/spanien/barcelona/forum/6814.aspx/spanien/barcelona/forum/6814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 13:01
Oscar har bänkat Mata, som också normalt sett är en bättre spelare än Neymar har varit en av Chelseas bästa spelare och är väldigt underskattad, mest pga av att han inte gör särskilt mycket poäng.

Ramsey gjorde en hyfsad vårsäsong 2013 men en mycket bättre höstsäsong samtidigt som Neymar spelade i Brasilianska ligan halva året där poänggörande inte är särskilt imponerande och resten av året i Barcelona där han har gjort lika mycket poäng som Ramsey i ligan fast Neymar spelar i ett mycket bättre lag i en sämre liga.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 12:54
FCBlaugrana (Barcelona) Att han har spelare som Ramsey med på listan visar ju bara hur extremt subjektiv han är. Ramsey började prestera denna säsongen och han är helt plötsligt bättre än Neymar, jo tjena! Sen fattar jag inte var alla dessa nya personer kommer från! Flera gånger i veckan kommer det in någon ny och börjar starta en massa bråk här inne.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 12:46
@LALAWELEATAKORA:
Några av spelarna där är ju bara lite sorgligt att du har framför Neymar med tanke på att han vann Confed åt Brasilien. Har mest assist i världen 2013. Osv. T.ex att du har med Oscar framför. Vem levererar för Brasilien, vem är största stjärnan? Samt att du bara har 2 Barcaspelare på din "topp 50" lista. Bra förtroende och att du uppskattar "dina" spelare. Som ligger dig närmast hjärtat. Om du nu skulle varit en Barcasupporter såklart. Och vill inte vara sådan. Men du har liksom Begovic som en spelare som är bättre än Neymar.... Kom igen killen...
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-14 12:44
Ribéry talking about Messi after the ceremony yesterday: "He's a great guy. I've talked a lot with him and had a lot of fun."
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 12:43
@ElTriplete:

Har aldrig sagt att han inte kan bli topp 50 i världen men knappast i dagsläget. Spontant kommer jag på minst 50 spelare som är bättre. Messi, Ronaldo, Rooney, Van Persie, Suarez, Kompany, Lahm, Ribery, Özil, Iniesta, Götze, Zlatan, Alaba, Vidal, Pirlo, Dante, Reus, Gundogan, Neuer, Ramsey, Bale, Diego Costa, Falcao, Aguero, Yaya Toure, Hazard, Oscar, Sturridge, Lukaku, Lewandowski, Mandzukic, Cavani, Falcao, Matic, Walcott, Hummels, Carrick, Baines, Pogba, Thiago Silva, Begovic, Subotic, Koscielny, Cheillini, Alonso, Modric, Valdez, Fernandinho, Cech, Ramires, Negredo.

Det här är ungefär 50 spelare som jag anser har varit bättre än Neymar det senaste året sett till vilket lag och liga dom spelar i samt hur dom har presterat, sen finns det säkert några av dom jag nämnde man kan diskutera om dom är bättre men spontant tycker jag det. Sen finns det säkert massor med spelare till jag skulle kunna lägga till om jag la ner tid på det. Anledningen till att Neymar hamnade högt upp i Ballon d'or röstningen är för att han är en spektakulär spelare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-14 12:30
@Andreas - Kirsch:

Postiga? Valencias Postiga? En av La ligas sämsta anfallare? Haha.
Barcelona ElTriplete
2014-01-14 12:24
LALAWELEATAKORA Haha, är det något skämt eller? Klart han är med i topp 50. Kolla vilken talang snubben besitter.
LALAWELEATAKORA
2014-01-14 12:18
@Andreas - Kirsch:

Kanske vissa av dom spelarna är diskutabla men Neymar är knappast en av världens 50 bästa spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 12:04
Det roliga med bale är att han har typ gjort något mer mål än Neymar i ligan och ligger på nästan lika många assist, det tycker jag ör helt jäkla sjukt! Då han 9 av 10 ggr är totalt jävla osynlig! Han måste typ ha haft 2 bra matcher poängmässigt eller något.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-01-14 11:24
Om man ser till topp 6 i ballon d'or så är 3 spelare från Barca! Om nu realfansen menar att Ronaldos vinst igår visar att Ronaldo är bättre än Messi, så visar topp 6 även att Neymar är bättre än Bale! Det är ju skönt att veta! Då slipper vi ju den diskussionen i framtiden!
Tvättäkta Culé
2014-01-14 08:49
@ElTriplete:
Troll? Ronaldo som bara är en målkung kan väl kanditera till ett lämpligare pris, typ guldbollen? Och hade Ronaldo verkligen fått priset ifall om man inte gjorde om hela röstningen efter Sverige-matchen? Hellre att Ribery skulle ha vunnit priset och har redan avhandlat med statistik och källor som styrkar varför han är bättre än Ronaldo. Edit: Skandal, mer än så behövs inte. Att folk ens tycker att han är "bäst" är relativt patetiskt...
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-14 08:31
En annan tomte sätter inte ens Neymar som top 50 i världen. Han håller spelare som: Zanetti, Ter Stegen, Matic, Alonso, Balotelli, Piti, Pirlo, Xavi, Sturridge, Mignolet, Casillas, Blaczszykowski, Walcott, Michu, Postiga, Griezmann, Negredo, Navas, Klose, ja till och med Max Kruse håller han över Neymar. Jag blir fan mörkrädd över framtiden när det finns så mycket efterblivet folk. Visst, man får ha sin åsikt men det finns gränser. Så, nu har jag fått skriva av mig dessa irritationsmoment.
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-14 08:22
Hur många blir trötta på idiotsvenskarnas efterblivenhet? När man pratar filmare så kommer hela tiden Busquets upp. What the fuck? Seriöst nu. Jag skiter fullständigt i om Pedro, Sanchez, Alba eller några andra småfilmare kommer upp i diskussionen men att Busquets står i första raden för kategorin filmare som någon representant är så jävla fel att jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det finns liksom tiotusentals spelare som är värre än Busquets. Till och med i "stentuffa" Championship i England kan jag rabbla upp minst 15-20 spelare som fjollar runt mer. Blir så otroligt jävla less på människor som ser 2-5 fotbollsmatcher per år och dömer folk efter det. Jag ser i runda slängar cirka 15 fotbollsmatcher i veckan på tv under högsäsong och inte ens jag dömer spelare såsom vissa tenderar att göra. Det borde vara krav på att se minst 10 fotbollsmatcher från 10 olika ligor i veckan innan man ens får uttala sig officiellt om fotboll i forum och kommentarssektioner på artiklar. Sveriges framtid ser inte ljus ut med alla dessa jävla efterblivna idioter.
Real Madrid PUYOL ÄR BÄÄÄST
2014-01-14 08:19
hej mit namn är carl ja har hejjat på barcelona i snart 13 år och älskar laget men vad hände med guldbollen igår ronaldo vann och messi förlora ja förstor inte förklara till mig

heja barca
Barcelona grande jw
2014-01-14 08:15
Jag tycker det är fantastiskt roligt att Madridistas på riktigt tror att vi Culés är avundsjuka för att Ronaldo vann sin efterlängtade Ballon d'Or igår. Messi har redan vunnit F_Y_R_A stycken och kommer den här säsongen vara mer motiverad än någonsin och stå där med sin femte nästa år, om han inte olyckligtvis ska behöva gå skadad halva året igen. För det är så överlägsen Messi är.. Det enda han behöver göra är att befinna sig på en fotbollsplan och vara frisk. Sedan faller resten ut naturligt. Messi kommer ha gjort något ingen annan fotbollspelare kommer vara i närheten av och då är inte Ronaldo mer än bara en i mängden när det gäller den här galan. Men jag är ändå glad för Ronaldos skull att han fick sina minuter i rampljuset för som idrottsman kan man inte förneka att han förtjänar att vinna priser. Ronaldo är en fantastisk atlet... Det är inte Ronaldos fel att han spelar fotboll i samma era som Leo där han alltid får stå i skymundan. :)
Barcelona Nemesis 10
2014-01-14 07:05
Tycker det är otroligt att RM fans fortfarande ska hitta nåt att klaga på när Messi hyllade Ronaldo. Det sägs att han är hycklare för att han inte röstade på Ronaldo men ändå tycker han är värdig vinnare.
Dom har glömt att Ronaldo har gjort exakt samma sak när han erkände i en intervju att Messi är bäst men röstade på andra.
Messi röstar alltid på sina lagkamrater eller vänner, det är så han är som person, det betyder inte att han inte kan tycka att nån annan är en värdig vinnare.

Vi kan iallafall vara stolta över hur våran klubb kan hylla andra lag/spelare även om det är våra värsta rivaler till skillnad från Real som istället smutskastar oss gång på gång pga rivaliteten.
Vi växer som klubb i andras ögon och dom sjunker.

Aja återgå till fotbollen, någon mer än jag som tycker att Messi borde få starta mot Getafe? Han behöver få igång sin match rytm.
Barcelona KristoferDelija
2014-01-14 03:09
Två genier som kan ha lite kul med varandra.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-14 02:26
Lång uppsats hahahaha... Folk måste sluta hata här inne... Ronaldo är en värdig vinnare och som Messi visade det är den typen av ödmjukheten som vi här inne måste visa. Vi måste lära oss av Messi och Ronaldo må vara en arrogant eller största divan eller självisk person men ingen kan ta ifrån honom att han förtjänar priset. Hade Messi och Ronaldo varit fullt friska då hade Messi stått som segrare i mina ögon idag inte Ronaldo men nu har ju Messi varit skadad så det är inte så konstigt att han förlorar kampen. Jag hatar inte Ronaldo men jag gillar inte honom för den delen heller. Ibland måste vi människor visa respekt och hylla en fotbollspelare kvittar om spelare spelar för Real Madrid. Ronaldo var den riktiga vinnare och så om Messi hade vunnit så hade världen sagt Korrupt alltså från Marängernas sida då. Tack o lov att Uefa gav priset till Ronaldo. Hade Blatter inte gjort bort sig då hade Messi stått som segrare idag. Uefa gav oss ingen förklaring till varför dem öppnade omröstningen igen... Detta ökade Ronaldos chanser som bara den då han dödade Sveriges hopp om att spela VM i Brasilien. När Messi skadade sig då kunde Ronaldo visa sig ännu mera då började han göra mål och ännu mera mål så folk glömde bort Messi med tiden då såg folk endast Ronaldo som vinnare för Messi var ju skadad. Mina 3 viktiga faktorer till varför Ronaldo vinner priset... 1. Blatter dumma kommentar, sedan ber han om ursäkt till Ronaldo. Blatter gör Ronaldo en stor tjänst, han vill att Ronaldo ska förlåta honom så därför gav Blatter Ballon d'or till CR. Blatter öppnar omröstningen för att att han vill se En annan vinnare alltså Ronaldo då. 2.Messi skadad då kliver Ronaldo fram och Visar för folk vem dem ska rösta på. Ronaldo har nog aldrig varit mer glad när han fick veta att Messi blir borta så länge... Detta gjorde Ronaldo starkare då han kunde rycka i skytteliga i La Liga och UCL. 3. Real Madrids har gråtit i floder för att dem ska få sin vilja fram vilket dem fick till slut. Ronaldo hyllades på Santiago Bernabeu, Fansen vill att han vinner Ballon d'Or Ansiktsmasker, en jätteflagga och tröjor – allting tillägnat Cristiano Ronaldo. Hela Bernabeu hyllade och sättet dem visade var ju hur löjligt som helst. Snacka om att vara kåta i Ballon d'or. Alves hade rätt, Ronaldo gör inga viktiga mål, hade du varit bra och avgjort i gruppspelet för Portugal då hade du sluppit fått " Andra Chans ". Dem hade fan bara Ryssland som svåra och dem kommer 2:à herre Gud, så jag har full förståelse för de Dani Alves sa.. Ronaldo borde avgjort för sin del och för Portugals del i gruppspelet men nej han var inte bra. Ronaldo fick en andra chans att spela mot ett försvarslös Sverige där han fick guld passningar av Moutinho så det var ganska enkelt jobb för CR då sprang förbi Sverige så lätt, tapp in eller tapp that... Resten vet ni.. Är på något konstigt sätt glad att Ronaldo som får priset... Varför för då slipper vi marängerna snacka skit hit eller dit. Marängerna snackade så mkt om priset år 2010 och hur orättvist det var men vad säger dem i år??? Just det det är så rättvist enligt dem eller hur var det... Dubbelmoral på hög tid. Hur dem än vrider eller vänder på bladet så är dem så extremt korkade... Ribery var den självklara valet idag men men så blev det inte. Robery vann allt, han gjorde 23 mål och 21 assister sen mer än 4 titlar så vad ska det krävas för honom att vinna??? Ronaldo behövde inte vinna något alls utan bara peta in massa mål så vann han men rättvist enligt marängerna men när Messi vinner liga år 2010 och slår hur många rekord som helst då är det orättvist.. Snejder i all ära men de året 2010 var Messi sjukaste säsong om jag minns rätt.. Därför förtjänade Messi vinna priset då.. I år har ju Ronaldo vunnit inget utan bara gjort massa mål men jag tycker synd om Ribery. Ribery var lika värdig vinnare som Ronaldo om inte mer. Grattis Ronaldo för du förtjänar det... Men Ribery förtjänar också priset.
Barcelona Tatinho
2014-01-14 01:38
Haha boys märker ni skillnaden på hur alla Barcelona spelare och styrelsen hanterar situationen när Ronaldo vann bollen. Helt seriöst Pure Class ingen som klagar alla grattade Ronaldo när han vann, fyfan vår älskade klubb är verkligen mer än klubb. Ingen som gråter ut i media, ingen som angklagar Fifa för fusk. Inte för att vara sån men vi är verkligen bättre än Madrid både på och utanför planen. mes que un club
Barcelona Barcelonistas
:Florentino Perez I got congratulations from all clubs here, especially from Barça's directors and players." "Thats because Barca are classy" " what a pity the same cant be said of their club." " Damn true man. Barca fans and its club congratulated CR, where did they were when Messi won 4 times?" "not only that they didn't congratulate, they were saying it was fixed and that Messi didn't deserved to win.Pathetic" Skillnaden mellan Barcelona och Real Madrid...
Barcelona Diar Shekha
Nog om Ballon D'or. Jag är verkligen orolig för Bartra och Montoya. Inga nyheter, inget nytt och det känns väldigt frustrerande med tanke på situationen. Nu kanske överdriver jag, men tänk om vi är i Juni och ingen av de har förlängt.. Det må låta lite till långsökt men det är Zubi vi pratar om, det tog 4-5 månader för honom att förnya Andres Iniesta's kontrakt. Det hela luktar ännu en Thiago-Saga.. Det ska inte vara rimligt att behandla två av våra mest lovande spelare på det här sättet....
Tvättäkta Culé
2014-01-14 01:08
Osäkert om golvet hinner bli torrt till nästa års FIFA-gala med tanke på hur mycket Ronaldo grät.
Barcelona el Flaco
2014-01-14 01:05
@basaric - "el guaje":

Big pimpin', spending G's...
Barcelona el Flaco
2014-01-14 00:58
Cristianos tårar kändes falska. Han visste ju redan att han skulle vinna priset, fanns ingen anledning att reagera på det sättet. Annars känns det skönt att hela detta skitet är över nu. Har sällan sett två spelare, Ronaldo och Ribery gråta så mycket över att få vinna Ballon D'Or. Disgusting! Alla vet ändå att Messi är bäst. Helt sjukt att trots alla skador var han bara nog få procentenheter ifrån att faktiskt vinna. Det säger väl ändå en hel del.

Och när folk säger att detta var Ronaldo aldrig varit bättre än vad han har varit under 2013 bör man ha i åtanke att han vann inga titlar med klubblaget, blev utvisad i cupfinalen mot Atlético, lyckades inte kvala direkt till VM med Portugal när det tuffaste motståndaren i sin grupp var Ryssland, vann inte skytteligan och avslutade året bakom både Barça och Atlético i ligan. Om detta är Ronaldo när han är som bäst hoppas jag han fortsätter på det inslagna spåret.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-14 00:47
Basaric - ouuuuuffff kungen lever livet. På tal om Ronaldinho, 05/06 var ju bara ett stort skämt att Ronaldinho inte vann sin 2 raka guldboll.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-01-14 00:40
Ronaldinho njuter.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-01-14 00:29
"Världens bästa återfinns i Real Madrid"

Vänta? Försöker dom ta cred för Ronaldos utveckling till guldbollen? Haha. Patetiskt.

Skillnad på att värva en liten pojke och leda han till fyra guldbollar, och på att köpa en spelare som redan vunnit guldbollen med en annan klubb.
Tvättäkta Culé
2014-01-14 00:20
Åh herregud, satt bara med näven i fickan samtidigt som Ronaldo fick fram några krokodiltårar för att locka sympatier från åskådarna (vilket är en del av hans PR).

Skäms på er som ens gratulerar den falskaktigen typen som hade bojkottat skiten om det inte vore för att FIFA gjorde en omröstning efter Sverige-matchen.

Tycker så jävla synd om Ribery, jag har full förståelse för hans besvikelse...
Tvättäkta Culé
2014-01-14 00:15
Fett synd om Messi :(
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-01-14 00:14
@Neymessi:

Love it! De fick till rätt nyans och allt :)
Annons: