/spanien/barcelona/forum/6817.aspx/spanien/barcelona/forum/6817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-10 20:17
Som sagt notera det Adriano säger, Silva vill alltså till Barcelona. Nu måste han säga detta till PSG. Adriano: "Thiago Silva told me it would be a 'dream' to play at the club, always wanted to wear the shirt of the club. We're good friends."
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-10 20:06
BREAKING : "Thiago Silva went to the toilet"
Barcelona LeoMessi
2013-07-10 20:03
Det kommer att bli lika många "BREAKING" som när vi förhandlade om Neymar haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-07-10 20:00
BOOM! Adriano: "If it depended on him, Thiago Silva would sign today for Barça. I talked to him."

BREAKING - Thiago upset with the departure of Leonardo from PSG would have agreed with Barça. Missing agreement between the clubs [L'Equipe]

BREAKING - #PSG about to tempt #Roma into selling Marquinhos for €30M, sending Thiago Silva to #Barça. [Football Italia]

Som sagt dessa breakings är roliga, men nu händer det saker.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-10 19:58
Fint, hoppas han får mycket speltid. Då blir man en hobby Everton supporter.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-10 19:57
Everton har inte världens bredaste trupp, och samtidigt kommer man att tävla i fyra olika sammanhang, ligan, ligacupen, FA-cupen samt Europa League.

Så nog kommer det att finnas möjlighet till speltid för Deu.
Särskilt också som Martinez kanske väljer att spela 4-3-3 eller 3-4-3 som i Wigan.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-10 19:40
Inte lätt att lämna Barca bara sådär. Dos Santos njuter just nu men han borde ta och tänka på sin karriär och inte glida på ett banan skal. Förstår inte varför han är kvar även om det är speciellt att sitta och titta på Messi om dagarna, vi kanske inte ska klandra honom ändå. Kul för Delo men jag ville se honom i A laget redan denna säsong. Bundesliga hade nog varit en bättre liga.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-10 19:28
@Canaletes:
Tror tyvärr inte att han kommer att starta i många matcher. Han kommer att nöta mycket bänk. Men det beror givetvis på honom. Av det lilla jag har sett i den turnering han spelade senast var mycket orörlig och valpig. Låt oss hoppas att han lär sig saker och att han utvecklas på rätt sätt. Morsan eller farsan flytter väl med honom säkert.
Barcelona Canaletes
2013-07-10 19:23
Blir att "heja" på Everton, Swansea och alla andra med spanska spelare nu i PL. Ska bli väldigt intressant med Deulofeu. Tror ni han blir start? Isf vem petar han?
Barcelona Smogen
2013-07-10 19:11
Tycker det låter spännande med Deulofeu i Everton, hoppas han får speltid bara. Att Dos Santos vägrar lämna är ju helt sjukt, kan bara hoppas att han övertygar sin bästis Thiago att också vara kvar. Annars kanske Dos Santos vet något vi inte vet, att Thiago lämnar och lämnar en mittfältsposition vacant, hoppas inte. Och sist, att Leonardo lämnar har nog med mycket annat stt göra än med Silva.
Barcelona Rambla~
2013-07-10 19:10
Det är officiellt från bägge klubbarna.
Barcelona AntonAronzon
2013-07-10 18:59
@barcastuff

There a total deal on the loan of Barcelona winger Gerard Deulofeu (19) to Everton. Announcement this evening. No buy option. [catradio rie]
Barcelona Gabriel
2013-07-10 18:26
Dos Santos är typ så som jag hade varit ifall jag var han. Ett fan som fått sin önskan att dela omklädningsrum med mina idoler och får äran att träna med dem och följa med på resan. Sen firar man titlarna tillsammans med spelarna. Jag hade inte heller bytt lag, haha.
Barcelona Gabriel
2013-07-10 18:24
Dos Santos kan inte ha några som helst ambitioner ifall han väljer att stanna kvar. Han kommer aldrig att slå sig in i Barças start 11. Han måste inse att det finns ett liv utanför Barcelona om han på allvar vill kunna kalla sig själv för en professionell fotbollsspelare. Eller nöjer han sig med att spela avdankade CdR matcher mot skit lag 2 ggr om året?
Barcelona NoGo™
2013-07-10 18:22
@Diar Shekha

Samma visa varje säsong. Det är både beundransvärt och patetiskt på samma gång haha.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-10 18:20
@barcastuff: Dos Santos will start the preseason at Barcelona. He rejects a sale and none of the loan offers he so far received can convince him. [md] Hur i helvete kan han fortfarande vara kvar? Herregud.......
Barcelona Blaugrana91
2013-07-10 17:15
BREAKING - ESPN Brasil now reporting that Thiago Silva and Barça have agreed terms on a 5-year deal.

BREAKING - All conversations between Thiago Silva's agent Paulo Tonietto and Barça are kept secret. [ESPN Brasil]

Thiago Silva is the main request of Tito Vilanova, and Sandro Rosell assured him he will do anything to sign him. [ESPN Brasil]

Sad news for Barça, report that Thiago Silva who is on vacation, denied all the news of an agreement with Barça. Maybe to keep it secret.

Thiago denying an agreement with Barça is no big deal. Neymar did the same. For me, it's still possible that the story is true.

Mycket som händer, vi får se hur det slutar. Spännande. Något är på G alla fall.
Barcelona Culee
2013-07-10 17:11
In: Silva, ter Stegen och en ung mittback Ut: Rafinha lån, Deloufeu lån, JDS lån, Mascherano första bästa bud och Tello kanske lån. Jag tycker barca borde göra såhär inför kommande säsong. Silva stabiliserar backlinjen o är den perfekta värvningen med tanke på att han är smart o läser spelet o bra med fötterna. ter Stegen köpa han o låna ut han till hans nuvarande club med tanke på att valdes lämnar. En ung mittback som backup men vi har ju Bartra så det kanske inte behövs Låna ut Rafinha, Deloufeu, JDS ge dom spel tid o en utveckling. SÄLJ MACHERANO han är fan sämst. Varje match han spelar känner jag mig jävligt nervös. Han är 1.70 lång o spelar mittback, inte vinner han en nichduell o segast i laget är han med fast han är så kort. Okej han är tuff i närkamperna men dra på sigonödig kort.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-10 17:08
@Blaugrana91:

Det jag menade är att Zubi försvinner inte förrän Rosell försvinner. Angående Laporta får du tycka hur du vill. Jag håller med om att han har gjort en hel del skumma saker, trots det håller jag honom högre än Rosell.

Laporta är äkta culé, Rosell är businessman.
2013-07-10 17:06
@Hank Moody:

Varför skulle du vilja sälja Tello? Han är en perfekt truppspelare. Accepterar bänken, kan komma in och totalt förändra en matchbild, är ung och kan utvecklas samt är egen produkt. Tror inte det finns någon mer optimal spelare för just den rollen han har i Barca.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-10 16:59
westinho - Sergio #16

"Vi får helt enkelt vänta till Laporta tar över igen. "

Det hoppas jag inte händer. En president som använder klubbens pengar till att äta på restauranger, livvakter till hans älskarinnor, spioner som spionerade på spelarna samt bekosta nöjen som matcher och dyra hotellresor i Dubai.

Lägg även till att Laporta stod för en hel del knäppa och korkade värvningar som ruinerade klubben totalt.

Att Laporta även nu hänger med porrskådisar osv är bara oseriöst och knappast något en klubb som FC Barcelona ska förknippas med.

Väljer Rosell före Laporta alla dagar i veckan!
Barcelona Hank Moody
2013-07-10 16:57
Hade blivit överlycklig om vi hade kunnat sälja Tello för 15-20. Hade varit första gången på ett bra tag vi hade gått med vinst på en spelare. 25 M kommer ingen betala men hade kunnat tänka mig att lag som Liverpool/Arsenal hade kunnat lägga en 15 M, kan liverpool köpa Carroll för 40 eller vad det var kan dom lägga 20 på Tello:P
Barcelona petersays
2013-07-10 16:56
"Tello ska inte få någon hög lön, men att sätta klausulen på 25 miljoner är bara dumt. Tänk så utvecklas han och då står vi där med PSG som är beredda att lägga fram 25 miljoner på bordet direkt och vi har inget annat val än att sälja honom. "

Varför skulle spelaren gå med på en utköpsklausul som gör det omöjligt för honom att lämna och egentligen ha något som helst inflytande över sin egen framtid? Klausulen är i första hand spelarnas väg ut om dom blir osams med klubben, om de får för lite speltid osv. Scenariot som ni förespråkar är ett kontraktsklimat där varenda jäkla spelare har en skyhög klausul - med konsekvensen att ingen någonsin kommer kunna lämna på klausul. För vad skulle hindra Arsenal, Atletico, PSG, Roma och alla andra klubbar från att också sätta skyhöga klausuler på alla "talanger"? Jag tycker det verkar som ett väldigt dåligt alternativ. Tello är än så länge en talang, långt ifrån en startplats och med mycket att bevisa. Att tvinga på honom en klausul om 40-50 mille eller vad ni nu vill skulle ju vara helt osannolikt och det vore att göra honom en riktig björntjänst.

Hur ser ni förresten på de tillfällen där det spekuleras i att Barca värvar spelare genom att utnyttja klausulen? Är det lika illa eller?

Nä, klausulen ska sättas efter spelarens kvalitet och prestationer, och i samråd med spelaren - ingenting annat.
2013-07-10 16:53
Zubi har ju nyss förlängt, han är Rosells högra hand. Vi får helt enkelt vänta till Laporta tar över igen.
Barcelona Hetfield
2013-07-10 16:52
Rambla

Fast till skillnad från Zubi så hörde Leonardo av sig så fort PSG ville ha Thiago Silva och Zlatan. Zubi var väl fortfarande på golfsemester när Leonardo jobbade.

Men alla kan nog komma överens om att en ny sportchef behövs. Jag vet fortfarande inte vad för hållhake Zubi har, men han måste försvinna.
Barcelona zick9
2013-07-10 16:36
Thiago är en större talang, helt klart. Men visst, det är positivt att den iaf höjs med något.
Barcelona Rambla~
2013-07-10 16:17
zick9 Förstod du inte vad Mojito skrev? Det går inte att sätta en högre klausul om lönen ska vara rimlig för en spelare som Tello. En högre klausul skulle innebära en allt för hög lön. Det är väl bra att de höjer hans klausul från €10m till €25m? Då har de ju visst lärt sig kan jag tycka.
Barcelona EL Corazon
2013-07-10 16:08
zick9 (Barcelona) Dock är och förblir Thiago en större talang. Som har potentialen att bli en väldsspelare. Något som inte Tello är. Han lever mycket på sin snabbhet och kan därför i bästa fall se honom som en supersub i ett topplag alt ordinarie i en mindre europeisk klubb.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-10 15:54
Måste ta och berömma Daniel Olsson för sina artiklar. Bra jobbat. Alltid ett nöje och läsa det du skriver.
Barcelona zick9
2013-07-10 15:48
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Tello ska inte få någon hög lön, men att sätta klausulen på 25 miljoner är bara dumt. Tänk så utvecklas han och då står vi där med PSG som är beredda att lägga fram 25 miljoner på bordet direkt och vi har inget annat val än att sälja honom.
Annons: