/spanien/barcelona/forum/6815.aspx/spanien/barcelona/forum/6815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-28 11:26
Jag hade inte gråtit floder om Barca säljer Cesc och köper göndugan. Eller bara köp göndugan för fan :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-07-28 11:23
Stör mig riktigt mycket på Bayerns fans! De bortförklarar förlusten igår genom att säga att man saknade Neuer, Dante, Martinez, Bastian och Ribery. När man däremot talar om CL-semin mot barca så hånar man gärna med att säga 7up och liknande samtidigt som man inte vill nämna att Alba, Mascherano, Puyol, Busquets och Messi var skadade. Äcklig dubbelmoral!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-28 11:22
Men sluta nu Fabregas kommer inte lämna. Tata har sagt nej, Bartomeu har sagt nej. Och Cesc vill inte lämna, han vill lyckas i Barca.
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-28 11:20
Barcelona midfielder Cesc Fabregas has agreed to join Man United following a secret meeting between his agent and the English club [express]

Hur trovärdigt är det?
Jeffson
2013-07-28 11:17
@barcastuff: Moyes (coach Man United): "Barcelona repeated that Cesc not for sale? We will look at what's been said and we will consider what to do."

Lika trög som Zubi ;)
Barcelona Mido
2013-07-28 11:04
Fan är det här för rykte att fabregas vill till united.. United börjar gå mig på nerverna,, känns att hela Europa vill köpa sönder barcelona för att de ska inte dominera längre
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-28 10:38
Rambla "Fixar vi Luiz och även Vergini har vi gjort en riktigt bra mercato". Instämmer till fullo. Ta in dessa, eller Hummels istället för Luiz, och låt zubi ta semester sen. Vore gott för Tata att ha hela truppen till sitt förfogande ett par veckor innan säsongen drag igång.
Barcelona Rambla~
2013-07-28 09:47
Chelsea kommer att sälja om Liuz inte ingår i Mous planer som förstaval. Annars riskerar han att få en frustrerad spelare som i slutändan skapar osämja i truppen. Liuz har stora ambitioner och han vill spela mycket nu när Vm stundar hemma i Brasilien. Det här är bara spekulationer och allt handlar om hur viktig Luiz är för Mourinho. Är han en nyckelspelare kan vi helt glömma en värvning. Dock ska man komma ihåg att Mourinho erbjöd United, oavsett vad han sagt efteråt till pressen, en av Luiz eller Mata för Rooney. Det var ett jävla liv på Chelsea att det läckte ut och självklart dementerade en rasande Mourinho allt till media. Jag tror att David Luiz hade passat oss perfekt. Hans spelstil fungerar bättre i spansk fotboll där lite missar i positionsspel förlåts och glöms bort mycket lättare än i PL. Vadå, han får väl helt enkelt slipa bort misstagen. Det får Tata fixa till. Fick vi in Luiz och kanske även denna Vergini har vi gjort en riktigt bra mercado.
Barcelona Canaletes
2013-07-28 06:52
Guardiolas bitch slap på Thiago haha

Är glad att Bayern förlora. Vi fortsätter vara enda laget som vunnit 6 titlar under 1lår! :D

Men hoppas Guardiola vinner mot Mourinho nu
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-28 03:03
Ivanovic - Cahill var ordinarie mittbackspar när det gick som bäst för Chelsea i våras och Terry kommer få betydligt mer speltid av Mourinho än Benitez och Di Mateo. Luiz spelade mestadels defensiv innermittfältare i våras och det gjorde han faktiskt rätt bra!

Tycker att Luiz är en fantastiskt bra mittback med spetskvalitéer som sällan syns i backar överhuvudtaget och tillsammans med Pique skulle de bilda en mycket komplett mittlås. Tycker han skulle passa alldeles utmärkt i laget. Visst kommer han göra bort sig och tjuvrusa och dra på sig några onödiga kort, men det är där den store kaptenen och Mascherano kliver in och får sin speltid. Luiz blir sällan skadad och har en bra fysik också.

Saknas Busquets? Behövs det kraft och aggressivitet på mittplan i en jobbig bortamatch i CL? Släng in Luiz i mitten. Han är den Song skulle egentligen vart!

Förstår inte varför vissa är så emot en värvning av Luiz, följer ni honom överhuvudtaget?
Barcelona grande jw
2013-07-28 02:43
Ser inte ens hur Chelsea ska vara villiga att sälja överhuvudtaget. 29M eller 40M kvittar. Det är exakt samma sak som med PSG. Chelsea har inget behov av pengar, och inget behov av att sälja. Och varför ska man sälja när det inte finns en enda ersättare man kan plocka in med tanke på hur tunn mittbacksmarknaden är?

Jag har inte jättestor insikt i Chelseas trupp men vad har dom egentligen för ersättare till Luiz i backlinjen? En gammal Terry, sedan Cahill. Men vem mer? Aldrig att dom säljer.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-28 02:23
De kommer avböja vårt bud, Luiz kommer kosta oss max 40M. Tror inte ledningen är villiga att betala så mycket, det kan dock hända om han är Tatas första val.

Blir intressant detta, få hit Vergini också. Killen har potential. :)
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-28 02:08
David Luiz mot United detta året.

Länk*
Barcelona Sang Blaugrana
2013-07-28 01:46
Luiz är en utmärkt backup till en skadad Puyi. Han är snabb, bra med fötterna, stark, bra i luften, modig, gillar att följa med på offensiven, har en fin bössa. Enda negativa är att han kan ta lite väl mycket risker. Men annars är mitt förstaval såklart Silva av självklara skäl. Vill verkligen inte se någon Agger, Sakho, Hummels eller Kompani i mitt Barça.
Och pls... Det här med Herr Alcantara börjar bli löjligt. Lägg ner bara. Han är verkligen inte nya Iniesta eller Xavis efterträde (haha!). Puss o godnatt.
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-28 01:45
BarcaChris

Luiz är som en ung Puyol med bättre fötter men lite sämre positionsspel.

Han är en riktig krigare plus tror han hade kompletterat Pique väldigt bra.

Vertonghen och andra konstiga dåliga backar som har nämnts tidigare vill jag inte ens tänka mig hur Ronaldo hade joggat förbi i El Clasico.

Saknar Puyol i sina bästa dagar....
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 01:35
Dessutom så värkar Luiz ha mycket hjärta och är en riktig kämpe. Han är en sån som inte ger sig och ger allt på plan det gillar jag
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-28 01:30

Luiz är den bästa backen man kan få just nu utifrån hur marknaden ser ut.

Efter att Thiago Silva blev omöjlig så finns det absolut inget bättre alternativ, Barca behöver verkligen en världsback och Luiz har bevisat det och håller en jämn nivå.

Hellre Luiz än någon annan back som styrelsen lagt på sin önskelista.
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 01:29
Inte mitt förstaval häller. Men han kan nå höga höjder. Hellre han än ingen. Lite rädd att vi inte får nån topp back just nu
Barcelona barca!54
2013-07-28 01:26
Gabiel

David Luiz är det bästa alternativet efter Thiago Silva.
Barcelona Gabriel
2013-07-28 01:23
Hur ställer sig folket här inne inför en eventuell värvning av David Luiz? Personligen är han långt ifrån mitt förstaval.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-28 01:16
Enligt SPORT har Barcelona lagt ett bud på 29 miljoner euro på David Luiz.

Barcelona have made a bid of 29M for Chelsea centre back David Luiz (26). [sport]
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 00:59
Därför att du talar om Dinho i ett positivt sammanhang. Inget av det som skrivs om Thiago är positivt just nu. Det hjälper inte folk laget eller nån annan att sitta och klaga på styrelsen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-07-28 00:47
Av någon konstig anledning njöt jag av att se Pep så frustrerad som han var idag, och efter lavetten Thiago fick av Pep hoppas jag att han någonstans innerst inne ångrar att han lämnade oss. Vädigt respektlöst att lavetta en spelare sådär framför lagkamraterna
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-28 00:45
BarcaChris

Jovisst både Messi och Dinho har varit bättre än Thiago någonsin kommer bli. Men Dinho är inte en barcaspelare idag, precis som Thiago. Varför ger det mer rätt att tala om dinho bara för att han var en bättre spelare? Haha har till och med sett vissa inlägg om legenden Oleguer här och han var ju knappast bättre än Thiago.

Även om de var bättre spelare, var alla forna barcaspelare vilket gör att de inte blir offtopic.
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 00:41
Igen Barca o Mort min vän. Dinho är som Messi en av dom bästa spelarna som gått på den här planeten under sin tid i Barca, och han bärt laget och lett det till framgång. Det har fan inte Thiago. Han hade talang Thiago men valde att gå. Så tycker man ska gå vidare från den grejen. Dinho var grundpelaren i Reijkaards bygge, som blomstra till det laget vi har idag. Så Dinho kommer jag för evigt följa och älska. Men inte fan satt jag och heja på honom i AC Milan. Jag blev glad när det gick bra för honom typ som Etoo i Inter. Och Etoo haha han grät inte folk hälften så mycket om som Thiago och hela den där affären blev det största handels fiaskot i barca. Etoo var dessutom en av de bästa spelarna vi har haft där framme. Spekulation är en elak grej. Man ska inte basera hat på spekulation eftersom det inte är fakta
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-28 00:24
Jag har nästan inte spekulerat något, men om killen vill spekulera lite så är det väl inte det värsta. Det är ju inte helt offtopic när det rör sig om Thiago och Pep ändå. Folk länkar saker om Ronaldinho osv dagligen men ingen klagar då och han är inte heller en Barcaspelare idag. Sen är det mitt på natten inte mycket annat som diskuteras, tycker det är bättre än att det är knäpptyst här inne.
Om man inte gillar inläggen är det ju bara att skippa att läsa dem.
Barcelona rANDOMhERO
2013-07-28 00:23
Bayerns forum? :/
Barcelona BarcaChris
2013-07-28 00:21
Ja man kan kritisera, men ni spekulerar mycket. Ni vet inte vad som hände. Och ni har sagt samma saker om och om igen. Vilket fall som helst så är styrelsen kvar och inte Thiago. Och snälla för guds skull jämför inte Messi som har gett hela sin karriär till denna klubb jag älskar. Som satt bänk för spelare som Guily. Messi som är bäst i världen med Thiago som gråter om att han inte får speltid förre Xavi Barcas bästa mittfältare någonsin. Han får väll gå och uppskattas nån annanstans då
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-28 00:17
BarcaChris

Man får alltså inte kritisera sin styrelse om man håller på Barca utan måste börja följa Bayern isåfall? That logic..
Om Messi hade lämnat nu för säg PSG hade du inte fått skriva hur han spelar i sin första tävlingsmatch för då är du automatiskt ett PSG-fan.
Haha ta det lugnt.
Barcelona Gabriel
2013-07-28 00:13
Hetfield Varför ska jag ta åt mig? Sen, nej, självklart så hade det kanske inte räckt men det visar ändå jävligt mycket vilken typ av tränare Tito var när han valde att spela med ordinarie lag hela vägen ut tom när ligan är avgjord istället för att ge talangerna nyttig speltid. Bortse från Thiago, han är inte den enda som hade behövt speltid. Det fanns en mängd med andra spelare som han hade kunnat låta spela från start när ligan var avgjord. Bartra, Montoya, Deulofeu, Thiago, Sergi Roberto osv. Sen tror jag knappast att Thiago hade lämnat om han inte fick en ordinarie plats. Snarare var det så att han ville ha MER speltid och känna sig mera viktig, något han själv sagt till pressen. Faktumet att ingen från klubben ens hörde av sig till honom för att prata med honom och försöka övertala honom att stanna säger jävligt mycket om situationen, och snälla kom inte med "varför ska klubben toffla efter en spelare" osv, vilken klubb som helst hade gjort allt i deras makt för att övertyga en talang som Thiago att stanna - framför allt om han är fostrad i de egna leden. Klubben ville sälja Thiago, det var uppenbart. Sen har du fel angående Rivaldo. Han lämnade eftersom Gaspart valde att ta in Van Gaal igen. Dessa två kom inte överens och Rivaldo berättade till klubben att han vägrade att spela under Van Gaal en andra gång, så man kom överens om att bryta kontraktet. Det var knappast så att man ansåg att Rivaldo var slut, tvärtom så hade man fått upp hoppet i Barcelona om att Rivaldo inte alls var slut pga hans strålande VM slutspel 2002.
Annons: