/spanien/barcelona/forum/6819.aspx/spanien/barcelona/forum/6819.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 14:18
För er som kollar på telefon apropå mitt föregående inlägg så är det en bild bifogad.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 14:17
Vill inte vara sådan nu men det är ju ändå relevant. Det är bara ännu ett bevis hur mycket politik det är inom fotbollen osv nuförtiden. Man blir inte förvånad längre! CR förtjänade guldbollen iår. Mycket för att Leo har varit skadad för jag håller honom som en mycket bättre fotbollsspelare än portugisen. Men som sagt grattis CR du har varit bäst under 2013.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-01-14 14:05
@el Flaco:
Det kommer aldrig bli det samma utan V.V.. Grattis Valdés!
Barcelona Dinho the artist
2014-01-14 13:58
kan forumet lugna sig lite eller? Herregud, jag tror säkert 60% av de som skriver här inte ens är intresserade av fotboll generellt sett, utan bara vill ha något att strida emot (real madrid).

Höjden av patetiskt.
Barcelona Barca o Mort!
2014-01-14 13:38
Tycker det är helt rättvist faktiskt att Ronaldo fick bollen. Tycker fortfarandei nte han är världens bästa spelare det är våran Leo. Men Ronaldo har kanske haft ett bättre fotbollsår 2013. Messi har haft skadebekymmer osv. Haha lågt att de bara skriver mål/match i Reals artikel här på SF de kan väl ta me hur många assist killarna har gjort också? ;) Där tripplar väl Messi dem. Anyways, vad fick Marcelo för pris igår? (länktips) EDIT: Det är kanske cr7's han bär kom jag på.
Barcelona Gabriel
2014-01-14 13:37
Det här är verkligheten just nu. De fem bästa klubbarna består av 3 La Liga lag; Barça, Atletico och Real Madrid. De andra 2 heter Bayern Munchen och Borussia Dortmund. Premier League klubbarna är inte där än. Vi får se vad City mäktar med i ett dubbelmöte mot oss. Där har Premier League all chans i världen att få tillbaka lite recognition, men tills dess, knip igen.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 13:31
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Nu är det så att vid det här tillfället så kan la liga lagen ha släppt in fler mål. Det dom försöker få det till är att premier league har fler gjorda mål och färre insläppta samtidigt. Försök slå den logiken. Man ska inte klaga på en annan liga när den ligan han håller på inte tog sig längre än till åttondelen förra säsongen.
Barcelona Nemesis 10
2014-01-14 13:29
Herregud vart kommer alla dom här trollen i från, har ni verkligen ett så tråkigt liv att ni måste skapa en massa fejk konton för att sprida eran skitsnack som ändå inte leder någonstans. Det är bara otroligt sorgligt, sök hjälp för guds skull.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-01-14 13:25
@LeoMessi:

Väldigt dåligt resonemang. Använder man din statistik så kan man säga att La liga är bättre defensivt medans PL är bättre offensivt eftersom dom gjort fler mål.

Man kan vrida och vända på statistik
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 13:17
LALAWELEATAKORA (Barcelona) Snarare så att Mou har bänkat Mata eftersom han inte passar in i hans anti-fotboll. Mata vill faktiskt spela offensivt. Hade han kunnat så hade han ställt upp med 3 defensiva mittfältare som han brukade göra med Madrid när dom skulle möta oss.
Barcelona el Flaco
2014-01-14 13:17
Grattis till Víctor Valdés som fyller 32 år idag. Möjligtvis den bästa målvakten i klubbens historia. Tråkigt nog kommer han inte fylla sin 33 års dag i blaugrana-färgerna. Att ersätta honom kommer bli en kolossal uppgift, oavsett vem man plockar in.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 13:06
LALAWELEATAKORA (Barcelona) Är du på riktigt?! Hur är la liga mycket sämre? Sist jag kollade så släppte lagen från PL in betydligt fler mål än dom från la liga så snacka inte skit är du snäll. Har du någon vettig anledning till att ens skriva här? Eller är du bara här för att skriva om vilka du önskar vore bättre än Neymar?
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 13:04
Inget illa om Ribery nu men många bayernfans verkar ha fått för sig att han är bättre än Messi på att göra sin motståndare. Det är helt befängt om ni frågar mig! Men jag kan hålla med om att Ribery är bättre i försvarsspelet och det är en viktig del det med. Tycker att den enda som kommer någorlunda i närheten av Messi när det kommer till att göra sin gubbe är iniesta. Jag tror att väldigt många som håller på andra lag faktiskt inte vet hur jävla bra han är på att ta sig förbi sin motståndare, dom verkar tro att han bara är bra på att passa bollen.
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 13:01
Oscar har bänkat Mata, som också normalt sett är en bättre spelare än Neymar har varit en av Chelseas bästa spelare och är väldigt underskattad, mest pga av att han inte gör särskilt mycket poäng.

Ramsey gjorde en hyfsad vårsäsong 2013 men en mycket bättre höstsäsong samtidigt som Neymar spelade i Brasilianska ligan halva året där poänggörande inte är särskilt imponerande och resten av året i Barcelona där han har gjort lika mycket poäng som Ramsey i ligan fast Neymar spelar i ett mycket bättre lag i en sämre liga.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 12:54
FCBlaugrana (Barcelona) Att han har spelare som Ramsey med på listan visar ju bara hur extremt subjektiv han är. Ramsey började prestera denna säsongen och han är helt plötsligt bättre än Neymar, jo tjena! Sen fattar jag inte var alla dessa nya personer kommer från! Flera gånger i veckan kommer det in någon ny och börjar starta en massa bråk här inne.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 12:46
@LALAWELEATAKORA:
Några av spelarna där är ju bara lite sorgligt att du har framför Neymar med tanke på att han vann Confed åt Brasilien. Har mest assist i världen 2013. Osv. T.ex att du har med Oscar framför. Vem levererar för Brasilien, vem är största stjärnan? Samt att du bara har 2 Barcaspelare på din "topp 50" lista. Bra förtroende och att du uppskattar "dina" spelare. Som ligger dig närmast hjärtat. Om du nu skulle varit en Barcasupporter såklart. Och vill inte vara sådan. Men du har liksom Begovic som en spelare som är bättre än Neymar.... Kom igen killen...
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 12:44
Ribéry talking about Messi after the ceremony yesterday: "He's a great guy. I've talked a lot with him and had a lot of fun."
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 12:43
@ElTriplete:

Har aldrig sagt att han inte kan bli topp 50 i världen men knappast i dagsläget. Spontant kommer jag på minst 50 spelare som är bättre. Messi, Ronaldo, Rooney, Van Persie, Suarez, Kompany, Lahm, Ribery, Özil, Iniesta, Götze, Zlatan, Alaba, Vidal, Pirlo, Dante, Reus, Gundogan, Neuer, Ramsey, Bale, Diego Costa, Falcao, Aguero, Yaya Toure, Hazard, Oscar, Sturridge, Lukaku, Lewandowski, Mandzukic, Cavani, Falcao, Matic, Walcott, Hummels, Carrick, Baines, Pogba, Thiago Silva, Begovic, Subotic, Koscielny, Cheillini, Alonso, Modric, Valdez, Fernandinho, Cech, Ramires, Negredo.

Det här är ungefär 50 spelare som jag anser har varit bättre än Neymar det senaste året sett till vilket lag och liga dom spelar i samt hur dom har presterat, sen finns det säkert några av dom jag nämnde man kan diskutera om dom är bättre men spontant tycker jag det. Sen finns det säkert massor med spelare till jag skulle kunna lägga till om jag la ner tid på det. Anledningen till att Neymar hamnade högt upp i Ballon d'or röstningen är för att han är en spektakulär spelare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-14 12:30
@Andreas - Kirsch:

Postiga? Valencias Postiga? En av La ligas sämsta anfallare? Haha.
Barcelona ElTriplete
2014-01-14 12:24
LALAWELEATAKORA Haha, är det något skämt eller? Klart han är med i topp 50. Kolla vilken talang snubben besitter.
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 12:18
@Andreas - Kirsch:

Kanske vissa av dom spelarna är diskutabla men Neymar är knappast en av världens 50 bästa spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 12:04
Det roliga med bale är att han har typ gjort något mer mål än Neymar i ligan och ligger på nästan lika många assist, det tycker jag ör helt jäkla sjukt! Då han 9 av 10 ggr är totalt jävla osynlig! Han måste typ ha haft 2 bra matcher poängmässigt eller något.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-01-14 11:24
Om man ser till topp 6 i ballon d'or så är 3 spelare från Barca! Om nu realfansen menar att Ronaldos vinst igår visar att Ronaldo är bättre än Messi, så visar topp 6 även att Neymar är bättre än Bale! Det är ju skönt att veta! Då slipper vi ju den diskussionen i framtiden!
Tvättäkta Culé
2014-01-14 08:49
@ElTriplete:
Troll? Ronaldo som bara är en målkung kan väl kanditera till ett lämpligare pris, typ guldbollen? Och hade Ronaldo verkligen fått priset ifall om man inte gjorde om hela röstningen efter Sverige-matchen? Hellre att Ribery skulle ha vunnit priset och har redan avhandlat med statistik och källor som styrkar varför han är bättre än Ronaldo. Edit: Skandal, mer än så behövs inte. Att folk ens tycker att han är "bäst" är relativt patetiskt...
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-14 08:31
En annan tomte sätter inte ens Neymar som top 50 i världen. Han håller spelare som: Zanetti, Ter Stegen, Matic, Alonso, Balotelli, Piti, Pirlo, Xavi, Sturridge, Mignolet, Casillas, Blaczszykowski, Walcott, Michu, Postiga, Griezmann, Negredo, Navas, Klose, ja till och med Max Kruse håller han över Neymar. Jag blir fan mörkrädd över framtiden när det finns så mycket efterblivet folk. Visst, man får ha sin åsikt men det finns gränser. Så, nu har jag fått skriva av mig dessa irritationsmoment.
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-14 08:22
Hur många blir trötta på idiotsvenskarnas efterblivenhet? När man pratar filmare så kommer hela tiden Busquets upp. What the fuck? Seriöst nu. Jag skiter fullständigt i om Pedro, Sanchez, Alba eller några andra småfilmare kommer upp i diskussionen men att Busquets står i första raden för kategorin filmare som någon representant är så jävla fel att jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det finns liksom tiotusentals spelare som är värre än Busquets. Till och med i "stentuffa" Championship i England kan jag rabbla upp minst 15-20 spelare som fjollar runt mer. Blir så otroligt jävla less på människor som ser 2-5 fotbollsmatcher per år och dömer folk efter det. Jag ser i runda slängar cirka 15 fotbollsmatcher i veckan på tv under högsäsong och inte ens jag dömer spelare såsom vissa tenderar att göra. Det borde vara krav på att se minst 10 fotbollsmatcher från 10 olika ligor i veckan innan man ens får uttala sig officiellt om fotboll i forum och kommentarssektioner på artiklar. Sveriges framtid ser inte ljus ut med alla dessa jävla efterblivna idioter.
Real Madrid PUYOL ÄR BÄÄÄST
2014-01-14 08:19
hej mit namn är carl ja har hejjat på barcelona i snart 13 år och älskar laget men vad hände med guldbollen igår ronaldo vann och messi förlora ja förstor inte förklara till mig

heja barca
Barcelona grande jw
2014-01-14 08:15
Jag tycker det är fantastiskt roligt att Madridistas på riktigt tror att vi Culés är avundsjuka för att Ronaldo vann sin efterlängtade Ballon d'Or igår. Messi har redan vunnit F_Y_R_A stycken och kommer den här säsongen vara mer motiverad än någonsin och stå där med sin femte nästa år, om han inte olyckligtvis ska behöva gå skadad halva året igen. För det är så överlägsen Messi är.. Det enda han behöver göra är att befinna sig på en fotbollsplan och vara frisk. Sedan faller resten ut naturligt. Messi kommer ha gjort något ingen annan fotbollspelare kommer vara i närheten av och då är inte Ronaldo mer än bara en i mängden när det gäller den här galan. Men jag är ändå glad för Ronaldos skull att han fick sina minuter i rampljuset för som idrottsman kan man inte förneka att han förtjänar att vinna priser. Ronaldo är en fantastisk atlet... Det är inte Ronaldos fel att han spelar fotboll i samma era som Leo där han alltid får stå i skymundan. :)
Barcelona Nemesis 10
2014-01-14 07:05
Tycker det är otroligt att RM fans fortfarande ska hitta nåt att klaga på när Messi hyllade Ronaldo. Det sägs att han är hycklare för att han inte röstade på Ronaldo men ändå tycker han är värdig vinnare.
Dom har glömt att Ronaldo har gjort exakt samma sak när han erkände i en intervju att Messi är bäst men röstade på andra.
Messi röstar alltid på sina lagkamrater eller vänner, det är så han är som person, det betyder inte att han inte kan tycka att nån annan är en värdig vinnare.

Vi kan iallafall vara stolta över hur våran klubb kan hylla andra lag/spelare även om det är våra värsta rivaler till skillnad från Real som istället smutskastar oss gång på gång pga rivaliteten.
Vi växer som klubb i andras ögon och dom sjunker.

Aja återgå till fotbollen, någon mer än jag som tycker att Messi borde få starta mot Getafe? Han behöver få igång sin match rytm.
Barcelona KristoferDelija
2014-01-14 03:09
Två genier som kan ha lite kul med varandra.
Annons: