/spanien/barcelona/forum/6834.aspx/spanien/barcelona/forum/6834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stoichkov~
2013-07-13 11:55
Rambla~ :

Är inte så säkert på det men jag har trott man ändå kan begära att fallet tas upp i ett domstol om man vägrar att gå med på det. Därmed skulle det kosta ännu mer skatt för köparen. Som sagt inte säkert om den möjligheten finns dock.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:51
Stoichkov~ Vad kan Barcelona ha för grund för att ta fallet till domstol om Bayern väljer att lösa ut Thiago? Juridiskt uppfyller de ju då alla kriterier i hans kontrakt och utköpsklausul. Något Rosell annars borde ta upp är, det moraliska och hur pass lagligt (?) det är att Thiago representeras av en bror till huvudtränaren till den klubb som Thiago väljer att gå till. Där ligger det mer än en hund begraven. :P
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:49
Visst är det Thiago som vill lämna och i slutändan får klubben skylla sig själva som har gått med på en så idiotisk låg utköpsklausul. Hade man haft en mer marknadsmässig klausul så ska man enligt mig agera som Sociedad och som tex Sevilla alltid agerar. Vägra förhandla för spelare man vill behålla och hänvisa till utköpsklausul. Illarramendi bad ju om att få lämna men det kvittade för Sociedad, de vägrade att förhandla med Madrid.

Det här fallet är lite speciellt just för att klausulen sjunkit så drastiskt under juli månad. Annars är jag av princip för att man ska vägra att sätta sig ner vid förhandlingsbordet om man inte vill sälja en spelare och hänvisa till utköpsklausul.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-13 11:43
Rambla~

Det sägs ju att Bayern vill förhandla för att eventuellt komma runt skattedelen, och detta kan ju vara en grund för att Barcelona ska kunna sätta vissa krav, eller i varje fall försöka.

För att förtydliga vad jag menar med klausulen så är det Barcelona som får första tjing på Thiago om denne sätts upp till försäljning eller själv vill lämna - med eller utan en förbestämd summa.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-13 11:38
@Rambla~:
Av det jag har läst vill man ha runt 22 miljoner euro för Thiago. Kan tänkas att man annars säger att man tar fallet till domstol. Det gör att det kommer att kosta Bayern ännu mer. Förhandlingar kommer därför in i bilden. Det är uppenbart att Thiago vill lämna. Man vill ha kvar en spelare som vill lämna? Vad gör man då? Jo, få ut så mycket euro som möjligt av affären.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:36
Stoichkov~

Tro inte för en sekund att jag också inte klandrar ledningen för det här. :)
Den där jävla Zubi får mig bara att må illa så fort jag ser honom eller när han uttalar sig. Det känns kanske lite osmakligt att tycka så om en klubblegend som Zubi faktiskt är, men jag kan bara inte hjälpa hur jag känner för hur han sköter sitt jobb oavsett legendstatus.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:33
Mojito

Återköpsklausul? Rosell är väl knappast i en position att han kan kräva något överhuvudtaget, iaf inte någon återköpsklausul? Bayern går ju bara in och lägger upp hans utköpsklausul så fort Sandro öppnar munnen. Dessutom så tycker jag klubben viker ner sig om man ens sätter sig vid förhandlingsbordet.

Titta på Real Sociedad, inget snack där utan står benhårt fast vid sina principer. Vi vägrar att förhandla, vill ni ha Illaramendi får ni lägga upp utköpsklausulen. De står på sig, visar en stolthet som klubb. Barca som tydligen ska vara en storlubb, mjäkar och har sig, viker ner sig och är tydligen villiga att förhandla. Vad är det för jäva skit? Visa lite beslutsamhet för tusan.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-13 11:30
@Rambla~:
Du får absolut tycka så om du tycker. Det är säkert många andra som tycker som du. Jag var inne på samma spår själv i början. Men nu har jag resonerat som att han följer med Pep till Bayern. Det betyder att han är i goda händer. Pep har själv sagt att det inte finns en spelare som vill lämna Barca. Vill man lämna så vill man spela mer. Och så är fallet när det gäller Thiago. Han vill säkert inte lämna men han vill spela mer. Jag skyller mer på ledningen om har gått med på att sätta en så låg klausul. Men det kan ha säkert att göra med lönen man erbjöd honom. Det står klart för mig tidigt att han ville lämna. Lämnar han för Pep så kan jag acceptera det. Det är min inställning!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-13 11:24

Rambla~

Ja, det ska bli intressant om Rosell & CO väljer att försöka få med en återköpsklausul eller om de i stället resonerar som du och i stället försöker mjölka Bayern på alla euro de kan få.

Jag är inne på din linje, för mig är loppet kört för Thiago. Det här är ingen 16-åring som lämnar, utan en mer eller mindre färdig spelare. Han är bara välkommen tillbaka för att hälsa på Rafinha som mycket väl kan ha en plats i truppen nästa år med en lyckad utlåning ;-)
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:24
Stoichkov~ Tyvärr, men lojalitet är viktigare i min bok. Har man uppfostrats och utbildats i la cantera borde man känna starkare för klubben som har gett dig allt. Jag kanske är gammalmodig men det är så jag känner. Speltid har han fått och enligt mig har han än så länge inte visat att han ska vara den absoluta nyckelspelaren på vårt mittfält. Han är på god väg men det fattas fortfarande lite till. Han är nära sitt mål så det känns onödigt för honom att kasta bort allt nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-07-13 11:17
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:
Nej, man måste ju förstå en spelare som är 22 år när han säger att han vill spela mer. Inte är det hans fel att klubben har gått med på en så billig klausul. De visste om att detta kunde hända. För mig är han välkommen tillbaka om ett par år.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-13 11:15
Jag är kluven alltså, Marquinhos kan bli hur bra som helst. Det är en större chansning än Thiago Silva men det kan ge betydligt mer avkastning på insatsen ur ett längre perspektiv
Barcelona Rambla~
2013-07-13 11:14
Personligen vill jag aldrig ha tillbaka Thiago. Han har gjort sitt val när han utnyttjar en låg utköpsklausul.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-13 11:05
Jag tror att det är dags att handla och hitta en mittback ganska snart. Det kan bli försent och det kan leda till desperata köp tillslut. Misstänker att klubben fortfarande har förhoppningar om att värva Thiago Silva. Kanske är det detta som gör att man inte vill lägga bud på andra mittbackar på marknaden? Kan det vara så att PSG har insett att Thiago vill lämna? Han kanske har pratat med dem och gjort klart för dem att han vill lämna. Om det ligger något i rykten om att Marquinhos ska till PSG och att han är klar för dem så tror jag att det kan ligga något i att Thiago vill lämna. Jag hoppas man arbetar i det tysta och någonting på gång. Edit: Thiago Alcantara ska till Bayern M. Det ser ut att vara så gott som klart. Tycker att det är ett bra val. Jag hade blivit sur om han hade valt att gå till United. Han hade kunnat få mer speltid i United men jag vill se honom spela för Pep. Att ha Thiago i Bayern gör vidare enligt mig att vi har större chans att få hem honom när Xavi lägger av. I United hade chansen varit små.
Barcelona Rambla~
2013-07-13 10:43
Det sades att Marcos ville till Barca. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. Oavsett vilket, Barca lägger inga 35m på en 19-årig mittback.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-13 10:37
Och ni som ville att Barca skulle värva Marcos; hade ni verkligen hellre velat lägga 35 mille på en talang än 45 på världens bästa mittback?
2013-07-13 10:34
Seleção Brasileira ?@BrazilStats 8m
BREAKING - Marquinhos has agreed terms with PSG. Fee agreed between both clubs is €35M, done deal according to the reliable Estadão.

Sades att degt öppnar upp för Silva till Barca. Antingen det eller så bildar de ett monstruöst mittbackspar PSG
Barcelona påfågeln
2013-07-13 10:32
Iniesta får ju ses som Xavis arvtagare, han klarar den rollen bäst av alla mittfältare i dagens trupp (Busquets kanske inte heller skulle göra bort sig där). Klart man hellre hade sett Thiago spela sig in i elvan än Cesc, men båda är bra spelare. En återköpsklausul på Thiago kanske inte skulle vara helt fel, i varje fall verkar ju Thiago vilja ha en liknande klausul som i år.
Barcelona Massimo
2013-07-13 10:31
Låt Thiago dra till bayern, Om han verkligen tror att kan kommer få starta före spelare som Muller, Kroos, Götze , Schweinsteiger, så får han väl bevisa det. Nu måste det värvas en världsklass mittback och en ersättare till Thiago för att kunna gå vidare...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-13 10:25
For fuck sake, skit i Silva och gå all in på Marquinhos/Hummels(kmr ej hända men..) eller varför inte David Luiz? Vill inte att det ska bli panikvärvning som förra året. I år kommer det nog bli Etienne Capoue. :P
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 10:25
@God is a five letter word - Messi:

Jag tycker inte man kan klaga på styrelsen att de gör sig av med en 33 åring och en 32 åring med höga löner. Villas lön som han skulle fått detta året var helt sjuk. Näst högst i truppen efter Messi (?). Verkligen ingenting ont om de. Men styrelsen får bort två stora lönekostnader för att kunna föryngra lite och få in större fotbollsmässig kvalité. Men jag tycker också det är tråkigt att två stora profiler i Abidal och Villa lämnar. Jag älskar de spelarna.
Och Thiago är bara jättetråkigt och sorgligt. Men vi får in Neymar, som nog hela världen tror kommer lyckas. Det ser så lovande ut. Får vi också då in Thiago Silva eller Marquinhos får vi in världens nuvarande bästa mittback eller en som kommer aspirera på den platsen i framtiden.

Så om någon av de kommer. Kommer jag att vara minst sagt nöjd med vår Silly denna sommar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 10:10
Det känns ju väldigt klart att någon av de tre brassarna kommer att förstärka vårt försvar i sommar. Thiago Silva, Marquinhos eller David Luiz.
Ser de tillsammans med Verthongen som de bästa alternativen.
2013-07-13 09:56
?@barcastuff
Thiago yesterday informed Barcelona that he wants to join Bayern Munich. The clubs are now talking. A deal is expected today. [md]

- Detta transferfönster kan MAX få G i betyg; och det om man värvar Silva. Inte Marcos, inte David Luiz och inte nån annan skämtback. Misslyckas man med det men skeppar iväg Villa, Thiago & Abidal är det STORT FETT IG.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-13 09:54
Thiago yesterday informed Barcelona that he wants to join Bayern Munich. The clubs are now talking. A deal is expected today. [md] Kommer kännas fel. Men det är bara att bita i det sura äpplet. Om Barca kommer värva in en ersättare kommer han att vara av klass så är inte orolig. Tråkigt att en så talangfull La Masia produkt med Barcahjärta väljer att lämna klubben. Men säsongen står verkligen inte och faller med Thiago. Vi går en riktigt rolig säsong tillmötes om vi skulle få in Thiago Silva, David Luiz eller Marquinhos. Upp med hakan nu gubbar. Visca Barca!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-13 09:45
Barca verkar vilja ha mer än klausulen för Thiago. Bra det i alla fall! Gällande Mata så är han ingen spelare som får mig att gå igång. En bra spelare, absolut, men jag tror han får ut Max av sin förmåga där han är idag. I Barca ser jag nästan hellre att man isåfall satsar än mer på Song och Sergi Roberto. Eller går för någon annan, typ Gundogan. Om Mata är aktuell är det troligen för att han skulle kunna ersätta både Thiago och Villa
Barcelona Blaugrana91
2013-07-13 06:20
Mata är väl isåfall tänkt som en värvning för att bredda truppen idagsläget. Gällande ersättare till Xavi så tror jag fortfarande att Cesc i framtiden kan ta över, annars tror jag Iniesta så småningom kan ta över efter Xavi. : )
Barcelona zick9
2013-07-13 05:32
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Men vi har Iniesta på Cesc position - samma position som även Mata spelar på. En värvning av denna Chelsea-lirare skulle innebära 3 spelare som konkurrerar på en enda position. Ingen av dem är särskilt lämplig för den djupt spelande rollen som Xavi just nu har med Thiago som back-up. De som förespråkar en värvning av Mata är antingen för en försäljning av Cesc eller ej fotbollskunniga som tror att Mata ska vara Xavis ersättare. Då ska vi även nämna att 50% av Cescs eventuella övergångssumma hamnar hos Arsenal vilket gör att det är idiotiskt att sälja honom till något annat lag än just Arsenal.

Gundogan hade däremot varit nice. Pogba har jag dålig koll på men han kanske kan funka. Det ska helst vara någon ung iaf. Jag har sett för lite av Sergi Roberto för att göra en rättvis bedömning av honom men av hans senaste inhopp i A-laget att döma så är han riktigt imponerande. Det är mycket möjligt att han får en chans. Vad säger ni som regelbundet följer Barca B? Är han tillräckligt bra för att vara back-up till Xavi?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-13 03:59
Cesc är alldeles för dålig. Han är seg, klumpig och nonchalant. Gundogan hade vart bra.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-07-13 03:55
zick Han petar Cesc rakt av!
Barcelona FCB_Messi
2013-07-13 03:35
Hetfield Mina 3 är : Rivaldo, Roberto Carlos , Ronaldo
Annons: