/spanien/barcelona/forum/6831.aspx/spanien/barcelona/forum/6831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2013-07-12 23:44
Hetfields inlägg nyss är exakt det jag har pratat om....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-07-12 23:39
Pep el Rei Känn dig inte så smickrad, det du skriver hamnar i ett öppet forum som alla med tillgång till internet kan läsa. Men nog om det, även om det var ditt dåliga försök till sarkasm. Du anklagar mig för att skydda styrelsen, men du går ut och sprider dina "källor" och försöker smutskasta nuvarande styrelsen. Lustigt. Jag kan inte ge en rats ass om Laporta eller Rosell, jag anser att båda har skit under naglarna, däremot så skyddar jag Tito som har varit i klubben i mer än 20 år och det pratas om honom som att han är smuts i det här forumet. Angående Thiago så har du fortfarande inte kommit med svar till mina frågor. OM Rosell har sagt det du har sagt så låter det rimligt, vad ska han annars säga? "Vi vill ha kvar honom, men om han vill gå så tänker vi kedja fast honom." Det är inte presidentens jobb att jaga eller smöra efter en 22 åring, inte heller tränarens jobb. En tränare sätter ramarna för vad laget ska göra, och om det inte passar spelaren så passar det inte tränaren. Om Tito börjar kompromissa hans sätt att sköta ett lag genom att ge löfte till Thiago innan en säsong har börjat så är det en tidsfråga innan de andra talangerna börjar bete sig på samma sätt och kräver speltid. Jag skulle kunna vända på det och säga att istället för att Thiago ska gömma sig bakom sin pappa, så kan han väl göra arbetet själv? Om han verkligen är så trött på situationen så kan han väl ta tag i taktpinnen och säga vad han tycker istället för att sitta där och låta andra får göra smutsjobbet. Du verkar dessutom ha missat en stor aspekt av frågan. Thiago vill bli en stjärna och ta del av VM-laget, det kommer han inte att göra med lite mer speltid. Ska då Tito kompromissa Xavis plats och hans sätt att sköta ett lag bara för att se till att Thiago får mer speltid? Inser du hur själviskt det låter? Nä, i det här fallet så anser jag att Thiago är en bortskämd och rentav feg person som inte kan komma ut med vad han tycker. Om han älskar Barcelona så mycket så stannar han kvar och kämpar om en startplats, och istället för att köra hans passiv aggressiva spel så kan han kämpa om en plats. Han är en säkerhetsrisk i spelet då han värderar situationer fel och inte kan spela enkelt, det finns en anledning till att Tito inte litar på Thiago än och att Del Bosque inte anser att Thiago ska ha en del av laget än. Jag litar nog mer på vad Tito och Del Bosque anser, än vad vissa försöker med sina dåliga konspirationsteorier om styrelsen. Thiago har en enorm talang och potential, men likväl är han en säkerhetsrisk. Men nog om det här, vi får se hur Thiago gör. Om han stannar så blir jag glad, går han så räknas han bara som en legoknekt som försvann.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-12 23:25
Lugn, på måndag drar försäsongen igång och då blir det presskonferenser, bilder från träningar och mycket annat som kommer dra uppmärksamheten ifrån saker som kanske inte direkt har med spelet på plan att göra.

Just nu är det politiken som sitter i förarsätet och jag förstår att inte alla är intresserade av den aspekten, MEN det finns faktiskt de av oss som även uppskattar den biten av "sporten".

Sen är det ju så också, man kan inte bara förutsätta att alla andra ska bidra, man måste själv också se till att bjuda på sig själv och på så sätt bidra till ett, i sina ögon, bättre forum. Risken är annars att det uppfattas som, tja gnäll.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-12 23:10
El corazon Det är ingen uppsats jag skriver . Orkar inte vara så petig . Men annars har du rätt . Och jag skriver från telefonen. Man kommer in hit och vill läsa lite nya saker som har hänt klubben , spelare eller lite twittrar, häftiga länkar, videos. Inte att folk diskuterar om vem som har rätt eller fel . Jag ber alla här inne att ta en snabbtitt på juves forum . Gå in och se om någon säger emot nån annan . Dom pratar inte OM varann, dom pratar MED varann ! Här inne är det mer som "jag är mer cule än dig"
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-12 23:08
Rambla/

Visst känns det så och det är ingen slump att Laporta passar på att lägga upp ett twittermeddelande där han försvarar Pep efter att denne släppte en Ether på Rosell. Klart att Laporta utnyttjar situationen till sin egen fördel, även om han inte hade behövt göra det för att få Pep på sin sida. De två har redan en bra relation och finns det någon som hade kunnat få Guardiola att återvända till Barça är det nog Laporta.
Barcelona BarcaChris
2013-07-12 22:59
Silly season brothers. Folk är nojiga klubbarnas framtid det handlar om
Barcelona Rambla~
2013-07-12 22:58
el Flaco

Om inte annat så skickar ju Sandro och hans junta själva Pep allt närmare Laportas ringhörna med sitt fula beteende.
Barcelona EL Corazon
2013-07-12 22:51
FCB_Messi

Jadu, det vore ju bra om du då förgick med gott exempel och läste igenom ditt inlägg innan du postar ett sådant inlägg som du gjorde. Varför skriver du komma tecken och punkt emellan orden. Varför upprepar du kommatecken på kommatecken. Stor bokstav borde du även tänka på att börja använda vid namn.

Annars håller jag med dig. Det finns många sk "trattar" här som inte orkar skriva ordentliga inlägg.
2013-07-12 22:50
Rambla/

Resten av fotbollsvärlden kanske inte bryr sig om det, men inom culé-kretsar så var det något som kom upp på tal och där många vände sig emot Pep för man tyckte att han hade var kall mot Tito.

Rosell och hans junta har uppenbarligen försökt kasta skit mot Guardiola sedan han lämnade. Minns när stolpskottet Freixa gick ut och sa att Tito hade vunnit samtliga jämförelser mot Guardiola för några månader sen. Finns liksom ingen anledning att snacka skit om Pep på det sättet, men man gjorde det ändå, förmodligen för att Rosell & Co är småsinta och fortfarande ser Pep som ett hot i framtiden om han skulle ena sig med Laporta i nästa val.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-07-12 22:48
De flesta forum är pinsamma då och då. Juves är nog ingen picknick när säsongen drar igång på riktigt
Barcelona FCB_Messi
2013-07-12 22:38
Jag som Barca-fan måste erkänna att det här är bland svenskafans sämsta forum . Så otroligt låg nivå , folk kommer inte med något vettigt , samma saker skrivs varje dag , folk bara tjafsar emot varann , vem som har rätt och vem som har fel , det enda som pratas här inne senaste månaden är om pep och thiago . Gå in på juves forum så ska ni få se hur ett forum ska vara . Barca och reals forum är ett skämt !!
Barcelona Zamboza
2013-07-12 22:35
barcastuff ?@barcastuff juli 11
Brazilian centre back Thiago Silva (28) wants to meet with PSG directors to ask them to start transfer talks with Barcelona. [md]

Hoppas verkligen det stämmer. Han måste sätta press om det ska gå igenom.
Barcelona Rambla~
2013-07-12 22:29
el Flaco

Jag menade inte att det ej skulle vara en big deal för Pep. Självklart förstår jag honom att han tar illa upp om det ljugs ihop historier om att han struntar att besöka sin vän när han är sjuk och befinner sig i samma stad. Det jag menade var att vad vinner Rosell att låta världen få veta om vår ex-tränare har träffat Tito i New York eller inte. Vad bryr sig världen om det? Förstår du skillnaden?

Ja den gode Joan Gaspart är väl den sista som ska uttala sig om seny och att vara en god cule. :P
Barcelona *Detroit Red Wings*
2013-07-12 22:25
Spanien har bra högerbackar. Arbeloa, Azpilicueta, Montoya, Martinez, Carvajal, Juanfran. Inte många landslag som har lika bra spelare. Fast ingen är lika bra som de andra i startelvan. Spaniens mittbackar är sämre.
Barcelona BarcaChris
2013-07-12 22:12
Sluta spekulera och tro att ni vet vad pep tänker. Han har gjort en ful grej mot klubben
2013-07-12 22:00
Rambla/

Naturligtvis måste det vara så att Pep tror/vet att Rosell ligger bakom alla skriverier om att han inte hälsade på Tito när denne befann sig i New York för att genomgå sin behandling och även det senaste med att någon från Santos avslöjade att Guardiola sa till Neymars farsa att Tito inte skulle lyckas spela ihop brassen och Messi. Det var det som fick bägaren att rinna över för Pep och jag förstår honom.

Just för att det är en sådan personlig och känslig tema gör det hela mycket värre för Pep att svälja. Jag minns när med Tito läckte ut för några månader sen och man kunde höra hur culés tyckte att Pep var ett svin som inte hälsade på sin gode vän som gick igenom en tung period. Allt det måste ha sårat Pep. Jag ser det som en big fucking deal om jag ska vara ärlig.

Vill Pep ha Thiago och vill Thiago spela under Guardiolas ledning ser jag inte problemet. Ska Thiago stanna kvar i klubben när han inte känner något stöd och dessutom ser att el puto amo Pep Guardiola öppet går ut och säger att han vill ha ynglingen i sitt lag? Man bör istället fråga sig varför så många verkar vilja lämna klubben, alltifrån spelare och tränare. Hade Thiago trivts i Barça och haft förtroende från tränarstaben hade det inte spelat någon roll vad Pep hade lockat med från Tyskland.

Sen tycker jag att Gasparts åsikt är irrelevant och han borde hålla käften. Ska han sitta inne med visdom över hur en god culé ska agera? Själv tycker jag att Gaspart, som god culé, borde ha gjort ett bättre jobb när han var president.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-07-12 21:57
@Hetfield:

Jag märker att du följer mina inlägg, kul! Du får tro att jag "låtsas" om du vill, det gör mig inte särskilt mycket, jag är faktiskt inte förvånad heller med tanke på hur du agerar advokat här på forumet åt ledningen varje gång någon drar upp något negativt om dem.

Rosell? Vad var det han sa nu igen? "Vi vill att Thiago stannar men accepterar om han vill lämna". Låter det övertygande? Det inger osäkerhet och bekräftar att Rosell inte vill satsa på honom mycket mer än att han vill ha kvar Thiago. Xavis ord betyder ingenting om tränare och ledning inte vill ha kvar honom. Än en gång så väljer du att döma Thiago utan att killen ens har sagt ett ord. Helt seriöst tror du verkligen inte Thiago vill lyckas i Barca? Jag älskar Barca och Thiago är ingenting jämfört med klubben, men kom igen, man kan vara ärlig när det är tydligt att klubben gör fel i vissa fall som denna. Vad klubben ska göra? Ja allt annat än vad de har gjort hittils, visa på allvar att de tror på honom, var bestämd i media istället för att säga en mesig kommentar så som Rosell gjorde. Om Tito verkligen trodde på honom hade han gått ut och skrämt iväg de intresserade lagen med ett par väl valda ord.

"dubbelmoral för en så religiös person" Wow, där fick du mig. Du ingenting om mig och om jag låtsas ha källor, jag skrev det jag vet och om du tror att jag låtsas så är det din åsikt. Jag behöver inte bevisa något för dig, jag ville som sagt dela med mig av det jag vet.
2013-07-12 21:56
Rambla~

Problemet är Tito - ungdomarna verkar inte ha mycket förtroende för honom när det gäller speltid. Snacket om en liten trupp gör ju inte saken bättre, det är tydligt att han inte vill rotera utan köra på 15-16 spelare som han ger 85% av speltiden till.

Ta bara en sån sak som att han ville att Deulofeu skulle spela ytterligare en säsong i B-laget men få träna med A-laget.
Samma sak med Thiago, och nu Montoya.
De inser att chansen att få speltid är större på annat håll.
Barcelona Barcaholic
2013-07-12 21:45
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Okej då känns det aningen lugnare, men tycker fortfarande det är helt fel att låna ut Montoya. Då står vi där med två och en halv ytterbackar (Adriano räknar jag som en halv med tanke på hur ofta han skadas) under hela säsongen, tror inte det räcker. Samtidigt så har inte våra lån varit dem mest lyckade lånen, så har en ''bad feeling'' angående dessa lånen.

Känns som att det endast är negativa rykten kring klubben för tillfället. Önskar man vaknar imorgon och läser att Klopp, Hummels & Silva är klara för FC Barcelona, samtidigt som Tito & Mascherano lämnar och att Thiago och alla våra talanger stannar kvar! :)
Barcelona Rambla~
2013-07-12 21:41
Mojito

Klubbar av den digniteten vill inte enbart låna. De vill med allra största säkerhet få med sig en köpoption.

Jag vet i fan, jag gillar inte den här tanke på en smal trupp på 21 spelare som Tito har någon slags förkärlek till. Varje säsong åker vi på oväntade skador, allt som oftast i backlinjen. Då står vi där med Adriano eller eventuellt Song i backlinjen. Ja, eller JDS på en högerback om Alves skadar sig eller blir avstängd. Hur fan klarar tex Real Madrid ha en bred trupp utan att det gnälls allt för mycket? Titta på de engelska klubbarna, de har ju minst 30 spelare i sina trupper. Nu strävar inte jag efter att ha en så stor trupp men nog fan borde Tito & Co kunna få till att tex Montoya och Bartra får tillräckligt med speltid under en säsong så de blir någorlunda nöjda.
Barcelona Rambla~
2013-07-12 21:36
el Flaco

Jag måste få fråga. Vad är det Pep har retat upp sig på när det gäller Rosell och hur anser han att denne har utnyttjat Titos sjukdom för att smutskasta honom? Skulle det vara att Pep anser Sandro vara den som läck till sina bulvaner på MD att Pep och Tito inte träffats alls när Tito var på sina behandlingar i New York? Om det nu är så, hur kan det vara en stor sak för världen att få veta huruvida Tito och Pep har träffats eller inte i New York? Var i ligger scopet i det? Big deal liksom anser åtminstone jag.

Vi vet alla hur Pep fungerar. Det ska mycket till innan han går till attack offentligt. På något sätt måste han vara helt övertygad om att Rosell har gjort eller sagt något. Minns hur det dröjde länge innan han svarade på alla Mourinhos provokationer i media. Det dröjde ända till Mou nämnde Pep vid namn i någon intervju.

Nu har även Gaspart blandat sig i. :P

"Como culé, Pep tendría que convencer a Thiago de que se quedara"

På ett lite romantiskt sätt kan jag nog tycka att den gode Gaspart har en poäng.
2013-07-12 21:36
Barcaholic

Ja, relativt säker i alla fall.
Ryktena startade redan för en månad sen, och handlade även då om Inter som bara ville köpa. och tyska klubbar som ville låna.

Dessutom, om Barca inte vill sälja, varför ta upp de tyska klubbarna som att man "för diskussioner med"? Så ja, de vill låna. Tror jag :-)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-12 21:29
LeoMessi
Ingen back-up? ;) Dos Santos fick väl lira högerback några gånger för något år sen, han vet att han kommer få speltid.Skämt-åsido, hoppas Montoya stannar; eller lån. Absolut inte salu.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-12 21:19
Vafan ska vi göra oss av med hela truppen?!
Barcelona LeoMessi
2013-07-12 21:17
Jag kan förstå att montoya kan vilja lånas ut. Han vill nog inte bli såld, men han vill och behöver mer speltid. Han har inte klagat och dom få gånger han fick spela så var det på "fel" kant. Helst av allt vill jag ha kvar honom men jag kan förstå om han vill lånas ut, fast att sälja honom hade jag inte gjort iaf. Men sen så har vi problemet att vi inte har någon back up.
Barcelona Barcaholic
2013-07-12 21:16
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Är du säker på att det är bara lån det pratas om när det gäller till de tyska klubbarna? Tycker att vi bör hålla kvar Montoya men ett lån vore ju inte lika farligt som en försäljning, speciellt när det är brist på bra högerbackar där ute.

La liga es blaugrana!

Det finns ingen bra högerback i spanska landslaget, Arbeloa är den som starta, altså inte värsta konkurransen. Montoya imponerade i U-21, och klart som fan han ska försöka sig på att komma med i VM-truppen. Speciellt när det är den positionen som Spanien har störst brist på?

Thiago vill lämna för VM, och då klagar man på honom. JDS vill stanna och bevisa klubben att han håller tillräckligt hög nivå, men då har han inga ambitioner. Oavsett vilka beslut våra talanger tar här inne så klagas det på dom.
Kan det vara så att det är våran ledning det är fel på? För minns inte att det var såhär tidigare...
2013-07-12 21:16
Fast Montoya har ju redan gjort framträdande i landslaget, och konkurrensen är ju inte speciellt tuff med en vilsen Arbeloa och Cesar Azpilisueta som kämpar om speltid Chelsea.

Så man kan förstå att han ser sin chans, och jag tror alla spelare skulle vilja ta chansen att spela fotbolls-VM i sportens hemland.
Barcelona BarcaChris
2013-07-12 21:14
Dom här ungarna har fått högmod, efter torsket mot bayern sist. Thiago ska lämna barca för sitta på bayerns bänk? Jag skiter i såna människor. Lojalitet är nummer 1 för mig
2013-07-12 21:09
Verkar som att Montoya kan vara på väg att lånas ut. Hans agent antyder att spelaren vill komma med i VM-truppen, och för detta krävs det speltid. Tyvärr så finns ju redan Alves säger agenten och säger att det finns intresse från Leverkusen (ersättare till Carjaval som återgått till Real) och Dortmund (back-up till Pischek). Inter sägs visa intresse också, men då gäller det ett köp och det vill inte Barcelona gå med på. Allt detta i en intervju med italienska internetbaserade Ilsussidiario.net Vad tycker ni? Har vi råd att låna ut Montoya, kan vi nöja oss med tre ytterbackar? I B-laget finns ingen direkt ersättare om det skulle krisa. EDIT: tvåa på pucken... slagen av en barcaholic :-)
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-12 21:09
Alla våra talanger tror att dom kan ta en plats i landslaget på ett år och peta spelare som Xavi,Iniesta,Pedro m.fl, herregud vad hände med talanger som stannade tills deras företrädare gick i pension, hela bunten har blivit bortskämda skitungar, ser dom hellre lämna än att vara såhär spelkåta och ha ett självförtroende som inte ens en bulldozer kan rubba.
Annons: