/spanien/barcelona/forum/6835.aspx/spanien/barcelona/forum/6835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2013-07-11 23:14
Jag har haft den största respekten för Pep som tränare och som människa men det han gör nu är ÄCKLIGT. Det finns alldeles säkert en massa saker mellan honom och Sandro Rosell som gör honom bitter men att försöka sno åt sig först Neymar och sedan Thiago skadar inte i huvudsak Rosell utan klubben. Pep är inte större än FC Barcelona och även om han anser sig ha blivit illa behandlad så har han ingen rätt att svika Tito, alla spelare och fans genom att försöka värva spelare som han vet att Barcelona är intresserade av alternativt själva har utvecklat. Hade han hämnats genom att avslöja hemligheter om Rosell eller genom att vara otrogen med Rosells fru hade jag respekterat honom betydligt mer eftersom det inte hade skadat klubben. Jag hoppas därför att den eventuella värvningen av Thiago blir lika misslyckad som flertalet av de övriga som han, Txiki och Laporta ansvarade för.

Det är många härinne som längtar till 2016, själv längtar jag efter att få se Neymar göra debut i Barcelonatröjan.
Jeffson
2013-07-11 23:12
Gabriel

Jag bara älskar hur du sätter ord på allt det kaotiska som rör sig i mitt huvud just nu. Jag håller med dig till 100% det är bara det att jag varken klarar av att skriva, säga, formulera eller ens tänka så klart som du skriver inlägget nedanför.
Barcelona Smogen
2013-07-11 23:10
Väl skrivet av många här, håller med i kritiken nästan alla skriver här. Vi värvar kanske världens största talang, ändå är detta säsongen jag ser minst fram mot under mina 13 år jag följt klubben. Det är bara Rosells, Zubis och Titos fel. Att springa omkring med diktaturen Quatars egna flygbolag på tröjorna för det fan att äcklas inom mig. Det går mot allt Barcelona stått för som klubb i ca 100år. Sen med Abidal, Zubi, eusebio, fystränare, materialare, uttalanden, Thiago, Villa m.m. Det är verkligen inget bra, ska vi sitta med den här jävla presidenten och hans hantlangare i 3år till? Fy fan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-07-11 23:10
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

Haha vafan?! Tidernas mest jordnära person med en Bugatti. Inget ont om Iniesta, tvärtom grymt bra smak!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-11 23:04
Wooooow Don Andrés..
Barcelona Vampíro
2013-07-11 22:41
När det "bara" var United som var med i leken så hade man ändå förhoppningar om att Thiago skulle stanna men nu när Bayern med Pep öppet går ut och säger att de vill värva honom så är det game over. Han lämnar så enkelt är det. Bayern sprängde banken för att få Javi Martinez och Götze, så €18-23M är kaffepengar för deras klubb.

Nåväl det är bara att bita i det suraste av äpplen och inse att Tito och Sandro ännu en gång gjort bort sig. Bli inte förvånade om det dyker upp rykten imorgon om att Thiago sålde knark på la Rambla för Rosell och hans goons kommer som vanligt att göra allt för att skylla ifrån sig och svartmåla de andra. Det är ingen slump att han på så kort tid fått så många fiender. Han verkar vara jävligt jobbig att göra med men så länge vi har en "yes-man" som Tito så kommer ingenting att förändras.

Det kommer absolut inte att värvas någon ersättare heller utan man fortsätter med välgörenhet-tänket och låter Barçasupportern Sergi Roberto ta klivet upp. Ingen dålig spelare men han är hästlängder bakom Thiago och därmed är vi ett snäpp svagare nästa år.

På förhand såg man fram emot den här sommaren. Det var i år saker skulle hända men istället kastar de bort en klubblegend som Éric Abidal, säljer Spaniens bästa forward genom tiderna för en fika och nu lämnar vår bästa mittfältare sen Iniesta. 

Man kan måla upp Thiago som boven hur mycket man vill men han lämnar för att Tito Vilanova inte har förtroende för honom, en av Europas absolut bästa unga spelare. Nej väck mig år 2016, förhoppningsvis så är vi en klubb att räkna med då.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-11 22:39
Gonzalez_Barca

Bara vår klubb som har utdragna förhandlingar? Madrid och Bale/Illa då? Är det en storspelare eller en framtida storspelare så är det svårt. Vill sedan inte klubben sälja till att börja med ja men då ska det ta tid. Sen känns det så jäkla skönt när man fått en spelare man velat ha ett tag; istället för PANG - BOOM. (även om det också kan vara nice.)
Barcelona Gabriel
2013-07-11 22:37
Pinsamt beteende hos vissa här inne nu, ni tänker inte rationellt. Ni sitter och klagar på Pep och Thiago. Tänk igenom saken lite mera noggrant innan ni kastar ur er grodor, dessutom om en av våra legendarer.

Boven i det här dramat är Rosell, Tito och de andra nötterna som styr och ställer i klubben nu. Förstår ni verkligen inte att det inte bara handlar om speltid för Thiago? Det är djupare än så. Det är så mycket skit i klubben som man inte får reda på, mer än vad någon vet. Ser ni inte resultaten själva?

Pep försvinner, han var tyst i ett år och nu när han börjat prata - för att berätta till oss hur det ligger till, så klagas det på honom. Liksom, va? Hur fan tänker ni? Har han inte rätt att tala om hur det ligger till. Sedan vill Valdes också försvinna? Tror ni verkligen att det också bara handlar om "nya utmaningar"? Bullshit, det är så mycket mer än så. De kastar ut Abidal som om han är ett ruttet ägg. Viktiga personer i tränarstabben som varit viktiga för flera spelare under åren. Helt seriöst, ni måste tänka mer logiskt?

Varför vill alla dessa personer bort ifrån klubben? För att Thiago vill ha mer speltid? För att Pep inte pallar med pressen att träna Barcelona? För att Valdes vill ha nya utmaningar? A schipmonkeys ass att det där stämmer. Thiago drar för att han i Pep ser en tränare som tror på honom och ser hans potential, till skillnad från Tito som föredrar en spelare som agerar segare än E uppkopplingen på min Iphone. Valdes då? Ny utmaning? Nä!

Dessa personer som sitter och bestämmer i klubben nu är som ett virus som sprider sig djupare och djupare in i roten i klubben och infekterar allt som är gott. De gör klubben sjuk, tillslut kommer allting som var speciellt med oss och gjorde oss bra vara dött. Dessa människor är felet. Inte Pep, inte Thiago.

Fan, ni måste tänka. Välj sida och välj rätt sida. Försvara för fan inte smuts Rosell, ser ni inte en tydlig linje by now? Är det inte viktigt för er sånna här frågor som case Abidal. Är det bara som bortspolat för er nu för att Thiago Silva ryktas in eller? Han förtjänade att få avsluta sin professionella fotbollskarriär i klubben, det vet jag, det vet ni också.

Den riktiga Cancern i Barcelona är ledningen. Jag är på allvar riktigt orolig. Det kommer bara att bli värre och värre med dessa personer, det gör och tar beslut som blir vitala för framtiden. Sen står vi där, och inser... aj, Xavi höll inte längre. Fan,Cesc klarade inte av Xavis roll som vi förutspådde. Helvete, Iniesta har också blivit gammal nu, vem ska ersätta honom?

För mycket skit. Klaga inte på Pep. Om något är jag glad att han pratade, när han pratar så pratar han för en anledning, han har också sin gräns och gränsen är förmodligen nådd.

Dessa Pro Rosells här inne alltså. Fine, ni behöver inte älska Laporta, men ni måste ändå se att det Rosell gör fuckar oss på så många plan.

Jag säger det redan nu. Det viktigaste för mig nästa år är inte att vi vinner Champions League eller ligan. Det viktigaste är att vi får bort dessa personer från klubben, och det är ingen underdrift - de måste försvinna innan det är för sent. Jag hade utan att tveka gått med på ett år i 0 titlar om det innebar att Rosell och hans lekajer kastades ut ur klubben.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-07-11 22:34
Blaugrana91

Brah, jag vet hur Silly seasons fungerar. :P

Men som jag sa det känns som det bara gäller exklusivt vår klubb att ha såna här utdragna och sega förhandlingar. Men som jag även sa, det har ju med att göra att jag inte följer de andra klubbarna, fast de känns mycket mer effektiva i sitt sätt att agera på marknaden än vad vi gör.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-11 22:26
Gonzalez_Barca

"Sen alla dessa rykten under Silly Season"

Ja men snälla du får ju ha i åtanke att en stor del av alla dessa rykten som kommer står Sport och MD för, dessa måste ha något att skriva om under sommartid, därav alla dessa rykten. Tror du på allvar att Barca vill ha alla spelare det ryktas om?

Oftast brukar man kunna plocka ut ett par måltavlor som klubben verkligen vill ha och i slutändan brukar vi också få som vi vill. Att det sen ibland tar lång tid och att det hela känns utdraget är för att vi oftast vill ha stjärnspelare som är jävligt dyra, tror du att det bara är "Bam!" och spelaren är klar, detta är inte FIFA eller FM. Antingen betalar vi överpriser men då klagar folk på det eller så förhandlar man med klubben och försöker mötas på mitten, då tar det lång tid bara att acceptera.

Så är det i år också, vi har två tydliga måltavlor Neymar och Thiago Silva, Neymar är klar och där tycker alla fall jag att det gick väldigt fort.
Att det hela med Silva blir utdraget är ju ganska givet, han är en stor spelare, hans klubb vill egentligen inte sälja och han är dyr. Då måste man förhandla.

Men som sagt i slutändan får vi oftast det vi vill ha, gäller att ha tålamod..
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-07-11 22:12
Diar Shekha

Håller med dig på varenda mening du skrev. Det är något som är riktigt riktigt fel i våran klubb. Varje dag kommer det nya rykten, eller sanningar som man blir chockad över. Jag har vart culé i 10 år nu, så jag har ingen aning om hur det såg ut innan Laporta kom till klubben, men inte ens under Rijkaards sista år kände jag såhär och då var jag mycket mer engagerad i klubben än vad jag är idag. Mycket beror på Rosell som får mig att tappa intresset mer och mer. Så jävla ruttna grejer han och hans skitledning håller på med..

Misstro inte nu jag kommer aldrig sluta heja på Barca, tvärtom jag kommer göra det tills dagen jag dör men besvikelsen över vad de håller på med kommer aldrig att sjunka. Mådde fan illa efter att jag läste Peps ord idag på Marca.

Sen som du säger om Tito, med all respekt mot vad han åstadkom förra säsongen så kände jag från första början, VARFÖR Tito?! Kändes så jävla fegt och "safe" att istället för att hämta in en grym tränare med erfarenhet, som 98% storklubbarna i Europa gör så ersatte man klubbens bästa tränare genom tiderna med hans högra hand, bara för att man lyckades så bra med Pep som är one of a kind. Tito övertygade inte mig en enda gång under denna säsong to be honest, allt känns som det var tack vare Messi och Iniesta.

Sen alla dessa rykten under Silly Season, herregud jag har aldrig hört om en klubb som har såna här rykten. Visst jag följer ju inte Man U, Real, Arsenal, Inters etc. twitterkonton så jag har ingen aning om vad de har för transferrykten men det kan inte vara värre än Barcas, deras ledningar alltså. Känns som att om de vill ha en spelare så säger det bara boom så är det fixat, se på Ogbonna- Juventus, inte så mycket snack om det i medierna och helt plötsligt har de en grym mittbackstalang att förfoga, samma sak med Tottenham förra året med Verthongen. Men nej istället ska vi kriga i 1 månad för en spelare, och får vi inte honom ska vi agera som ett skitunge och bara stå där och säga "nej nu vill jag inte ha något." Det är så jävla trångsynt och pissigt att en av världens största klubbar resonerar så.

Sen dessa jävla försäljningar (giveaways) och utlåningar. Keirrison, har han ens tränat med laget? Ändå tillhör han oss utan att ens besökt Camp Nou, herregud. Bojan, han har ingen framtid i laget, han kommer inte spela mer för oss men ändå lånar vi ut honom? varför?! Sen att sälja Villa för den sämsta dealen någonsin, vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Hade vi sålt Messi, hade vi sålt honom för 25m euro och köpt in Walcott som ersättare för 50m euro, så pissig ledning har vi.

/rant over
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 22:00
@Stoichkov~:

Nej, jag vill inte att vi ska bli som Arsenal. Man behöver inte bli som Arsenal bara för att satsar på talanger, Guardiola satsade på talanger varje säsong och vi blev inte "Arsenal" för det. Jag vill bara att de ska få en ärlig chans.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-11 21:56
Stoichkov~

På vilket sätt var jag orättvis, du bekräftade ju själv att de är olika som tränare, vilket var min poäng när jag skrev om varför Thiago hellre spelar under Pep.

Självklart har Tito sina goda sidor också, men det är en helt annan diskussion.
Detta handlade bara om situationen med Thiago.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-11 21:46
Diar Shekha:

Att utveckla egna talanger men att inte nå resultat som leder till titlar är värdelöst. Titta på Arsenal. Vill du att Barca ska omvandlas till en ny Arsenal?

Jag vill vinna titlar även om det kostar på talanger. Thiago ska inte få speltid om tränaren bedömer att han inte har presterat på träningarna. Det är troligen den bedömningen som Tito gjorde. Dessutom var Thiago skadad och var borta i två månader.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-11 21:44
¡Barca! - Crèma Catalana

Ja men den köpande klubben måste ju fortfarande lägga ett bud som matchar klausulen och därefter komma överens med Thiago...
Och hittils så har det inte kommit några officiella bud som matchar klausulen enligt ledningen. Det har alltså bara varit rykten.

Återstår att se om det är det även denna gång, vilket jag betvivlar.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-11 21:39
@Blaugrana91:

Det kommer inte bli några bud, vem som än köper honom kommer betala utköpsklausulen. Thiago väntar bara på det bästa kontraktet som personligen passar honom bäst. Du är inte lite naiv.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 21:30
Pep Guardiola gjorde min dag idag. Det var mycket bra gjort av honom att gå hårt mot Rosell. Hata är ett starkt ord, men det hindrar mig inte från att använda det i samma mening med Rosell. Jag hatar Rosell och det gör jag av hela mitt hjärta, jag vill hellre att ledningen drar åt helvete än att vi köper in en ny mittback. För att sammanfatta det kort, Qatar, Guardiola, ABIDAL, Esbuesio, Thiago (hans usla kontrakt), Adriano 2017, sättet som de skötte Tito Vilanovas sjukdom på och mycket mer som jag inte kommer på nu. Det var SKAMLIGT och se sättet hur man spottade ABIDAL rakt i ansiktet. Hade Abidal varit dålig eller hade Abidal haft en dålig hälsa (som klubben försökte få till) så hade inte ett lag som Monaco värvat honom.

Tito Vilanova
Jag älskar honom jättemycket, jag hoppas verkligen att han blir helt frisk snart så han slipper åka till New York för bannade cancern och jag är tacksam för allt han har gjort för Barcelona. Jag är ledsen men jag tycker inte att han är rätt man för att leda Barcelona. Jag tycker att han är för feg, envis och han har inte lösningarna till våra brister. Med Tito Vilanova som tränare som kommer vi tappa alla våra talanger, Thiago är bara början! Ligan är matematiskt sätt över, vi är mästare men våra talanger sitter fortfarande på bänken eller läktaren. Vi möter bottenlag på Camp Nou när ligan är över och ändå får inte Bartra, Montoya, Tello & Thiago chansen..Det är patetiskt, det ska bara inte få hända. Han var jävligt kåt i rekordet bara för att hämnas på tolken ( hoppas han floppar i Chelsea) för petningen i ögat och för att bevisa något som inte Guardiola kunde göra på fyra år, dvs ta hundra (!) poäng. Men varför ska man sjunka till tolkens barnsliga nivå och skryta om siffror? Visst, det var mycket bra gjort av Tito Vilanova och ta hundra poäng för första gången i historien, men han hade kunnat få hämnd på tolken på ett annat sätt, krossa honom på planen? Guardiola hade kunnat slå rekordet om han hade velat, men han brukade spela med reserver och göra laget redo inför CL-Finaler under våren.. Vad är rekordet värt egentligen? Vad har det gjort för nytta för oss? Inte ett shit, det har bara missgynnat oss. Det är väl självklart att våra talanger lämnar oss när de inte ens får spela trots att ligan är över, det är inget konstigt med det alls. De vill också få speltid, de vill också bli världsstjärnor och bara för att de är unga så betyder det inte att man kan behandla de hur som helst. Hade jag varit Bartra tex hade jag absolut inte varit kvar, ligan är över, vi möter bottenlag och jag får sitta på läktaren, det är väl klart att jag blir förbannad och besviken då. Bartra borde ha startat minst 20 matcher denna säsong med tanke på alla skador och avstängningar i försvaret, men istället fick han se Song och Adriano 2017 gå före honom..

Det Guardiola sa om Thiago idag har inte ledningen och Tito gjort på en och en halv månad. Ingen av de har gått ut och sagt följande; Nej, Thiago är inte till salu och han är Barcelonas framtid... Ingen av de har sagt ett ljud om det men när vi letar efter andra spelare så är deras presidenter snabba med att skydda de men inte våran ledning, de spelar golf istället. De vill bli av med Thiago, annars hade någon jävel gått ut och dementerat allt. Sen är hans kontrakt rätt komisk. Jag förstår inte riktigt hur ett kontrakt kan variera från en månad till en annan månad, det låter helt galet. Thiagos klausul är 18 miljoner euro och i Augusti så blir den 90 miljoner euro igen. Jag har aldrig sett något liknande i ett annat lag men i Barcelona får man se allt, det är fan skandal!

Sen förstår jag inte varför vissa är emot Gerard Deulofeus val att gå till Everton. Ska han stanna i utvecklingen hos stolpskottet Esbuesio? Ska han ruttna på bänken i A-laget som Bartra & Montoya? Deulofeu gör ett mycket bra val, han går till ett lag som har en KATALANSK tränare (Roberto Martinez) och kommer få speltid där till skillnad från att sitta på läktaren i A-laget och se när fåglarna kvittrar.

Jag antar väl att Thiago går till Bayern nu så just därför behöver vi en ersättare till honom, Song och Sergio Roberto håller inte för att vara reserver till Xavi och Iniesta. Satsa på Christian Eriksen, fantastisk spelare och kan inte kosta så överdrivet mycket..

Rosell,Zubi & Tito Vilanova är början på våran egna Titanic!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-11 21:23
¡Barca! - Crèma Catalana

"Att hans agent springer från klubb till klubb och erbjuder sin klient till dom är inte tydligt att han vill lämna?"

Återigen så är detta bara rykten, inga officiella bud hade lagts, förens nu då. Men det är också bara ett rykte tills det att det bekräftas eller dementeras.

Som sagt Thiago har aldrig sagt klart och tydligt att han vill lämna. Han har sagt att han vill ha mera speltid och det var efter det som media började spekulera.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 21:22
Barcelona Stoichkov~
2013-07-11 20:58
@Mojito - Culé (un estilo de vida):
Där tycker jag att du var lite orättvis mot Tito. Pep och Tito är helt olika i sin karaktär. De är två olika personligheter. Det var väl det som kanske gjorde också att de fungerade ihop. Pep lät ungdomarna spela när ligan var avgjort. Tito körde på med samma elva i stort sett fram till sista matchen. Det berodde på vilka mål man har som tränare. Tito ville uppnå 100 poäng. Det har ett värde i sig. Jag är säker på att Pep hade struntat i det. Han sket i att jaga poäng när ligan var vunnen i de säsongar han vann ligan. Jag tycker att Tito har rätt i att köra sitt eget spår utan att försöka att ta hänsyn till hur någon annan hade gjort det. Det jag gillar med Tito är att han är envis och målinriktad. Det handlar dessutom om en kille som har haft en allvarlig sjukdom och har fått återfall. Det är så en tränare ska göra. Skapa egna utmaningar och försöka att övervinna dem. Tito nådde sina 100 poäng. Han vann ligan med en 2:a som slutade med 15 poäng efter. Historisk! Det har aldrig hänt förut. Pep hade nog nöjt sig med att vinna ligan med 5 poäng före 2:an. Två tränare med helt olika karaktärer. Det ska vara så.
2013-07-11 20:57
@Blaugrana91:

Att hans agent springer från klubb till klubb och erbjuder sin klient till dom är inte tydligt att han vill lämna? Nej förstås, allt snack är ju bara påhittat han kommer stanna i barcelona karriären ut
Barcelona Rambla~
2013-07-11 20:43
Explict Det var nog bägge. Oavsett vilket så var Pep huvudtränare och den som bestämde. Fast det är ju uppenbart att Pep i dagsläget rankar Thiago högre än Cesc. Problemen Thiago vs. Tito verkar ha uppstått efter det att Pep lämnade.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-11 20:41
En ersättare kommer inte att komma, är ganska säker på att man redan ser dem i truppen. Sergi Roberto, Song och så kanske Jonathan stannar nu också pga detta. Hade hellre sett afellay kvar isåfall!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-11 20:40
¡Barca! - Crèma Catalana

Fast jag tycker inte Thiago har visat tydligt att han vill lämna, han har sagt att han vill ha mer speltid, men det betyder inte att man vill dra.

I övrigt har det bara varit media spekulation, vilket vi sett gällande hela det här med United.
Barcelona grande jw
2013-07-11 20:39
"Våran" Oriol Romeu kommer bli utlånad till Valencia från Chelsea den kommande säsongen. Kul att följa honom i La Liga där han förhoppningsvis lär få lite speltid.
2013-07-11 20:38
@Blaugrana91:

Vet inte vad Thiago Silva gör, men hade jag varit på smester hade jag inte snackat med några tidningar eller gjort några intervjuer. Och det gäller 99% av alla spelare också. Bara acceptera att Thiago vill dra, han har tydligt visat att han vill lämna, vill du att han ska rita det åt dig också?
2013-07-11 20:35
@Hetfield:

Gundogan hade varit perfekt, föredrar honom över Thiago helt ärligt
Barcelona Blaugrana91
2013-07-11 20:34
Massimo

Är ju dock inte Rosells fel att Thiago är en bortskämd snorvalp utan tålamod.

I det här läget spelar det ingen roll om klausulen hade varit på €18M eller €90M. Vill en spelare lämna så är det lika bra att sälja, en missnöjd spelare är inte bra att ha kvar. Enda skillnaden är att vi kanske hade fått €25M-€30M för honom, det är väl där man ska klandra Rosell.
Barcelona Hetfield
2013-07-11 20:31
Bayern kommer inte att pruta eller leka. De köpte Götze och betalade för hans utköpsklausul utan att ens tänka på saken eller dra ut det.

Jag är bara lättad att det här hände tidigt under säsongen. Vad skulle sägas om att ersätta Thiago med Bernard, Verratti, Gundogan eller varför inte Herrera?
Barcelona barca de Corazon
2013-07-11 20:31
kan inte vecka gå snabbt attt man slipper läsa om thigao orkar inte bryr mig om den kille vill ha dra så fuckig gör det jag vill bara ha thiago silva hit så e jag nöööööööööjd
Annons: