/spanien/barcelona/forum/6829.aspx/spanien/barcelona/forum/6829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2013-07-11 12:33
Spelar ingen roll vilket lag Thiago väljer, så länge han inte spelar för Barcelona så är jag likgiltig för honom. Han kommer nog inte slå sig in in Bayern, Pep chansar och hoppas att han fixar det. Vill han ha speltid så bör han gå till Man U men han kommer hur som helst inte komma med i VM-truppen. Fokus bör ligga på vilken back som Barcelona får in, Thiago är historia.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Siempre Barça
2013-07-11 12:23
Pep Guardiola: "I want Thiago Alcantara. I Have asked Bayern to get him I don't know what will happen." #TweetFootball
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-11 12:21
Guardiola: "Rumours about deal with Thiago? It's true I want Thiago. I have asked Bayern to try to sign him."

Guardiola: "I have talked with Rummenigge (chairman) and Sammer (sports director) about Thiago. There's no news yet, we'll see."

Guardiola: "Thiago is the only player I want. Or Thiago or no one. He's a super player. He can play in 3 to 5 positions."

AJ AJ AJ..... Detta är INTE bra. Thiago lär ju inte bli ledsen av de orden från Pep precis....
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 12:13
@barcastuff: Guardiola: "Rumours about deal with Thiago? It's true I want Thiago. I have asked Bayern to try to sign him." #fcblive Oj, vad fel jag hade!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-11 12:06
Vad är oddset på att det är Mazinho som läckt "ryktet" om Thiagos deal med Bayern för att sätta press på United. Tror inte för fem öre på att det stämmer. Å andra sidan kan det ju vara så att Pep vill sätta en nagel i ögat på Rosell, men det känns inte värdigt Pep och dessutom tror jag inte klubbarna vill riskera sina goda vänskapsband genom att "sno" åt sig varandras talanger. EDIT: se på fan...
Barcelona Diar Shekha
2013-07-11 11:57
Det många här inne glömmer är Müller,Kroos och GÖTZE när de gör sina drömelvor.. Thiago är inte bättre än någon av dessa och går han till Bayern för att få MER speltid där så tänker han inte med hjärnan. Jag kan inte se det framför mig Thiago få mer 30 matcher i Bayern. Det låter bara inte logiskt. Sen har de ju en talang som Shaqiri på bänken tex... Men det är upp till honom, det är bara han själv som kommer förlora på det i längden. Med tanke på Peps stora kärlek till Barcelona så tror jag inte han skulle sno åt sig Thiago från oss, lite respekt har han väl endå för klubben efter allt... Guardiola blir kanske inte ens långvarig i Bayern om saker och ting börjar gå fel. Jag tror nog att han har viktigare saker (mkt press på sig & stå emot trycket med tanke på att de vann trippeln) för sig än att försöka övertala Thiago och "lova" honom en startplats.
Barcelona LeoMessi
2013-07-11 11:41
Rambla~ (Barcelona) Om vi skulle sälja något till Arsenal så ska det vara till ett stort överpris! Dom ska fan få köpa honom för 70 mille minst. För dom säljer alltid till överpriser till oss och då får dom fan smaka på samma medicin. Tror inte Cesc är sugen på att flytta dit ändå, på sin 3 första matcher för Barcelona så vann han fler titlar än under hela sin tid i Arsenal.
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-11 11:41
Rambla Roma, Inter, Arsenal före det bästa laget i världen? Med en tränare som kan han utan och innan? Skämtar du eller? Tycker Bayern är helrätt för Thiago, hans teknik och bollkänsla samt hans defensiva jobb gör han klockren för Bayern, speciellt med att Pep kör 4-1-4-1 på träningarna där Thiago har Schweini bakom sig som städgumma och då inte behöver bry sig om bolltappen han gör då och då.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-11 11:09
Ge inte Neymar nummer 9, läskig siffra. :P
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-07-11 10:59
God is a five letter word - Messi (Barcelona) Okej, tack :). Nu när Villa är såld så tror jag mer på att Neymar bär nr 7 än Alexis. Jag tänkte köpa Neymar tröja. Men han har ju inget nr så jag får vänta ännu mera.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-11 10:27
Jag tror Marcos är nära PSG. Brazilstats nämnde att PSG inte kunde ha fler utländska spelare men att Marquinhos agent nämnde klart och tydligt att hans klient även har ett portugisiskt pass; vilket öppnar upp för PSG. De vill värva någon för att sedan skeppa iväg Silva till oss ;)

CARLES PUYOL - 1899
Ett annat alternativ är att Alexis får 7'an som är hans favoritnummer och 9'an går till Neymar; eller om Thiago lämnar vilket vi verkligen fruktar; ja men då går nog 11'an till Neymar och 7'an till Alexis - 9'an lämnad åt framtida lirare.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-07-11 10:19
Är det någon som vet vilket nummer Neymar kommer att han i Barca? Själv tror jag att han får Nr 7. Tacksam för svar.
Barcelona Smogen
2013-07-11 10:13
Skulle vi ha budat på Marquinhos? Hoppas verkligen på det!
2013-07-11 09:50
His Roma teammates would have advised Brazilian centre back Marquinhos (19) to accept one of the offers he got from Barcelona and PSG. [gds]

gds som Giovani Dos Santos? Nä skämt åsido. ^^
Barcelona Rambla~
2013-07-11 09:35
Seriöst, hur orkar idioterna hålla på? Räcker det inte att han klart och tydligt gick ut i media och talade om att han inte hade några som helst planer att återvända till Arsenal eller gå till United denna sommar? Hur mycket mer tydlig behöver man bli?

Vi ska tydligen montera ner vårt mittfält helt denna sommar. Det blir väl endast Iniesta, Xavi och Busquets kvar med dos Santos som 1:a reserv. :P
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-11 08:39
Man blir fan tårögd. Vilken jävla hjälte - världens starkaste man.

- Fan vad jag ville se honom spela fler matcher i vår tröja. En av mina absoluta favoriter någonsin.
Barcelona Pep #4
2013-07-11 07:15
Pep sägs ha en presskonferans vid 11 tiden där han förmodligen kommer få frågor om Thiago affären. Den kan alltså bli offentliggjord om rykterna stämmer.
2013-07-11 02:25
Pepe Reina (Liverpool): "Do I consider a return to Spain? No, I feel good at Liverpool." [via as]

Nice! Kul å höra.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-07-11 01:57
Coach Pep.

Vad som snackas om nu är Martinez som mittback där Thiago bildar mittfält med Schweinsteiger och Kroos. Tiden får utvisa vad som händer.

Och det var inte han som skeppade Gomez. Gomez ville till Fiorentina, Hade nog lämnat oavsett. Han var bänkad stora delar av förra säsongen. Rykten säger att Jupp Heyneckes lade skulden till CL-förlusten på Mario Gomez.
Barcelona Pep #4
2013-07-11 01:55
The Reporter

Jag kommer inte sakna Villa alls. Han värvades för ett överpris och satt på en hög lön. Skönt och slippa honom då han inte tillförde något efter skadan.

Folk här tror att ifall vi värvar T.Silva så kommer alla våra problem lösas. Jag tror verkligen inte så. Det jag tror är det viktigaste inför nästa säsong är att spelare som vi värvat in ska förhoppningsvis göra sitt genombrottssäsong hos oss dvs. Cesc och Alexis. Spelare som Pique, Alves och Pedro ska återupplivas samtidigt som Xavi och Puyol ska hålla sig friska.

Sen får vi även hoppas på att Tito håller sig frisk och slipper resa om och om igen till New York och kan koncentrera sig på laget. Händer detta tror jag vi kan vinna en CL pokal.

Som ni ser är det inte värvningarna som är viktigaste. Det är att laget vi redan har ska nå upp till sin nivå de egentligen håller. Ska jag vara ärlig hade vi aldrig vunnit ligan om inte Messi,Iniesta, Alba och Busquets var så bra. Resten av spelarna nådde inte ens upp till 50% av sin kapacitet.
Barcelona Rambla~
2013-07-11 01:09
Om Thiago hade haft något i huvudet så är det klubbar som United, Milan, Roma, Inter, Arsenal och kanske även Dortmund som är mest logiska att gå till. Ja, förutsatt att dessa klubbar har råd och är intresserade vill säga. Det är trots allt klassiska storklubbar där några kanske ligger på lite olika nivåer i dagsläget, men det hade garanerat honom speltid för honom oavsett vilken klubb. Att lämna Barca för Bayern i dagsläget är verkligen ett väldigt ologiskt val. Då handlar det inte längre om att bara få speltid, utan det måste ligga andra orsaker bakom Pengar är ju garanterat en orsak. Barca har ju inte lyft ett finger när det gäller att försöka övertyga honom med ett förbättrat kontrakt. En annan orsak måste vara taskig "feeling" mellan honom och Tito.
Barcelona Gio Style
2013-07-11 01:08
Hoppas att Delo gör en bra säsong i PL, i värsta fall så säljs han för 45 miljoner Euros till nästa år, if you catch my drift ;-)
Coach Pep,
2013-07-11 01:07
@Rambla~:
Jag kan bara gissa hur Bayern kommer se ut nästa säsong. Vi vet ju inte hur Pep tänkt formera laget ännu, han kan vara ganska radikal när det gäller sådant. Han har ju redan skeppat iväg Mario Gomez och skulle lika gärna kunna slopa en nyckelfigur på mittfältet till förmån för Thiago i sådant fall. Vi snackar om mannen som satte självaste Yaya Toure åt sidan för den tanige Busquets. Pep är egendomlig och skulle Thiago gå till Bayern så betyder det att El Mister har en plan.
Barcelona The Reporter
2013-07-11 01:01
Visca el Guaje, fan vad jag kommer sakna honom, hatar när vissa spelare lämnar. Som tex Keita, Yaya, Villa, Milito, Eto osv.
Barcelona EL Corazon
2013-07-11 01:01
Ja, och just därför är United ett väldigt logiskt val. De har ju skrikit efter en riktig klassmittfältare i flera år. Vilket väl ändå Thiago får räknas som. Dessutom får man han till ett reapris. Thiago skulle enligt mig gå rakt in i deras startelva. Där är inte heller konkurrensen alls lika hård. Thiago till United känns tyvärr som ett väldigt logiskt val på många sätt. Det enda som egentligen talar för att väljer Bayern är Pep. Jag tror att det står mellan att han stannar i Barca eller väljer United.
Barcelona Rambla~
2013-07-11 01:00
Graham Hunter ?@BumperGraham 38m
#Guardiola did phone #Thiago a few weeks ago, tempting him. But #United, as a club, put a great deal of effort into persuading Thiago

Enligt Graham Hunter så ringde Pep till Thiago för flera veckor sen. Jag kan förstå att aset Perez har försökt sno åt sig Thiago men att Pep gör samma sak hag jag lite svårt att smälta. Jävla Pep alltså. :P
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-11 00:59
Hur pålitlig är Cope? Skulle inte Thiago presenteras på Moyes första presskonferens?
Barcelona Gio Style
2013-07-11 00:59
Men lugna er lite nu. Ni behöver ju inte whinea varje gång det kommer ett rykte.
Detta är Silly Season, hur många BREKINGs har vi inte sett? Eller tidningar som motsäger sig själva från en dag till en annan.

Nyheten om Thiago och Bayern fick mig att "Va? Snälla stanna då...".
Man behöver inte skriva ett A4 om hur dålig vår ledning är, hur dum Thiago är eller att han är en bortskämd snorunge när han inte ens har uttalat sig om detta och när dessa nyheter fortfarande är rykten.
Barcelona Frodo
2013-07-11 00:56
Varför jämför folk Thiago med wingers som Robben och Ribery? Thiago är en central mittfältare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-11 00:55
@!Sergio_ Busquets!:

Ja men haha alltså.. Götze & Kroos är båda unga spelare med enorm potential. Ska dessa tre ungdomar konkurrera mot varandra? Överflöd så det skriker om det. Om de tar Thiago kan vi väl få Kroos.
Annons: