/spanien/barcelona/forum/6816.aspx/spanien/barcelona/forum/6816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-07-14 23:42
och det är väl på Tisdag som presskonferensen är? eller är det imorgon?

och vad gäller Thiago nr2, så blir det väl med alla uttalanden mer och mer klart att PSG inte tänker sälja sin lagkapten? Vi kommer i bästa fall sitta med Agger i backlinjen (och jag tycker Agger är dålig) och i värsta fall med Adriano.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-14 23:40
Hetfield

På vilket sett har Thiago ingen heder? För att han såldes från vår klubb och ville spela i en annan? Fan har Neymar ingen heder då heller som lämnade i sommar?
Eller för att han la en bild på instagram för någon vecka sen att han älskade staden Barcelona? Förstår mig inte..
Barcelona Rambla~
2013-07-14 23:39
!Sergio_ Busquets! Ekonomiskt sett har du så klart rätt. Fast det hjälper inte mig, jag tycker att man som storklubb viker ner sig när man går med på att förhandla. Gick Sociedad med på att förhandla med Madrid om sin egna talang? Trots löfte om mer pengar än de fick från klausulen. Jag tycker det är en principsak att stå på sig, visa för omvärlden att vi minsann inte säljer våra egna talanger som vi tror på. Nu kan man ju inte lita på någonting i dagens Barcelona, de kanske inte alls trodde på Thiago längre? Man börjar ju faktiskt undra. För övrigt håller jag helt med om ditt tidigare inlägg om Pep och värvningen. Det var fult gjort och jag är jävligt besviken på sättet det gick till på. Han om någon borde inse vad det betyder för klubben och alla culès när en produkt av La Masia spås vara den som ska ta över efter Xavi. Det gör ont och svider så in i helvete.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-07-14 23:39
Hetfield

Samma här, Thiago är det närmaste en blanding av Ronaldinho, Xavi och Iniesta som vi någonsin kommer ha haft i klubben. Men Tito ville satsa på träbenet ist'llet, samt köra slut på Xavi till sista andetaget. Till och med i helt menlösa matcher i slutet av säsongen gick Xavi före Thiago.

Men är det någon som tror att Pep skulle köpa Thiago om han ansåg att Thiago vore arrogant och en säkerhetsrisk? Pep är ju mest anti sådant i hela fotbollsvärlden. Näe, Pep såg sin chans att hämnas på Rosell, samtidigt som han insåg att Tito var en feg idiot som inte vågade och ville spela Thiago,
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-07-14 23:38
!Sergio_Busquets

"Men hur mycket behöver Bayern Thiago? Kunde han inte värvat någon talang från Tyskland. Thiago skulle bli en viktig del av vår framtid. Bland det finaste som kommit från La Masia och han tog det ifrån oss. Som sagt "Fair Game men fult""

Mer än Barcelona tydligen som inte spelar honom när ligan är avgjord för att inte aktivera utköpsklausulen i hans kontrakt. Är rätt så säker på att han kommer att få en massa speltid i Bayern.

Han fick ju 45 matcher hos Barcelona med Guardiola under en säsong, och då hade vi världens bästa mittfältare på varje position.

Aja, jag vet inte vad som pågår och hur ledningen tänker, men att sälja Thiago var väldigt dumt. Jag säger det igen, jag är inte alls besviken på Thiago, han gjorde rätt.

Vi får se vad som sägs imorgon. Vi måste verkligen värva 2-3 spelare till annars kommer vi inte ha någon chans alls i europa nästa säsong. Men just nu känns det så flummigt.

Hur ska vi göra med Pique som varit dålig i tre säsonger? Vad gör vi med Puyol? Fabregas som inte presterat något? Song som känns onödig? Alexis som inte kommit igång? Pedro som bara presterat i landslaget i dagsläget?

Jag hoppas verkligen att vi löser dessa problem, så fort som möjligt.
Barcelona Pep.G
2013-07-14 23:38
Hetfield

Dessutom svarade du inte på min första fråga. Om jag hade vart Thiago och en kille som Fabregas som jag personligen vet att jag är bättre än och t.o.m har presterat bättre än. Varför ska han peta mig? Varför?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-14 23:37
@Diar Shekha:

Det är ingen vanlig presskonferens, utan Rosell kommer medverka i ett TV-program.

Se länktips för mer info.
Barcelona Hetfield
2013-07-14 23:36
Coach Pep Du kan väl inte på allvar påstå att Thiago har "bra" defensiva egenskaper. Han var ju en säkerhetsrisk med sina klumpiga passningar och hans sätt att jogga tillbaks. Det tar inte bort hans talang att han är en säkerhetsrisk, men det finns även en anledning till att varken Tito eller Del Bosque ser honom som en startspelare, och det är för att hans "jag måste göra allt komplicerat och snyggt" är inte särskilt effektivt eller bra för laget i stora mästerskap eller viktiga matcher. Det är en sak för Thiago att briljera mot Granada, men håller han på med onödiga saker mot bättre lag så sätter han hela laget i risk. Om man har en extraordinär förmåga att göra det på det sättet som Ronaldinho så kan det vara effektivt, men Thiago är långt ifrån det. Jag hatar inte Thiago, faktum är att jag inte ens ogillar honom. Jag är likgiltig. Jag har svårt att respektera en vuxen person som tar ett beslut att vända sin klubb och sina lagkamrater så fort ett annat lag viftar med tomma löften och en större check. Om det här var Thiagos sätt att "hämnas" så gjorde han det på fel sätt och mot fel personer då han lämnar fansen och laget som har växt upp honom. Även när Figo gjorde det han gjorde så kunde jag till en viss del acceptera det då han inte har någon skyldighet mot klubben och att Real Madrid var så pass större och bättre vid den tiden, men att lämna klubben som har tagit hand om honom och där han har så mycket framtid i är nästan värre. Pep.G Du kan ju försöka förolämpa mig, men det är nog verkningslöst då jag inte bryr mig nämnvärt om vad du tycker. Men till själva frågan. Det är inte så att Thiago saknade en framtid i klubben, han saknade tålamodet. Sen får du tycka vad du vill om Cesc, att han är världens sämsta spelare och ska skickas bort. Det är din åsikt buddy. Jag har mina åsikter klara.
Barcelona Pep.G
2013-07-14 23:36
Hetfield

Nää, jag är inte nöjd. Cesc duger varken till som anfallare eller mittfältare i Barcelona. 40 miljoner euro för en idiot som inte kan peta in en boll. Jag kan lova dig att jag hade gjort mål i alla hans lägen mot Chelsea. Och jag hade definitivt sprungit snabbare än honom när han fick sitt friläge mot Real där Varane joggade tillbaka och tog bollen av honom. Han duger inte ens till som en central mittfältare för han kan inte styra match tempot eller kunna rulla boll. Han duger inte. Inte för fem öre.

Och nej kära du, jag försökte inte förolämpa dig, och hade jag gjort så hade du märkt det. Men jag hade inte varit så snäll.

Barcelona FCBlaugrana
2013-07-14 23:32
Vet inte hur stora växlar man ska dra utav det här men PSG går ut på sin officiella hemsida och säger att Thiago Silva är en PSG-spelare och kommer att fortsätta i klubben.

Men det känns inte bra att läsa.
Barcelona Hetfield
2013-07-14 23:30
Pep.G

Haha, hur många har du använt den ungefär? Kom igen, vill du förolämpa mig så kom med något nytt.

Men jag svarar väl på dig för att jag är på det humöret. Thiago var min favorit sen den dagen hans namn kom upp. Hans spelstil och sätt att agera dämpade min längtan efter Ronaldinho. Om Thiago hade haft lite heder så hade jag valt hans framtid i Barcelona före Cesc utan att ens tveka. Och då Cesc för det mesta har spelat som anfallare och varit bänkad för Xavi och Iniesta så håller inte det argumentet. Är du nöjd?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-14 23:30
Blaugrana91 När ska roSell prata imorgon?
Coach Pep,
2013-07-14 23:28
Hetfield

När man pratar om talanger så använder man mycket hypoteser. Sett till Thiagos potential (som du på något ouutgrundligt sätt gått miste om) så kan han vinna guldbollen. Om man jämför honom med andra i hans åldersklass så sticker han ut. Jag har kollat på och analyserat fotboll i 10 år nu och jag tror i alla fall att det räcker för att bedöma vem som kan bli vad eller ej.Thiago är den största mittfältstalangen jag erfarit så i mitt spektrum finns ingen anlening att "andas ut". Jag är inte "fanboy" typen utan berömer de som förtjänar det.

"När man har Neymar och Messi i laget så måste mittfältet balanseras därefter, annars blir det för offensivt."

Thiago var väl knappast "för" offensiv utan påvisade dessutom en bra defensiv och kvalitativa bollvinnaregenskaper. Att han är en säkerhetsrisk stämmer men varför överdriva? Det tar inte bort hans talang. Finns andra faktorer som renderade i hans bolltapp så som orutin och väldigt stort självförtroende. Ibland blev han lite för säker på sig själv helt enkelt men det kommer att slipas bort och är inget som han förtjänar att dömas efter.

Och ja, i din närvaro måste Thiago skyddas "med tänder och klor", annars kan folk bli desilussionerade kring hans talang. Det är väl bättre att tro på honom så man kan njuta av hans fotboll än att hata på honom bara för att han bytte klubb och önska honom olycka så som många gjort här inne idag.
Barcelona Pep.G
2013-07-14 23:25
Josep Pep Guardiola.. tänk att man aldrig fattade hur tungt det där namnet var. Pep Guardiolas namn får vilken maräng som helst att bli tvär rädd.

Tito Vilanova.. man får inte samma peppande känsla när man uttalar hans namn eller hur?

Kolla på länktipset, en gammal forum klassiker. Sheet vilka rysningar man får när man ser denna man vid rodret:(

Barcelona Blaugrana91
2013-07-14 23:25
Blir intressant se vad som kommer ut imorgon i samband med Rosells intervju. Han lår få en hel del frågor. Jag vill ha svar på två frågor dels hur det går med Thiago Silva, samt om man kommer värva någon ersättare? Samt höra hans kommentarer kring hela Thiago försäljningen...
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-07-14 23:22
Tycker att Thiago gör rätt i att lämna Barcelona. Han vill spela och utvecklas, det kommer han inte göra i Barcelona så länge Tito är tränare. När man inte låter den största talangen man har i klubben spela de sista 3-4 omgångarna i ligan när den är redan avgjord så vet jag när man ska ge honom chansen att spela. När man inte har heller tränarens stöd så kan man bara lämna klubben. Under Pep kommer han bli så jävla bra, Pep kommer göra honom till ett djur i Bayern. All lycka till i din nya klubb Thiago, tack för allt.
Barcelona Pep.G
2013-07-14 23:19
Hetfield

Kom igen nu, du är bara glad över att Thiago är borta för att det garanterar ännu mer speltid till träfoten som råkar vara din idol.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-14 23:19
... Och det vill till att vi hänger med och förbättrar övriga lagdelar nu när vi inte kanske i alla matcher kommer ligga en nivå över motståndarna på mitten
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-14 23:17
Vad som svider lite är bara att vårt mittfält inte alls är så överlägset alla andras längre. Real och Bayern är på samma nivå åtminstone vad gäller bredden. Och tids nog lär de gå om även kvalitetsmässigt. Men visst, iniesta och Fabregas har många år kvar att ge och Busi kommer säkert vara minst lika briljant i tio år till. Sedan vet ingen hur bra Rafinha, Sergi Roberto och Samper kan bli. Dags för någon av dessa att kliva fram nu när vi tappat den kanske största talangen. Jag kommer sakna Thiago som fan och det lär stundtals kännas jobbigt att han spelar i ett annat FCB. Men framtiden kan nog bli ljus ändå.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-14 23:15
Massimo

Wilshere kommer aldrig lämna Arsenal, spelar ingen roll om det är Barca eller Bayern som knackar på dörr'n.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-14 23:13
Smogen

Hade helt glömt hur bra han var på att nicka. Säkert mest nickmål/match spelad i vårt lag senaste åren :P
Barcelona Massimo
2013-07-14 23:05
När det snackas om mittfältare så kan man väl kolla på Jack Wilshere också, grym talang som jag gärna hade sätt i Barca...
Barcelona Hetfield
2013-07-14 23:03
Coach Pep Haha. "Han kommer förmodligen bli en av världens bästa mittfältare men kommer aldrig kunna vinna guldbollen vilket Thiago kommer kunna göra." Det är precis den här formen av nonsens jag pratade om. Folk som höjer Thiago till en världsklasspelare trots att han inte har visat så mycket eller bidragit med så mycket till titlarna. Back the f*ck off och andas ut istället. Sen så verkar du inte heller läsa det jag skriver och är i din "Thiago måste skyddas med tänder och klor". Jag säger det igen. När man har Neymar och Messi i laget så måste mittfältet balanseras därefter, annars blir det för offensivt. Neymar har både skottet och kreativiteten som man tappar med Thiago. Lika "blind" som jag är, så verkar du vara minst lika blind för Thiagos brister. Arrogant, nonchalant, oansvarig, lat, säkerhetsrisk och vårdslös är några ord som man kan använda om honom ibland, likväl som hans bra egenskaper finns. Sen måste du lära dig skillnaden mellan "överhypad" och dålig. Överhypad betyder bara att en spelare får mer beröm och sätts i en nivå han inte har förtjänat, vilket är exakt vad du gör och vissa andra håller på med. En enorm talang? Ja. En världsstjärna? Långt ifrån. Du måste vara väldigt naiv om du tror att Pep valde att gå efter Thiago enbart för spelmässiga anledningar, du tror väl inte att chansen att hugga Rosell var en minst lika stor faktor? Inte så att Pep ens behöver Thiago i Bayern, det var bara ett sätt att ge tillbaks. Låt oss se hur han presterar i Bayern Munchen där han får ett enormt press på sig att prestera, därefter kan du få honom att framstå som nästa Zico. Fast jag måste applådera din förmåga att överdriva. Om Thiago hade haft dig som PR-agent så hade han väl spelat i spanska landslaget och varit Nikes främsta representant vid det här laget. Jag kan garantera att ifall Neymar briljerar och Barcelona vinner CL så kommer du knappt att klaga på att Thiago försvann. Sådana saker är kortvariga.
Coach Pep,
2013-07-14 23:02
Barcelona Pep.G
2013-07-14 23:01
Det här problemet började när Fabregas kom. Sheet vilken dålig värvning. Och kom inte med det här bull-shittet att han gör många poäng. Det spelar ingen roll om han gör dem mot Bolton eller Granada. Det är icke-relevant för mig. Han ska göra dem när han verkligen måste gör dom. Typ mot Bayern Munchen? Jag vill inte älta på Chelsea matcherna, för hans fötter var så träformiga framför mål att det gör ont att bara tänka på det. Sen Pep. Fy fan vad jag är besviken på hela karusellen runt honom. Där stod jag efter CL finalen 2011 och trodde att han skulle bli vår Fergusson, och så är han tränare i Bayern Munchen nu, samma Bayern som körde över Barcelona nyss. Istället har vi Tito, en kille helt utan kharisma, utan pondus. Han kan säkert inte ens få sin egen son att sitta still och nu ska han be killar som Messi och Neymar att springa för laget? Nää, jag är riktigt ledsen över allting och om jag ska vara ärlig så ser det rätt mörkt ut för oss. Hämta Thiago Silva, Hummels och Gundugan. Det kommer inte hjälpa. Vår tränare är för dålig. Barcelona spelarna är spelare som funkar när dom har eld under rumpan. Pep var den ultimata tränaren. Istället har vi Tito. Hahaha jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vissa är ämnade att leda och vissa är ämnade att bli ledda. Tito ska bli ledd och inte tvärtom. Edit: Thiago, varför ska han stanna när han vet att han är tusen gånger bättre än Fabregas och ändå inte före än honom i ledet?
Barcelona Smogen
2013-07-14 23:01
Ni kan ju kolla på länken om ni pallar plåga er själva, men då fattar ni vilken spelare vi slarvat bort.

Det börjar med ett riktigt klassmål mot Bayern...
Coach Pep,
2013-07-14 22:56
@Hetfield:
Ursäkta men så du anser att "kreativitet" är den största förlusten med Thiago? Är inte Xavi och Iniesta kreativa? Thiago hade egenskaper som skilde honom från resten. Han hade t.ex. en genomslagskraft och kunde driva genom mittfältet och stå för solonummer. Han hade ett grymt skott. Den största förlusten är dock att vi går miste om hans rörlighet och och förmåga att veta hur man ska spela tiki-taka. Thiago har visat att han kan styra matcher i nästan samma grad som Xavi även om han saknar Xavis lugn. Han var dock ett utmärkt tillskott till Xavis avsaknad av förmåga att påverka och styra spelet i samma grad som förut pga att åldern hunnit ikapp. Därför var det befriande att se Thiago röra sig över extremt stora ytor, hämta boll från backarna och avsluta anfall. Så "kreativitet" my ass. Thiago var en Xavi i Ronaldinho-dress. Att du sedan säger att Thiago är överhypad kan inte betyda annat än att du är totalt verklighetsfrånvänd gällande hans talang. Ursäkta men är du totalt blind? Jag har sagt det tidigare och säger det igen; Thiagos bollkotroll och första-touch är på Iniesta-nivå. Han är uppe på den yttersta toppen av fotbollseliten vad gäller bolltekniska färdigheter. Att du är blind och inte har kunnat njuta av det under hela säsongen är din egen förlust. Överskattad my ass. Det finns en anledning att Pep insisterade på honom trots att han har världens starkaste mittfält. Det finns bara en likvärdig talang med Thiago helhetsmässigt och det är Isco som Real Madrid just köpt. Gundogan påminner om Thiago i sitt rörelsemönster och spelfördelning men han är inte i närheten av Thiago rent tekniskt. "Likvärdig" my ass. Verratti är en extremt smart spelare, har fantastisk bollkonroll och dribblar t.o.m smartare än Thiago. Han kommer förmodligen bli en av världens bästa mittfältare men kommer aldrig kunna vinna guldbollen vilket Thiago kommer kunna göra. Hans mottagningar och råa bolltalang är inte på Thiagos nivå. Det var bara det. Sluta sprid desinformation är du snäll.
Barcelona Barca Barca
2013-07-14 22:55
Dags att skriva av sig innan det är dags att sova o sedan bäras av till jobbet och en lång vecka. Tyvär, våra legender sätter som vanligt käppar i hjulet på klubben. Det är ALLDELES för mycket jaget för laget, allt från president, sportdirektör till gamla legender som Pep. Alla ska hämnas på varandra på bekostnad av våran fina klibb, Tito genom att envisas med att inte spela Thiago, genom att envisas för att ha bästa ultimata laget för nästa säsong, just drf envisas han med att ha Thiago silva i backlinjen som får styra upp försvaret, för tito vet att han inte har taktiska kunskapen att göra det genom konstruktiv försvarstaktik. Hade Messi inte funnits så hade Tito rykt med huvudet före. Messi har räddat oss mot Real madrid på hemmaplan i El classico för tito spelade adriano som mittback. Messi räddade oss mot milan i 4-0 matchen, messi räddade oss mot PSG när vi höll på åka ut. Tito är ingen tränare för ett lag som barcas kaliber, just drf söker han bäst möjliga lag till nästa säsong så han kanske kan vinna CL och sedan lägga allt åt sidan, vi får inte glömma att Tito kan möjligen vara svårt sjuk. Jag svalde när vi förlorade mot Bayern med 4-0, men att se tito där på sidan av plan när vi blir våldtagna bara stå där och inte se ens arg, rörd, eller ens lyfta ett finger gjorde mig så extremt förbannad att jag inte ens orkar se honom som tränare i klubben mer. Rosell även han, allt som Laporta har byggd upp ska skrotas, han slänger iväg, Pep, han slänger iväg Cruyff, han tar inte råd från Cruyff att köpa Vorthegen och istället tar Titos råd att värva Song, tito ville bara ha Song, det slutar med att Tito inte spelar song alls och väljer Adriano som mittback. Allt som har med La Masia tar vi inte nytta av, en stor talang som Thiago kan vara en legendar i klubbens framtid, en blandning av spansk tiki taka och brasiliansk samba går inte att hitta mer i den här världen. Vi ger bort Thiago som möjligen kommer vara sisådär bra i Bayern. Thiago Alcantara. En spelare som kunde ha varit en given startman i framtiden, girrig efter speltid och inte pengar, ser spelare som Kroos, Götse, Eriksen, Isco, etc etc, göra dunder succe i sina klubblag medans Tito spelar Xavi som är på väg att avdankas i förväg pga all speltid han får. Thiago ser att Cesc får mer speltid, Cesc som valde att spotta klubben i ansiktet för mer pengar i Arsenal, Cesc kommer tillbaka, visst, jag sväljer det ifall Cesc hade bidragit med nått, men tyvär så är han så jävla slö, seg, hans första touch är katastrofal, och så sitter en Thiago på bänken, killen som valde att skita i alla bud han fick som ung för att lyckas i barca och tittar på den sege, tröge, kasse Cesc som svek klubben. Spiken i kistan var när Tito tydligt sa att jag inte kommer ge dig mer speltid. Tito som inte är någon framtidstränare för Barca får vara med i sånna framtids avgörande beslut. Att Zubi inte kommer med en bra lösning som att låna ut Thiago en eller två säsonger för att sedan komma tillbaka när den envise fege tito sticker säger allt om Zubi, vad gör karl i klubben egentligen ? Han påminner mig om den värdelöse arbetsledaren på diversa jobb i sverige som glider runt på en halvdant utbildning men inte har kompetensen för det jobbet. Rosell, Zubi, Tito, Pep och Thiago har skapat en kortslutning i våran klubb...Tyvär.
Barcelona Riiio!!
2013-07-14 22:55
Stoichkov~ (Barcelona) Ander hade varit Nice. Tror inte han hade varit så dyr samt att man hade fått in en helt annorlunda mittfältare. En riktigt löpstark och hårt arbetande mittfältare! Sen att det är en basker vi talar om borde ju innebära att Zubi kanske kan övertala honom haha, om den killen ens kan göra nått rätt den här sommaren..
Barcelona Smogen
2013-07-14 22:54
Många här inne som har rätt olika uppfattning om Thiagos potential. Själv anser jag att han var Barcelonas framtid på mitten och att det här är en spelmässig katastrof. Visst, Barcelonas framtid är naturligtvis aldrig hotad för att en spelare lämnar, men det här är för mig långt värre än att Fabregas lämnade i unga år. Det här är som att Xavi eller Iniesta lämnat. Thiago har potentialen att bli topp tre i världen och kanske världens bästa mittfältare. Jag personligen tror han kommer vara där om ca 3-4 år.

Någon sa att vi ändå har världens bästa mittfält, men det hade vi för Ca 2-4 år sedan, inte längre. Fan till och med Real Madrid har bättre mittfält än oss snart.

Vi har en Xavi som är långt förbi sin prime, ju äldre han blivit desto långsammare och mer i sidled spelar han, spelet blir tyvärr långsammare med honom.

Iniesta är lyckligtvis forttarande en fantastiskt spelare, samma gäller Busquets.

Sen har vi Song som enligt mig är en bra truppspelare, men inte nära ordinarie Barcaklass.

Fabregas, killen som lämnade, köptes tillbaka på bekostnad av Thiagos speltid och fick hans nummer. Kort och gott, han som fick Thiago att lämna. Jag har tyckt han varit bra i kanske 2 matcher, han har inte klarat av att få ett stabilt spel för Barcelona. Jag hade varit jävligt mycket gladare om vi aldrig köpt honom.

och så Thiago, en spelare som var matchens lirare redan för 2 år sedan i flertalet matcher, samma var han i några av de matcher han spelade i höstas, helt outstanding. Men han har fått spela mindre och mindre och blivit sämre och sämre. Men fundera på några av de matcher Thiago spelade från start denna säsongen, spelet flöt på, det gick snabbt forumet svämmade över på lovord över hur jävla bra Barca var. Thiago kommer tyvärr dominera under Pep snart igen.

Jag tycker det är så in åt helvete dåligt skött av Tito, Zubi och Rosell. Jävla klåpare som jag helst aldrig vill se i klubben igen. Tito kan jag ge en andra chans, men de andra två avskyr jag, fast för mer saker än Thiagoaffären.

Sen tycker jag det är jävligt lågt av Pep att sno Thiago, för som Hetfield tidigare sa, ingen ska inbilla mig att det inte är för att jävlas med Rosell som han köper Thiago till Bayerns mittfält. Tyvärr gör han något som skadar Barcelona mycket mer än Rosell. Skittråkigt.

och jag hoppas det går uselt för Thiago "när jag förlängde med Barcelona så var det den lyckligaste dagen i mitt liv" Alcantara, jag hoppas han röttnar bort på deras bänk och till slut lånas ut till Xerex eller något liknande lag. Jag unnar inte den svikaren någonting, jag hoppas han buas ut av 98000 på Camp Nou.

och nu när vi inte ska köpa in en ersättare, hur i helvete går det med Titos plan att spela Xavi färre matcher? Ska Adriano ta den positionen när han inte spelar mittback? och vad gör vi framåt vårkanten när matchandet och skadorna tar ut sin rätt och vi får en skada på tex. Iniesta?

Nej, Thiago var Barcelonas framtid på mitten. Han skulle gjort att vi hade fortsatt att ha världens bästa mittfält i många år till. Vem ska ersätta honom? Dos santos? Rafinha? S.Roberto? Samper? Jag tror tyvär ingen har potentialen förutom Samper, men är tyvärr många år till dess.

En spelare som Thiago kommer kanske vart 5e år och vi slarvade bort honom. Tack som fan.

och sist, jag hade hellre sett att vi behållit spelare som Thiago i laget och skitit i att värva Neymar eller för den delen Fabregas.
Annons: