/spanien/barcelona/forum/6830.aspx/spanien/barcelona/forum/6830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-12 19:06
Arsenal are working "very hard" to bring Cesc Fàbregas back to the club this summer. (Source: Mail)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-12 18:51
Det var på tiden att Pep öppnade munnen och delade ut en välförtjänt känga till Rosell. Även om Pep hade valt att hålla tyst i nästan ett helt år under sin exil i New York är det uppenbart att det till slut inte gick att vända andra kinden till och svälja sin stolthet. Jag tycker han gjorde helt rätt. Vissa vill få det at verka som att han attackerar Barça och nästan målar ut honom att vara en förrädare, men man måste urskilja Rosell med klubben. Rosell är inte Barça, det ska man ha klart för sig. Att dra någon slags likhetstecken mellan dessa två är obegripligt. I det fallet är Guardiola oändligt mer Barça än Rosell om vi ska jämföra.

För min del råder det inga tvivel om vems ord som väger mer mellan Pep och Sandrusco. Med tanke på hur pass lite Guardiola har yttrat sig sedan han lämnade Barcelona måste han ha en bra anledning att göra en Puto Amo part II. Det med Tito är det klart värsta och jag minns min egen reaktion när jag läste om att Pep inte hade hälsat på Tito under dennes tid i New York och hur förvånad jag blev över att läsa det. Nu när Guardiola har sagt motsatsen ska det bli intressant om Tito får en fråga om det under nästa veckas presskonferens och vad han svar blir. Om Tito bekräftar det Pep sa kommer det inte se bra ut för Rosell.

Och precis som jag väntade mig verkar det som att Rosell har ringt upp alla sina bundsförvanter inom medierna för idag kan man nästan bara läsa kolumner i såväl MD och SPORT till Rosells fördel och som smutskastar Guardiola.

Som tur är verkar det inte ha gett önskad effekt för på SPORTs hemsida kan man se fem olika omröstningar som tidningen la upp som handlar bl.a. om huruvida Pep har befogad anledning att göra det han gjorde, om han fraktionerar fansen med sina uttalanden och om han har startat ett krig mot Barça. I samtliga omröstningar har en klar majoritet av folket ställt sig på Peps sida.

You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-12 18:45
I mindre roliga tider kan jag rekommendera CMore Sport just. Dom visar höjdpunkterna från Barcelonas ligasäsong.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-12 18:41
För första gången i mitt liv ska jag kritisera Pep.

Jag förstår att han tycker situationen är jobbig för hans del och att han vill kritisera ledningen för deras agerande gentemot honom, men han borde antingen ta det privat eller gå vidare. Att uttala sig om Thiago helt öppet är också väldigt klumpigt då inte ens Man United har gjort det som har varit på honom i en månad. Det är lite den tyska arrogansen Hoeness och Rummenigge har visat upp i Tyskland.

Anledningen till att han borde hålla tyst om Vilanova-situationen är just det att han faktiskt skadar Vilanovas position då han hamnar i kläm.
Barcelona Grande Barca
2013-07-12 18:34
det är pique som vart dålig inte alves och sen fuckade tito laget oxå en del med hans dåliga byten och val av spelare i olika matcher ..
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-12 18:27
Tello ska man absolut inte sälja. Han är en perfekt truppspelare och jag tror att han har chansen att bli en fantastisk ytter i framtiden. Han behöver bara förbättra beslutstagandet i olika situationer, dessutom kan han ge oss en annan dimension i kontringsspelet.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-12 18:26

Ronaldo - Benzema - Bale

Özil - Isco
Khedira/Alonso/Modric/Illarra

Snacka om livsfarlig trio längst fram (världens mest fruktade..?) med Özil och Isco bakom, två mycket tekniska och bra spelfördelare varav den ena (Özil) är världens bästa poängspelare bland mittfältare.

skrev JR nånting i La puerta..

HAHA Bänkzema är långt ifrån farlig, Bale har jag inte sätt så mkt, Cristiano har blandat o gett under elclasico.. till att vara osynlig iprincip hela matchen men gör 1 mål o blir matchens lirare i deras ögon.. så livsfarlig anfall? nääää
Barcelona Grimaldo
2013-07-12 18:24
@rizzygol10: @Jeppehus Juventus signed Barzagli Pogba Vidal Llorente Pirlo Gio & Tevez for €35M Real Madrid signed Asier Illarramendi for €38M.

Suddar bort en sak, men så suddas halva inlägget. Konstigt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-12 18:23
Tello's avslut är ju förfan en av hans styrkor. Känns så nice när man ser honom vika in för han sätter de i bortre mer än ofta. Det som känns lite sisådär är att han ibland kommer försöka sig på samma sak 10 gånger; sen kör han plötsligt något så enkelt som en skottfint och man blir helt paff
Barcelona Grimaldo
2013-07-12 18:22
Barcelona Grimaldo
2013-07-12 18:19
Barcelona Andresito
2013-07-12 18:16
Culee

Tycker snarare att hans avslut är hans styrka tillsammans med snabbheten. Hans svaghet är snarare hans besluttagande, skjuter i fel läge, passar i fel läge och utmanar inte alltid på ett sätt som utnyttjar hans snabbhet. Med tiden kommer detta förbättras, hans brister beror på orutin skulle jag vilja påstå
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Förstår att man påstår att Tello är ensidig, men att han har dåliga avslut? Han har en väldigt bra touch och skott och hans avslut är det inget fel på, hade han fått chansen fler gånger förra säsongen så hade han gjort fler mål än både Pedro, Alexis och Villa tillsammans, vilket ifs inte hade varit så svårt...

Han ska vara kvar i Barca, annars åker han till PL och levererar där med åren.
Barcelona Grimaldo
Culee Bara om man får ett bra pris. €20m kan jag tänka mig, annars inte, för att han är en bra truppspelare som kan komma in i matcher med sina snabba fötter mot försvarare som är trötta.
Barcelona Culee
2013-07-12 18:08
Är det bara jag som tycker att vi borde sälja Tello? Okej han är snabb, men väldigt lättläst o har sämre avslut än Valdes!
Barcelona NeymarMessi
2013-07-12 17:40
Ska iväg och förbereda mig att öppna fastan. När jag ber ska jag be till Gud att Barcelona ska hitta tillbaka till sitt fina spel och att vi ska få en jätte bra säsong som kommer. Sedan ska jag be till Gud om att han ska förlåta mig för alla mina synder.. Diar Shekha, Kunde inte sagt det bättre.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-12 17:40
Sorry för stavfel, skriver via mobilen. Går inte och redigera..
Barcelona Diar Shekha
2013-07-12 17:36
För mig är en pokal fortfarande en pokal oavsett om man slår Real Madrid i två matcher eller ej. Ligan består av 38 matcher och inte 2! Våran CL-säsong var dock en besvikelse. Hur många bra matcher gjorde vi egentligen? Det var bara en och det var mot Milan på Camp Nou... Vi imponerade knappast i gruppen heller, lag som Spartak Moskva och Celtic höll nästan på att ta poäng mot oss på Camp Nou och då var ju Tito Vilanova fortfarande där. Så enligt mig gjorde vi en godkänt säsong, man får inte glömma borta att Tito Vilanova var borta ett tag och vi hade ett helvete med skador i försvaret.. Vi måste få en bra mittback, ingen talang aka Marquinhos utan någon som kan gå in i elvan direkt och ta tag i skiten. Och då finns det bara Silva eller Luiz. Får vi inte in någon av dessa så är vi körda enligt mig, att lita på Pique är som att lita på tomten nuförtiden. Och det räcker med Adriano 2017 och Song som mittbackar.. Sen måste en som Alves ta och skärpa sig, han har varit ojämn i snart två säsonger och jag har börjat tappa räkningen på hur många mål Real har gjort från hans kant på grund av att han ej markerat. Han måste helt enkelt ta mer ansvar i försvaret, det går inte bara tänka på framåt.
Barcelona NeymarMessi
2013-07-12 17:36
H.alavi

Messi är fortfarande en Barcelona spelare visst? och världens bästa spelare. Om det är någon som ska göra skillnad i stora matcher så är det precis han.
Jag var också lite besviken på förra säsongen, spc dom stora matcherna där vi inte kunde prestera som vi vet att VI KAN. Men jag vill trots allt lägga det bakom oss och blicka framåt. Liga titeln hjälpte lite att jag kan släppa det nu :)
Barcelona Vampíro
2013-07-12 17:33
Är beredd att hålla med H.Alavi faktiskt. Visst är ligan fortfarande mycket prestige men om man skall vara ärlig så är det inför varje säsong 50% chans att Barcelona vinner La Liga. Så en ligavinst väger inte liks tungt längre speciellt med tanke på att spelet väldigt sällan var på den nivån den kan vara.

Med det sagt så blir jag fortfarande otroligt glad när Barça lyckas vinna ligatiteln. Man minns ju fortfarande alla åren där vi knappt kunde lukta på titeln.
Barcelona Hetfield
2013-07-12 17:31
Haha ja, för ligan har ju varit så jämn de senaste åren. Det har mer eller mindre alltid handlat om Barcelona och Real Madrid de senaste 10 åren.

Nä, fansen har blivit bortskämda. En CL titel är något som krävs, inte något som längre uppskattas. Jag minns när en ligatitel och CL titel faktiskt betydde något.
Barcelona NeymarMessi
Bästelona

Jag var bara IRONISK när jag skrev att real har värvat världsklass spelare eftersom alla vi här gråter redan om att nästa säsong kommer gå åt helvete.

Jag byter inte Neymar mot alla deras nya nyförvärv tillsammans.
Barcelona NeymarMessi
Bästelona

Jag var bara IRONISK när jag skrev att real har värvat världsklass spelare eftersom alla vi här gråter redan om att nästa säsong kommer gå åt helvete.

Jag byter inte Neymar mot alla deras nya nyförvärv tillsammans.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-12 17:29
NeymarMessi

Varför lägger du ord i munnen på mig? Har jag skrivit att Barcelona måste vinna CL varje säsong för att allting ska vara bra? När jag säger att säsongen inte var okej så menar jag lite på resultaten mot Bayern Munchen, Real Madrid och lite grann mot PSG.

Utan Lionel Messi hade vi åkt ur redan i åttondelen och då hade allihopa spytt galla över säsongen.
Barcelona NeymarMessi
2013-07-12 17:29
Captitan Puyol.

Tack för rådet men du behöver inte läsa eller svara på mina inlägg :)
Barcelona Bästelona
2013-07-12 17:28
Lol... Real värvat bäst? Långt ifrån. Dom har värvat bra spelare men fan inte spelare i världsklass som kan vara skillnaden mellan att vinna eller förlora en match. Däremot har vi köpt Neymar som visade och tystade kritiker under Confa cupen att han på egen hand kan avgöra en match.

Isco, Carvalar och Illa är duktiga spelare och lär slåss om startplatser men det är inga spelare som avgör matcher. Möjligtvis Isco men tror inte det.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-12 17:26
NeymarMessi (Barcelona) Inte för att vara elak på något sätt men de fåtal gånger jag sett sig skriva här, har din meningsuppbyggnad varit horribel. Det kanske är något du måste öva på för att bli bättre förstådd.
Barcelona påfågeln
2013-07-12 17:25
Barca hade en bra säsong förra året. Inte magnifik, men ändå en trippel (Ligan, Titos och Abidals bekämpande av cancer), Se det så istället, och sluta gnälla. Det finns ändå mycket som man kan glädjas över om man bara vill. Och ligan är alltid väldigt viktig, att hålla bra versioner av Real och Atletico bakom sig är strongt.
Barcelona NeymarMessi
2013-07-12 17:25
H.Alavi

Okej Mister, vad tycker Barca ska göra för att vi ska vinna CL varje år som du vill ha?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-12 17:22
NeymarMessi Vad gaggar du om? Om jag är ensam eller inte bryr jag mig inte så värst om, det var därför jag sa att detta var ur min personliga synvinkel. Varför resonerar du som om detta vore FM? Bara för att vi har värvat Neymar och kanske Thiago Silva betyder inte detta att allting kommer gå bra igen vad det gäller titlar och att resultat som 0-7 mot Bayern inte kommer att upprepas. Jag vill tro dig men så är det inte. Det finns några enstaka bortamatcher som är oerhört tuffa att spela men annars så, nä jag tycker inte det i alla fall. Vill du diskutera så gör det på ett bra sätt och inte som en omogen människa.
Annons: