/spanien/barcelona/forum/6824.aspx/spanien/barcelona/forum/6824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-07-12 02:59
när ska rosell dra åt helvetet ???? fy fan va ja hatar den mannen . ja vill ha laporta omgående o sen när de gäller qatar så var ju tanken att det skulle vara välgörenhetsprojekt men nu helt plötsligt ett flygbolag ??? snacka om dubbel moral rosell har
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2013-07-12 02:59
när ska rosell dra åt helvetet ???? fy fan va ja hatar den mannen . ja vill ha laporta omgående o sen när de gäller qatar så var ju tanken att det skulle vara välgörenhetsprojekt men nu helt plötsligt ett flygbolag ??? snacka om dubbel moral rosell har
Barcelona Gabriel
2013-07-12 02:27
Blaugrana91

"Hade vi inte tagit in Qatar så hade vi:

1. Inte kunnat sänka skulderna så här snabbt och det hade gjort så att vi inte kunnat värva dem spelare du nämner.

2. Kanske fått lov att sälja ut Camp Nous namnrättigheter eller andra anläggningar för att minska skulderna

3. Fått sälja spelare som Messi, Iniesta, Xavi osv."

Ursäkta mig men det där bygger du enbart på dina egna fantasispekulationer och inget annat.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-07-12 02:14
Blaugrana91 Jag sammanfattar mitt svar på ditt inlägg. Jag väljer hellre en titellös säsong istället för att sälja klubbens själ. Pep drar klart och tydligt pga Rosell, man kickar ut Abidal samtidigt som man så fint i media säger hur mycket Abidal betyder och att han är en inspiration för hela klubben, hur går det ihop? Helt plötsligt har vi Qatar Foundation som sponsor, man förklarar det med att det är en välgörenhetsprojekt men sen ändras namnet helt plötsligt till Qatar Airways, vem försöker Rosell lura? Rosell är en robot, visst han sänkte våra skulder men det enda han ser är pengar.
2013-07-12 02:04
Valdés Tänk om klubben inte vill ha kvar Thiago då? Alla kan inte vara Jonathan Dos Santos och sitta mysa på läktaren, om en spelare ska komma långt i fotbollsvärlden så måsten man ha ambition. Det är rätt så tydligt att Thiago vill i första hand lyckas i Barca men när klubben inte visar förtroende eller inte ens vill ha kvar spelaren så kan jag inte klandra honom. Har du sett någon indikation på att Thiago har velat lämna tidigare? Nej, det måste ha hänt något efter den här säsongen, ledningen/Tito måste ha visat på något sätt att man inte vill satsa på killen. Jag ser inte hur han annars så drastiskt ändrar sig och vill lämna.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-12 02:03
Diar Shekha Ja vilket skuldberg kan jag tänkas prata om? Ja kanske det som låg på drygt 5 Miljarder kr för några år sedan... Varför tror du klubben var tvungen att sälja vissa spelare när Rosell tog över? Varför tror du klubben tog en checkkredit år 2010 på maximalt €150M till löner? Folk som viftar bort detta och kommer med ursäkten att det är Rosell som "hittat på" dessa skulder tycks leva i någon fantasivärld. Tror ni att Barcelonas ekonomi granskas enbart av vi fans samt blaskor som Sport och MD, är fler som har ögonen på klubben. Rosell och co kan knappast bara göra vad dem vill. Visst är mycket möjligt att Rosell kryddade det hela lite, men faktum kvarstår fortfarande att klubben var i en ganska allvarlig situation för några år sedan och detta tack vare Laportas slösande. Kunde ha gått väldigt illa. Sen frågar du dig hur vi kunnat värva spelare som Neymar, Cesc, Sanchez, Song osv. dem senaste åren, ja där kan du tacka Rosell, eller ska vi säga Qatar Airways, Foundation och allt vad dem heter? Tack vare Rosell så har vi lyckas öka intäkterna ordentligt dem senaste åren och detta beror på stora sponsoravtal, att man hittat nya vägar att tjäna pengar, samt att lyckats sänka kostander och sänka skulderna. Hade vi inte tagit in Qatar så hade vi: 1. Inte kunnat sänka skulderna så här snabbt och det hade gjort så att vi inte kunnat värva dem spelare du nämner. 2. Kanske fått lov att sälja ut Camp Nous namnrättigheter eller andra anläggningar för att minska skulderna 3. Fått sälja spelare som Messi, Iniesta, Xavi osv. Och därmed vara en klubb som inte satsade på att vara nr 1, kan ju undra hur folk här hade reagerat då, med tanke på hur stämningen blir för att en 22 årig Thiago kanske vill lämna... Alternativt ta in Qatar som sponsor och därmed sänka skulderna och samtidigt kunna värva dem allra bästa. Jag vet ju vad jag hade valt. Nåja det får räcka för idag.
Barcelona Lion24
2013-07-12 01:58
Det är svårt att inte vara orolig för framtiden. I fotbollsklubben FC Barcelona har vi spelare som vars hjärna bara ligger på superartister och har glömt hur fotboll ska spelas, vi har tränare som inte alls kan leverera, tränare som inte tror på en av världens största talanger, tränare som inte har pungkulor att bänka spelare som ej presterar, legender som blir tvungna att lämna, världsspelare som lämnar klubben för potatis päng, vi har en ledning som för krig mot i stort sett allt och alla, en ledning där vissa sitter där dom sitter för att dom är vän med presidenten, inte hur bra och skickliga dom är. Det är svårt att ej vara orolig mina vänner. Jag önskar bara att alla som ej tål varandra kan samlas och reda ut det här, enbart för FC Barcelonas skull. För spelarna och för fansens skull. Det ser riktigt mörkt ut måste jag säga.
Barcelona Valdés
2013-07-12 01:51
Gud är störst! - Pep el rei!; jag håller med dig om att Thiago haft en tuff säsong utifrån flera aspekter och man kan välja att hantera motgångar på två sätt antingen så väljer man att ge upp (sticka eller lägga av) eller så väljer man att kämpa lite extra för att verkligen visa - Thiago väljer SJÄLV det förstnämnda.
2013-07-12 01:46
Valdés Jag säger inte att Thiago gör allt rätt, jag kollar inte endast åt ett håll. Men när det gäller unga spelare (speciellt dagens) så måste man kunna värna om de, låta de göra misstagen för att lära sig av dessa, då visar man också att man tror på spelaren. Alla ser klart och tydligt vilken potential killen har, det är inte världens risk om man i alla fall ger honom en riktig chans. Tito har inte hanterat Thiago på rätt sätt, han startade med honom i en match för att sedan bänka honom i 5 matcher! Vilken annan klubb som helst skulle döda för att ha en talang som Thiago.
Barcelona Valdés
2013-07-12 01:34
Gud är störst! - Pep el rei!; Att du inte är en fan av ryktesspridning har du varit tydlig med.

Tycker det är helt fantastiskt att det finns så pass många offer härinne som hela tiden anser att allting hela tiden är någon annans fel. Hade Thiago spelat bättre i år så hade han fått mer speltid och hade han varit villig att kämpa för en startplats så hade han också fått fler chanser.

Diar Shekha; själv tycker jag att man är en fegis om man väljer att tala ut i media om oförrätter istället för att våga ta dem direkt ansikte mot ansikte.
xaviiniesta
2013-07-12 01:30
Vad sa Pep om styrelsen ??
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-12 01:29
Diar Shekha// Ingen av spelarna du nämner kom för några överpriser. I cesc fall fick vi honom på kraftig rea. 24 årig lagkapten och fanbärare för sin klubb samt ligans bästa mittfältare under flera år. Och honom fick vi för 29 miljoner. Att jämföra med tex suarez idag som liverpool vill ha 50 miljoner för efter 1 bra säsong även torres som gick för 50 millar. Dom andra 3 du nämner har alla marknadsenliga priser med tanke på ålder, va dom presterat innan och hur eftertracktade dom va på marknaden. Sen att inte någon av dom kommit upp i förväntad standard får man skylla på tito. Som inte vet va han håller på med Håller dock med dig helt och hållet gällande ekonomin. Den kan nog knappast se bättre ut än va den gör för tillfället. Vi redovisar varje år och verkar ha offantliga mängder i överflöd till spelarköp
Barcelona Diar Shekha
2013-07-12 01:28
B-Guden Sorry för stavfel, är inne via mobilen...
Barcelona Diar Shekha
2013-07-12 01:26
B-Guden Att Rosell försökte skada honom genom Tito Vilanovas sjukdom och han tyckte att det var fult gjort av Rosell samtidigt som han aldrig skulle glömma bort det. Han sa att till Rosell att lämna honom i fred trots att han var i New York men Rosell gjorde endå inte det. Guardiola hälsade på Tito Vilanova i New York och menade att om jag inte såg Tito så var det för det inte var lägligt och ingenting annat. Sen hade han aldrig sagt till Neymars pappa att Tito inte skulle få ut det bästa av Neymar och Messi, utan det var bara påhitt från media.
Barcelona Valdés
2013-07-12 01:25
Gabriel; Pep ville väl inte ha Zlatan utan Villa - Zlatan var Laportas värvning.
Barcelona LionelMessi10
2013-07-12 01:18
Thiago är förlorad grabbar, sen lång tid tillbaka! ingen i barca styrelsen säger någonting medans PEP och man u hugger in! nu mer pep ... aldrig trott att barca styrelsen är så javla dumma i huvudet .. villa för ynka 2 miljoner euro... och nu thiago en av världens framtida löfte gås bort!! vet ej vem som ligger bakom det här.. men vem det än är så borde den sparkas med huvudet före .. inklusive tito och ta med ZUBI tjockisen och rosell också .. och deras morsor! så javla lakk man blir
Barcelona B-Guden
2013-07-12 01:16
@Diar Shekha:

vad Sa pep ?
2013-07-12 01:15
Valdés Tro mig jag är inget fan av rykten heller, in fact jag avskyr rykten. Jag söker inte bekräftelse eller en klapp på ryggen, jag ville bara dela med mig av det jag vet, thats it. Förstår inte varför alla är så beskyddande, allt är inte perfekt i våran klubb, det är faktiskt mer fel än rätt i klubben just nu. Det är som att många här ser att en frukt i fruktkorgen hemma håller på att ruttna men man hoppas hela tiden att det ska hålla lite längre, man väljer istället att ignorera det. Till sist ruttnar hela fruktkorgen och med den här ledningen så kommer vi förr eller senare få äta upp den ruttna frukten och ta konsekvenserna.
Barcelona Gabriel
2013-07-12 01:14
En sak här nu va innan alla klagar på Laporta och hans värvningar. Ibra och Chygrynskiy var Peps värvningar, om något så är det han som ska beskyllas för dem, inte Laporta. Jag kan köpa att man nämner Laportas lyxliv och att han finansierade det via klubbens pengar, men värvningarna ska han inte klandras för - det är också det enda som jag klagade på när det kommer till Pep, så nej, helt felfri eller någon ängel är han inte. Sen måste man minnas hur situationen med Ibra affären var just då. Eto'o hade 1 år kvar på kontraktet och kunde lämnat på en fri transfer om inget gjordes. Pep hade sagt sitt, och ville göra förändringar. Skillnaden mellan Laporta och Rosell är att Laporta går Peps väg och litar blint på Peps omdöme medans Rosell går emot stormen och vill sätta sin prägel så mycket på både klubben och laget att han blandar sig i även de sportsliga besluten. Laporta fixade in Ibra och inkluderade Eto'o i affären, mot sin egen vilja, för alla ska veta att Eto'o var en av Laportas personliga favoriter - men han gjorde det för att i hans ögon var ingen individ i klubben större än Pep. Zlatan hade också haft sitt bästa år någonsin i Italien, vunnit Serie A och skytteligan och burit Inter på sina egna axlar. Hans mediala värde var alltid högre än Eto'os så det var absolut ingen enkel affär att fixa, men Pep var fast besluten. Laporta hade egentligen bara två val, blåneka Pep eller göra vad han kan göra. Eftersom Pep inte ville ha kvar Eto'o inkluderade Laporta honom i dealen för att få ner priset på Zlatan, för i "ren betalning" kostade Zlatan ca 40M€ - han hade kostat BETYDLIGT mer om det inte vore för att Eto'o inkluderades i affären. När det kommer till Dmytro Chygrynskiy så var det också Peps värvning. Här kan man inte heller klandra Laporta, det var den enda mittback som Pep ville ha och precis som nu med TItos obsession utav Thiago Silva så gjorde man inte direkt något bra jobb av att dölja det, därmed det upptrissade priset. Alternativet hade varit samma där för Laporta, antingen blåneka honom Chygrynskiy och erbjuda en annan mittback, eller att göra som han gjorde - ge Pep honom det han vill ha. På gått och ont fick Pep bestämma allt, personligen föredrar jag det så. Det är en tränare som ska välja vilka spelare som han vill ha att arbeta med, sen ifall det blir succé eller inte är en annan sak men då får det stå för tränaren och det blir hans ansvar att förklara sig - något Pep alltid gjorde. Laporta nekade aldrig Pep något, deras feeling var så mycket bättre än vad den någonsin var mellan Pep och Sandro. Det började dock lovande tyckte jag. Pep insåg misstaget med att köpa in Zlatan, Rosell gjorde som Pep ville och sålde honom. Efter det har det bara gått utför. Enligt uppgifter ville ju Pep göra sig av med Cesc, Villa, Alves och Piqué - spelare som alla här inne har klagat på. Pep ser problemen innan någon annan. Men han nekades det här. Jag kan lova att om det var Laporta som var president så hade han beviljat Pep dessa önskningar, vad jag sen tycker om det låter jag vara osagt då det inte har någon betydelse - jag försöker bara poängtera att Rosell inte försökte sig närma Peps önskemål i närheten av lika mycket som Laporta, därmed avsaknaden av deras feeling. Sen hjälper det knappast att han kickade ut personer från Peps tränarstabb heller... Men, sluta klandra Laporta för Ibra och Chyg, det får Pep stå för.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-12 01:11
Blaugrana91 Skuldberg? Tror du verkligen på Rosell där så är du lättlurad. Om ekonomin verkligen var så dålig hur kunde man då betala överpriser för såna som Fabregas,Sanchez och Song? Eller Neymar? Hur kan ett lag värva så mycket om man har så mycket "skulder"? Om vi nu verkligen har så mycket skulder varför säljer vi alla våra spelare för Kaffepengar då? Det där är en myt från Pajasen Rosell och ingenting annat! Det roliga är att Rosell har varit emot CRUYFF, Rijkaard och Guardiola. Dessa tre har en grej gemensamt; Champions League. Hade det inte varit för Cruyff skulle vi ha noll CL-titlar nu! Det var tack vare honom Rijkaard blev kvar och det var tack vare honom Guardiola fick jobbet. Hur mycket än äcklet rosell ogillar Cruyff så kommer Cruyffs fotbollsfilosofi ALLTID finns kvar i klubben. Det är inget som rosell kan ändra på hur mycket än han försöker! Alla borde vara stolta över Guardiolas uttalanden, rosells svartmålas nu samtidigt som de flesta av fansen vänder ryggen mot honom. Tänk vad glad Laporta är nu, han ligger säkert på stranden och röker cigarr nu efter ha hört Guardiola. Det roliga var Laporta att Laporta berömde Guardiola efter hans presskonferens idag på Twitter. :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-12 01:10
Tänk om Zubi skulle ta över efter Tito, vad hade ni gjort grabbar? :P
Barcelona Gio Style
2013-07-12 01:01
@LeoMessi:

+1 på den :)
Barcelona Sentuary
2013-07-12 01:00
Men för helvete, kan inte Tito gå ut och säga något? Är han stum eller? Känns som killen sover bara och gör ingenting, säg till killen om du räknar med honom eller inte, blir så arg på den tränaren ibland så att de sjukt!
Barcelona Valdés
2013-07-12 01:00
Det verkar vara flera härinne som vet exakt vad Tito ska ha sagt till Thiago - vad är det och hur vet ni det här?
Barcelona LeoMessi
2013-07-12 00:58
Gio Style (Barcelona) Hade han gått efter Busi så hade jag spöat honom trots att jag älskar Pep:P
SoN_Un
2013-07-12 00:54
gabriel

exakt!!
Barcelona Valdés
2013-07-12 00:54
FCBlaugrana; Vill Thiago lämna så hoppas jag att han gör det så snart som möjligt så att man hinner ersätta honom.

Någon som vet vilka andra Barcelonaspelare Peps bror är agent till?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-12 00:53
westinho - ¡Sandrusco vete ya!

Absolut och är mycket tacksam för det, dock var han nära att sänka oss ganska omgående efter hans sejour var över, med tanke på det skuldberg som fanns. Och håll inte på att vifta bort detta, är inte bara Rosell som gått ut med det.

Sen kan man inte vinna allt varje säsong. Sen Rosell tog över har man vunnit ligan 2 gånger och CL 1 gång.
Barcelona Gabriel
2013-07-12 00:52
Om folk här inne inte tror att en tränares förtroende för en viss spelare har någon betydelse så lurar de sig själva. Vidal var i princip klar för Bayern, vad hände? Conte pratade ihop sig med honom och efter några minuter valde han Juventus istället, enbart pga det. Varför kan inte Tito prata med Thiago och berätta att han tror på honom. Svaret är enkelt; han tror inte på honom.
SoN_Un
2013-07-12 00:50
westinho - ¡Sandrusco vete ya!

ba så att du vet så höll laporta på att dra oss ner i skiten igen genom att göra ibra o chygry o villa affärer. tänk er dom tre för 1,1 miljarder plus etoo. så snälla alla säg inte att gamla styrelsen gjorde bättrre affärer. att sen sandro säljer sopan chygry för 150 va grymt jobbat! att sälja ibla för 240 o låta milan betala hans lön i 1 år som låg på över 100 millar. är en grym affär. o villa vad förväntade folk sig. att vi skulle få 150 för en 32 årig? ärligt vakna. tyvärr säger jag bara hela fotbollen håller på att gå åt helvete. skaffar man inte sponsorer o reklam plus hjälp genom kontakter. så kommer lag att gå om oss helt enkelt. så skyll istället på gamla ledningen som tar in gamlingar för flera hundra. plus att sandros ledning vet hur man cashar in. till skillnad från laportas. jag säger itne att jag älskar sandro men ekonomiskt för han 100% rätt. han har inget med truppen i göra det är tito o ingen annan.

blaugrana91

grymt skrivet diggar fett!!!
Annons: