/spanien/barcelona/forum/683.aspx/spanien/barcelona/forum/683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-05-22 13:41
Helvete vad Atletico verkar ligga i för att värva och registrera spelare innan deras avstägning aktiveras. Fifa & CAS, gör ert jävla jobb nu! Behövs det nästan ett halvår för att komma till skott?
Barcelona enkos
2016-05-22 13:33
Sevilla har gjort 43% av alla sina mål mellan minut 45 -60 . Och sist i finalen mot oss kom de tillbaka från dem döda i andra så det gäller att vara fokuserade till 100% och inte lata sig i andra för Sevilla är som bäst efter halvtid något man även bevisade mot Liverpool när de klädde skjortan av de röda.
Barcelona R85
2016-05-22 13:15
Hola alla cules ! Behöver bra stream tips för matchen ikväll, jag har inte eurosport 2 help a brother out
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-05-22 12:04
@neymar JR:

Ett 4-årskontrakt med en 31-åring, låter för bra för att vara sant egentligen.
Barcelona neymar JR
2016-05-22 11:02
Barcelona full back Adriano (31) has reached a personal 4-year deal with Lazio worth 2M a year. No deal between clubs yet. [il messaggero] Må detta stämma!
Barcelona neymar JR
2016-05-22 10:59
Idag kommer Messi med sin sedvanliga briljans under cupfinaler. Oddsar på att han gör ett frisparksmål och leker skjortan av dom. Sevilla är ett motstånd som skall passa messi&neymar, dom är intensiva i press och enkelt att dribbla förbi.
Barcelona neymar JR
2016-05-22 10:41
Vampiro Visst var cl-titeln en faktor för Pep när han kom dit, men har man lyssnat på Rummenigge när Pep anställdes så vet man att det var pga filosofin. Han ville att Bayern skulle få en grundidé och bli mer dominanta i spelet. ------- Anledningen till att folk inte är nöjda med årets säsong är förutsättningarna spelarna skaffade sig själva i mars. Ligan kunde vi avgöra i april I cl såg vi ut att vara i form och briljanta Vi var redan i cup-final Vi kunde ha vunnit trippeln igen, men sen gick det åt helvete.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-22 08:32
Ja det stämmer väl. Att CL bucklan är nästan helt avgörande för att betygsätta en säsong ingår hos många fans. Bayerns fans var rasande på Pep efter uttåget från CL igår var dem dock mer glada.
Och om det är så det funkar numera så ser jag inte annat utväg än att ta upp återigen diskussionerna kring G-14. Dvs att bygga upp en euopeisk liga. Inhemskaligorna kommer vara mer som ingång för den europeiska ligan.
Då kan de stora klubbarna slås mot varandra i ett mer rättvist liga system än cupsystem med mycket tur runt lottningen.

Jag är inte så säker på att det kommer ta död på de inhemskaligorna.
Det kan bli snarare tvärtom, då t ex lag som Bilbao, Sevilla mm återigen kommer ha en chans på en nationell titel.
Det finns jo nu regionala serier av olika slag. Det är inte precis noll intresses runt dem.

Sen om det är bara titlar som gäller. Är Messi verkligen bäst genom tiderna? Han har väl inte vunnit VM :P
Han var nära men nära räknas inte.
Och att vinna titlar med Barca, jaja och...
Barcelona Vampíro
2016-05-22 03:26
Btw observera att klockan är en bra bit över 03 så det finns risk att jag inte resonerar på samma sätt imorgon. Vampiro out!
Barcelona Vampíro
2016-05-22 03:11
Tror många glömmer att Pep blev klar för Bayern i januari 2013 dvs. innan de vann trippeln den säsongen. De signade honom under en tid då de säsongen innan förlorat allt, ligan cupen och sist men absolut inte minst CL-finalen på hemmaplan(!). Så visst fan var ett av hans största mål att vinna Champions League när han skrev på, naivt att tro annat med tanke på den tragedin FC Bayern hade gått igenom under maj 2012 på Allianz. Med det sagt kan man knappast säga att han gjort bort sig även om försvarspelet i europa stundtals varit under all kritik. Jag vet att många inte vill erkänna detta av nån anledning, kanske för att Madrid vunnit flest titlar, men CL är numera ALLT. Yep, det är the big daddy för storklubbarna. Det är turneringen med överlägset mest prestige och det är vad alla drömmer om, klubbägare, presidenter, tränare, fans, spelare, you name it. Champions Fucking League. Det är bara så det är idag. Tidigare betydde det mycket att vinna Cupvinnarcupen och UEFA Cupen i europa men nope, nu är EL bara en språngbräda in till det riktiga finrummet. Personligen tycker jag att det är lite trist men det är sanningen. Det är tyvärr en del av den moderna fotbollen där en turnering har blivit ett monster när det kommer till varumärke, pengar och prestige. Jag tycker det är fantastiskt vad Barça gjort i ligan men t.o.m. Jordi Alba var inne på det härom dagen, folk verkar på nått konstigt sätt inte helt nöjda med säsongen. Kan det bero på att man åkte ut från DEN stora turneringen? Eller ännu värre att det är antagonisten som ska spela final? För oavsett vad folk påstår så visst fan kommer det att att påverka "betyget" på Barças säsong om Madrid vinner nästa vecka. Det är så det funkar och i dagsläget väger den där jävla Champions betydligt mer än alla andra titlar.
Barcelona Soda Popinski
2016-05-22 02:54
Inte för att vara sån. Men satan vilken tråkig inför rapport. Fick en uppenbarelse. Blir 6-1 till barca imorrn!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-22 02:25
[QUOTE=Reymar]Liunil Masse Trippel är inte något du vinner varje år. Men Heyneckes var väldigt nära att vinna CL året innan tills Drogba nickade in ett mål i slutminuterna. Ribohn fan Har för mig att Heyneckes mötte Juve, Arsenal och ett spanskt lag i form av Barca.. [/QUOTE] Nära räcker inte. Säsongen resulterade i en andraplats i Bundesliga och två finalförluster i cupturneringarna. I Bundesliga fick man se sig besegrade av Borussia Dortmund för andra året i rad, och mot samma förlorade man den inhemska cupfinalen med hela 2-5. [Wiki]
Barcelona Ribohn Fan
2016-05-22 02:16
Reymar Stämmer! Stämmer det året åkte vi på stor torskar, det hade jag förträngt. Det var 2010-11 jag tog fel på tror jag.
Barcelona Reymar
2016-05-22 02:10
Liunil Masse

Trippel är inte något du vinner varje år. Men Heyneckes var väldigt nära att vinna CL året innan tills Drogba nickade in ett mål i slutminuterna.

Ribohn fan

Har för mig att Heyneckes mötte Juve, Arsenal och ett spanskt lag i form av Barca..
Barcelona Ribohn Fan
2016-05-22 02:01
Pep hade oturen att få möta 3 spanska lag. Heynckes när han vann, hade han turen att få möte, Fiorentina, Man U, Lyon och Inter. Där har ni anledningen till varför Pep inte vann CL och Heynckes lyckades.
Barcelona Heisenberg
2016-05-22 01:49
@Reymar:

Ja för är det något som historien visat oss så är det att om man upprepar samma sak två säsonger i rad så är man garanterad framgång. Det är därför lag försvarar CL-titeln i parti och minut.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-22 00:57
[QUOTE=Reymar]Så hämtades alltså in för att ge en tydlig spelidé till ett lag som precis vunnit trippeln överlägset och mosat allt i sin väg. Dom spelade klassisk tysk fotboll med fart och fläkt så din tes håller inte. Pep misslyckades med att vinna CL med deras kanske bästa tyska generation någonsin, ett stort misslyckande tyvärr. [/QUOTE] Varför vann Heyckes Bayern "bara" trippeln hans sista år o inte året innan med nästan samma spelarmaterial?
Barcelona Davids3
2016-05-22 00:51
@neymar JR:

Vågar du säga samma sak om Zlatan?
Barcelona Reymar
2016-05-22 00:46
@Liunil Masse:

Så hämtades alltså in för att ge en tydlig spelidé till ett lag som precis vunnit trippeln överlägset och mosat allt i sin väg. Dom spelade klassisk tysk fotboll med fart och fläkt så din tes håller inte. Pep misslyckades med att vinna CL med deras kanske bästa tyska generation någonsin, ett stort misslyckande tyvärr.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-22 00:31
@DM1982:

Ja tyvärr..

Philipp Lahm: "[Josep Guardiola] even helped me improve at 30. It’s more than just about winning trophies." #UCL
Barcelona DM1982
2016-05-22 00:20
[QUOTE=Liunil Masse]Pep hämtades in för att ge Bayern en tydlig spelidé o göra Bayern större runt om i världen, det har han lyckats med. Man hämtar inte in en tränare med objektivet att han ska vinna CL, herregud. [/QUOTE] Tror inte att du kommer få dem att förstå. För dem så räknas bara titlar, CL-titlar helst, och de ser inget långsiktigt. Pep tog över ett lag som hade vunnit allt säsongen innan. Många blev även världsmästare när han var tränare. Inga spelare tappade motivationen ändå, bara en mycket bra tränare kan uppnå det. Tyvärr är CL-tänket rätt vanligt bland yngre, även hos folk med bristande kunskaper inom fotboll.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-22 00:11
@Reymar:

Pep hämtades in för att ge Bayern en tydlig spelidé o göra Bayern större runt om i världen, det har han lyckats med. Man hämtar inte in en tränare med objektivet att han ska vinna CL, herregud.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-22 00:04
@Vlom:

Fast så funkar inte fotbollen. Är det Peps fel att Muller missa straff mot Atletico? Kanske skulle han kommit in o lagt den själv i krysset enligt dig?
Barcelona DM1982
2016-05-22 00:02
[QUOTE=Reymar]DM1982 Bundesliga i all ära men Pep hämtades in för att vinna CL och där har han tyvärr misslyckats. Vilken person som helst kan vinna Bundesligan med Bayern där det finns noll konkurrens. Betyg? Icke godkänd. [/QUOTE] Så nu är vi nere på icke-godkänd? Ibland är nivån härinne för jäkla låg.
Vlom
2016-05-22 00:01
@Reymar:
Att Pep inte ens lyckades nå Champions League final med ett lag som betraktas för att vara Europas kanske bästa lag gör inte saken bättre direkt.
Barcelona neymar JR
2016-05-21 23:56
Pep hämtades inte in för att vinna cl utan för utveckla Bayern och skapa en ny spelidé. Och det har han lyckats med men Peps storhet kommer synas i Bayern länge fram i tiden.
Barcelona Reymar
2016-05-21 23:53
DM1982

Bundesliga i all ära men Pep hämtades in för att vinna CL och där har han tyvärr misslyckats. Vilken person som helst kan vinna Bundesligan med Bayern där det finns noll konkurrens. Betyg? Icke godkänd.
Vlom
2016-05-21 23:45
Att vinna Bundesliga är ett minimikrav för ett lag som Bayern Munchen... Så ja, det är högst godkänt men inget mer än så.
Barcelona DM1982
2016-05-21 23:20
[QUOTE=Andreas-]Vackert att Pep får höja pokalen. Godkänd i Bayern är han, helt klart. Men inte mer. [/QUOTE] Bara godkänd? Tre raka ligatitlar, det är mer än bara godkänt. Tyska, franska och italienska ligamästarna fixade dubbeln idag. Spanska mästarnas tur imorgon.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-21 23:14
Tyskarna är så proffsiga på att ordna firandet. Musik, glitter, konfetti, allt i super ordning, stort, bombastiskt. Men ändå gillar jag inte det. För programmerat, jag vill se spontanitet och att fansen sköter firandet.
Annons: