/spanien/barcelona/forum/6820.aspx/spanien/barcelona/forum/6820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2013-07-12 21:16
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Är du säker på att det är bara lån det pratas om när det gäller till de tyska klubbarna? Tycker att vi bör hålla kvar Montoya men ett lån vore ju inte lika farligt som en försäljning, speciellt när det är brist på bra högerbackar där ute.

La liga es blaugrana!

Det finns ingen bra högerback i spanska landslaget, Arbeloa är den som starta, altså inte värsta konkurransen. Montoya imponerade i U-21, och klart som fan han ska försöka sig på att komma med i VM-truppen. Speciellt när det är den positionen som Spanien har störst brist på?

Thiago vill lämna för VM, och då klagar man på honom. JDS vill stanna och bevisa klubben att han håller tillräckligt hög nivå, men då har han inga ambitioner. Oavsett vilka beslut våra talanger tar här inne så klagas det på dom.
Kan det vara så att det är våran ledning det är fel på? För minns inte att det var såhär tidigare...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-12 21:16
Fast Montoya har ju redan gjort framträdande i landslaget, och konkurrensen är ju inte speciellt tuff med en vilsen Arbeloa och Cesar Azpilisueta som kämpar om speltid Chelsea.

Så man kan förstå att han ser sin chans, och jag tror alla spelare skulle vilja ta chansen att spela fotbolls-VM i sportens hemland.
Barcelona BarcaChris
2013-07-12 21:14
Dom här ungarna har fått högmod, efter torsket mot bayern sist. Thiago ska lämna barca för sitta på bayerns bänk? Jag skiter i såna människor. Lojalitet är nummer 1 för mig
2013-07-12 21:09
Verkar som att Montoya kan vara på väg att lånas ut. Hans agent antyder att spelaren vill komma med i VM-truppen, och för detta krävs det speltid. Tyvärr så finns ju redan Alves säger agenten och säger att det finns intresse från Leverkusen (ersättare till Carjaval som återgått till Real) och Dortmund (back-up till Pischek). Inter sägs visa intresse också, men då gäller det ett köp och det vill inte Barcelona gå med på. Allt detta i en intervju med italienska internetbaserade Ilsussidiario.net Vad tycker ni? Har vi råd att låna ut Montoya, kan vi nöja oss med tre ytterbackar? I B-laget finns ingen direkt ersättare om det skulle krisa. EDIT: tvåa på pucken... slagen av en barcaholic :-)
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-07-12 21:09
Alla våra talanger tror att dom kan ta en plats i landslaget på ett år och peta spelare som Xavi,Iniesta,Pedro m.fl, herregud vad hände med talanger som stannade tills deras företrädare gick i pension, hela bunten har blivit bortskämda skitungar, ser dom hellre lämna än att vara såhär spelkåta och ha ett självförtroende som inte ens en bulldozer kan rubba.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2013-07-12 21:05
Orobitg (agent Montoya): "Bayer Leverkusen and Borussia Dortmund are among the clubs who're talking with Barça to sign Martin" [sussidiario] Orobitg (agent Montoya): "Martin wants to play, he'd like to be at World Cup, but unfortunately at Barça there's a great player like Alves." Jasså, ännu en utav våra talanger som är påväg bort. Bra där Tito, släng iväg alla talanger bara. Dock förstår jag inte Montoyas val om han nu skulle gå till Dortmund, Piszczek är ju minst lika bra som Alves. EDIT: Orobitg (agent Montoya): "There have been contacts with Inter Milan, but Barcelona made clear they don't want to sell." [ilsussidiario] Och där kom det lite roligare nyheter. Får väl hoppas att man lyckas behålla Montoya, och denna säsongen börjar spela in honom mer och mer i startelvan.
Barcelona BarcaChris
2013-07-12 21:03
son_un

Bra där. Det pep gör är inte rätt.
SoN_Un
2013-07-12 21:02
Mojito - Culé (un estilo de vida)

det behöver inte va thiago silva..det kan vara vår egen trupp. vad dom gör i deras semestrar. försäsongen, . vad som helst t o m falska ryktet om aguero haha. bara det är nåt positivt. förstår att du inte menar illa. men hoppas du förstår min poäng=)
2013-07-12 20:48
SoN_Un

Inte för att vara sån, men om något är uttjatat så är det väl snarare just silly-snacket om Thiago Silva.

Det är i mina ögon betydligt bättre diskussioner nu på forumet när det finns saker utöver värvningar/försäljningar att prata om.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Men jag håller med dig om att vissa inlägg dryper av hat, särskilt de som är one-liners.
Barcelona Smogen
2013-07-12 20:32
Kollade just Pep med subtitles. Det var inga dåliga kängor han delade ut. Men ursäkta om jag levt i en skokartong senaste dagarna, men på vilket sätt har man utnyttjat Titos sjukdom för att komma åt Pep? och på vilket sätt har man inte lämnat Pep i fred i New York?
SoN_Un
2013-07-12 20:25
ärligt kan folk sluta prata om rosell , pep, laporta. börjar blir skit tråkigt här verkligen. det är fucking silly season o folk. här ba tjurar o klagar 24/7. jag säger inte att det ni pratar om är skitsnack absolut inte. o mycket utav det är fakta. men låt oss diskutera andra saker. mittbackar.. thiago.. anfallere, försäljningar. vad som helst. resten har blivit så jävla uttjatat o verkligen trist. det är deprimerande att läsa i vårt forum. o kan tänka mig att madridistas njuter av att läsa här. för här finns ba hat hat hat o plus hat. lägg ner!. ert hat mot sandro kommer inte att sparka honom från sin position. låt oss vänta till hans tid är över o då betygsätta han period som president, genom ekonomin, titlar o spelar trupp. inte vad laporta o pep säger o tycker om honom ärligt. jag avgudar pep. men rätt ska va rätt. folk här rövslickar han. han ärlskar barca det tvivlar jag inte på. men han älskar sig själv mer. rosell sagan är bara ursäkt tycker jag från hans sida för att cules inte ska gå emot honom. annars hade han inte signat bara 1 år i taget. sen laporta tiden. glöm inte att han även lämnade oss som spelare mitt i helvetet vi befann oss i år 2000. så pep har lämnat oss 2 ggr. sätt er i hans sits. vi alla hade ringt thiago o skällt ut honom om vi var pep. övertala honom att stanna i barca som uppfostrat killen o gjort han till den han är. inte tvärtom o sno honom istället. som sagt rosell gör mkt fel men laporta o pep är inga änglar i mina ögon.... SÅ SNÄLLA, låt oss koncetrera oss på vettigare saker.

klubben är störst!!! visca barca! y visca catalonia!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-12 19:40
Haha komiskt att Realfans hånade oss för att vi betalde €57M för Neymar som är världens största talang medans dem betalar €38M för en relativt okänd spelare som säkert är lovande men knappast visat något. Ännu roligare är att dem betalat hela €68M för två unga talanger. Iof lär vi ändå spendera ännu mer om man värvar Silva, men det smäller ju några klasser högre.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-12 19:26
@FCBlaugrana

Daily mail kan vara planetens värsta tidning. Inget intressant att skriva om deras träbens-lirare så man skriver om Cesc 24/7 fastän han klart och tydligt sagt att han ska stanna.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-12 19:21
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det jag skrev var absolut inte riktad mot dig eller någon annan här inne på forumet, utan mer mot de journalisterna i Spanien och Katalonien som själva är culés och som anser att Pep inte har väldigt culé-likt i sitt agerande genom att göra det han gjorde. Precis som om dessa rövslickare till Rosell och hans junta ska ge lektioner till Pep i hur en god culé ska vara. Det är uppenbart att dessa journalister försöker smöra för Rosell genom att smutskasta Pep. Säkert samma personer som hyllade Guardiola när han tränade oss. Vidrigt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-12 19:13
Nu vet jag inte om jag är bland de "vissa" som du nämner el Flaco, men jag tycker absolut att han är tydlig med att kritiken är riktad åt Rosell och hans ledning. Pep skulle aldrig få för sig att kritisera klubben öppet och han har faktiskt rätt och hans ord väger mycket mer än Rosells som du säger. MEN, det är faktiskt fortfarande så att Tito hamnar i kläm i den röran. Precis som du nämner så kommer det ställas frågor till Tito framför ledningen nästa presskonferens och det är inte den bästa sitsen varken för honom eller för klubben. Och angående Thiago kunde han faktiskt sköta det snyggt och tyst och inte i samband med hans kritik till Rosell. Det kommer från en kille som har tryckt Guardiola #4 på de två senaste Barcatröjorna jag köpt, det krävs mycket mer att jag ska börja snacka skit och nedvärdera Pep.
Barcelona FCBlaugrana
2013-07-12 19:06
Arsenal are working "very hard" to bring Cesc Fàbregas back to the club this summer. (Source: Mail)
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-12 18:51
Det var på tiden att Pep öppnade munnen och delade ut en välförtjänt känga till Rosell. Även om Pep hade valt att hålla tyst i nästan ett helt år under sin exil i New York är det uppenbart att det till slut inte gick att vända andra kinden till och svälja sin stolthet. Jag tycker han gjorde helt rätt. Vissa vill få det at verka som att han attackerar Barça och nästan målar ut honom att vara en förrädare, men man måste urskilja Rosell med klubben. Rosell är inte Barça, det ska man ha klart för sig. Att dra någon slags likhetstecken mellan dessa två är obegripligt. I det fallet är Guardiola oändligt mer Barça än Rosell om vi ska jämföra.

För min del råder det inga tvivel om vems ord som väger mer mellan Pep och Sandrusco. Med tanke på hur pass lite Guardiola har yttrat sig sedan han lämnade Barcelona måste han ha en bra anledning att göra en Puto Amo part II. Det med Tito är det klart värsta och jag minns min egen reaktion när jag läste om att Pep inte hade hälsat på Tito under dennes tid i New York och hur förvånad jag blev över att läsa det. Nu när Guardiola har sagt motsatsen ska det bli intressant om Tito får en fråga om det under nästa veckas presskonferens och vad han svar blir. Om Tito bekräftar det Pep sa kommer det inte se bra ut för Rosell.

Och precis som jag väntade mig verkar det som att Rosell har ringt upp alla sina bundsförvanter inom medierna för idag kan man nästan bara läsa kolumner i såväl MD och SPORT till Rosells fördel och som smutskastar Guardiola.

Som tur är verkar det inte ha gett önskad effekt för på SPORTs hemsida kan man se fem olika omröstningar som tidningen la upp som handlar bl.a. om huruvida Pep har befogad anledning att göra det han gjorde, om han fraktionerar fansen med sina uttalanden och om han har startat ett krig mot Barça. I samtliga omröstningar har en klar majoritet av folket ställt sig på Peps sida.

You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-12 18:45
I mindre roliga tider kan jag rekommendera CMore Sport just. Dom visar höjdpunkterna från Barcelonas ligasäsong.
2013-07-12 18:41
För första gången i mitt liv ska jag kritisera Pep.

Jag förstår att han tycker situationen är jobbig för hans del och att han vill kritisera ledningen för deras agerande gentemot honom, men han borde antingen ta det privat eller gå vidare. Att uttala sig om Thiago helt öppet är också väldigt klumpigt då inte ens Man United har gjort det som har varit på honom i en månad. Det är lite den tyska arrogansen Hoeness och Rummenigge har visat upp i Tyskland.

Anledningen till att han borde hålla tyst om Vilanova-situationen är just det att han faktiskt skadar Vilanovas position då han hamnar i kläm.
Barcelona Grande Barca
2013-07-12 18:34
det är pique som vart dålig inte alves och sen fuckade tito laget oxå en del med hans dåliga byten och val av spelare i olika matcher ..
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-12 18:27
Tello ska man absolut inte sälja. Han är en perfekt truppspelare och jag tror att han har chansen att bli en fantastisk ytter i framtiden. Han behöver bara förbättra beslutstagandet i olika situationer, dessutom kan han ge oss en annan dimension i kontringsspelet.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-07-12 18:26

Ronaldo - Benzema - Bale

Özil - Isco
Khedira/Alonso/Modric/Illarra

Snacka om livsfarlig trio längst fram (världens mest fruktade..?) med Özil och Isco bakom, två mycket tekniska och bra spelfördelare varav den ena (Özil) är världens bästa poängspelare bland mittfältare.

skrev JR nånting i La puerta..

HAHA Bänkzema är långt ifrån farlig, Bale har jag inte sätt så mkt, Cristiano har blandat o gett under elclasico.. till att vara osynlig iprincip hela matchen men gör 1 mål o blir matchens lirare i deras ögon.. så livsfarlig anfall? nääää
Barcelona Grimaldo
2013-07-12 18:24
@rizzygol10: @Jeppehus Juventus signed Barzagli Pogba Vidal Llorente Pirlo Gio & Tevez for €35M Real Madrid signed Asier Illarramendi for €38M.

Suddar bort en sak, men så suddas halva inlägget. Konstigt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-12 18:23
Tello's avslut är ju förfan en av hans styrkor. Känns så nice när man ser honom vika in för han sätter de i bortre mer än ofta. Det som känns lite sisådär är att han ibland kommer försöka sig på samma sak 10 gånger; sen kör han plötsligt något så enkelt som en skottfint och man blir helt paff
Barcelona Grimaldo
2013-07-12 18:22
Barcelona Grimaldo
2013-07-12 18:19
Barcelona Andresito
2013-07-12 18:16
Culee

Tycker snarare att hans avslut är hans styrka tillsammans med snabbheten. Hans svaghet är snarare hans besluttagande, skjuter i fel läge, passar i fel läge och utmanar inte alltid på ett sätt som utnyttjar hans snabbhet. Med tiden kommer detta förbättras, hans brister beror på orutin skulle jag vilja påstå
Förstår att man påstår att Tello är ensidig, men att han har dåliga avslut? Han har en väldigt bra touch och skott och hans avslut är det inget fel på, hade han fått chansen fler gånger förra säsongen så hade han gjort fler mål än både Pedro, Alexis och Villa tillsammans, vilket ifs inte hade varit så svårt...

Han ska vara kvar i Barca, annars åker han till PL och levererar där med åren.
Barcelona Grimaldo
Culee Bara om man får ett bra pris. €20m kan jag tänka mig, annars inte, för att han är en bra truppspelare som kan komma in i matcher med sina snabba fötter mot försvarare som är trötta.
Barcelona Culee
2013-07-12 18:08
Är det bara jag som tycker att vi borde sälja Tello? Okej han är snabb, men väldigt lättläst o har sämre avslut än Valdes!
Annons: