om det här skitsnacket?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-13 15:51
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal//

Om du frågar om det räcker med att köpa världenw bästa mittback och världens största talang för att göra truppen bättre till nästa säsong så är svaret ja!

Abidal spela knappt 1 match förra säsongen. Neymar ist för en avdankad villa är en klar förstärkning oxh thiago silva ist för batra eller montoya sägerju sig självt! Thiagos frånvaro kommer inte ens märkas i den närmsta framtiden då han är fjärde alternativ bakom cesc iniesta och xavi för tillfället. Med silva och neymar har vi besvarat alla frågor vi hade av föregående säsong. = 1.messi har för tungt lass och är för ensam på top neymar in. Check! 2. Pique behöver en partner brevid sig av hög klass som han kan bilda ett stabilt mittlås med och bli trygg med. Världens bästa mb in? Isf check!
Barcelona Rambla~
2013-07-13 15:48
FCBlaugrana Någon borde tala om för Inter att gå efter realistiska mål. De har inte en chans i helvetet att värva Cesc, ännu mindre råd med det. Även om han hade varit till salu så hade han själv på studs stoppat en sådan övergång. Han vill inte ens till Arsenal eller United. Varför skulle han då vara intresserad av att gå till Inter? Dessutom, hur troligt är det att Barça väljer att sälja för €40m och därmed tvingas lämna över halva summan till Arsenal? Nog för att vi har en korkad sportslig ledning men en sådan här stor affär hade inte Zubi fått komma i närheten av och fucka upp saker. Ledningen med Sanllehi i spetsen hade i så fall skött det. Zubi får endast syssla med småkrafset. :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-13 15:47
Så är det ju, förstärks inte försvaret så är det definitivt ett misslyckat transferfönster.
Risken finns att vi dessutom har en försvagad backlinje eftersom Abidal försvunnit och Montoya ryktas bort på lån.

Känns ju sådär att förlita sig på en vilsen Piqué, en skadebenägen Puyol, en sviktande Mascherano och en Bartra som man ändå inte kommer satsa på.

Men det är klart, vi har ju Song och Adriano :P
Coach Pep,
2013-07-13 15:45
@Gabriel:

Jag håller med. Faktum är att Tito vägrade spela Thiago i matcher han gott och väl kunde spelat i eftersom att han var mer angelägen att nå 100p i ligan. Detta genom att beröva speltid från talangerna. Han visste att Thiagos klausul skulle gå från 100 miljoner till 18 om han inte fick spela X antal minuter. Det är här skon klämmer.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-13 15:22
När säsongen var slut var vi nog alla överens om att förbättringar måste ske, till det bättre. Nu är jag rädd att vi snarare kommer ha en försämrad trupp nästa säsong. Neymar är en tillgång, men han är oprövad och dyr. Hans transfersumma kan minska möjligheterna att förstärka övriga lagdelar på bästa sätt. Samtidigt verkar Villa och vår största talang Thiago lämna. I backlinjen tappar vi abidal och troligen åtminstone en av Bartra eller Montoya på lån. Det är tveksamt om vi lyckas köpa loss Thiago Silva från PSG, med vår begränsade budget. Och frågan är: räcker det ens med Thiago Silva för att göra vår trupp bättre jämfört med föregående år?
2013-07-13 15:13
Deulofeu;

Vi måste få hoppas. Har en magkänsla att Silva kommer till oss.
Barcelona Deulofeu
2013-07-13 15:10
Tänk om Thiago signar ett 5 års kontrakt och kommer åter till oss efter det som 27 åring och världens bästa mittfältare tillsamans med sin tränare Pep drömma kan man ju...

Då är Messi 31 bast...
Barcelona Deulofeu
2013-07-13 15:08
Man vill inte komma in här och sända negativ energi men vad man blir ledsen och besviken över vad som sker nu alltså.

Sommaren började perfekt med en ung brasse som anslöt sedan har nog nästan allt gått emot oss.

Bra ändå av klubben att låna ut Rafinha samt Deulofeu.

Problemet nu är ju att det inte längre finns en given väg från vårt b-lag och många kommer försvinna.Får inte en spelare som Deulofeu en plats i a-truppen efter en säsong med 18 mål hur många kommer vi då i framtiden flytta upp?

Marquinhos nästan klar för PSG trist tycker jag det öppnar inte enligt mig för Silva men man vet aldrig.Det verkar råda kaos i den klubben för tillfället.

Får vi in Silva kommer vi säkert få en bra säsong eller några men det känns så kortsiktigt.

Nästa år försvinner Valdes och el capita samt Xavis roller kommer minska framöver.

Någon ny mittfältare vill jag inte se vill att S.Roberto får chansen som fjärdeval och att Fabregas roll blir mer framträdande.Song får gärna spela en del också men aldrig på bekostnad för Fabregas enligt mig.

Säsongen som kommer är det dags för Pedro,Fabbe och Sanchez att kliva fram för att vi ska ta nästa steg.

Hur som helst så gör Neymar ensam att man tror på laget och underhållningen är säkrad.Längtar efter att se Messi passa fram Neymar och vice versa!
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 15:07
Fast det lär ju bli kul när han drar till Bayern eftersom Pep har lovat att verkligen satsa på honom och då innebär det han måste peta någon riktigt bra spelare, lär ju bli kul och se hur dom reagerar på det.
Barcelona Gabriel
2013-07-13 14:04
Ang Case Thiago så hade jag varit mycket mera sur och förbannad på honom om det inte vore för att set är så uppenbart att saker och ting inte står rätt till i klubben. Tito tror inte tillräckligt på honom, och där kommer Pep och hyllar honom och säger öppet till media vilken superspelare han är. Det går inte att inte förstå Thiago från min sida, framför allt inte när man tänker på alla andra viktiga pjäser som väljer att lämna under Rosells Barça. Hade det varit andra förutsättningar, att Pep fortfarande var tränare och Laporta var president och Thiago fortfarande hade velat lämna, då hade jag känt en mycket större ilska gentemot honom, men jag är relativt säker på att det här aldrig hade med Pep och Laporta in charge. Just därför är jag öppen för hans return i framtiden. Jag är inte vidare arg på Thiago, även om han lämnar klubben jag älskar just eftersom jag kan se argumenten till att lämna, och även förstår dem. Vid andra förutsättningar, hade jag känt annorlunda. Så som det är just nu kan jag personligen inte säga att jag är ett fan av klubben FC Barcelona och supportar klubben, utan snarare enbart ett fan av fotbollslaget. Så har det aldrig varit innan för mig men det kommer att förbli så tills Rosell har nått sitt slut och jag känner att klubben går mot rätt väg igen.
Barcelona Mido
2013-07-13 13:32
Om Thiago drar då tycker jag att Barça ska kräva att Thiago inte är välkommen i framtiden. Om han ångrar sig alltså.... Å han kommer att göra det.
Barcelona LeoMessi
2013-07-13 13:08
FCBlaugrana (Barcelona) Jag tvivlar på att Fabregas drar någonstans med tanke på thiagos situation och med tanke på den äckliga klausulen där Arsenal får hälften av pengarna.
Annons: