/spanien/barcelona/forum/6826.aspx/spanien/barcelona/forum/6826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-08 18:58
Om vi får bud på £7m för Sanchez, så tror jag att vår styrelse accepterar budet direkt. Man ser klart och tydligt att vår klubb inte har några ambitioner när man har Rosell som president och Zubi som sportchef.

HAHAHAHAHA! De är så roliga!
Barcelona Diar Shekha
2013-07-08 18:53
@grande jw:

Tror du verkligen att Rosell o Zubi är så smarta?
Barcelona grande jw
2013-07-08 18:50
Tror ni det ligger en liten smaskig klausul på Oliver Torres i dealen med David Villa? Jag hoppas och ber till gud att det finns någon baktanke, någonting positivt överhuvudtaget med den här skämtsumman.

FInns det något officiellt uttalande från respektive klubbar / talesman m.m så man kan få lite insikt i vad som stämmer? Jag har bara sett skriverier om summan på twitter men inga källor.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-08 18:49
Ledningen imponerar som vanligt. Not! Neymar för över en halv miljard (minst) och hans kompisar ska flygas in hit för att festa för klubbens pengar? Sen säljer man Villa för pengar som man har till lösgodis samtidigt som korpen liraren Callejon drar för 10 miljoner. Komik.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2013-07-08 18:46
Ett stort problem med den här Villa övergången för 5 milj. är att vi skämmer ut oss totalt. Det kommer bli väldigt svårt för oss att förhandla om spelare till rätt pris då andra lag vet vilken dum ledning vi har. De kommer köra med oss så oerhört mycket att det inte är sant.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-07-08 18:45
Hahahaha! Kan inte sluta skratta efter jag läste om Villas övergångssumma.
Det roligaste är ju ändå att transferfönstret öppnade för en vecka sedan och vi har redan fått byxorna neddragna.

Det här luktar Zubi eller?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-08 18:41
Jag skäms skäms skäms skäms och återigen skäms. Den här sommaren tänkte jag att vi kunde få in lite stålar för att köpa 2-3 klass spelare. Nu i efterhand garvar jag åt mig själv och undrar hur i helvete jag kunde tänka så med våran nuvarande ledning. Det hela började med att klubben betalade hela 57 miljoner euro för en spelare som hade ett år kvar på kontraktet. Monaco köpte Falcao för ungefär 60 miljoner euro och Cavani är på väg till PSG för ungefär samma summa. Så ni förstår själva vad jag menar. Sen lånar man ut en medioker Bojan till Ajax istället för att sälja honom. En spelare som inte har en framtid i klubben, istället för att sälja honom direkt så skjuter man upp problemen ytterligare ett år. Det är pinsamt att inte skeppa iväg en spelare som BOJAN. Men killen är ju från La Masia så självklart ska han behandlas på ett speciellt sätt. Nu säljer klubben Spaniens bästa målskytt genom tiderna för ynka 5 MILJONER EURO som ska BETALAS PÅ DELBETALNINGAR. Hur i hela friden kan man sälja Villa för 5 miljoner euro? Om en spelare som Callejon säljs för ungefär 10, som det ryktas om så borde David Villa säljas för minst 10 också.. Det är patetiskt. Vad fan ska man med 5 miljoner euro till som dessutom BETALAS PÅ DELBETALNINGAR? Det är ETT RÅN. Inte nog med att man gör en usel affär så lyckas man inte ta hela cashen på en gång utan det ska fortfarande betalas PÅ DELBETALNINGAR. 5 miljoner på delbetalningar är som GRATIS i min värld. Så enkelt är det. Ateltico gör en FANTASTISK affär och Rosell o Co bli körda bakifrån. Jag skulle vilja skalla Rosell och Zubi nu. Avgå Alla. Det kan inte bli värre. Det är så fucking pinsamt. Läste på Tw att Laporta sålde OLEGUER för samma pris som nu Rosell säljer Villa för, Alltså fem miljoner euro. Och Rosell hade EXAMEN I EKONOMI VA?? Den som berömmer Rosell o Co i framtiden borde få en feeeeeeeeeeeeeeeeeeet spärr här på forumet.
Barcelona Hank Moody
2013-07-08 18:38
Ytterligare bonusar med Villas avsked är att vi givetvis slipper en stor lön men också att en plats för Delofeu öppnar upp sig. Tycker Rooney ryktet är absurt, kan inte se honom i Spanien
Barcelona Hank Moody
2013-07-08 18:35
Förstår inte folk som tycker att de är en katastrof, Villa är snart 32 och har inte presterat nämnvärt sedan sin skada, Visst hade man kunnat sälja honom till England för en större summa men uppenbarligen så ville Villa inte dit utan valde det som är bäst honom. Tycker de är en fantastisk affär för spansk fotboll och kul att en så stor profil väljer att stanna i Spanien. Hoppas på ett Atletico som kan utmana både i Cl och Laliga
Barcelona LeoMessi
2013-07-08 18:34
Jag smäller av om vi säljer Alexis för att typ köpa in Rooney! Killen var riktigt bra mot slutet och hans självförtroende ökade! Han är bättre än Pedro om ni frågar mig, han är lika bra som Pedro defensivt, men bättre offensivt än honom. Rooney kan inte spela till vänster för där ska Neymar vara, centralt är det Messi och till höger så är både Pedro och sanchez nyttigare. Rooney är bra men inte någon vi behöver.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-08 18:29
@Rambla~:

Det skulle inte förvåna mig. Jag tror själv att Barca behöver en ren anfallare som kan ersätta Villa. Jag skulle inte bli förvånad om Alexis också säljs i förmån till en anfallare, typ som Rooney.
Barcelona fiskfot
2013-07-08 18:27
Det är bara säga grattis till en bra affär för atletico, det priset för spanska landslagets meste målskytt genom tiderna är ett rent rån.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-08 18:24
Men det kan väl inte vara tänkt att vi nu ska ha en ersättare till Villa? Jag menar, det är väl Neymar som är dennes efterträdare?

Tello, Neymar, Messi, (Cesc), Alexis, Pedro. Det räcker. Ge oss en försvarare.
Coach Pep,
2013-07-08 18:22
Man får väl glädjas å Atleticos och Villas vägnar. Villa är kvalitet och kommer börja prestera i Atletico igen. Han var värd minst 10m..
Barcelona Rambla~
2013-07-08 18:20
Nu blir jag rädd att Villas lön är till för Rooney. Han har ju en saftig lön idag hos United och den vill han nog inter pruta så mycket på misstänker jag.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-07-08 18:17
Fy vad jag skäms över våran styrelse, vad skall hända nästa gång? Kommer vi sälja Thiago för 7-8 miljoner? Skulle inte överraska mig om det händer. Fy vilken jävla piss sportchef vi har, jag som kan noll om sälja spelare skulle fan ha sålt Villa dyrare. Vi köpte honom för cirka 40 miljoner euro, rätta mig om jag har fel och så säljer vi Spaniens bästa målskytt genom tiderna för fem!! miljoner..jag saknar ord för detta.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-08 18:17
Får se om detta öppnar upp för Deulofeu eller om båda parter fortfarnade letar efter en utlåning.

Vad tycker ni? Jag är lite tveksam kring det, en utlåning i ett år kanske gör honom gott.
Barcelona Rambla~
2013-07-08 18:15
Det enda positiva är att vi blir av med en jävla hög lönepost. Fast känner jag Tito rätt så vill han inte ha någon ersättare för Villa. Det funkar inte så i den här klubben. Lämnar spelare så bygger man på underfrån och tar från canteran och sätter dem på läktarna. :P
Barcelona Stoichkov~
2013-07-08 18:12
Nejdå, klubben vill bli av med Villa då han har hög lön. Total summa på 5 miljoner tycker jag är ändå okej med tanke den allvarliga skada han råkade ut för. Hans kostnad är små potatis om man jämför honom med Kaka som kostade 65 miljoner euro:).
Barcelona koeman92
2013-07-08 18:11
Bara 5 miljoner!?????? WTF!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Neymar N7
2013-07-08 18:08
Zubi är den sämsta sportchef som klubben FC BARCELONA har någonsin haft.

Hur kan man släppa Villa för bara €5M, är det sommar Rea i Barcelona???
Barcelona El Soap
2013-07-08 18:08
Jeffson: Två knappnålar och en kaffe till Zubi så är affären i hamn.
Barcelona Rambla~
2013-07-08 18:07
Idiot Zubizareta med sina jävla klantaffärer. Av en händelse råkar han vara bra kompis med Atleticos sportdirektör Caminero. :P
Barcelona koeman92
2013-07-08 18:02
BREAKING: David Villa är klar för Atletico Madrid
Barcelona KristoferDelija
2013-07-08 17:59
hahahahaha Jeffson
Jeffson
2013-07-08 17:58
Btw, jag funderar på att köpa Afellay så jag har nån att spela fotboll med här utanför.
Jeffson
2013-07-08 17:57
Så de här 50% av nästa transfer är helt värdelösa alltså? I och med att vi inte får resten av delbetalningen om han inte stannar tills när de ska betalas ut. Och om de säljer efter 2015 så blir det inte för många miljoner kronor pga hans ålder, varav vi får hälften.

Men men, man kan alltid hoppas på att det slöts någon form av förköpsdeal på den där Oliver Torres, om nu Zubi vet vem det är.
Barcelona Gabriel
2013-07-08 17:53
Om vi inte ens klarar av att sälja Spaniens bästa målskytt genom tiderna för hyfsat bra med pengar så är det inte konstigt att vi inte lyckas sälja våra utlånade spelare. Villa säljs för det jag hade gått med att sälja Bojan för.
Barcelona Vampíro
2013-07-08 17:51
Det roliga är att man innan trodde att försäljningen av el Guaje skulle hjälpa finansiera en mittbacksvärvning men han går istället för kaffepengar. Tror hans egna vilja spelar stor roll i affären, han var nog inte så sugen på regniga PL. Nåväl de €2,1M kommer hjälpa mycket... not!
Barcelona Gabriel
2013-07-08 17:49
Så länge Rosell sitter kvar, sitter Zubi kvar. Det är han som ska kritiseras för det här. Han har makten att göra sig av med honom men väljer att förnya hans kontrakt. Finns ingen i styrelsen jag vill ha kvar. Inte Rosell, inte Zubi, inte Bortameu, inte Freixa, inte någon av dem. Om jag fick en endaste önskan just nu hade det varit att Laporta tog över på nytt igen, samlade ihop ett bra gäng folk och kickade ut den här skit ledningen som inte gör annat än fuckar upp klubben jag älskar. Känner mer och mer hat för denna Rosell junta för varje dag som går.
Annons: